Page 1 of 1
3B passat ja koliseva keula (yllätys yllätys..)
Posted: 9.10.2009 17:27
by A.Leskelä
Keulaan on vaihdettu vahvistettu made in germany täydellinen nivelsarja sekä alustaksi 40/30 jouset mutta silti pienissä töyssyissä (mukulakivikadut, nimismiehen kiharat tms) keulasta kuuluu lotinaa. Missä vois vielä olla väljää? Etuiskarit ovat n.2v vanhat.
Samaan syssyyn kysyn mitä vaihteistoöljyä olette käyttäneet 5v manuaali laatikoissa. Entä peräöljyt (Torsen)?
Kone on ABT ja siellä liruu teboil diamond 5w40, onko soppelit vai pitäiskö vaihtaa merkkiä/laatua?
Kiitos viisaat

Posted: 9.10.2009 19:19
by Pasi Häkli
Mikäli keulalle on ihan kaikki nivelet vaihdettu uusiin, niin eipä siellä paljon vaihtoehtoja jää kuin iskarit/iskarin yläpään tukikumit tai vakaajan kumit. Iskarin yläpään kumit kyllä ääntää reippaasti kun menee tarpeeksi rikki, nimimerkillä kokemusta on. Eikä se oo sitten sellanen lotina-ääni. Vakaajan kumeja ei passattiin oo tähän päivään mennessä vielä yhtään tarvinnut vaihtaa väljyyden vuoksi. Narinan vuoksi kyllä on vaihdettu.
Posted: 9.10.2009 20:25
by A.Leskelä
Korjataan hieman. Se on siis lotina, ei metallinen kolina..Saman tyylinen lotina mikä on jos nivel tms väljä
Posted: 9.10.2009 20:54
by Patu
Koneen öljyt on ainakin hyvät. Tosin itse olen huomannut nuo öljyt kannattaa vaihtaa viimeistään 15.tkm:n välein koska muuten menettää voitelu kykynsä aika nopeasti. itse olen vaihtanut 10.tkm:n välein nuo Teboilit ja hyvin on pelannut.
Re: 3B passat ja koliseva keula (yllätys yllätys..)
Posted: 10.10.2009 11:28
by Nixu
A.Leskelä wrote:
Samaan syssyyn kysyn mitä vaihteistoöljyä olette käyttäneet 5v manuaali laatikoissa. Entä peräöljyt (Torsen)?
Kiitos viisaat

Mulle laitettiin perään Castrol Saf-Xo peräöljyt ja hyvin on pelittäneet.Moottorissa Castrol Edge 5w-30 longlife.
Posted: 10.10.2009 11:43
by Micco
Patu wrote:Koneen öljyt on ainakin hyvät. Tosin itse olen huomannut nuo öljyt kannattaa vaihtaa viimeistään 15.tkm:n välein koska muuten menettää voitelu kykynsä aika nopeasti. itse olen vaihtanut 10.tkm:n välein nuo Teboilit ja hyvin on pelannut.
Ihan vaan varmistuksena, ajathan sie Patu tuon Teboilin Diesel versiolla, etkä tuolla tavan Diamondilla? Ja sama homma itellä, dieselivehkeessä 10tkm välein oon vaihtanu. Ei se 10 litran tonkissa ostettuna nii kallista ole, etteikö raaskisi vaihtaa.

Posted: 10.10.2009 12:29
by Patu
Siis Teboil Dieselillä eikä siis Diamondilla, olikos se nyt 5W-40 se violetissa purkissa oleva.
Posted: 10.10.2009 12:53
by Micco
Patu wrote:Siis Teboil Dieselillä eikä siis Diamondilla, olikos se nyt 5W-40 se violetissa purkissa oleva.
Tai siis Teboil Diamond Dieselillä.

Samalla kuralla ajellaan. 5W-40 on joo, ja hinta-laatu on kyl erittäin kohdallaan, kun 10 litran kanistereissa ostaa "halpahalleista".
Ja itse aiheeseen, mulla laitettiin perään kanssa Castrolin öljyä, olisko ollu juuri tuota SAF-XO:ta. En nyt juuri pääse asiaa tarkistamaan.
Posted: 10.10.2009 14:05
by A.Leskelä
Muistatteko paljonko tota peräöljyä sinne menee?