Page 1 of 1
Etulamppujen pesurit
Posted: 7.8.2009 21:47
by Jessie
Mulla on -97 Variantti Golffi, josta näyttäisi vasemman etu-umpion pesurin letku irronneen. En kyllä keksi missä, mutta pesuneste tulee jostain puskurin sisältä ja valuu maahan.
Pitäisikö se pesurin suutinpalikka lähteä ihan vain nostamalla irti vai onko siinä joku kikka? Olisi mukava saada se suosiolla irti eikä väkivalloin.
Ja onko monikin tulpannut pesurien reiät? Ei niistä pesureista kai kummoista apua ole.
Posted: 7.8.2009 22:28
by Por
Taitaa olla aikalailla tyyppivikaa että ne alkaa vuotamaan, olisko ollut runko joka pettää.
Molemmista aikaisemmista passateista tulpattu, ei jaksanut alkaa korjaamaan. Olisko ollut ruuvilla kiinni ettei ihan nostamalla lähtenyt irti.
Posted: 12.9.2009 16:23
by Jessie
Vuotavan pesurin letku on nyt väliaikaisesti tulpattu. Mutta vika olis mukava korjata anyway.
Ei taida mekanismi lähteä suorilta irti. Se ulkokoppa lähtee nostamalla, mutta muuten purattaa jotain muuta. Puskurin?
Onko kukaan korjannut pesureita? Ja saako varaosia kuin helposti? Ja onko se puskurin purkaminen koko päivän homma?
Posted: 12.9.2009 18:53
by him1998
Vaihdoin just molemmat rungot IV Golfiin ja aikaa meni n. 1h ekakertalaiselta. Puskuri oli kiinni 15kpl ruuveilla.
Posted: 12.9.2009 21:18
by Kale
^pistäppä vähän ohjeistusta miten homma hoituu. Olis itselläkin edessä tuo homma.
Posted: 13.9.2009 10:52
by him1998
Tästä ohjetta
http://www.vimeo.com/1115860 puskurin irroitukseen. Pumput on kiinni kahdella torx- ruuvilla ja letkut pumpuissa u- mallisella muovisella lukituksella, joka irtoaa painamalla ylös- tai alaspäin.
Posted: 13.9.2009 19:34
by -Jarkko-
Kyllä ne pesurit kannattaa olla jos maanteillä paljon ajelee, muutama kaveri on manannut kun tuontiautoissa niitä ei ole ollut. Olisko kolmosessa ne kiinni puskurin alapuolelta jolloakin peltisokalla?
Volkkarin omistajan raamatun eli korjauskirjan mukaan puskurin irroitus: Irrota maski alapelteineen, alpa paljastuu puskurin yläpuolen kiinnitysruuvit, alapuolen kiinnitysruuvit on puskurin vilkkujen alapuolella olevien ritilöiden luona sekä rekisterin alapuolella. Irroita myös sisälokasuojat puskurista.
Posted: 14.9.2009 7:58
by him1998
Ja ennen kuin puskuri irtoaa, pitää kuskin puolen alaritilän takaa nostaa irti lämpötilan anturi sekä puskurin päältä molemmat pesrin "luukut".
Posted: 14.9.2009 9:24
by Jessie
Mites tuo varaosapuoli? Mistä se pesuri yleensä menee rikki? Pesurin mekanismi? Kannattaako pistää tilaukseen mitä ja kuin monta?
Tuo puskurin purku kun on viikonloppuhommia ja viikonloppuisin saa hieman huonosti varaosia...
Posted: 14.9.2009 10:23
by him1998
Ite ostin pumput Laakkoselta ja kysyin etukäteen, niin on ihan hylly/kulutustavaraa. Maksoi muistaakseni 60 pari. Kyseessä on siis se osa missä ei ole suuttimia. Suuttimet kannattaa ennen puskurin irroitusta vetää ulos pumpun rungosta.