Golf 1.9 TDI PD vm-01 hyytyy
Golf 1.9 TDI PD vm-01 hyytyy
Tere!
Juu, elikkä auto on golf IV 1.9 TDI PD 4-motion vm.-01
aj.200 009 tkm.
Auto hyytyy 3000rpm kohdalla ku seinään! olen käyttäny liikkeessä kahdesti, ja vikaa ei saada selville ku ei ole maf. anturikaan hajalla eikä turbo, magneettiventtiili,alipaineletkut ok....
Ja tukin sen egr letkun tai mikä nyt onkaan siis se pakoilman kierrätys systeemin, ja autosta katos veto kokonaan!!!?
Missä siis vois olla vika???
Kiitos! jo valmiiksi
_________________
Golf 1.9TDI PD 4-Motion
Juu, elikkä auto on golf IV 1.9 TDI PD 4-motion vm.-01
aj.200 009 tkm.
Auto hyytyy 3000rpm kohdalla ku seinään! olen käyttäny liikkeessä kahdesti, ja vikaa ei saada selville ku ei ole maf. anturikaan hajalla eikä turbo, magneettiventtiili,alipaineletkut ok....
Ja tukin sen egr letkun tai mikä nyt onkaan siis se pakoilman kierrätys systeemin, ja autosta katos veto kokonaan!!!?
Missä siis vois olla vika???
Kiitos! jo valmiiksi
_________________
Golf 1.9TDI PD 4-Motion
Golf 1.9TDI PD 4-Motion
Jatkuu
Ainiin kokeiltiin turbosta että oikeat väljyydet on sivuttain ei ylösalaisin ja että siivet liikkuu kans!!!
kokeilin myös että auttaisiko yhtään ajelin 3 vaihteella 10 km 100-120km/h eikä muutosta ja muutenkin ajoin samalla n.200 km nelosvaihteella aika isoilla kierroksilla, että eiköhän ne karstat alkais jo liikkumaan sieltä!!!
Ja vikakoodeja ei ole!!
mutta kaverit epäilee että se ois toi maf antura joka temppuilee, mutta pörhöllä laitettiin testeriin ja käytiin ajamassa niin näytti toimivan!!!
kokeilin myös että auttaisiko yhtään ajelin 3 vaihteella 10 km 100-120km/h eikä muutosta ja muutenkin ajoin samalla n.200 km nelosvaihteella aika isoilla kierroksilla, että eiköhän ne karstat alkais jo liikkumaan sieltä!!!
Ja vikakoodeja ei ole!!
mutta kaverit epäilee että se ois toi maf antura joka temppuilee, mutta pörhöllä laitettiin testeriin ja käytiin ajamassa niin näytti toimivan!!!
Golf 1.9TDI PD 4-Motion
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
mistäpäin oot ?
sun tarvi jonku osaavan hoiviin saada se kellä on vag-comi, arvoista kyllä ajossa näkee mistä kiikastaa, kun kattoo muitakin arvoja kun maffia...
sun tarvi jonku osaavan hoiviin saada se kellä on vag-comi, arvoista kyllä ajossa näkee mistä kiikastaa, kun kattoo muitakin arvoja kun maffia...
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Juu
Juu! käytin autoa pörhölla ja ne laitto sen siihen roikkaan, ku ajeltiin niin otti lähtöjä ja testasi kaiken näkösii lukuja mitä en nyt ite muista/tajunnu kaikkea. Sit sano et ei missään oo vikaa muuta ku että turbo ois hajalla, vissiin...
Pari ns. vag autojen asian tuntijaa testaili tuota turboo alipaine sydeemeillä kävi läpi että noi "juuttuvat" siivet liikkuu!!!
ja ei pitäis vuotaa mistään ahtopaineita, eikä auto mee vikatilaan missään vaiheessa!
elikkä haluaisin uskoa että turbo on ehyt ku ei kehtaa kokeilla uutta turboa sen maksaessa n.1000-1200 €
Auto on oulussa! huomenna ostan uuden maf mittarin niin saa ainakin sen pois eliminoitua, kun meinasivat että jos ton egr:rän tukkii niin ei pitäs tapahtua mitään erikoista, mutta toi ei jaksa enää lähtee likkeelle kun siis tukki sen letkun (ja tarkistettiin että ei tukittu väärääletkua! ) joten epäilen että mittauksista huolimatta maf:fi on paskana kun se on kuulemma yhteyksissä tohon egr:rään vissiin!? ja on kuulemma tapauksia joissa ei vag-com:illa oo saatu selville että maf anturi ois hajalla !!!
kone on tuo AJM 85kw/285nm
Käyttöaika 1998–2003
Sylinterimitat Syl. halkaisija 79,5 mm
Iskunpituus 95,5 mm
Iskutilavuus 1896 cm3
Teho 85 kW (115 hv) @ 4000 r/min
Vääntömomentti 285 Nm @ 1900 r/min
Tyyppi R4 OHC
Puristussuhde 18.0:1
Venttiilien lukumäärä 8
Materiaali Sylinterikansi alumiiniseosta ja lohko valurautaa
Polttoaineensyöttö- järjestelmä Bosch EDC 15P -pumppusuutin
Öljytilavuus 4,5 litraa suodattimen kanssa
Sytytysjärjestys 1-3-4-2
Tiedot on copy paste autowiki:stä
Pari ns. vag autojen asian tuntijaa testaili tuota turboo alipaine sydeemeillä kävi läpi että noi "juuttuvat" siivet liikkuu!!!
ja ei pitäis vuotaa mistään ahtopaineita, eikä auto mee vikatilaan missään vaiheessa!
elikkä haluaisin uskoa että turbo on ehyt ku ei kehtaa kokeilla uutta turboa sen maksaessa n.1000-1200 €
Auto on oulussa! huomenna ostan uuden maf mittarin niin saa ainakin sen pois eliminoitua, kun meinasivat että jos ton egr:rän tukkii niin ei pitäs tapahtua mitään erikoista, mutta toi ei jaksa enää lähtee likkeelle kun siis tukki sen letkun (ja tarkistettiin että ei tukittu väärääletkua! ) joten epäilen että mittauksista huolimatta maf:fi on paskana kun se on kuulemma yhteyksissä tohon egr:rään vissiin!? ja on kuulemma tapauksia joissa ei vag-com:illa oo saatu selville että maf anturi ois hajalla !!!
kone on tuo AJM 85kw/285nm
Käyttöaika 1998–2003
Sylinterimitat Syl. halkaisija 79,5 mm
Iskunpituus 95,5 mm
Iskutilavuus 1896 cm3
Teho 85 kW (115 hv) @ 4000 r/min
Vääntömomentti 285 Nm @ 1900 r/min
Tyyppi R4 OHC
Puristussuhde 18.0:1
Venttiilien lukumäärä 8
Materiaali Sylinterikansi alumiiniseosta ja lohko valurautaa
Polttoaineensyöttö- järjestelmä Bosch EDC 15P -pumppusuutin
Öljytilavuus 4,5 litraa suodattimen kanssa
Sytytysjärjestys 1-3-4-2
Tiedot on copy paste autowiki:stä
Golf 1.9TDI PD 4-Motion
Ettei vaan ole oppirahojen maksamista uuden maffin osto. Puhdista samalla snowscreen kun konepellin avaat, vähenee maffien kulutus.
MAF, ahtopyynti- ja toteutunut logiin tai scopeen vcds:llä, niin alkaa selviämään - eikä tarvitse arpoa. Uusi ahdin maksaa sitäpaitsi 920e ja sen vaihto ei ole isokaan juttu. Meneehän autosta renkaitakin.
Tarkoitat varmaankin että on tapauksia, joissa vag-comia käyttänyt ei ole saanut selville maf vikaa. Se on ihan lukujen tulkinnan osaamisesta kiinni, vikakoodien lukijoita löytyy myös merkkihuollon piiristä - joten se siitä ammattitaidosta ja vag-comin arvostelusta.
MAF, ahtopyynti- ja toteutunut logiin tai scopeen vcds:llä, niin alkaa selviämään - eikä tarvitse arpoa. Uusi ahdin maksaa sitäpaitsi 920e ja sen vaihto ei ole isokaan juttu. Meneehän autosta renkaitakin.
Tarkoitat varmaankin että on tapauksia, joissa vag-comia käyttänyt ei ole saanut selville maf vikaa. Se on ihan lukujen tulkinnan osaamisesta kiinni, vikakoodien lukijoita löytyy myös merkkihuollon piiristä - joten se siitä ammattitaidosta ja vag-comin arvostelusta.
Kiitoksia
Joo! Täytynee puhdistaa se snowscreeni oli tarkoituskin mutta jostain syystä ei ole tullu puhdistettua!
Pitänee viedä testeriin uudestaan toi auto niin näkee sit niitä ahtoja, ostan kuitenkin ton maf anturan!
Mistä nuin halvalla saa turbon ??? kysyin SAH:ilta ja sanottiin että 1250€ kun tulee se pakosarja matkassa, eipä sillä rahaa menee juhliessakin, mutta se ei haittaa siis toi hinta kunhan saa auton kuosiin, ku on muuten niin prkl... hyvä ajonen toi golf!!!
Pitänee viedä testeriin uudestaan toi auto niin näkee sit niitä ahtoja, ostan kuitenkin ton maf anturan!
Mistä nuin halvalla saa turbon ??? kysyin SAH:ilta ja sanottiin että 1250€ kun tulee se pakosarja matkassa, eipä sillä rahaa menee juhliessakin, mutta se ei haittaa siis toi hinta kunhan saa auton kuosiin, ku on muuten niin prkl... hyvä ajonen toi golf!!!
Golf 1.9TDI PD 4-Motion
KARAMPAAAAAA
Vaihdoin tänään maf anturin ja huomasin että sitä olikin räpelletty (leikattu takaosa poies???) kun otin entisen irti, ajelin nätisti että ei v.... käyrä rupee nousemaan, mutta kappas kummaa kun pääsin motarille niin oksat pois!!!
hirmuisen kovat vedot ei huomannukkaan ku oli 5000rpm ja vauhtii ainakin 220km/h kakkosella
no ei ihan mutta eipä ainakaan vielä tarvinnu turboa vaihtaa!!! ja auto toimii kuin unelma!!!
hirmuisen kovat vedot ei huomannukkaan ku oli 5000rpm ja vauhtii ainakin 220km/h kakkosella

no ei ihan mutta eipä ainakaan vielä tarvinnu turboa vaihtaa!!! ja auto toimii kuin unelma!!!
Golf 1.9TDI PD 4-Motion
MAF-Anturi
Ostin ton oulusta SAH:ilta (Suomen Auto Huolto), Maksoi 145,00 Euroa.
Saattaa olla hiukan halvempi tuolla Pörhöllä jos oikein tinkii!
Ja kuulemma Osasepoltakin oulusta löytyis hyvin osia vag autoihin mutta sitä enempää entiiä. kuulin ja mainitsen...
Tämä on tuohon AJM tekniikkaan ja eivät ota enää sitä vanhaa anturia vaihossa! mutta osilla on 2v. takuu kun ostaa alkuperäis osana!
Saattaa olla hiukan halvempi tuolla Pörhöllä jos oikein tinkii!
Ja kuulemma Osasepoltakin oulusta löytyis hyvin osia vag autoihin mutta sitä enempää entiiä. kuulin ja mainitsen...
Tämä on tuohon AJM tekniikkaan ja eivät ota enää sitä vanhaa anturia vaihossa! mutta osilla on 2v. takuu kun ostaa alkuperäis osana!
Golf 1.9TDI PD 4-Motion
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Noita tarvikemaffeja ei ainakaan mun kokemusten mukaan kannata käyttää.
En tiedä miten vakiossa toimii mutta lastun/ohjelman kanssa sekottaa ahtoja sun muuta.
Tämä siis omakohtainen kokemus.
Joistakin maffeista on tosiaan vaihto-osa ominaisuus poistunut.
Omaani asz:n hain maffin niin vanha piti jättää ja 130€ riihikuivaa.
En tiedä miten vakiossa toimii mutta lastun/ohjelman kanssa sekottaa ahtoja sun muuta.
Tämä siis omakohtainen kokemus.
Joistakin maffeista on tosiaan vaihto-osa ominaisuus poistunut.
Omaani asz:n hain maffin niin vanha piti jättää ja 130€ riihikuivaa.
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact: