Page 1 of 1

Vaihteisto-ongelmaa

Posted: 10.9.2009 8:50
by lenaheik
Mikähän mahtaa olla vikana Golf III Variantissa?
Pienemmät vaihteet, varsinkin kakkonen menee tosi huonosti päälle, etenkin kylmänä.
Samoin käynnistettäessä kylmänä vaihde päällä, kytkin pohjassa auto "nytkähtää" selvästi.

Lieneekö kyseessä kulunut kytkin?

Posted: 10.9.2009 12:11
by Pasi Häkli
Kuulostais että kytkin on tiensä päässä, jos ei vapauta.

Posted: 10.9.2009 12:44
by Tero Häkli
veikkaisin et vaijeri tiensä pääs.... osta käsisäätönen uus tilalle ;)

Posted: 10.9.2009 19:48
by lenaheik
Kiitos vastauksista. Naapurin isäntä kävi tekemässä jotain säätöjä konepellin alla ja toimii nyt uomattavasti paremmin. Ainoastaan ykköseltä kakkoselle vaihtaminen enää takertaa, alaspäin menee kakkonenkin ihan normaalisti päälle.

Posted: 12.2.2010 23:45
by Por
Lainataas aihetta,
tuossa tänään aloin ihmettelemään että onko tuo ominaisuus vai tuleva/oleva vika että kytkin pohjassa olit liikkeellä tai et niin 1/2/3 vaihteet tuntuu menevän 'loksahtamalla' paikalleen eli ääntä tms. ei kuulu mutta tuntee vaihdekepistä.
4/5 helpottaa, sopivasti kun on kierroksia niin ei tunnu.
Samalla vois kysellä miten manuaaliin on tarkoitus vaihtaa öljyt? Vai onko siihen tarkoitus vaihtaa öljyjä?

Vai onko vainoharhaa... :P

Posted: 13.2.2010 12:51
by Sami Jalonen
Öljyroppu auki, öljyt ulos, öljyroppu kiinni, uudet sisään tarkistusropusta :) Niin kauan kun menee öljyä ni syöttää sinne, tulee sopivasti. Sitten kun alkaa valua siitä tarkistusropun aukosta ni on täys.
Yhteen Corollaan just vaihdoin, ni siinä oli huolto-ohjelman mukaan 120tkm välein vaihteistoöljyn vaihto, huoltokirjassa varmaan lukis miten Passatissa.

Posted: 14.2.2010 20:42
by Sami Jalonen
Ei ollu ainakaan omassa huoltovihossa mainintaa vaihteistoöljyn vaihdosta.

Posted: 14.2.2010 21:25
by Por
Just tuota ihmettelin itsekkin tosin saksankielisestä että onko noihin tarkoitus missään huollossa edes vaihtaa öljyjä.
Vois ihan urheilun vuoksi vaihtaa, onkos kellään sopivaa öljyä ehdottaa?

Kytkintäkin mietin että alkaako tulla loppupäähän mutta ainakaan ei luista, vapauttaa hyvin, ei tärise tms. vaan ainoa ongelma on just tuo että tuntee vaihdekepistä että vähän takertaa vaihtaessa.

Posted: 14.2.2010 21:31
by AjH
Olikoos se Mobilin VS200 se "oikea" öljy?
Toisella foorumilla joku kehui laittaneensa Redlinen MT90 ölpät ja olisi lootan toiminta parantunut huomattavasti, jopa kulutus laskenut joitain yksiköitä. Samalla oli laittanut nelikon takaperään 75W90 Redlinet, eli TDI nelikosta kokonaisuudessaan oli puhe siinä.
Redline ainakin on ihan laatuisaa öljyä että sen puolesta voisi olla kokeilemisen arvoista. Tuskin se alkuperäislaatukaan huonoa on, varsinkin kun tehdas on mitoittanut sen auton eliniäksi, joka ei kait kyllä vastaa näitä Suomalaisia ajomääriä.

Posted: 15.2.2010 9:16
by Tero Häkli
kyl ne redlinet ihan hyviä on, esv:n kippoihin sitä kaadeltu... tähän asti ainakin kaikki parantunu =) eikä ne oo edes kalliita ku vertaa kunnon laatikko-öljyyn