Page 1 of 1

3BG:n ajonesto

Posted: 27.10.2009 17:27
by Leroy
No niin pieniä varjoja paratiisissa..

Kahlasin kyllä nuo haulla löytyneet threadit läpi, mutten oikein saanut oireita vastaavia vinkkejä/ehdotelmia. Eli "ongelmana" Passatin ajonesto, joka on nyt pari kertaa tässä kuukauden sisään ilmoitellut olemassaolostaan seuraavin tavoin. Ekalla kerralla starttasin auton ja näyttöön tuli teksti "Immobilizer Activated", tms., mutta auto vaan käydä rytkytti ihan normaalisti. No joku 2-3minuuttia siinä rappailin autoa, jonka jälkeen sammutin sen, poistin avaimen virtalukosta, tökkäsin avaimen takaisin, starttasin ja teksti oli poistunut ja orastava huoli omistajan mielestä samoin tein. Toisella kerralla (tänä aamuna) Vein nuoremman pojan eskariin ja siinä tarhan pihalla yritin käynnistää, mutta jauhoi vaan ja ajonestosta ilmaiseva keltainen avaimen kuva kiilui mittaristossa. Avain pois, ja uusintastarttaus ja taas mentiin.

Oliko näin, että avaimessa oli jokin ajoneston "siru" joka voi heittäytyä hankalaksi? Mulla tuo käytössä oleva avain on jo vähän elämää nähneen oloinen, joten tuskin sisukalutkaan kovin tuoreet ovat...Lisäksi mainittakoon, että Passatin virtalukko on vähän "väljän oloinen", eli se avain ei mitenkään ryhdikkäästi ole siellä..Tokko sillä merkitystä, en tiedä..

Koodit oli 0, kun tuon ekan kerran "incidentin" jälkeen luettiin.

Gurut?

Posted: 27.10.2009 17:58
by DJDH
Mulla on samaa vikaa golfissa. Tuohon auttaa ainakin omassa autossa se että anta avaimen olla virtalukossa muutaman sekunnin siten että on virrat päällä ja sitten vasta starttaa. Joskus on ilmoitellut vikakoodia ajoneston lukijahäiriöstä, siitä virtalukon tunnistinanturista. Tekee vikaa molemmilla avaimilla.

Posted: 27.10.2009 20:22
by Pasi Häkli
Juu niitä lukupuolavikoja on ollut.. Eli juuri se virtalukon ympärillä oleva musta tunnistinrinkula.
Harvemmin itse avain on viallinen, mutta on sekin mahdollista. Eikä sillä ole merkitystä miten se avain siellä virtalukossa on, kunhan se on siinä virtalukon lähellä.

Joskus jazzien aikaan oli asiakas jonka sharanin ajonesto oli mennyt päälle, eikä se hyväksynyt kyseisen avaimen ajonestosirua. Meillä on laatikollinen vanhoja avaimia varastossa, hain sieltä avaimen joka on samalla ajonestosysteemillä, sahasin rautasahalla avainosan irti, teippasin vanhan avaimen kylkeen sen ja sopeutin sen siihen autoon. Saatiinpahan auto väliaikasesti liikenteeseen tolla virityksellä.

Ja mikä hauskinta, sama auto tuli joskus myöhemmin ihan muissa asioissa käymään ja oli sama teipattu avainviritys edelleen käytössä :lol:

Posted: 27.10.2009 21:52
by Leroy
Taitaa tämä vika joutaa siis "seurailtavien asioiden" listalle..Tietysti jos alkaa nyt alinomaan temputtamaan, niin pitänee sitten käyttää koodien luvussa taas ja alkaa selvittelemään. Luinkohan jostain viestiketjusta, että olisit Pasi maininnut, että tuon ajoneston ollessa "aktiivinen" niin kahden vai kolmen starttausyrityksen jälkeen lyö auton juntturiin ja sitten ei voikkaan auttaa kuin merkkihuollon jampat testereineen, muistanko oikein?

Posted: 28.10.2009 12:12
by Pasi Häkli
Joo se lyö moottorin ohjainlaitteen lukkoon.

Posted: 28.10.2009 12:20
by Leroy
No niin, tämä on hyvä tietää..Mutta kuitenkin jos saa auton käyntiin, niin seuraavalla kerrallahan on taas kolme yritystä :D