T4 nakuttaa?

Transporter, Caravelle, Multivan, Caddy, Crafter ja Amarok

T4 nakuttaa?

ViestiKirjoittaja maastis » 14.9.2009 17:40

Mikä vois nakuttaa ja välillä ei nakuta? öljyt on ok ja uudet et ei kai siitä pitäis olla kii?
Veronkierto kunniaan!
Ex: T4 pornstarter matkailuauto
Nykyinen g3variant 2+3 paku.
Avatar
maastis
 
Viestit: 206
Liittynyt: 10.12.2007 21:05
Paikkakunta: vaasa

ViestiKirjoittaja Tero Häkli » 14.9.2009 18:57

häviikö nakutus kun nostaa kierroksia ? jos häviää niin nostajat vois alkaa olemaan vaihtokunnossa
Bora Variant
Toyota Hiace batman
Vw Golf 3 variant
Ford Focus variant
Skoda Felicia
www.huoltis.fi
Avatar
Tero Häkli
 
Viestit: 1781
Liittynyt: 23.5.2006 2:24
Paikkakunta: Nakkila

ViestiKirjoittaja sukraloosi » 14.9.2009 19:14

Luultavammin nakutuksesi syy löytyy alipainepumpusta. Se on yks "tyyppivika" näissä malleissa, joka menee jossain vaiheessa vaihtoon. Nakutusta voi selventää polkemalla jarrua, se vaimenee taikka häviää polkiessa. Joissain tapauksissa voi nostajassakin olla vikaa, mutta ensin tarkistaisin tuon alipainepumpun, joka on hihnan läheisyydessä näkösälläkin suuttimien alla. Itsellä oli nimittäin sama ongelma ja pumppu oli syyllinen. Haku-toiminnolla löytynee aiheesta lisää juttua ainakin tuolta ffp -saitin puolelta.
sukraloosi
 
Viestit: 14
Liittynyt: 23.3.2009 19:41

ViestiKirjoittaja Patse » 14.9.2009 19:54

Ja jos se on alipainepumppu niin ei ole kauhean vaarallista.. Anna naputtaa vaan, melkeen joka toinen portteri pitää tota klonksutusta oma myöskin mukaan lukien.. Sitten kun alipainetta ei enää tuu niin sen huomaa aika äkkiä :lol:
Transporter 2,5tdi vm99
Avatar
Patse
VCF Member
 
Viestit: 426
Liittynyt: 6.1.2009 18:35

ViestiKirjoittaja RaimoW » 14.9.2009 20:21

Ja sen pumpun saa purettua ja putsattua niin hiljenee. N.30min homma panssarin irroituksen kanssa ensikertalaisellakin. Purkaa vaan tarkasti, pesee jarrucleanerilla ja kasaa just samoin kuin oli purkaessa niin toimii :D
Pornstarter 2.4D Rego-95
Fiat Punto 75 SX-95
ex-Vw Passat Variant 1.9 TD-95
ex-vw G2 1.6D-90
RaimoW
 
Viestit: 62
Liittynyt: 4.2.2007 20:11
Paikkakunta: Hyllykallio

ViestiKirjoittaja Patse » 14.9.2009 20:40

Kuinkas kauan tuommoinen puhdistus auttaa yleensä? Ei kyllä ärsytä niin paljoa tuo ääni että viitsis rueta puhtaasti sen takia purkailemaan. Kumminkin niitä osia jaa kourallinen käteen kasaamisen jälkeen, Lisäksi on tyhmää korjata toimivaa, se menee rikki kuitenkin kun avaa :lol:
Transporter 2,5tdi vm99
Avatar
Patse
VCF Member
 
Viestit: 426
Liittynyt: 6.1.2009 18:35

ViestiKirjoittaja RaimoW » 14.9.2009 22:23

Se riippuu kuinka väljä se on. Ei sieltä montaa osaa irtoa ja se riittää kun kannen varovasti avaa että näkee kuinka ne osat sinne kuuluu. Mäntää yms. en ole edes irroittanut kun sitä ei taida saada tiiviiksi enää. Rohkeesti vaan pumppu pöydälle :P
Pornstarter 2.4D Rego-95
Fiat Punto 75 SX-95
ex-Vw Passat Variant 1.9 TD-95
ex-vw G2 1.6D-90
RaimoW
 
Viestit: 62
Liittynyt: 4.2.2007 20:11
Paikkakunta: Hyllykallio

ViestiKirjoittaja Tero Häkli » 14.9.2009 22:51

pari tullu eteen että on palanen lähteny siitä männän takaa :P sit sylkeny öljyäkin ulos... mut ton huomaa kyllä ku jarrut ei tosiaan toimi oikeastaan lainkaan vaikka kuinka seisos jarrun päällä =)
Bora Variant
Toyota Hiace batman
Vw Golf 3 variant
Ford Focus variant
Skoda Felicia
www.huoltis.fi
Avatar
Tero Häkli
 
Viestit: 1781
Liittynyt: 23.5.2006 2:24
Paikkakunta: Nakkila

ViestiKirjoittaja lukkari » 15.9.2009 9:33

Omaani vaihdoin uuden pari vuotta sitten, kun en enää jaksanut kuunnella sitä kolinaa. 170€ tarvikepumppu Saksasta, hyvin on pelannut jo 20-30 tkm. Viime talvena alkoi tihuuttaa öljyä laipastaan, joten irrotin pumpun putsasin vastinpinnat jarrukliinerillä ja laitoin sinistä silikonia väliin. Voisi tuota melkein suositella aina pumppua irti käytettäessä.

Alipainepumppu ei tosiaan ole mikään kriittinen osa, mutta ärsyttävän äänen pitää kuluneena.

Saattaa saada edullisemminkin eikä aito Pierburg ole sekään mahdottoman kallis.
Avatar
lukkari
 
Viestit: 194
Liittynyt: 15.3.2006 15:54
Paikkakunta: Joensuu

T4 NAKUTUS

ViestiKirjoittaja jabetus » 14.12.2009 21:16

Siihen löytyy toinenkin alipaine pumppu joka ei nakuta ja katsastus inssi on hyväksynyt sen, joka löytyy japsi diesel laturinkanssa on peräpäässä tämäalipaine pumppu lokaon pyörivä mutta se vaatii öljy voitelun ja paluuputken
lohkoon niin tuo nakutus jää sen jälkeen unholaan :roll:
jabetus
 

Re: T4 NAKUTUS

ViestiKirjoittaja jabetus » 22.12.2009 12:24

jabetus kirjoitti:Siihen löytyy toinenkin alipaine pumppu joka ei nakuta ja katsastus inssi on hyväksynyt sen, joka löytyy japsi diesel laturinkanssa on peräpäässä tämäalipaine pumppu lokaon pyörivä mutta se vaatii öljy voitelun ja paluuputken
lohkoon niin tuo nakutus jää sen jälkeen unholaan :roll:

sinne laitetaan jokin japsi diesel laturi jossa on toisessa päässä alipaine pumppu ja alipaine on max 0.5-0.8 javw vaatimus
on sama 0.8 riitävä ja laturi lataus teho pitäisi olla 100 amp japsi on 105amp sitä mitä minulle on selvinnyt
mutta kiinitystä joudutaan muokkaamaan ja kiilahihnan paikkaa muutamaan sopivaksi :!:
jabetus
 

ViestiKirjoittaja maastis » 6.1.2010 21:48

lämpösillä keleillä kumpikaan ei poistanut nakutusta (jarrun tai kaasun painaminen) mutta nytte 20 asteen pakkasilla nakutus on koventunut ja nakutus häviää kun jarrua pumppaa 2-3 kertaa ja kun on painanut pohjaan poljin vain jatkaa matkaa syvemmälle aivan kun nesteet vuotais.. mutta ei oikeasti sillä jarrunestettä on riittävä määrä koko ajan ollut... onko jotain vinkkejä vai auttamattomasti vain hankittava uus alipainepumppu? onko se toi vacuumpump tuolla ebayssa?
Veronkierto kunniaan!
Ex: T4 pornstarter matkailuauto
Nykyinen g3variant 2+3 paku.
Avatar
maastis
 
Viestit: 206
Liittynyt: 10.12.2007 21:05
Paikkakunta: vaasa

ViestiKirjoittaja Linkomies » 9.1.2010 19:15

maastis kirjoitti:onko se toi vacuumpump tuolla ebayssa?

Ole tarkkana osanumerosta. Ainakin 2,4 on kahta erimallia olemassa. Muistaakseni joskus -94 kohdilla vaihtuu erilaiseksi. Mulla olis jopa yks uusi vanhempaa mallia olemassa. Oli aika haastavaa löytää ebaysta.
Linkomies
 
Viestit: 71
Liittynyt: 17.5.2009 17:42
Paikkakunta: Järvenpää

nakutaa t4

ViestiKirjoittaja jabetus » 9.1.2010 21:31

EN TARKOITA MITÄÄN EBAITYA
VAAN ROMIKSILTA LÖYTYY JAPANILAIS DIESEL (DATSUN ,NISSAN, TOYOTA,!!!!)
NIISSÄ ON LATURIN TOISESSA PÄÄSSÄ ALIPAINE PUMPPU LAMELLI KÄYTTÖINEN
JA ÖLJY VOITELU TAI KATSOKAA JOSTAKIN JAPSISTA JOSSA ON DIESEL MOOTTORI HUOM 6-12 VANHOISSA
ESIMERK TOYOTA HILUX LAVAVERSIO LATURI JA ALIPAINE PUMPPU :!:
jabetus
 

ViestiKirjoittaja maastis » 10.1.2010 12:09

Linkomies kirjoitti:
maastis kirjoitti:onko se toi vacuumpump tuolla ebayssa?

Ole tarkkana osanumerosta. Ainakin 2,4 on kahta erimallia olemassa. Muistaakseni joskus -94 kohdilla vaihtuu erilaiseksi. Mulla olis jopa yks uusi vanhempaa mallia olemassa. Oli aika haastavaa löytää ebaysta.


mun portteri on -92 2,4d sopisko se tohon? onko myynnis?
Veronkierto kunniaan!
Ex: T4 pornstarter matkailuauto
Nykyinen g3variant 2+3 paku.
Avatar
maastis
 
Viestit: 206
Liittynyt: 10.12.2007 21:05
Paikkakunta: vaasa

ViestiKirjoittaja Tero Häkli » 10.1.2010 14:21

eri pitusilla tapailla sitä ainakin on...
Bora Variant
Toyota Hiace batman
Vw Golf 3 variant
Ford Focus variant
Skoda Felicia
www.huoltis.fi
Avatar
Tero Häkli
 
Viestit: 1781
Liittynyt: 23.5.2006 2:24
Paikkakunta: Nakkila

ViestiKirjoittaja Linkomies » 10.1.2010 17:08

Jousi tulee erimittoja ulos uudempiin ja vanhempiin. Uudemmassa versiossa 10-15mm enemmän, niin ei voi saada paikalleen.
Joutilashan tuo ois itelle tällähetkellä, kyllä se myydä joutais. Tehtaan paketissa. Laita tarjousta niin katsellaan kuinka käy.
Linkomies
 
Viestit: 71
Liittynyt: 17.5.2009 17:42
Paikkakunta: Järvenpää

ViestiKirjoittaja sukraloosi » 16.1.2010 17:17

maastis, kyllä suosittelisin vaihtamaan taikka ainakin puhdistamaan alipainepumpun.. Ennen pitkään vaikuttaa jarrutehoihin (kuten pakkasilla koit) sekä voi sylkästä pumpun kautta öljyt pihalle, jolloinka voi sattua muutakin ikävää. Ainakin yhdelle puolitutulle hlölle, enkä tarkota itseäni, on käynyt aikansa nakuttelevalla alipainepumpulla ajelleena niin. Selvisi tosin ilman moottorivauriota merkkivalon varottaessa ja auto sammuksiin saman tien.
sukraloosi
 
Viestit: 14
Liittynyt: 23.3.2009 19:41

ViestiKirjoittaja pate7 » 1.4.2010 18:15

mitäs veikkaatte, ilmeisesti omasta on myös tuo alipainepumppu valmis? kun jarrupolkimen painaa alas niin ääni kovenee ja sama reaktio kun nostaa ylös, muuten nakuttaa satunnaisesti jos ollenkaan.
pate7
 
Viestit: 6
Liittynyt: 5.11.2009 20:54

ViestiKirjoittaja Heze.R » 1.4.2010 19:57

Jos se alipaine pumppu leikkaa kiinni niin voi olla että koneeseen tulee aika iso remontti. Pumppu hoitaa jotain tärkäitä tsydeemeitä koneessa. Kuulema joskus aikanaan ollu volkkarin huolossa ihan tyypillinen vika. Itse vaihatin sen varmuuden vuoksi kun vaihdoin portteriin. Säästypähän kalliimalta kone remontilta.
Eikä todellakaan ole kovinvaikea vaihtaa itsekkään. Proidin portteriin tehtiin ihan äskettäin.
Itse suosittelisien että vaihtaa alipainepumpun heti kun alkaa naputtaan. Säästyy aika isolta konerempalta.
Volkkarilla pääsee?
Heze.R
 
Viestit: 25
Liittynyt: 12.3.2010 0:04

ViestiKirjoittaja pate7 » 1.4.2010 20:16

Heze.R kirjoitti:Jos se alipaine pumppu leikkaa kiinni niin voi olla että koneeseen tulee aika iso remontti. Pumppu hoitaa jotain tärkäitä tsydeemeitä koneessa. Kuulema joskus aikanaan ollu volkkarin huolossa ihan tyypillinen vika. Itse vaihatin sen varmuuden vuoksi kun vaihdoin portteriin. Säästypähän kalliimalta kone remontilta.
Eikä todellakaan ole kovinvaikea vaihtaa itsekkään. Proidin portteriin tehtiin ihan äskettäin.
Itse suosittelisien että vaihtaa alipainepumpun heti kun alkaa naputtaan. Säästyy aika isolta konerempalta.


taitaa olla viisainta vaihtaa niin ei tule suurempia harmeja. ilmeisesti pumppu on viisainta vaihtaa alakautta? joutuuko/ pitääkö pumpun vaihdon yhteydessä vaihtaa tai lisätä jotain nesteitä?
pate7
 
Viestit: 6
Liittynyt: 5.11.2009 20:54

ViestiKirjoittaja lukkari » 1.4.2010 20:27

Alakautta on helpoin. Ylin mutteri kannattaa valmiiksi löysätä yläkautta. Jarruspray on hyvä aine paikkojen putsaukseen, tuossa rempassa kun tahtoo sotkeentua.
Itsellä ei tarvikepumpun kanssa kestänyt kauaa, kun rupesi falskaamaan tiivisteestä, voisi olla viisautta laittaa valmiiksi silikonia laipan tiiviisteeksi o-renkaan lisäksi.
Nesteitä ei tuossa rempassa kulu juurikaan, lukuunottamatta asennusolutta -)
Avatar
lukkari
 
Viestit: 194
Liittynyt: 15.3.2006 15:54
Paikkakunta: Joensuu

ViestiKirjoittaja pate7 » 1.4.2010 20:44

kiitos vastauksista. taitaa motonetti olla melko halpa vaihtoehto ostaa tuo pumppu täältä suomen maalta?
pate7
 
Viestit: 6
Liittynyt: 5.11.2009 20:54

ViestiKirjoittaja as » 1.4.2010 21:46

http://www.autopurkaamot.com/naytaosa.p ... ainepumppu

Joskus saa purkamoltakin hyviä! Kartelli toimii hyvin täällä suomessakin, kun noita hintoja seuraa.
as
 
Viestit: 461
Liittynyt: 30.5.2009 12:32

ViestiKirjoittaja Tero Häkli » 2.4.2010 14:37

voi kattoo kans hinnan ku töihin pääsen :)
Bora Variant
Toyota Hiace batman
Vw Golf 3 variant
Ford Focus variant
Skoda Felicia
www.huoltis.fi
Avatar
Tero Häkli
 
Viestit: 1781
Liittynyt: 23.5.2006 2:24
Paikkakunta: Nakkila

nakutaa t4

ViestiKirjoittaja jabetus » 2.4.2010 19:46

Eihän se alipaine pumpu nakuta vaan pumpun käyttö akseli joka nojaa sinne nokka akseliin ja niitä on saatavissa uusia
mutta eripituisia itse en vaihda pumppua vaan sen käyttö akselin sen vapaa tapin :P PLÄÄ
jabetus
 

ViestiKirjoittaja lukkari » 2.4.2010 20:18

Meinasitko, että vaihdat vanhemman mallin 71 mm akselin uudemman mallin 67.5 mm akseliin (tai päinvastoin) ja homma on sillä selvä? Akselihan on itsessään niin kovaa ainetta, että se ei auton elinaikana tod. näk. kulu vaihtokuntoon.
Tuolla hieman juttua pumpun vaihdosta.
Avatar
lukkari
 
Viestit: 194
Liittynyt: 15.3.2006 15:54
Paikkakunta: Joensuu

ViestiKirjoittaja Linkomies » 2.4.2010 20:24

Eikös nakutuksen aiheuta se öljy joka pääsee niiden venttiilien sisään ja estää kalvojen toiminnan.
Tappi ei ehdi nokka-akselin tahtiin mukaan enää sen jälkeen?
Ite putsasin jarrukliinerillä venat ja takas kasaan, niin toimii. En kyllä lähtis tappia, puhumattakaan että sen pituutta muuttelemaan.
Linkomies
 
Viestit: 71
Liittynyt: 17.5.2009 17:42
Paikkakunta: Järvenpää

ViestiKirjoittaja Heze.R » 5.4.2010 21:09

Alipainepumpun tapin pää kuluu.Ei muuten kannata leikkiä vaan vaihtaa suosiolla sen.Vähän kallishan se on mutta halvemmaks se tulee kuin koneremontti.Parhaimmillaan se rikkoo nokkaakselin ja tulee täystuho koneeseen :shock:
Ja se että nostajat pitää ääntä niin pitäis vaihtaa öljyt koneeseen noi 6000km välein putsaa koneen :wink:
Volkkarilla pääsee?
Heze.R
 
Viestit: 25
Liittynyt: 12.3.2010 0:04

ViestiKirjoittaja Linkomies » 5.4.2010 21:25

Tuo tapin kuluminen ei kyllä pidä paikkaansa.
Tapin vaihto ei hiljennä pumppua, mutta venttiilien putsaus hiljentää.
Netissä monta kertomusta, joissa ajettu kymmeniätuhansia nakuttavalla koneella ilman vahinkoa.. samaa vaivaa Volvon dieselkoneissa. Googlella noita löytää luettavaksi.
Linkomies
 
Viestit: 71
Liittynyt: 17.5.2009 17:42
Paikkakunta: Järvenpää

ViestiKirjoittaja Heze.R » 5.4.2010 23:28

No kyl ainakin mun ja proidin konees loppu tuo nakutus kun vaihtoi alipainepumpun uuteen. :wink:
Volkkarilla pääsee?
Heze.R
 
Viestit: 25
Liittynyt: 12.3.2010 0:04

ViestiKirjoittaja lukkari » 6.4.2010 8:05

Tällä käyttöakselilla on ajettu n. 220 tkm eikä siinä juuri kulutuksen jälkiä näy. Sama akseli on palvellut nyt uuden pumpun kanssa noin 50 tkm ajan. Pumppu on aivan hiljainen.
Avatar
lukkari
 
Viestit: 194
Liittynyt: 15.3.2006 15:54
Paikkakunta: Joensuu

nakutaa t4

ViestiKirjoittaja jabetus » 9.4.2010 20:26

Oliskohan tässä (audissa TT/TTS 1.8i sopiva alipaine imuri mut sähkötoiminen) mut toiminta tavasta ei tietoa
jatkuva vai tarpeen mukaan ja nakutus loppuu :twisted:
jabetus
 

ViestiKirjoittaja tero » 9.4.2010 22:40

raimoW kertoi vain avanneensa ja putsanneensa pumpun ja 10 000 km menee taas nakuttamatta. väitän että perää on.
vw 2.4d -95 matkailu-auto 524 000 km
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
Avatar
tero
 
Viestit: 301
Liittynyt: 1.2.2008 23:31
Paikkakunta: jurva/vaasa, espoo

ViestiKirjoittaja RaimoW » 10.4.2010 12:31

Putsaamalla pysynyt nyt jo 20tkm hiljaisena. Pumppu pöydälle ja torxit auki ja varovasti avaa pumpun. Siellä irtonaisena sellaiset oisko takaiskuventtiilit niin kattoo että laittaa samaan järjestykseen että samoinpäin kun oli alunperin.
Sieltä ei lennä mitään jousia yms. jos sitä pelkäätte. Jarrucleanerillä ite suihkutellu puhtaaksi ne venttiilit sekä rätin kanssa ite loppu pumppu ja ainakin vielä toimii.
Sitä mäntää en ole lähtenyt irroittamaan kun audin vastaava rikkinäinen tuli malliksi purettua niin männän tiivisteet aika kertakäyttö kamaa joten en suosittele sen irroittamista. Se p*ska sen nakutuksen aiheuttaa kun mäntä ei pääse palautumaan niin käyttöakseli naputtaa siihen männän akseliin. tajuaa kyllä kun sen avaa :D

Naputti tuossa omassa tosi reippaasti ja yli 70tkm menty pumpulla sen jälkeen naputtamatta. Kolme kertaa olen sen avannut ja siinä ei mene kuin 15min ilman tupakkeja.
Työkaluina ei tarvita kuin 13mm piippuavain ja torx jos pohjapanssari valmiiksi irti. Eli keula huolto asentoon ja alakautta irroitus. Takaisin laittoa helpottaa jos ei meinaa pumppu mennä paikoilleen helposti kun pyörittää kampuran päästä moottoria niin että pumpun käyttöakseli menee lohkon sisään syvimmilleen. Kokeilemalla selviää 8)
Pornstarter 2.4D Rego-95
Fiat Punto 75 SX-95
ex-Vw Passat Variant 1.9 TD-95
ex-vw G2 1.6D-90
RaimoW
 
Viestit: 62
Liittynyt: 4.2.2007 20:11
Paikkakunta: Hyllykallio

nakutaa t4

ViestiKirjoittaja jabetus » 13.4.2010 17:36

Siitä audi TT/TTS Coupe/Roadster 2003-2006 varaosa numero 1J0 612 181 C electric vacuum pump for brake servo
hintaan 258€ uusi org
volvo autoista automat löytyy saman lainen ali paine pumpu etsivä löytää :shock:
jabetus
 

ViestiKirjoittaja PML » 5.6.2010 17:00

Jos tuon pumpun irrottaa,niin eikö siinä tarvitse mitään tiivistettä vaihtaa?
PML
 
Viestit: 22
Liittynyt: 12.12.2009 13:17

ViestiKirjoittaja lukkari » 5.6.2010 18:10

On siinä o-rengas välissä, kannattanee vaihtaa, kun avaa. Itse laitoin sinistä silikonia väliin.
Avatar
lukkari
 
Viestit: 194
Liittynyt: 15.3.2006 15:54
Paikkakunta: Joensuu

ViestiKirjoittaja siltato » 26.7.2010 18:10

Päivän hintoja alipainepumpusta.. Oulun tarviketorilta ostin päivällä omaani. Entinen pumppu oli osanumero 074 145 100A . Uusi alkuperäinen pierburg maksoi tarvikkeesta 207,-. Pörhöltä kysyttäessä saman hinta oli 338,-. En pitänyt pahana ja alennusta saa sitten pärstäkertoimella eli varmasti joku saa tuon alle.
Alkoi vaan joku muu kolina kuulua nyt liian selvästi kampiakselin suunnalta, että saa nähdä mitä seuraavaksi.. prkl. Niin ja limppu on vaihdettu.

-Toivo-
siltato
 
Viestit: 12
Liittynyt: 22.4.2010 10:41

ViestiKirjoittaja Tero Häkli » 26.7.2010 18:24

ei toi 207 oo paha.... multa saa 180€ plus postikulut... ovh tosa on 300 paikkeilla
eikö yhdellä clubilaisella ollu juur kampiakselin pukkien pultit löystyny :P
Bora Variant
Toyota Hiace batman
Vw Golf 3 variant
Ford Focus variant
Skoda Felicia
www.huoltis.fi
Avatar
Tero Häkli
 
Viestit: 1781
Liittynyt: 23.5.2006 2:24
Paikkakunta: Nakkila

Transporter -98, 2,5tdi

ViestiKirjoittaja Kippis84 » 8.11.2010 17:05

Täällä myös yksi nakuttava T4:nen. Varaosaliikkeestä sain tiukan hinnan alipainepumpulle 220€. Onko kukaan koittanut vaihtaa pelkkää pumpun mäntää? Oli saatavilla myös se, hinta oli joku 50€ eli huomattavasti edullisempi. Riittäisikö pelkästään sen vaihto poistamaan ongelmaa?
Kippis84
 
Viestit: 9
Liittynyt: 4.6.2010 12:03
Paikkakunta: Asikkala

ViestiKirjoittaja Tero Häkli » 8.11.2010 17:44

usein auttaa pelkästään sekin ku tyhjentää sen...
Bora Variant
Toyota Hiace batman
Vw Golf 3 variant
Ford Focus variant
Skoda Felicia
www.huoltis.fi
Avatar
Tero Häkli
 
Viestit: 1781
Liittynyt: 23.5.2006 2:24
Paikkakunta: Nakkila

ViestiKirjoittaja Linkomies » 8.11.2010 18:07

Ei riittäny mulla ainakaan rohkeus löysätä sitä mäntää pois. Saattaa olla mielenkiintoinen kasattava.
Venttiilit pesin jarru cleanerilla niin hiljaa on ollu vuoden verran. Uusi tosin jo olemassa varalla.
Linkomies
 
Viestit: 71
Liittynyt: 17.5.2009 17:42
Paikkakunta: Järvenpää

Re: T4 nakuttaa?

ViestiKirjoittaja habe » 10.2.2012 21:32

Nyt tarvittais T4-tietäjiltä apua, eli auto on Transporter -97 1.9TD ja ongelma on seuraava. Nyt pakkasten aikaan alkoi koneesta kuulumaan nakutusta ja samaan aikaan alkoi myös dieselpumppu vuotamaan. Nakutus oli vedossa pienempää ja hävisi lähes olemattomiin, tasasella ajolla nakutus oli kovinta. Ajelin autolla (pakko ajaa) ja varasin pumpulle korjausajan dieselkorjaamosta. No, olin viemässä autoa pumpun korjaukseen, kun muutaman kilometrin ajon jälkeen pukkasi koneesta öljyt pihalle. Öljyä näyttää vuotavan moottorin jakopään puolelelta. Tähän saakka auto oli pellannut erittäin hyvin ja moottori kävi kuin unelma, ei savutusta ja vetoja riitti. Mikähän tähän nyt tuli, mistä kannattaa lähteä ongelmaa korjaamaa, vai onkohan parempi alkaa etsimään vaihtomoottoria? Niin ja pari viikkoa sitten vaihatin jakohihnan ja öljyt huollossa, mitään huomauttamista eivät löytäneet, kun pyysin tsekkaamaan mitä vanhat öljyt ym. pitää sisällään.
habe
 
Viestit: 1
Liittynyt: 10.2.2012 19:35

Re: T4 nakuttaa?

ViestiKirjoittaja as » 12.2.2012 12:37

"Niin ja pari viikkoa sitten vaihatin jakohihnan ja öljyt huollossa,"

Tuo varmistettava ettei uudet osat/työ tuota vikaa aiheuttaneet ???
Jos nuo osat/työ kunnossa, huohotin putken jäätyminen näin pakkasella mahdollista.
as
 
Viestit: 461
Liittynyt: 30.5.2009 12:32


Paluu VW Hyötyauto keskustelut

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

x