Page 1 of 1

Mistä kunnollisia ahtopaineklemmareita...

Posted: 29.8.2009 20:25
by Satelite
Mistä hyviä (ja millaisia kannattais olla) pasuunan vakioturbon ja muoviputken väliselle letkulle... tahtoo olla että nuo perusklemmarit ei pysy momentissa ja löytyy aikaa myöten jonka myötä ahtopaineet alkaa vuotamaan pihalle ja kiihtyvyys tippuu... kertaakaan ei ole letku lähtenyt irti mutta egr:n litkuista näkee että tavarat tulee turbolta pihalle väärää kautta niin pitäis saada paremmat klemmarit tuohon... mutta millaiset ja mistä? :roll:

Posted: 29.8.2009 21:47
by AjH
Ihan en nyt päässyt kärryille tosta sun EGR litku logiikasta, mutta hyvät ellei parhaat klemmarit saat jostain hydrauliikkaliikkeestä esim Polarteknik, Hi-flex, monet muut vastaavat.
Pidän parhaina tähän käyttöön semmosia missä on kaksi pulttia ja välissä taipuisat metalliliuskat. Yhdellä pultillakin näitä saa ja kyllä nekin useimmissa tapauksissa pitää riittävästi.

Tossa kuva yhdellä kiristyspultilla varustetusta ja kuva lainattu www.hevosvoima.com josta näitä saa myös:

Edit: jaa taitaa olla toi 2" minimikoko vähän turhan iso turbon lähtöön. Mutta kyllä näitä pienempinäkin saa.

Image

Posted: 30.8.2009 0:48
by Satelite
Meinaan siis niitä öljyjä mitä nyt egr kierrättää takaisin imupuolelle niin ne tahtoo tulla letkujen liitoksista läpi kun ei klemmarit pysy kunnolla paikallaan.

Posted: 30.8.2009 0:58
by AjH
EGR kierrättää pakokaasua, ja se menee suoraan imusarjaan. Ei siis pitäisi ahtoputkistossa kyllä näkyä.
Öljy taas on huohotusperäistä luultavasti ja se puskee (ilma)tiiviistäkin saumoista hitaasti läpi kun ahtopaine puristaa.

En syytä enkä väitä mutta en ole kuullut että kellään olisi tavan letkuklemmari itekseen auennut. Sen puoleen ruuvin kiertyminen ei onnistu sitä klemmarin lenkkiä venyttämällä, tietysti tärinä voi periaatteessa sitä ruuvia pyörittää aukipäin.

Posted: 30.8.2009 22:18
by Satelite
AjH wrote:EGR kierrättää pakokaasua, ja se menee suoraan imusarjaan. Ei siis pitäisi ahtoputkistossa kyllä näkyä.
Öljy taas on huohotusperäistä luultavasti ja se puskee (ilma)tiiviistäkin saumoista hitaasti läpi kun ahtopaine puristaa.

En syytä enkä väitä mutta en ole kuullut että kellään olisi tavan letkuklemmari itekseen auennut. Sen puoleen ruuvin kiertyminen ei onnistu sitä klemmarin lenkkiä venyttämällä, tietysti tärinä voi periaatteessa sitä ruuvia pyörittää aukipäin.
Huomenna Hämeenlinnaan niin vois käydä tuolla hi-flex:illä. Saattaa johtua tuosta tärinästä... ekaks kun kiristää ja viikko pari niin saa olla taas kiristämässä kun huohotinlitkut tulee läpi. Muutenkin kiihtyvyys hiukan tipahtaa kun paineet karkaa harakoille... heti kun kiristää nii taas mennään. Noh kattoo jos uudet klemmarit auttais asiaan.