Page 1 of 1

Irroitettavaa vetokoukkua passattiin..

Posted: 10.8.2009 15:32
by narri
koukun pitäisi olla mahdollisimman paljon piiloon jäävä
joten vaihtoehdoiksi itse sain nyt Bosalin ja sitten Brink..
Minkäs merkkistä koukkua ne volkkarilla lyövät?
Ilmeisesti puskurista joutuu pienen siivun ottamaan pois mutta ei jää huomattavaa koloa?
Ja jos jollakin on kuvia noista miten jäävät piiloon niin olisin kiitollinen!

Posted: 10.8.2009 19:39
by Patu
Itseäkin tämä tieto kiinnostais niin pääsis vaunua vetään.

Posted: 11.8.2009 9:59
by narri
No Bosalin nyt kuitenkin tilasin tästä äärettömästä palaute virrasta huolimatta :D

Posted: 11.8.2009 10:08
by Patu
Millainen se Bosal on?

Ilmeisesti koukku on irroitettava mutta tuleeko se koukku ikään kuin helman alta vai pitääkö helmaan tehdö reikä?
Voitko laittaa kuvia mulle kun sulla on koukku paikoillaan?

Posted: 11.8.2009 16:37
by AjH
Brinkki on täällä, irrotettuna jää pieni nysä koukun runkoa johon tulee pieni ~6x4cm peitelätkä.
Otan kuvan kuhan ehin ja laitan näytille.

Puskuria joutuu työstämään varmaan jokaisen koukun asennusta varten, ainakin jos se runko on piilossa.

Kovilia ainakin on orkkiskoukkuna ollut ja sehän on käytännössä täysin esillä vaikka koukun irrottaakin.

Edit: tähän ketjuun voisi oikeastaan kerätä näitä kuvia eri merkkisistä koukuista asennettuna, miltä näyttää koukku paikallaan ja mitä jää näkösälle sitten kun on koukku pois.

Posted: 11.8.2009 21:13
by narri
AjH wrote: Edit: tähän ketjuun voisi oikeastaan kerätä näitä kuvia eri merkkisistä koukuista asennettuna, miltä näyttää koukku paikallaan ja mitä jää näkösälle sitten kun on koukku pois.
Juu näin teemme.. 8)

Posted: 11.8.2009 21:20
by MJii
minkäs verran kustantaa ko bosal/ brink? kovilit ainakin ihan kohtuu hintasia jopa laakkosella
oon edelleenkin vielä suunnitteluasteella koukun kanssa, käyttöä kumminkin aikas vähän varmaan.

kiinteä vai irrotettava, mahtaakohan kuinka herkästi irrotettava ruostua ja jumittua kun ei käytetä paljoa?
asennusta täälläkin kehuttiin simppeliksi, onko noilla em. koukuilla samoin joku valmis johtosarja takavalojen väliin tms?

Posted: 11.8.2009 21:25
by narri
Irroitettavaa koukkua pitää vaa muistaa huoltaa.. Eli rasvailla sitä ja käyttää sitä.. Käyttämisellä tarkoitan sitä että irroittaa sitä ja laittaa takaisin.. Itselläni ollut parissa autossa Kovil:in koukku ja olen aina säilyttänyt sitä irrallaan takakontissa.. Mielummin vielä pussissa ja niin koukku kuin "tynkä" auton pohjassa rasvattuna..

Kovilin jätin laskuista pois kun halusin mahdollisimman näkymättömän irrallaan ollessaan..
Tosiaan takapuskimeen joutuu pienen viillon tekemään..

Posted: 12.8.2009 0:02
by AjH
Tossa Brink pelkkä suojatulppa paikallaan. Toi suojatulppa kasvattaa aika paljon näkyvää osaa, tulpan takana on vaan kaks pientä päätä siitä koukun kiinnitys kohdasta.

Image

Brinkin mukana tulee asennussarja Passattiin, liittimet takavaloihin ja johdot. On todellakin helppo asentaa. Ainoa missä pitää vähän ruuvatakkin on se koukun pistoke, siihen joutuu johdot ruuvailemaan paikalleen.

Jos epäilee että irrotettava ruostuu paikalleen niin osta kiinteä, eihän se ruostu jollei se ole siinä paikallaan :P Meillä ainakaan koukku ole koskaan paikallaan jos ei ole kärryäkin perässä. Ja joo, olen kyllä liitospintoja vaseliinilla hoitanut säännöllisesti samoin kuin lukkoa rasvannut, ei se pahaakaan tee. Pari talvea on nyt koukku ollut kiinni ja ei kiinteissäkään osissa mitään tolkutonta ruostetta ole. Osin varmaan rasvauksen ansiosta toimiikin kuin uusi.

Brinkin varusteisiin muuten kuuluu myös paksusta kankaasta tehty pussi johon koukun saa talteen.

Hintaa en kyllä sitten tähän hätään muista, mutta olisiko 400 euron tietämissä ollut kaikkineen.

Posted: 12.8.2009 14:03
by Timppa
Täältä löytyisi westfalian koukkua about 400 euroon kaikkineen.... tuo on käsittääkseni sama kuin mitä tehtaan alkuperäinen koukku ja tulee piiloon(suora linkki 4-motion koukkuihin):

http://www.bertelshofer.com/product_det ... ncro-.html

Posted: 13.8.2009 11:01
by Killer
Mulla on Borassa tollanen koukku ja hyvin on piilossa ku paikoilleen laittaessa joutuu kyykistymään kattomaan auton alle missä kohtaa se koukun paikka oikein on. Ainoastaan toi johto näkyy mulla vähä ku on vedetty tyhmästi.

Posted: 14.8.2009 8:28
by narri
Noniin.. eilen tuli koukku laitettua ja piiloon meni.. Puskurista ei tarvinnut mitään leikellä ja sen ilmoitti jo asennusohjekin.. Muistaaksen 1998-2001 välillä piti pieni pala ottaa pois..

Tässä kuvia aamu tuimaan otettu että valaistus on vähä huono.. KLIK

Posted: 14.8.2009 9:04
by Nixu
Paljos kustansi bosalin koukku?

Posted: 14.8.2009 10:03
by Patu
narri wrote:Noniin.. eilen tuli koukku laitettua ja piiloon meni.. Puskurista ei tarvinnut mitään leikellä ja sen ilmoitti jo asennusohjekin.. Muistaaksen 1998-2001 välillä piti pieni pala ottaa pois..

Tässä kuvia aamu tuimaan otettu että valaistus on vähä huono.. KLIK
Saako tuon "pistokkeen" taitettua kanssa piiloon kun koukku on irroitettu ja sitä ei käytä?
Kyllä on huomaamaton koukku, tuollaisen vois itsekin laittaa.

Posted: 14.8.2009 15:00
by narri
Patu wrote:
narri wrote:Noniin.. eilen tuli koukku laitettua ja piiloon meni.. Puskurista ei tarvinnut mitään leikellä ja sen ilmoitti jo asennusohjekin.. Muistaaksen 1998-2001 välillä piti pieni pala ottaa pois..

Tässä kuvia aamu tuimaan otettu että valaistus on vähä huono.. KLIK
Saako tuon "pistokkeen" taitettua kanssa piiloon kun koukku on irroitettu ja sitä ei käytä?
Kyllä on huomaamaton koukku, tuollaisen vois itsekin laittaa.
Juu kyllä kuten kuvassa näkyy niin on sisään taitettuna ja esille otettuna.. Joo eli pakoputken päät ja hinauskoukkukin näkyvät ensin kun alaspäin kyykistyy

Posted: 14.8.2009 15:05
by narri
Nixu wrote:Paljos kustansi bosalin koukku?
hintaa tais tulla johtosarjan kanssa joku 400e

Posted: 21.8.2009 7:51
by andeRS
Kovilin irroitettavan koukun laitoin omaani. n. 2,5h rapulaista hien pyyhkimistä asennuksen lomassa. Aivan bolt-on asennus. Takavaimentajan suojapeltiä joutui hieman taivuttamaan, että sai takimmaisen mutterin ja lenkkiavaimen paikalleen.
Koukun ja johtosarjan hain marmoritiskiltä hintaan 220e. Paketissa oli jopa asennushanskat mukana :)
Kuvan voin lisäillä myöhemmin.

Posted: 22.8.2009 19:01
by Nixu
andeRS wrote:Kovilin irroitettavan koukun laitoin omaani. n. 2,5h rapulaista hien pyyhkimistä asennuksen lomassa. Aivan bolt-on asennus. Takavaimentajan suojapeltiä joutui hieman taivuttamaan, että sai takimmaisen mutterin ja lenkkiavaimen paikalleen.
Koukun ja johtosarjan hain marmoritiskiltä hintaan 220e. Paketissa oli jopa asennushanskat mukana :)
Kuvan voin lisäillä myöhemmin.
No eipä kuulosta enää pahan hintaiselta.Laitahan kuvaa ihmeessä kun ehdit 8)

Posted: 26.8.2009 15:44
by MJii
tampereen laakkosella on kaks farkkupasaatia, bensaturbossa on irrotettava malli ja 2-litrasessa kiintee. kävin kurkkimassa autojen takana ja molemmissa oli muistaakseni kovilin koukut. (on se siitin erec... eiku exeo farkku paaaaljon siistimpi livenä kuin kuvissa!!!)
tilasin itelle semmosen irtokoukun, mielestäni ihan riittävän siisti perästä. varmaan ens viikolla laitetaan kiinni, ainakin öljynvaihto pitää tehdä ennenkun lähdetään täältä pirkanmaalta oulua kohti.

mitenkäs noissa bensaturboissa on öljynkulutus, itellä tarvii vuoden aikana (15 000km) lisätä pariinkin kertaan öljyä kun merkkivalo alkaa palaa.

Posted: 27.8.2009 20:28
by Jaku
MJii wrote:tampereen laakkosella on kaks farkkupasaatia, bensaturbossa on irrotettava malli ja 2-litrasessa kiintee. kävin kurkkimassa autojen takana ja molemmissa oli muistaakseni kovilin koukut. (on se siitin erec... eiku exeo farkku paaaaljon siistimpi livenä kuin kuvissa!!!)
tilasin itelle semmosen irtokoukun, mielestäni ihan riittävän siisti perästä. varmaan ens viikolla laitetaan kiinni, ainakin öljynvaihto pitää tehdä ennenkun lähdetään täältä pirkanmaalta oulua kohti.

mitenkäs noissa bensaturboissa on öljynkulutus, itellä tarvii vuoden aikana (15 000km) lisätä pariinkin kertaan öljyä kun merkkivalo alkaa palaa.
kovilin irroitettavakoukku itellä ja maailman helpoin asentaa...
muistaakseni oli ihan täydellinen asennusohjekkin.
itellä 30000 välein vaihto ja kerran lisäys...
1.9TDI