Page 1 of 1

Kumi haisee ja höyryää

Posted: 20.11.2009 13:38
by Jessie
Kumi haisee, vaikkei kumia polttaisikaan.

Jostain syystä ajon jälkeen -97 variantti golffin vasemman takarenkaan kohdalla haisee kumi ja sadekelillä sieltä nousee höyryä. Ainakaan silmämääräisesti ei näy mitään, eikä huoltokaan ole asiasta maininnut. Olisiko ehdotuksia tarkemmasta paikasta ja syystä, mistä hajun lähdettä kannattaisi alkaa paikallistamaan?

Posted: 20.11.2009 13:48
by AjH
Takajarru jumittaa ja kuumentaa vanteenkin?

Hyvin ne ainakin huollossa on sen kattonu :roll: Tai no siis eihän siellä huollossa tommosia katota jos ei niistä erikseen mainitse.

Posted: 20.11.2009 13:48
by Rave
Lämpiääkö?
Jarru jumissa?

E:Hidas:)

Posted: 20.11.2009 14:22
by Tero Paalanen
Omassa kolmoskuorisessa tuli sama haju satunnaisesti samasta paikasta.
Myös äiteen vento teki samaa silloin tällöin.
Itte en ikinä saanu paikallistettua mistä tuo kumin käry tulee.
Pysäytin joskus auton jarruttamatta nii se sama haju oli edelleen läsnä vaikka jarrurumpu oli kylmä, joten jarrujen jumittamisesta se ei johtunut.
Myös jarrurempan jälkeen tuo haju otti nenään satunnaisesti.

Ja tuo höyry sadekelillä tulee takavaimentimesta.

Posted: 20.11.2009 18:39
by Rikke
Tuleekos tuo käry pidemmän ajon/reilumman polkemisen jälkeen? Eräässä edellisessä baijerilaisessa oli sama juttu ja syyksi paljastui pakoputken kannatinkumi joka alkoi haisemaan jos reilummin polki.
Vähän kaukaa haettua mutta ei mahdoton?

Posted: 20.11.2009 22:32
by AjH
Vaimon veljen portterissa oli juurikin samat oireet eli kumin käryä ja vähän höyryilyäkin kostealla, vanne oli lämmin myös.
Nämä oireet olivat selkeät jarruun viittaavat ja niin siellä käsijarrumekanismi olikin aika jumissa eli makasi vähän päällä koko ajan.
Kumin käry ei tuossakaan selvinnyt, mutta onhan siellä satulassa (levyjarrut ainakin) männän kuminen pölysuoja ja mitä lie materiaalia ne palojen selissä olevat kitinälevyt lienevät?

Posted: 21.11.2009 23:14
by Jessie
Muistaakseni vanne ei lämpiä, mutta pitää testata, kun maanantaiaamuna taas ajaa Mikkelistä Jojensuuhun. Eiköhän se vanne siinä lämpiä jos lämpiää.

Jos oikein muistan, vika ei vaadi satojen kilometrien ajoa, vaan pari kymmentä riittää. Käytän tosi vähän kässäriä (jäänne ympärivuotisesta kuplailusta), mutta kai se sitten voisi laahata.

Jos se pakoputken kannatinkumi käryää, voiko se sulaa/aiheuttaa muuten ongelmia?

Posted: 22.11.2009 0:41
by Kimmo H.
Käsijarru yleensä jää laahaamaan nimenomaan käytön vähyyden vuoksi. Mielummin joka kerta tai sitten ei koskaan.

Posted: 22.11.2009 11:56
by Clayman
Haisoo ja höyryää mullakin. Vesi se on joka höyryää peräpöntöstä ja kuminkatku tulee luultavasti putken kannatinkumista, ei se mulla ainakaan jarruihin liity mitenkään. Eikä oo mitään ongelmia aihettanut, ei ainakaan putki oo vielä pudonnut :)

Posted: 22.11.2009 12:52
by Jessie
Jos se kässäri laahaa, niin silloin vanne lämpiää, eikö? Ja jos vanne ei lämpiä, se haju ja höyry tulee sieltä kannatinkumista?

Kokeilen huomenna. Jos käry on kova, mutta mikään ei lämpiä, totean se olevan siinä kannatikumista ja anna kärytä, kunnes vaihdan toisen auton.