Page 1 of 1

Posted: 5.8.2009 16:32
by -Jarkko-
Volkkaristin kannattaa hankkia läppäri,vikakoodinlukija ym ohjelmat jotta pysyy laitteet kunnossa, parasta olis jos menis merkkiliikkeen huoltoon töihin. Voi jeesus mitä paskoja, kyllä nykypäivänä pitäis autolla pystyä ajamaan ilman että palaa tonni kuukaudessa johonkin olemattomaan ihmettelyyn.

Posted: 5.8.2009 17:00
by Tero Paalanen
Jokohan sun Jarkko olis aika vaihtaa volsu siihen sun ihannoimaan mersuun?
Niissä kun ei ikinä ole mitään vikoja :roll:

Posted: 6.8.2009 21:25
by -Jarkko-
Tietääkseni en ole mursua maininnut mutta huvittaa nämä vag harrastajien softajutut kun tuntuu että siellä pellin alla pitää joka päivä jotain olla mittaamassa, kaveri tuossa etsii autoa ja kysäisi volsuista, näytin nelosgolffin ja passatin tyyppivikalistat niin volsun etsiminen loppui siihen.
Kyllähän joka automerkillä on maanantaikappaleita mutta vagin laatu ei oikein vakuuta, muutama kaveri on tampereen suunnalla merkkiliikkeiden korjaamoissa ja sanovat samaa.
Jos -04 mallin skodasta tipahtaa lasi oveen ja toiminto on vaijerityylinen ja muoviosilla koottu niin ei hoh hoijaa, eletään sentään 2000 -lukua.
Japsilaite itelle tulee seuraavaksi kun ne näyttävät toimivan ilman ongelmia mutta kun ei volkkarit kelpaa edes purkaamolle kun kaljakorin hinnalla niin pitää yrittää sinnitellä vielä tämä vuosi kun leimakin on aika tuore.

Mutta on se jännä juttu kun jos perheessä pitää olla se varma liikkuja niin pihasta löytyy joko ex 124 tai japsi. 8)

Posted: 6.8.2009 22:03
by Pasi Häkli
Mulla on pari kaveria myös merkkiliikkeessä töissä, eri merkeissä. Yks on paikassa missä on mm. mersu ja se kyllä haukkui kyseisen merkin tuotokset ihan maasta taivaaseen. Itse se ajelee C5 farkku citikalla.

Toinen kaveri on liikkeessä jossa on mm. toyotaa ja bemaria, ja sieltä ihan samat sävelet, ei niillä paskoilla tee mitään.

Usko tai älä Jarkko, kyllä joka ikisen merkin vehkeissä on ongelmia, PALJON, harva niistä vaan tietää.

Ja japsit on sellasia räpellyksiä että hohhoijjaa, okei joo pääsee niillä ehkä paikasta A paikkaan B, mutta ei niitä autoiksi voi sanoa.

Itse kun olen volkkarilla töissä niin voin ihan yhtä hyvin haukkua kaikki volsun tuotokset täysiksi jätöksiksi, koska ne viat aina kasaantuu meidän korjattavaksi. Silti joku asiakas voi päästellä vuosikausia ilman ensimmäistäkään vikaa.

Mulla on ollut 124 korimallin coupe-mersu 2.3 bensakoneella ja se ei kyllä vakuuttanut. Aina kuumalla kelillä sitä sai sahata käyntiin, jakopää piti jäätävää rallatusta, sinnekin oli pakko tehdä täysremontti. Moniurahihnaa ei saanut kirveelläkään hiljaiseksi, perä ulvoi korviahuumaavasti aina kun oli veto päällä, ja luojan kiitos laitoin siihen keskuslukkoon kaukosäätimen, eipä olisi siitäkään saanut ovia pakkasilla auki. Että kyllä sitäkin vehjettä korjattiin ja urakalla.

Isäukolla on 2003 mallin E-mersu, ekan omistusvuoden aikana hajos lämmönsäätöpaneeli(yli 800€), sit hajos tv/navi/dvd-soitin(alkuperäinen), silläkin oli hintaa tuhansia euroja suomen maalla, mutta se löytyi onneksi ebay:n kautta.
Kaverilla on sellanen samanlainen ollut taksina, siitä on uusittu lähes kaikki voimansiirron osalta, perä, vaihteisto yms.

Että kyllä on hyviä vehkeitä ne mersutkin. Ai että on ihanaa. PRKL.

Posted: 6.8.2009 22:23
by Tero Paalanen
No ainakin ffp:n puolella oot mersua hehkuttanu.

Itte ajelin kolmoskoppasella farkulla 150 tkm.
Vikoja oli:
-Puola meni rikki kun autolla oli ajettu n.260 tkm. uusi puola maksoi n.60 euroa.
-Ruiskun ja imusarjan välinen kumilaippa oli ostohetkellä rikki. Uus laippa 25 euroa.
-Lasipyyhkijöiden viiksen jouduin vaihtamaan. Uusi viiksi marmoritiskiltä 26 euroa.
-Kuskinpuoleinen etusivulasin nostin oli nihkeä liikkumaan. En viittiny rasvailla vaan hain uuden. N.85 euroa.

Muuta vikaa ei sitte ollukkaa. toki kuluvia osia vaihdettiin mutta esim. alustan puslien kulumista ei voi laskea viaksi.

Ja nuo muovi osathan juuri ovat sitä 2000-lukua.
On muuten esim. mersukin siirtynyt noihin muovi osiin. Kaverin vitostakin on muutaman kerran vehon miehet korjannu rikkinäisen ikkunannostimen.

Posted: 6.8.2009 22:46
by Micco
Lisätään nyt vielä OT:na, että hyvähän se on pelotella auton ostajat kattavilla vikalistoilla, että mitä autoissa on ollut. Kun ostaa jonkun toisen merkkisen, joiden vikoja ei ole kerätty mihinkään yhteen listaan, niin voi ajella huolettomasti vuosikausia... :lol:

Posted: 7.8.2009 10:08
by AjH
Joo vikalistat ilman mitään tarkempaa tietoa esiintyvyydestä tai vian tyypeistä on se oikea tapa valita autoa. :)
Volkkareitakin on melko paljon Suomessa niin kumma jos yhtä sun toista vikaa on tullut ilmi. Eikä tarvi mainita että Toyotaakin on paljon Suomessa, ja varmasti niistäkin niitä vikoja on löytynyt paljon.

Merkkihuollon huoltomies on se paras neuvon antaja, kuten Pasikin sanoi niin siellä on ne kaikki vialliset autot kyseiseltä merkiltä ja varmasti on tunne ettei niissä ole kuin vikaa ja kaikki mahdolliset viat varmaan tulee kohdalle.

Sillä tekisi rahaa kun keksisi täysin virheettömän auton. :lol:

Posted: 7.8.2009 22:15
by Por
Mutta kuten aikaisemmin todettiin niin hyvä hankkia piuha+vagcom.
Kuitenkin rahaa saa menemään jos jokaisen vikavalon takia käyttää huollossa ja ne turhanpäiten jonkun osan sinne vaihtaa.
Näissä sentään löytyy sellanen suht helpolla tuollanen yhdistelmä suht edulliseen hintaan, miten muissa kulkineissa?

Onpa noita muunkin merkkisiä välineitä suvussa+kavereilla ja tolkuttomasti on mennyt rahaa valohoitoon liikkeessä kun mitään korjattavaa ei ole mutta vikavalot siltikin palaa.
Kaikista paras kommentti oli pari vuotta sitten sukulaiselta joka ajelee uudenkarhealla mersun clklla, "insinöörin boottaus auttaa merkkivaloissa, virrat pois ja odotellaan josko se tulis uudestaan"

Posted: 9.8.2009 12:59
by -Jarkko-
Pojat pojat, te ette nyt hahmota ollenkaan, mersun pitää olla aina diiseli, muita ei tunneta ja se viimeinen AITO mb on w124 eli se jolla ne miljoonat ajetaan, no c-koppaa vois ehkä vielä sanoa mersuksi mutta sen jälkeen on tullut pelkkää paskaa.
Tojotaa on suvussa eikä remontteja ole tehty, siksi varmatoimisuus vakuuttaa ja eikai se maine tyhjästä tule.

Kaverilla oli pwtdi bora muutaman vuoden, nyt alkoi 160tkm lukemissa olemaan pikkuvikoja joten vaihtoon lähti, abs valo syttyi milloin missäkin ja pyyhkijänkoneisto leipoi jumiin, tyyppivikoja nämäkin. Vaihtui -05 hyundai sonata 2.4.
Pomo osti uuden pasuunan, vuoden piti ja vaihtui volvo s60.

Mutta miksi volkkarilla on samat tyyppiviat monessa mallissa monta vuotta?
Kakkoskopassa kahvat jäi käteen ym, golf,jetta,polo.
Sitten muuttui mallit vento,passat ja golf3, no kahvat kestää mutta ovet jäätyy, sama juttu 10 vuotta ja kaikissa malleissa, vento,golf,polo.
Äänieristystä on aina volkkareissa moitittu, edelleen samaa moitittiin jonkun autolehden testissä, liian kova rengasmeteli.
Ja kyllä 1.8 koneesta pitäis saada enemmän potkua kun tuo 66kw joka on jo 80-luvun 1.3 corollassakin normaalia.

Eno tuossa moitti -03 corollaa että paskin auto 5 sillä olleesta tojotasta kun jo 170km lukemassa pitää pyöränlaakeri vaihtaa. No made in turkey.
Meillä on 4 volsua suvussa ja kaikki on yksilöitä. 2*vento 55kw,vento GT,golf 3 variant.

Posted: 9.8.2009 15:25
by Kale
-Jarkko- wrote:Kaverilla oli pwtdi bora muutaman vuoden, nyt alkoi 160tkm lukemissa olemaan pikkuvikoja joten vaihtoon lähti, abs valo syttyi milloin missäkin ja pyyhkijänkoneisto leipoi jumiin, tyyppivikoja nämäkin. Vaihtui -05 hyundai sonata 2.4.
Jos nuo on ainoat viat 160tkm mennessä niin en kyllä lähtis vaihtamaan. Pikkuvikojahan nuo on mitkä helppoja ja halpoja korjata. Saman ikäisistä avensiksista (1.8 bensa) menee koneet tuossa vaiheessa vaihtoon öljynsyönnin takia (tyyppivika). Tosin takuuseen vaihtuu kone.

Posted: 9.8.2009 21:22
by Pia
Kale wrote: Saman ikäisistä avensiksista (1.8 bensa) menee koneet tuossa vaiheessa vaihtoon öljynsyönnin takia (tyyppivika). Tosin takuuseen vaihtuu kone.
Työkaverin -00 Corollasta meni kans kone vaihtoon juuri saman homman takia, kilometrein 84tkm.

Posted: 9.8.2009 21:35
by Tero Häkli
nissanilla ollaan viksumpia ;) töis usein monet käyny sanomas syönnistä.... ennen nissanilta sai uuden koneen jos syönti ylitti litran tuhannella.... ku niitä alko olemaan paljon ni ne nosti sen "normaalin öljynsyönnin" rajan puoleentoistalitraan :D
1,5 ja 1,8 n15 ja n16 nisuis ollu tota vikaa
Pia wrote:
Kale wrote: Saman ikäisistä avensiksista (1.8 bensa) menee koneet tuossa vaiheessa vaihtoon öljynsyönnin takia (tyyppivika). Tosin takuuseen vaihtuu kone.
Työkaverin -00 Corollasta meni kans kone vaihtoon juuri saman homman takia, kilometrein 84tkm.

Posted: 9.8.2009 21:51
by Micco
Tämän topicin vois katkasta tuosta 11. postauksen kohdalta, ja tehdä tästä loppukeskustelusta oma topicinsa. Ei paljon liity enää topicin alkuperäiseen aiheeseen.

Joku Volkkarit on paskaa? nimellä oleva? Tai sitten joku vähemmän provosoiva nimi... :lol: Vaikkapa vagien viat/viattomuudet verrattuna muihin automerkkeihin... :wink:

E: Jaettu, alkuperäinen aihe oli http://variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?t=7387 T:MarkusK

Posted: 11.8.2009 23:21
by oh6jwe
-Jarkko- wrote: Tojotaa on suvussa eikä remontteja ole tehty, siksi varmatoimisuus vakuuttaa ja eikai se maine tyhjästä tule.
Kyllä toyotiinkin remontteja tehdään, mutta toyota hoitaa jälkimarkkinansa kunnolla toisin kuin muut merkit. Kuulin sellaisen huhun että täälläpäin taksimiehetkin huollattavat taksejaan toyotaliikkeessä kun ovat niin kypsiä paikalliseen isoon yritykseen mistä ovat volvonsa, audinsa ym. ostaneet.

Itse olin ihan tosissani ostamassa parivuottavanhaa Avensista, kunns koeajoin sen. 100m ajoa riitti ja pyörsin takaisin liikkeeseen. Suosittelen toki sinulle toyotaa, mikäli ajosi on vain kaupunkipyöritystä...

Posted: 12.8.2009 14:38
by -Jarkko-
Jaa tästäkin on oikein oma topic tehty. Älkää nyt taas vetäkö niitä uusia autoja tähän, kyse on normaalin duunarin kulkineesta eli se + 200tkm pukattu, sieltä vaihtoautorivin perältä haalittu yksilö.
Hulluahan se on uutta autoa ostaa ja sen kanssa juosta merkkiliikeessä lastenvikoja korjauttamassa.

Kyllä tuolla 75 heppasella golffilla tulee äitiä ikävä maantiellä kun pitää ohittamaan alkaa, rengasmeteli aivan käsittämätön vaikka montaa merkkiä on ollu alla ja takaluukku vuorattu bitumilla. Ovitiivisteet suhisee vaikka kyseessä sentään -97.

Posted: 12.8.2009 15:06
by Pia
Omat edelliset passatit:

Passat B4 -96 1.9 TDI 482tkm multa lähtiessä.
-Lohkolämppäri ei toiminu, ei tarvittu koska oli webasto.
-Apukuskin ovi ei aina auennu talvella. Ei toimenpiteitä.
-Käsijarru ei pitäny.

Passat B4 -96 1.9 TDI 395tkm lähtiessä.
-Hehkut palo -> ne vaihdettiin 40e.
-Jarruletku halki -> n.10e.
-Vilkkuviiksestä tuli savu, mutta toimi silti.
-Jarrupalat eteen 30e

Passat 3BG -02 1.9 TDI Automaatti 250tkm lähtiessä.
-Auto ei enää tunnistanu P eikä 1-vaihdetta ajotietokoneen mukaan, vaihde oli kyllä silmässä ja toimi mutta ajotietokone näytti P->R ja 1->2. Meni vaihtoon auto silloin, mutta myöhemmin kuulin että sieltä oli vaihdelaatikon päästä joku johtosarja vaihdettu ja taas toiminu. 50e ja silloin mittarissa tuo 250tkm.
-Auto tulvi vettä koska akun alla olevat reijät oli tukossa. Auto sekos täysin, hälytin huusi aina ku laitto ovet lukkoon, sisävalot vilkku ku discossa jne. Mukavuusboksi ui vedessä ja oli hapettunut, boksi auki ja putsasin liittimet, lämppäri kuivas auton. Ja taas hienosti pelas. Kustannukset: Muutama pumpulipuikko, Isopropanolia liraus ja sähköä lämppärille.
-Jarrupalat eteen ja taakse. 60e
-Polttoainesuodatin, en muista hintaa.

Passat 3C -06 1.9 TDI 200tkm tuli täyteen viime viikolla.
-Takapyörän laakerit/napa molemmille puolille. 220e
-Hehkut 60e
-Jarrupalat taakse 30e
-Uusi akku 145e


Ja tähän pieni lisäys vielä...
-Autoihin vaihdettu öljyt 15tkm välein, myös suodattimet
-Ilmansuodattimet vaihdettu kerran vuodessa

Kuluvat osat laitettu listohin ihan sen takia ettei kenekään tarvi itkeä niistäkään... :roll:

Posted: 28.8.2009 18:14
by comfort
mielenkiintoinen keskustelu :)
mulla on ollu 5kpl vw merkkisiä ja on niitä täytynyt välillä huoltaa ja korjailla.vm97 pololla (sdi) ajelin 250tkm ja ainut korjaus oli etupyörän laakeri..nyt sitten ollut 4kpl golffeja vm99-08 ja ihan tyytyväinen olen ollut vaikka on niitäkin täytynyt välillä korjailla..esim tuosta 66kw tdi:stä meni turbo..uus tilalle ja matka jatku taas..kilsoja mittarissa silloin 180tkm

mulla oli viimekesänä 2004 toyota corolla 1.6 sol kakkosautona..no ihan hyvä pirssi jos ei lasketa että 90tkm:n kohdalla laitettiin uusi kytkin ja sen jälkeen haljennut imusarja..yx mb vitokin löytyy joka piti laittaa paaliin kun ei kuskin penkkiä voinu enään hitsata lattiaan kiinni ku ei ollu enään mihin olis hitsannu.

käykääs kattomassa toisten merkkien foorumeilta tyyppivikoja niin et tohdi ostaa muunkaan merkkistä autoa

tämä ei tarkoita sitä että vw on paras ja muut on paskoja vaan että kaikissa merkeissä on VIKOJA

Posted: 28.8.2009 19:04
by DJDH
Mitähän (kaikkea :lol: ) tuohon omaan golfiin on vaihdettu.
- 123tkm nostajat ("öljyn fortekäsittely", eli huollon toimesta rikottu) 700€
- 123tkm takajarrupalat 40€
- 123tkm paksin lukko, kuskin ovenkahva n.250€ (myyjäliikkeen piikkiin)
- 123tkm startin bendix + startin putsaus + voitelu 90€
- 140tkm abs anturi etu oik. 30€
- 140tkm etujarrupalat 60€
- 140tkm etuvakaajan puslat 25€
- 140tkm moottorin alatuki 120€
- 150tkm pakoputken jousto-osa (ajettu kiinni, ei vika) 100€
- 162tkm öljypohja (ajettu asfaltin reunaan, ei vika) 180€
- 170tkm abs anturi etu vas. 30€
- 200tkm takaiskareiden suojakumit + pohjaanlyöntikumit (madallussarja hajoittanut) 35€


Normi huollot 15tkm välein ja 7,5tkm välein öljyt + suodin. Eli aika halvalla ollaan menty jos laskee pelkät normiviat. Suurimmat laskut on tullut omista mokista ja auton rakentelun mukana. Nuo ns. kuluvat osat on olleet aika halpoja. Huollot on sitten ollu normihintaisia. 15tkm välihuolto n.100€ ja 160tkm kohdalla jakopää 400€. 7,5tkm öljynvaihto 55€, ilmastoinnin huolto 90€. Eli enemmän nuo huollot on maksanut kun korjaukset. Nuo nostajat voi jättää pois laskuista, ne ei todellakaan ole mitään normaalisti kuluvia osia. Jarrupalatkin laskisin normihuoltoon kuuluviksi.

Jos tuosta laskee 80tkm remppahinnat, niin päästään summaan 795€. Omat mokat on maksaneet 285€ ja liikkeen mokat 700€. Huollot vastaavasti n.1000€. Tuosta summasta puuttuu pyyhkijänsulat, renkaat ja polttimot, yms. tarvikkeet. Alkuperäistä on edelleen jarrulevyt niin takana kuin edessä, ikkunannostimet, pakoputki (pl. jousto-osa), kaikki pyöränlaakerit, kaikki puslat (pl. vakaajan), kytkin, jne.... Tällä hetkellä mittarissa n.205tkm.

Vastaavasti tuninkiin on mennyt luoja ties kuinka paljon ja toinen sievoinen summa klubitoimintaan. Minkähän eurosumman edestä on maksaakin tullut tuhottua? :lol: