Page 1 of 1
Passat 3c turbo
Posted: 10.8.2009 18:12
by mattioj
juu tossa autoo käytin määräaikaishuollossa ja käskivät ruveta seuraamaan turbon laakerin ääntä. hienoja uutisia. auto tosiaan on tuo 3c passat 2.0tdi ja 140hv koneella. ajettukin jo 180tkm. oliskos autoon mahdollista tai edes järkevää laittaa jonkin viripajan kautta hieman isompi turbo ja välijäähytin samalla? tarkotus kumminkaan ei olis mitään tappo lukemia tarkoitus lähtee hakemaan eli kestäisikö koneen muut osat tätä? pelkällä lastullahan olisi jo mahdollista se 180hv. tämmöinen mielen juolahti. laakkonen kumminkin ottaisi laakerin vaihdosta osien kanssa 2k€. sillä kumminkin sais jo jotain muutakin ehkä?
Posted: 10.8.2009 19:23
by vhol
Soitteleppa Findieselille puh:0503873781 Eiköhän sieltä apu löydy.
Posted: 10.8.2009 21:11
by Sami Jalonen
Finturbosta hybridi ja Findieseliltä softa alle 2ke. Reilu 200/400 paketti.
Posted: 10.8.2009 22:27
by Tero Häkli
softan sekä asennuksen saa aika läheltäkin

ei oo kun sata kilsaa matkaa

Posted: 15.8.2009 12:50
by mattioj
tuossahan tuli hyviä linkkejä pitääpä ottaa yhteyksiä. oliskos tietoo mikä tuo 3c passatin koneen tyyppi on ja mikä turbo siinä on kiinni? olis jotain tietoo itelläkin ku rupee kyselee
Posted: 15.8.2009 13:09
by Sami Jalonen
Eikös tossa oo GT1749VA ja koneen tyyppi lukee esim. huoltokirjassa.
Posted: 3.9.2009 20:41
by VWVP
Pitäisiköhän sitä itsekin alkaa katselemaan uutta turboa,oireet ovat kun esim kakkosella kiihdyttää melko tappiin ja heittää kolmoselle,kestää pari sekuntia kun turbo tulee peliin??Auto on passat 3c 2.0 TDI BMP,käykö esimerkiksi 2.0 TDI 125kw version turbo suoraan vanhan paikalle?
Posted: 3.9.2009 21:31
by AjH
Tolla kuvauksella lähtisin eka putsaamaan nykyistä ahdinta, kilsoista ei ole mainintaa mutta voisi olla VNT siivikössä jumitusta eikä pääse oikeaan asentoon tai liike on tahmaista.
Posted: 3.9.2009 21:44
by VWVP
AjH wrote:Tolla kuvauksella lähtisin eka putsaamaan nykyistä ahdinta, kilsoista ei ole mainintaa mutta voisi olla VNT siivikössä jumitusta eikä pääse oikeaan asentoon tai liike on tahmaista.
Ajettu on 160tkm,pitää kokeilla puhdistaa ensin ja katsoa josko auttaisi.
Posted: 4.9.2009 20:34
by MarcusS
vaikka syötöt onkin vakiot, pakopaineen mittaus ja säätäminen olisi tosi hyvä juttu noinkin uuden tekniikan kanssa. Jos tuntuu siltä, että ei ymmärrä asiaa, ei silloin varsinkaan kannata mennä itse puhdistelemaan vnt:tä. Uutta vakioahdinta tilalle, tai sitten oikeasti virivehjettä.