Page 1 of 1
3koppa golf 1.8
Posted: 2.8.2009 22:11
by arska320
Terve,
Golffi -94 1.8 saakeli alko tekemään temppuja ni nyt olisi neuvot tarpeen.
Eli lähtee käyntiin moitteettomasti mutta tyhjäkäynti hieman aaltoilee, ja välillä pätkäsee mutta pysyy käynnissä.
Kaasua kun tarjoaa niin ei kestä toisinaan yhtään vaan sammuu, sitten jos saa härnättyä kieroksia koneeseen
niin sammuilee/pätkii vähän väliä mutta ei kuitenkaan kokonaan vaan pysyy käynnissä jollain keinon.
Onko tutun kuuloinen ongelma kenellekkään?
Posted: 2.8.2009 22:36
by Tero Paalanen
Tarkistappa sen ykspisteräkijän ja imusarjan välinen kumilaippa.
Posted: 3.8.2009 10:48
by arska320
Laippa on kunnossa, uusittu jokin aika sitten.
Posted: 3.8.2009 12:10
by Tero Paalanen
Missäs kunnossa virranjakajan kansi + pyörijä on?
Ja onko virranjakajan akselissa kuinka paljon väleää pysty- ja sivusuunnassa?
Onko koneessa varmasti oikeat tulpat?
Entäs tulpanjohdot?
Onhan jarrutehostajan alipaineletku ehjä?
Moottorin ohjausboksin maadotus kannattaa tarkistaa.
Siinä nyt jotakin tarkistettavia kohteita

Posted: 3.8.2009 15:48
by Satelite
Oisko kenties HALL-anturi tiensä päässä?

Posted: 3.8.2009 16:15
by Tero Häkli
ääni kans hallille =) tai sitte puola alkaa olla tiensä päässä
Posted: 3.8.2009 20:28
by arska320
Tutkittiin autoa läppärin kanssa ja kaasuläpän asento-anturille heittää herjaa, katoaa toisinaan mutta tulee taas
esiin.
Lisäksi kun auto oli sammuksissa niin hal anturin herja oli esillä, mutta käynnissä ollessa ei diagnostiikka ohjelma saanut
yhteyttä niin ei päässy lukemaan mitä siellä silloin oli.
yllä mainitut jutut tarkistelin ensimmäiseksi mutta kun niissä ei mitään ilmenny ni ei auttanu kun etsiä kyliltä mies ja piuha ni sai vähä paremmin koppia hommasta.
Onko tuolle asentoanturille mitään tehtävissä vai suosiolla uutta läkkärää kylkeen?
Mitstähän kannattaisi hommata se kapistus ja mites muuten se sitten säädetään oikein kohdalleen kun ainakin alkuperäisessä
on pitkät reijät joten sitä on mahdollista vähän kallistaa suuntaan ja toiseen?
Tuosta oli jo joku "säätänyt" tyhjäkäyntiä vaijeria kirimällä, kuinka se tyhjäkäynnin kohdalleen laitto oikein menee?
Minkalainen operaatio sen hal anturin vaihto olisi?
Posted: 3.8.2009 20:51
by Tero Paalanen
Hall-anturi on ehjä koska auto lähtee käymään.
Jos se olis rikki ni auto ei edes lähtis käyntiin. Jos vikakoodit luetaan virrat päällä ni herjaa tosiaanki tota hall-anturi vikaa.
Tyhjäkäyntiä noissa ei voi säätää ollenkaan, boksi hoitaa sen homman.
Koitappa ottaa akunkenkä irti muutamaks minuutiks.
Silloin boksi nollaantuu vakio arvoihin tuon tyhjäkäynnin suhteen. Käytät vaa sitte autoa tyhjäkäynnillä sen aikaa et boksi säätää kierrokset oikeiksi.
Tosin kaasuläpän asento-anturin mahdollinen vika todennäköösesti aiheuttaa ongelmat tuon tyhjäkäynnin kanssa.
Muistelisin et sille asentoanturille ei oo mitään tehtävissä, eli taitaa se mennä uusiks.
Posted: 3.8.2009 20:54
by arska320
Jeps,
Vielä kaasuläpän asento-anturista että kuinka sille tehdään perussäätö?
Sen asento ilmeisesti vaikuttaa seoksiin ja taas kulutukseen yms moneen juttuun
Posted: 4.8.2009 3:06
by Tero Häkli
juu uutta vaan tilalle... koneella saa perussäädön sille katottua, en oo kyllä koskaa vag-comilla sitä tehny, vaan autocomilla... pari hallianturivikasta on ollu pätkivää mut ne taiski kylmänä pelata ja mitä lämpösempi niin pätki enempi ja kuumana sammu =)
voisin yrittää huomenna kattella ohjeet tohon... tai jos pasi pääsee kattelemaan
Posted: 4.8.2009 19:21
by arska320
Kiitoksia vaan avusta
Olisikos kellään antaa neuvoa mistä navoista saan mitattua yleismittarilla kaasuläpän asento-anturin arvot ja mitkä ne tulisi olla kiinni/auki asennoissa?
Sattuuko kukaan tietämään mistä noiden antureiden arvoja löytyisi netistä ja vähän vinkkiä minkä napojen välistä pitäis mitata?
Tällä hetkellä ei ole tietsikka ohjelmia käytössä mutta pitää hankkia jahka saan selville mikä kaapeli kannattaa hankkia kun on noita vag vehkeitä pihalla vähän muitakin.
Tosiaan tuosta oli kaasuvaijeria kiritty ilmeisesti että saisi vähän paremman tyhjkäynnin aikaan ja nyt kun akun kengät oli irti niin silloin alkoi ongelmat mitä ylhäällä kirjoitin, liekö menny vituiks kun kaasua olikin jo päällä eli anturi arvoilla ja siitä sitten ecu näppäs kiinni arvon kun kiinitin akun? vai arvailenko ihan metsään?
Tyhjäkäynnistä vielä, pystyykö sille tekemään mitään jos se jää alas ja olevinaan vikaa ei ole päällä?
Posted: 11.8.2009 21:37
by arska320
Jep, nyt olisi uusi B-osa käsillä mutta oliskos kellään antaa neuvoa miten sen kaasuläpän asento-anturin nolla kohta tai mikäpä se nyt oikein onkaan laitetaan kohdalleen.
Eli kun pulttaan uuden anturin kiinni niin mites kääntelen oikean kohdan lämiskästä jotta olisi toivoa saada toimimaan niinkuin on suuniteltu?