Uusi variantin omistaja, vanhat ongelmat (3B 1.8 syncro)
Posted: 1.11.2009 18:37
Terve vaan kaikille, tuli liityttyä variant-ihmisiin.
vuosimalliltaan 99 mutta käyttöönotettu 98 Passat Variant. 1.8 ADR -kone, syncro voimansiirto.
Tietenkin näinkin vanhassa autossa on pientä laitettavaa.
Perinteisesti lukoissa on sanomista.
Kuljettajan ovi ei tiedä keskuslukon ihmeellisestä maailmasta juuri mitään. Avaimella pitää avata kuljettajan ovi (ei kaukoa) ja napista avata muut ovet. Kiinni sama asia. Mielenkiintoista kyllä sisällä istuessa napista aukeaa kuljettajan ovi jos käsin painaa lukkoon, mutta lukkoon ei mene. Painettaessa ovet lukkoon napista käy kuskin nuppi alhalla mutta pomppaa ylös.
Apparin ovesta saa ohjattua auki ja kiinni kaikkia (myös kuskin) ovia.
Yhtälailla sisävalo ja ovivalo ovat tietämättömiä kuskin oven liikkeistä, ovi luulee olevansa jatkuvasti kiinni ja lukossa?
Vikakoodeja en ole luetuttanut missään vielä.
Tiedossa on siis ovipiuhojen tarkastelu sekä lukkopaketin käteen ottaminen. Liittynee samaan asiaan ettei peilien sisään kääntö toimi sähköllä? Toivottavasti pääsee mikrokytkimien herkistelyllä.
Apparin takaoven ulkokahva lyö tyhjää. Pitää tarkistaa onko vaijeri hypännyt irti. Pelaa muutoin keskuslukon kanssa.
Autoon on asennettu Eberspächer uutena. Mallia en ole vielä könynnyt katsomaan.
Kellona on pieni kaksinappinen kello. Kone kylmänä liekkinappia painamalla näyttöön ilmestyy liekin symboli ja konepellin alla alkaa tapahtua. Auto on silti puolen tunnin kuluttua kylmä, eikä eeberi sano enää mitään.
Kokeilin samaa istuttuani kylmään autoon, ja hetken päästä alkoi bensa tuoksua kevyesti kabiinissa. Sisäpuhallin ei missään vaiheessa lähde tulille.
Lämpimällä koneella jos laitan eeberin päälle lähtee sisätilapuhallin pyörimään, mutta lakkaa pyörimästä jonkin ajan kuluttua kun eeberi alkaa nakuttaa bensapumpullaan.
Onko näissä jotain tiettyjä vikoja joista kannattaisi lähteä liikkeelle? Sulakkeet löysin, mutta en muistanut tarkistaa. Yritän huomenna tarkistaa ne. Mutta kellon toiminta, sisäpuhallin ja bensapumppu viittaisivat että kaikki voisivat olla ehjiä?
Luvassa on vielä nesteitten, suodattimien ja jakohihnan vaihto pumppuineen. Ja nuo pikkuviat
Lisättäköön sen verran että kuljettajan ovi toimii aivan kuten pitää apparin ovesta avaimella käyttämällä (auki ja kiinni).
Eberi on Hydronic .. muuta ei auton alta pimeällä kurkkiessa nähnyt, sulakkeet ovat ehjät.
vuosimalliltaan 99 mutta käyttöönotettu 98 Passat Variant. 1.8 ADR -kone, syncro voimansiirto.
Tietenkin näinkin vanhassa autossa on pientä laitettavaa.
Perinteisesti lukoissa on sanomista.
Kuljettajan ovi ei tiedä keskuslukon ihmeellisestä maailmasta juuri mitään. Avaimella pitää avata kuljettajan ovi (ei kaukoa) ja napista avata muut ovet. Kiinni sama asia. Mielenkiintoista kyllä sisällä istuessa napista aukeaa kuljettajan ovi jos käsin painaa lukkoon, mutta lukkoon ei mene. Painettaessa ovet lukkoon napista käy kuskin nuppi alhalla mutta pomppaa ylös.
Apparin ovesta saa ohjattua auki ja kiinni kaikkia (myös kuskin) ovia.
Yhtälailla sisävalo ja ovivalo ovat tietämättömiä kuskin oven liikkeistä, ovi luulee olevansa jatkuvasti kiinni ja lukossa?
Vikakoodeja en ole luetuttanut missään vielä.
Tiedossa on siis ovipiuhojen tarkastelu sekä lukkopaketin käteen ottaminen. Liittynee samaan asiaan ettei peilien sisään kääntö toimi sähköllä? Toivottavasti pääsee mikrokytkimien herkistelyllä.
Apparin takaoven ulkokahva lyö tyhjää. Pitää tarkistaa onko vaijeri hypännyt irti. Pelaa muutoin keskuslukon kanssa.
Autoon on asennettu Eberspächer uutena. Mallia en ole vielä könynnyt katsomaan.
Kellona on pieni kaksinappinen kello. Kone kylmänä liekkinappia painamalla näyttöön ilmestyy liekin symboli ja konepellin alla alkaa tapahtua. Auto on silti puolen tunnin kuluttua kylmä, eikä eeberi sano enää mitään.
Kokeilin samaa istuttuani kylmään autoon, ja hetken päästä alkoi bensa tuoksua kevyesti kabiinissa. Sisäpuhallin ei missään vaiheessa lähde tulille.
Lämpimällä koneella jos laitan eeberin päälle lähtee sisätilapuhallin pyörimään, mutta lakkaa pyörimästä jonkin ajan kuluttua kun eeberi alkaa nakuttaa bensapumpullaan.
Onko näissä jotain tiettyjä vikoja joista kannattaisi lähteä liikkeelle? Sulakkeet löysin, mutta en muistanut tarkistaa. Yritän huomenna tarkistaa ne. Mutta kellon toiminta, sisäpuhallin ja bensapumppu viittaisivat että kaikki voisivat olla ehjiä?
Luvassa on vielä nesteitten, suodattimien ja jakohihnan vaihto pumppuineen. Ja nuo pikkuviat

Lisättäköön sen verran että kuljettajan ovi toimii aivan kuten pitää apparin ovesta avaimella käyttämällä (auki ja kiinni).
Eberi on Hydronic .. muuta ei auton alta pimeällä kurkkiessa nähnyt, sulakkeet ovat ehjät.