Page 1 of 1

Golf III varianttiin VR6 jarrut

Posted: 17.9.2004 14:55
by colour concept
Mitä kaikkee pitäs vaihtaa et sais kyseiset jarrut?
Ois vanne tarjontaa paljon paremmin :D
Osat varmaan kannattais katella jostain mällätystä autosta?

Posted: 17.9.2004 15:51
by miihkali
Tota, eiks oo vakkarina isommat jarrut, jos siul o kerran satakymppiheppanen??

Posted: 17.9.2004 17:19
by J.N
Eikös 90hp TDi:ssä ole rummut takana ja 110hp:ssä TDi:ssä levyt, kuten 2.0i:ssä? Jako molemmissa 4*100. VR6:ssa on 5*100 jako, eli suunilleen kaiken saat joka nurkkaan vaihtaa, jos VR:n jarrut haluat. Myös muita vähän isompia juttuja voi joutua vaihtamaan...
Ovathan isommat ja tehokkaamat jarrut aina asiaa, mutta tällaisessa tapauksessa, jossa on kuitenkin levyt joka nurkassa, on minun mielestäni saavutettava hyöty melko pieni verrattuna hintaan/työhön, jotka joutuu panostamaan.

Tietysti esim. jarrurempan aikana tollasen swapin tekis jo melkein samalla vaivalla, kuin alkuperäisiä osia vaihtaen. :D
colour concept wrote:Ois vanne tarjontaa paljon paremmin :D
5*100 jaolla on kyllä vanteita aika paljon, mutta satulat saattavat muodostua ongelmaksi. Nekun eivät mahdukkaan ihan ongelmitta kaikissa vanteissa pyörimään... Eli leveydet, offsetit, ET:t ym. pitää olla tiedossa tarkasti, että satulat mahtuvat sitten vanteiden sisällä varmasti olemaan.

Ja kyllä 4*100 jaollakin on vanteita paljon tarjolla. Ja uusiahan saa toki kaupasta ihan niillä spekseillä, kuin itse haluaa...
colour concept wrote:Osat varmaan kannattais katella jostain mällätystä autosta??
Monet tuo Suomeen paljon kolari autoja tekniikan luovutuksiin, purkuun/varaosiksi, ym. ja kaikki eivät kuitenkaan jarruja/alustapalikoita/muita sellaisia niistä tarvitse, niin vaikka jostain sellasesta voi saada edullisesti. Riippuu ihan tarjonnasta.

Posted: 17.9.2004 17:26
by iHuichée!
Ja jos tahdot 5x100 vanteita niin hanki spacerit niinkuin Miihkalilla on..

EDIT: olikos muuten sittenkään, jotenkin aina luullut että on.. :?:

Posted: 17.9.2004 17:35
by J.N
Ne o vaan nii kaahheen levveitä nuo possun vanteet jo valamiiks... :D

[Edit] Btw. Aika hinnakkaita muuten nuo spacerit. Esim.vain ulkonäöllisiin syihin 4*100 jaolla 30mm levittävät ~100€ Ja tuo siis saksan hinta. Siihen sitten vielä joku 5-20% (?) Suomi lisää. Pulttijaon muutos spacerit luonnollisesti vieläkin enemmän...

Posted: 17.9.2004 17:59
by iHuichée!
toisaalta jos vertaa siihen työhön ja rahamäärään että 5x100 saa (eikös siihen mene akselitkin vaihtoon) niin olis toi helpompi, leimalla voi joutua taistelemaan vähän mutta jos on tarvittavat todistukset niin pitäis mennä läpi..

Posted: 17.9.2004 19:59
by colour concept
Kyl se on 110 , mut siinä on kyl rummut takana. Mistä sellaset pulttijaon vaihto levyt vois hankkia?

Posted: 17.9.2004 21:09
by Ari-Matti Aho
Kysy vaikkapa Virtaselta

Posted: 17.9.2004 21:57
by J.N
iHuichée! wrote: leimalla voi joutua taistelemaan vähän mutta jos on tarvittavat todistukset niin pitäis mennä läpi..
Levikepalat on Suomen tieliikennelaissa kiellettyjä, joten ei paljon taistelu auta. Mutta voihan sitä tietysti leimata eri vanteilla ilman spacereita...
colour concept wrote:Kyl se on 110 , mut siinä on kyl rummut takana.
Ai... Höh... Tämä oli kyllä minulle uutta. Aina ollut siinä uskossa, että 110hp:ssä ois levyt joka nurkassa, kuten 2.0i:ssä. Sittenhän sitä tuli taas puhuttua ihan mitä sattuu tuolla ylempänä... :roll:
colour concept wrote:Mistä sellaset pulttijaon vaihto levyt vois hankkia?
Esim. autovaruste.net myy FK:n tuotteita, eli vaikkapa sieltä.

Posted: 18.9.2004 9:04
by iHuichée!
Levikepalat on Suomen tieliikennelaissa kiellettyjä, joten ei paljon taistelu auta. Mutta voihan sitä tietysti leimata eri vanteilla ilman spacereita...
ITSE en asiasta paremmin tiedä mutta FFp:llä ollaan toista mieltä asiasta
*kliketi klik*

Tiedä sitten tuosta.. :roll:

Posted: 18.9.2004 12:23
by J.N
No enhän minäkään juuri mistään vissiin oikeesti mitään tiedä, mutta mulle on vaan aina tähän mennessä kerrottu, että spacerit on suomen tieliikennelaissa kiellettyjä, niin ihan siltä pohjalta vain, mutta jos asia oikeasti kiinostaa, niin kannattaa selvitellä esim. jostain (mielummin useammalta) katsastuskonttorilta niin voi saada asiaan selvyyttä. Tai sitten saa joka konttorilta eri vastauksen...

Posted: 18.9.2004 12:24
by samip
Jos meinaa adaptereilla tehdä 4x100:sta 5x100:n, niin vähissä ovat tämän jälkeen ne vanteet jotka Golfiin helpolla sopivat. ET putoaa väkisin niin pieneksi. Jos taas ajatellaan niitä juuri oikeita vanteita volkkariin eli Porschen kiekkoja, 5x130!, niin hommasta ei muodostu ongelmaa. Tämä johtuu Porkkevanteiden suuresta ET:stä (50-65). ET puolittuu sopivaksi ~30mm adaptereilla. Ja se mitä tulee noihin porsse-vanteiden leveyteen, niin kyllä niitä löytyy 6":sta leveämpään.

Adapterit ovat kyllä kalliita, mutta rengasvannepaketin loppuhinta ei loppupelissä muodostu hillittömäksi esim. 16" porsseilla & adaptereilla, jos verrataan hintaa 18-19" -sarjoihin.

4x100 spacereita löytää käytettynäkin Ebaystä suht edullisesti, Suomesta noiden metsästäminen ei ainakaan mulla tuottanu tulosta. Rohkeasti vaan tilaamaan!
MaxxJJ: Suosittelen sulle tuommosia 2x20mm levittäviä möykkyjä sinne taka-akselille (jos vanteiden ET35) :wink:

Niin, miihkalilla muuten Golfissaan 5x100 jako ja 5x130 adapterit.

Posted: 20.9.2004 9:32
by miihkali
Juu, jako on 5 x 100 ja adapterit muuttavat sen "hieman" isommaksi.
Adapterit edessä : 20mm (muistaakseni) ja takana ne o nykyään 27mm. Takaset oli ennen 35 mm, mut oli pakko kaventaa ku renkaat tuli sen verran härskisti ulos ja kuormalla ne raapi aika hurjasti lokareihin pienemmästäkin montusta....