Page 1 of 1

3bg passatin öljyn syönti

Posted: 22.11.2009 11:52
by Osku.T
Miten muilla noi passatit on persoja syömään tota öljyä?Itellä eilen ilmotti ykskaks et kato öljyt.No kerpele eihän tikussa paljoa viivaa näkyny.Ajettu viime vaihdosta alle 6000km.Laitoin öljyä 750ml et pärjään siihen asti et korjaamot on auki.No ajoin 80km niin taas se piippaa et katoppa öljyt.Missä vois olla vika?Oisko anturissa vika?Ei tiputa öljyä.

Posted: 22.11.2009 12:21
by Por
Mulla ainakin toi riisseli ei kuluta paljon mitään vaikka on jo 186tkm ajettu. LL öljyillä olen mennyt ja kaikki ennen auton laittoa mainitsi että pidä litran pönttö mukana että yleensä auto kuluttaa sen verran. Ei ole vielä tarvinnut kertaakaan lisätä.
Miettinyt välillä että kiertääköhän tuolla edes öljy kun ei kulu pois... kun aikaisemmissa rotiskoissa tottu siihen että sai lisätä mutta sehän on merkki siitä että ainakin se kiertää siellä koneessa :D

Posted: 22.11.2009 12:29
by Osku.T
Mulla se kyllä kiertää vissiin liiankin hyvin :D Otan kyllä ton longlifen öljyt vituraan tosta autosta.Ja ruppeen käyttään vanhaa hyväksi todettua castrollin edgeä.Vaikka on longlifet aina ollu niin ei se ole ku sen 8tkm niin ollaan taas niin öljyn tarpeessa.Halvemmaksi tulee tota edgeä juotattaa tolle ku castrollin longlifeä.Ku siinä litrahinta huitelee aika korkeella.

Posted: 22.11.2009 12:39
by Leroy
No mulla on tuo jeesuksenaikaista tekniikkaa hyödyntävä kaksilitrainen, joka kyllä kuluttaa öljyä reippaanpuoleisesti. Mulla on tainnut mennä öljynvaihtovälillä (15tkm/1 v., LL -öljyt) joku pari litran kannua täydennyksiin. Nyt on kyllä dramaattisesti vähentynyt öljynkulutus kun siirryin pois ll -öljyistä, ollakko se nyt auton kannalta hyvä vai huono asia, en tiedä. En kyllä ole itse mitenkään ahdistunut tuosta öljynkulutuksesta, kuuluu normaaliin kuvioon (myös merkkiliikkeen jamppojen mukaan). Myös sinällään pieni kustannus tuosta öljystä koitunut, kun miettii mitä kaikkea muuta voisi autoon tulla..

No Osku, oliko siellä öljyä, kun se uudelleen alkoi herjaamaan?

Posted: 22.11.2009 12:49
by Osku.T
ku lisäsin sen öljyn niin tikussa näky olevan hyvin öljyä.Nyt ku tulin eilen 160km reissusta niin en jaksanu illalla kattoa(tultiin myöhään)Mut ku auto tulee pihalle niin tarkistan onko imassu melkeen litran 160km matkalla.

Posted: 22.11.2009 13:32
by Pasi Häkli
Nuo 2.0 bensakoneet on yleisesti ottaen melkosia öljysyöppöjä. Se jeesuksenaikanen 2.0 vielä pahempi.

Posted: 22.11.2009 13:38
by Osku.T
miten se longlife jutska saadaan pois?Pitääkö se käydä merkkiliikkeesä poistamassa?Vai onko se vaan vaihtaa öljy?Ku olen kuulut et se on auton tietokoneessa ja jotku väittää et sitä ei ole koneessa ja et vaihat vain öljyt.Itellä on kyllä semmonen kutina et se pitää kuitata pois autosta?

Posted: 22.11.2009 13:47
by Pasi Häkli
Mittaristosta täytyy koodata kiinteä öljynvaihtoväli. Jos on vag-com käytössä niin sopeutuskanava 45, sieltä muutetaan arvo 2 -> 1. Sillon se on kiinteä 15tkm/1v.

Jos se on mahdollista kuitata jostain kellon napeista tms niin sillon se siirtyy automaattisesti kiinteälle öljynvaihtovälille.
Ite en tiedä, saiko 3BG Passatista nollattua huoltovälinäyttöä jostain napeista. Netti sen varmaan kertoo jos jaksaa hakea.

Posted: 22.11.2009 13:48
by Osku.T
No kysyn pojilta ku vien sen öljynvaihtoon jos ne sais sen vaihdettua.Kiitos inffoista!Oiskohan kellään vantaalla VAG-COM:ia

Posted: 22.11.2009 20:31
by Nixu
Mitä eroa on LL öljyllä ja normaalin vaihtovälin öljyllä öljynsyöntiin riippuen?Eikö se auto syö sitä öljyä jokatapauksessa vaikka olisi mitä superrallycrosshyperöljyä??

Posted: 22.11.2009 20:44
by kepukka
Itsellä oli myös aikoja sitten tuollainen bg variantti 2.0 bensamyllyllä ja öljyä alkoi menemään tuossa 200tkm:n kieppeillä aika paljon. Fortekäsittelyn jälkeen vähän parani mutta viaksi minulle kerrottiin jumineet tms. männänrenkaat.

Posted: 22.11.2009 20:45
by AjH
Saa nollattua huoltovälin itse napeista, löytyy tältä foorumilta kun hakua käyttää. Ei ole edes monimutkanen homma.

LL öljyt saattaa olla vähän lierumpaa tavaraa, kun tavallinen vaikka 5W40. Mutta myös öljyissä on eroja, toiset sopii koneeseen ja toiset ei ollenkaan. Öljynkulutus on ainakin yksi "oire" mitä epäsopivasta öljystä on aiheutunut, toisen merkkisellä saman viskositeetin öljyllä ei sitten kulutus olekkaan niin paha enää. Ei toki välttämättä ole apua mutta voi olla vaikutusta.

Posted: 22.11.2009 21:15
by Sami Jalonen
Kuulin sellasen ohjeen et 0.125%/kulutus sadalla saa hävitä öljyä, ja se on normaalia.

Eli 10l/100kmx10kmx0.125=1,25dl/1000km :)

Posted: 22.11.2009 22:49
by Leroy
Nixu wrote:Mitä eroa on LL öljyllä ja normaalin vaihtovälin öljyllä öljynsyöntiin riippuen?Eikö se auto syö sitä öljyä jokatapauksessa vaikka olisi mitä superrallycrosshyperöljyä??
No paikallisen merkkihuollon LL -öljy, mitä laittoivat (ja mitä lisäilin) oli Mobil1 ESP 5W-30 ja normaalin vaihtovälin öljy, mitä samainen putiikki tarjoili oli Mobil1 0W-40. Noilla on ainakin eroa kuin Lapin Kullalla ja Guinessilla konsanaan. Sitä Lapin Kultaa meni vaan enemmän..

Posted: 23.11.2009 20:54
by Pasi Häkli
kepukka wrote:...viaksi minulle kerrottiin jumineet tms. männänrenkaat.
Juuri siitä se johtuu. Nykyään toimitettavat männänrenkaat on jo korvaantuneet paremmilla osilla.
Tietysti paksumpi öljy pysyy paremmin koneessa kuin laihat esp litkut, sehän on selvä.

Posted: 24.11.2009 11:07
by Leroy
Sami Jalonen wrote:1,25dl/1000km :)
Mulla meni tuota lonkkuöljyä aika tarkkaan tuon verran, kahdesta täyttöpullosta toiseen jäi pienet pohjat öljynvaihtovälillä. Nyt tuota normikuraa ei ole kulunut 3000km matkalla yhtään...Toisaalta tuli ainakin suoritettua pientä öljynvaihtoa koko öljynvaihtovälien ajan silloin LL -ohjelmassa auton ollessa, joten ainakin on ollut ominaisuuksiltaan hyvää tavaraa sisällä, kai sitä voi näinkin asiaa katsoa.

Posted: 24.11.2009 17:37
by Kimmo H.
Pasi Häkli wrote:Nuo 2.0 bensakoneet on yleisesti ottaen melkosia öljysyöppöjä. Se jeesuksenaikanen 2.0 vielä pahempi.
Eikai? :lol:

Vaihtovälillä menee enemmän öljyä mitä vaihdossa. No, jos keväällä tai kesällä saisi nuo varastossa pyörivät venttiilivarrentiivisteet vihdoin laitettua paikoilleen, niin voisi odottaa edes hiukan tippuvan. Ollut juo puolentoista vuoden projekti, jota ei ole kertaakaan saanut aloitettua. Takaraivossa vieläkin tuntemukset kun kakkiksen kannesta yritin jollain pihdeilla epätoivoisesti saada niitä vuoden varaston nurkassa irtonaisena kuivettuneita tiivisteitä saada irti. Eihän ne lähtenyt kuin pieninä murusina. Vituiksi olisi mennyt ellei olisi ollut irtokansi kädessä.

Posted: 24.11.2009 20:54
by Sami Jalonen
Leroy wrote:
Sami Jalonen wrote:1,25dl/1000km :)
Mulla meni tuota lonkkuöljyä aika tarkkaan tuon verran, kahdesta täyttöpullosta toiseen jäi pienet pohjat öljynvaihtovälillä. Nyt tuota normikuraa ei ole kulunut 3000km matkalla yhtään...Toisaalta tuli ainakin suoritettua pientä öljynvaihtoa koko öljynvaihtovälien ajan silloin LL -ohjelmassa auton ollessa, joten ainakin on ollut ominaisuuksiltaan hyvää tavaraa sisällä, kai sitä voi näinkin asiaa katsoa.
Toi mun laskelma on 10l/100km keskikulutuksella, Passatti taitaa mennä vähän vähemmällä, joten sun kohdalla sitä on mennyt "liikaa".
Mutta onnittelut pois longlifestä siirtymisestä :D

Posted: 24.11.2009 21:12
by Por
Menee hieman asian viereen mutta kun kaikki haukkuu tuota LL:ää niin mikäs siinä on niin pahaa ja jos on niin mitä... itseä kyllä alkoi kiinnostamaan kun vähän jokaisessa aihetta sivuavassa topicissa on haukuttu.
Itellä tähän asti ollut castrolin öljyt LL:nä sisällä ja nyt aloin ihmettelemään että kannattaako vaihtaa.

Posted: 24.11.2009 21:16
by Pasi Häkli
Mulla ei henk koht ole pahaa sanottavaa. Pääsääntöisesti hyvin ne autot on toiminut joissa LL-huoltosysteemi käytössä.
Jos itellä olis sen verran uudempi auto että siihen kuuluis longlife huolto niin todennäkösesti sitä sen mukaisesti huoltaisin.
Nykynen auto on sen verran vanha että on kiinteellä 15tkm huoltovälillä.

Posted: 24.11.2009 21:55
by Leroy
Sami Jalonen wrote:
Leroy wrote:
Sami Jalonen wrote:1,25dl/1000km :)
Mulla meni tuota lonkkuöljyä aika tarkkaan tuon verran, kahdesta täyttöpullosta toiseen jäi pienet pohjat öljynvaihtovälillä. Nyt tuota normikuraa ei ole kulunut 3000km matkalla yhtään...Toisaalta tuli ainakin suoritettua pientä öljynvaihtoa koko öljynvaihtovälien ajan silloin LL -ohjelmassa auton ollessa, joten ainakin on ollut ominaisuuksiltaan hyvää tavaraa sisällä, kai sitä voi näinkin asiaa katsoa.
Toi mun laskelma on 10l/100km keskikulutuksella, Passatti taitaa mennä vähän vähemmällä, joten sun kohdalla sitä on mennyt "liikaa".
Mutta onnittelut pois longlifestä siirtymisestä :D
No jaa, son siinä ja siinä tuon keskikulutuksen kanssa, kun pääasiassa kaupunkiajoa tuolla tulee Pasuunalle. Kiitokset onnitteluista. :D

Posted: 24.11.2009 22:08
by Leroy
Por wrote:Menee hieman asian viereen mutta kun kaikki haukkuu tuota LL:ää niin mikäs siinä on niin pahaa ja jos on niin mitä...
Ei kai siinä mitään pahaa olekaan. Esimerkiksi tuohon sinun autoon se varmasti passaa hyvin. Omalla kohdalla vähän ajattelutti se, kun Mobil1:kin mainostaa sivuillaan (paikallisen merkkihuollon käyttämästä LL öljystä) kuinka se on nimenomaan suunniteltu moderneille ja vähäpäästöisille moottoreille (erityisesti kuulemma dieseleille). Tuo 2.0 8v on kyllä kaikkea muuta kuin tuohon kuvaukseen sopiva aparaatti, sehän on ollut kuvioissa mukana jostain MC Hammerin ajoista asti. Ko. autossa oli kuitenkin alusta saakka käytetty vain LL -öljyjä ja itsekin tuota perinnettä jatkoin tuon pari vuotta...(ja lähes 100% vikavapaasti se on kyllä sen ajan toiminutkin).

Posted: 25.11.2009 10:24
by Nixu
Por wrote:Menee hieman asian viereen mutta kun kaikki haukkuu tuota LL:ää niin mikäs siinä on niin pahaa ja jos on niin mitä... itseä kyllä alkoi kiinnostamaan kun vähän jokaisessa aihetta sivuavassa topicissa on haukuttu.
Itellä tähän asti ollut castrolin öljyt LL:nä sisällä ja nyt aloin ihmettelemään että kannattaako vaihtaa.
Samoin!Pitäisi viikonloppuna huoltaa autoa ja mietin myös,että pitäisikö siirtyä 15tkm välille..Ehkä jo kannattaisi,kun alkaa olla kuitenkin autolla ikää ja kilometrejäkin..

Posted: 25.11.2009 18:01
by Petri M
-04 3Bg AVB 74kw ajettu 335 000 ja long life huolloilla on menty.
Öljynvaihdot noin 30tkm välein ja siinä välillä 0,5-1 litra lisäystä.
Olen niin laiska vaihtamaan öljyjä et LL saa jatkua..

Posted: 25.11.2009 18:32
by Leroy
Asiasta viidenteen...Löysin muuten haulla reilun vuoden takaisen, suorastaan häkellyttävän samankaltaisen viestiketjun tuon kaksilitraisen öljynsyönnistä sekä sen syistä ja seurauksista. Ja kulutusmääristä...Tutustukaa.

http://variantclub.fi/phpbb/viewtopic.p ... ght=#61415

Posted: 25.11.2009 18:43
by Osku.T
no kato :oops:

Posted: 25.11.2009 21:29
by Leroy
^ Juu ei ollut tarkoitus viisastella, lepo vaan.. :D Tuosta toisesta ketjusta vaan löytyy vähän tiivistetymmin se oleellinen info...Hyvähän se tietysti on kerran vuoteen käydä vähän perusteellisemmat Longlife -lätinät, ettei pääse totuus unohtumaan. :D

Posted: 23.12.2009 15:13
by BlackPassat
No niinhän se alko munkin pasuunassa nyt öljymenekki näkkyyn. Käväs 6000 km sitte 30tkm välihuollossa ja nyt sitte sytytteli jo öljyvaloo. Mie luulin jo pahinta että se vuotaa jostain mut sille näyttää tuo longlife maistua. Seuraavan kerran ku syttyy valo niin lonkkarit ulos ja normit öljyt tilalle ja huoltovälinmuutos :D

Posted: 8.1.2010 12:59
by perusfarkku
Moi!
Minulla oli aikoinaan (onneksi) työsuhdeautona 2.0 Passat farkku (tätä nykyistä edellinen korimalli; taisi olla 8v kone). Ko vekottimelle kelpasi öljy jatkuvasti. Mittariin tuli about 70 tkm, jona aikana normihuollot ja lisäksi 11 litraa lisättyä LL-öljyä. Nykyisessä golfissa on tarvinnut lisätä ehkä vähän päälle litra 85 tkm:n aikana (varmuuden vuoksi). Passatista huollosssa sanoivat, että on vielä "normaalia". "Normaali" on ihan vaan valmistajan keino välttyä kustannuksilta.

Posted: 8.1.2010 15:20
by Leroy
^ Mulla on siis juurikin tuo 8v malli ja niinkuin aiempana totesin pari litraa lonkkua meni 15tkm matkalla. Tällä hetkellä viim. öljynvaihdosta taitettu normiöljyillä 5500km ja tilanne tikussa pysynyt muuttumattomana. Tuohon kasitappiseen ei tuo ll -matsku kyllä sovi, olivatpa syyt öljynkulutuksen taustalla mitkä hyvänsä..

Itseä ei ole kyllä tuo öljytikun nostaminen ja silloin tällöin lisäily häirinnyt silloin lonkkuaikoinakaan (toinen juttu on tietenkin se, mistä se johtuu..). En tiedä, olenko sen verran tuohivirsu -osaston miehiä, että moiset toimenpiteet kuuluu minun kirjoissani ihan normaaliin autonomistajan tehtäviin. Jos vaikka ajatellaan tuota "perusfarkun" esimerkkiä: 70tkm/11 litraa lisättyä longlife -öljyä... Noista öljyistä on tullut tuon matkan aikana n. 150€ kustannus (arvio). Minun mielestäni suhteellisen pieni kustannuserä ja murto-osa esim. minkä tahansa "tronic" -loppuisen lisävarusteen korjauskustannuksista takuuajan päätyttyä. Jännä vaan huomata, että monesti öljynkulutuksesta (mikä kuitenkin ilmiönä on suht tavallinen n. 10 vuotta vanhoissa autoissa ainakin) puhutaan kuin paholaisesta ikään ja sitten joku kansipahvin kärähtäminen 50tkm jälkeen on "no big deal".. :wink:

No joka tapauksessa, niin kauan kuin muistan meidän perheen volkkarihistoriaa taaksepäin, niin nuo bensamotit on kuluttaneet öljyä ihan eri tavalla kuin sen naapurin fredriksonlakkisen kottaraisen corollat :D

Posted: 3.4.2010 23:17
by karppmik
Olen omistanut 6kk Volkswagen Passat 1.9 TDI PwD Highline Variant 96kw:n öljyt on vaihdettu myyjän toimesta silloin kun ostin, olen nyt ajanut n.17tkm ja tänään rupes herjaamaan että öljyt vähissä. Lisäsin n. 1l ja taas on ylärajassa, onko normaalia??? Kiitos vastauksista jo etykäteen.Auto on -02 vuosimalli

Posted: 3.4.2010 23:46
by Janne_80
karppmik wrote:Olen omistanut 6kk Volkswagen Passat 1.9 TDI PwD Highline Variant 96kw:n öljyt on vaihdettu myyjän toimesta silloin kun ostin, olen nyt ajanut n.17tkm ja tänään rupes herjaamaan että öljyt vähissä. Lisäsin n. 1l ja taas on ylärajassa, onko normaalia??? Kiitos vastauksista jo etykäteen.Auto on -02 vuosimalli
Aivan normaalia tuo on.

Posted: 6.4.2010 18:10
by PassatHM
Normaalin rajoissa taidetaan tosiaankin mennä tuossa 1l/17 tkm tasossa.

Mitähän öljyä viimeksi on laitettu? Kannattaa kokeilla jollain toisella öljymerkillä, josko söisi enemmän...

Omaan AVF-koneiseen pitää lisätä ll-öljynvaihtovälillä (n. 26 tkm) vain 2-3 dl castrolia.

Posted: 10.4.2010 22:20
by karppmik
PassatHM wrote:Normaalin rajoissa taidetaan tosiaankin mennä tuossa 1l/17 tkm tasossa.

Mitähän öljyä viimeksi on laitettu? Kannattaa kokeilla jollain toisella öljymerkillä, josko söisi enemmän...

Omaan AVF-koneiseen pitää lisätä ll-öljynvaihtovälillä (n. 26 tkm) vain 2-3 dl castrolia.
Eipä ole mitään tietoa mitä oljyä on laitettu, mutta castrolia ajattelin seuraavaksi laittaa.

Posted: 11.4.2010 9:35
by Osku.T
mie käytän kastrollia ja syö yhtä paljon ku esim mobilia.

Posted: 5.11.2011 15:02
by 1st
Nostetaas vanhaa aihetta..

Millaista öljyä tossa 1.8T:ssä kannattas käyttää, että vähenis öljynkulutus, oon tuota Teboil Goldia käyttäny ku sitä ei niin kauheasti kulu, mut saa kuitenki aika paljon lisätä vaihtovälillä, nykysin ei tahdo enää litran purkki riittää 15tkm:llä..

Eilen motonetillä käydessä (lisäysöljyä hakemas :lol: ) kattelin hyllystä valikoimaa, esim. Mobil on kyllä paljon kalliimpaa ku tuo teboil, mut onko kokemuksia syökö sitä kuin pahasti?

Sit kattelin myös Valvolinen Maxlifea, siinä ei kyllä purkin kyljessä ollu noita vw luokituksia, uskaltaako sellasta sinne laittaa? se vois kyllä vähän paremmin pysyä sisällä ku on 10w-40:stä, oisko se sit talvikäytössä jo turhan jäykkää ?

Aihe ois just ajankohtanen, ku parisen viikkoa jo hälyytelly öljynvaihtoa :D

Posted: 5.11.2011 15:48
by Kilu
1st wrote:Sit kattelin myös Valvolinen Maxlifea, siinä ei kyllä purkin kyljessä ollu noita vw luokituksia, uskaltaako sellasta sinne laittaa? se vois kyllä vähän paremmin pysyä sisällä ku on 10w-40:stä, oisko se sit talvikäytössä jo turhan jäykkää ?
Autossani oli edellinen omistaja käyttänyt mainitsemaasi öljyä, ei kuulemma tarvinnut lisätä. Muistaakseni tarkoitettu yli 200tkm:ä ajetuille autoille. Vaikea sanoa pitääkö paikkansa, kun ei herran muutkaan jutut ole totta olleet. Itse kuitenkin vaihdoin Mobilen 3000:een 5w/40:seen. Samaa öljyä olen käyttänyt erimerkkisissä dieseleissäkin ja kaikkiin on sopinut hyvin ja ei ole tarvinnut lisätä, muuten kuin tähän nykyiseen kirnuuni. Öljyvuoto tosin ei ole öljyn syy. Mielestäni talvella kannattaa käyttää 5w:tä, ei 10:ä. Paljon ajetuissa tuota 0:aa on turha käyttää, jos sitä autoa ei kylmiltään revi pakkasella aina käyntiin. 3000:tta on halpa synteettinen perusöljy, joka on usein tarjouksessa marketeissakin. Itse aion käyttää sitä jatkossakin. Siinä mainospuhe...

Posted: 4.12.2011 15:27
by 1st
Nyt on Mobil Super 3000:sta kyydissä valmiina, huomenna pittää kysellä aikaa öljynvaihtoon ja samalla pyöränkulmien tarkistukseen. Saa nähdä miten tuo paskatti tuota Mobilia syö, kokeilun vuoksi ostin nyt sitä :roll:

Posted: 4.12.2011 18:48
by Satelite
1st wrote:Nyt on Mobil Super 3000:sta kyydissä valmiina, huomenna pittää kysellä aikaa öljynvaihtoon ja samalla pyöränkulmien tarkistukseen. Saa nähdä miten tuo paskatti tuota Mobilia syö, kokeilun vuoksi ostin nyt sitä :roll:
Ainaskin AHU koneessa kun oon tuota kolmetonnista käytelly niin jos saa kokonaan vanhat öljyt pois ja täyttää uuden suodattimen niin itse olen joka kerralla ilman tikusta katsomista kaatanu koko kannun sisällön koneeseen ja öljynpinta menee millilleen tikun max. kohtaan koneen käytön jälkeen :wink:

Posted: 5.12.2011 9:39
by oulu
Satelitille... 4l vaiko 5l pänikän oot pistänyt? Itselläkin ahu koneella. Minkälaisin km vaihoilla oot ajanut nuilla 3000 öljyillä?

Posted: 5.12.2011 13:00
by Satelite
oulu wrote:Satelitille... 4l vaiko 5l pänikän oot pistänyt? Itselläkin ahu koneella. Minkälaisin km vaihoilla oot ajanut nuilla 3000 öljyillä?
Tais olla toi 4 litran pönttö mutta öljynmäärä toki voi riippua myös öljypohjasta... itsellä toi ihan perus peltiä oleva öljypohja. En tiedä onko AHU koneeseen ikinä saanut alumiinista.

Kannattaa siis öljyjä ja suodatinta vaihtaessa ekalla vaihtokerralla (jos siis ei ennen ole tuota 4 litran pönttöä käyttänyt) tarkistaa aina tikusta tuo että ei ylitäyty. Kannattaa siis käyttää ensiksi kone kuumaksi että öljyt notkistuu... sitten vaan vanhat valumaan pois ja sillävälin uutta suodatinta tilalle (muista esitäyttää suodatin ennen paikalleenlaittoa) ja sitten kun lakkaa tiputtamasta niin uudet öljyt koneeseen.

Itse aikanaan pari ekaa täyttökertaa tuhrasin tikkua tarkistellen mutta joka kerralla kun kunnolla antoi vanhojen öljyjen valua koneesta pois niin aina meni tuo koko pöntöllinen. Nykyään olen vaan tehnyt aina tyyliin:auto rasvamontulle... vanhat valumaan pois... suodattimen vaihto esitäyttöineen... kun öljypohja on aivan tyhjä niin tulppa paikalleen ja uudet koneeseen. Aina kun on startannut koneen ja antanut hetken aikaa käydä niin tikku on ollut just eikä melkein max. kohdassa.

Itsellä noi vaihtovälit on vaihdellu kerran ylitty "vähän" reilustikkin kun ei rasvamontulle päässy mutta yleensä keväällä ja syksyllä oon litkut vaihdellu. En oo niin tarkkaan kilometrimäärä seurannu mutta joka kerralla olen pitänyt tapana sitä että öljyjen lisäksi vaihtuu myös suodatin.

Posted: 5.12.2011 21:11
by AjH
Ja vaikka Satelite tota tikun käyttöä kovasti dissaa niin mun mielestä siinä ei oo mitään häpeemistä jos tikkuun turvautuu että saa oikean öljymäärän koneeseen. ;) Ei se kovin isoksi vaivaksi ainakaan mulle ole muodostunut kun vertaa tohon öljynvaihtamisoperaatioon kokonaisuudessaan.

Re:

Posted: 29.4.2012 14:21
by Kilu
Kilu wrote:
1st wrote:Sit kattelin myös Valvolinen Maxlifea, siinä ei kyllä purkin kyljessä ollu noita vw luokituksia, uskaltaako sellasta sinne laittaa? se vois kyllä vähän paremmin pysyä sisällä ku on 10w-40:stä, oisko se sit talvikäytössä jo turhan jäykkää ?
Autossani oli edellinen omistaja käyttänyt mainitsemaasi öljyä, ei kuulemma tarvinnut lisätä. Muistaakseni tarkoitettu yli 200tkm:ä ajetuille autoille. Vaikea sanoa pitääkö paikkansa, kun ei herran muutkaan jutut ole totta olleet. Itse kuitenkin vaihdoin Mobilen 3000:een 5w/40:seen. Samaa öljyä olen käyttänyt erimerkkisissä dieseleissäkin ja kaikkiin on sopinut hyvin ja ei ole tarvinnut lisätä, muuten kuin tähän nykyiseen kirnuuni. Öljyvuoto tosin ei ole öljyn syy. Mielestäni talvella kannattaa käyttää 5w:tä, ei 10:ä. Paljon ajetuissa tuota 0:aa on turha käyttää, jos sitä autoa ei kylmiltään revi pakkasella aina käyntiin. 3000:tta on halpa synteettinen perusöljy, joka on usein tarjouksessa marketeissakin. Itse aion käyttää sitä jatkossakin. Siinä mainospuhe...
Nyt sitten tapahtui omien sanojen syönti ja vaihdoin nuo Valvolinen Maxlifet takaisin. Mobilit toimivat aivan ok ja öljynkulutuskin on inhimillistä. On noita kilometrejä jo aika paljon lasissa, niin ajattelin kesäksi kokeilla vähän paksumpaa litkua. 5W:t pistetään sitten talveksi, mutta merkki on vielä avoin.

Re: 3bg passatin öljyn syönti

Posted: 29.4.2012 19:48
by oulu
Moi..mulla on 1,9tdi variant vm-00 ja siinä on alumiininen öljypohja...mistäkö tiedän sen..no siitä kun autossa oli madallussarja ja öljypohja halkes ja uutta ei löytynyt vastaavaa mistään..joten vanha hitsattiin kuntoon ja oli alumiininen..
no jouset vaihtu "normaaleiksi"ja pohjaan tuli koy seriffin pohjapanssari niitten muovien tilalle....oli se sen verta veemäinen projekti laitattaa öljypohja kondikseen apurunkon laskuineen ym.töineen että päätin panssarin laitattaa ja autoon maavaraa..muuten
olis myytävänä weitec madallusjousi sarja 35mm/35mm olivat 1kk auton alla ja ovat tehtaan laatikossa tallissa jos kiinnostaa voisin myydä pois...

Re: 3bg passatin öljyn syönti

Posted: 22.5.2012 10:54
by Luomala
Itellä -vm03 1.9tdi 96kw ajettu 300tkm eikä syö öljyä. Öljynä shell helix ultra extra 5w-40.

Re: Re:

Posted: 25.5.2012 20:50
by 1st
Kilu wrote: Nyt sitten tapahtui omien sanojen syönti ja vaihdoin nuo Valvolinen Maxlifet takaisin. Mobilit toimivat aivan ok ja öljynkulutuskin on inhimillistä. On noita kilometrejä jo aika paljon lasissa, niin ajattelin kesäksi kokeilla vähän paksumpaa litkua. 5W:t pistetään sitten talveksi, mutta merkki on vielä avoin.
Juu mulla ollu nyt mobil super 3000:set koneessa n14tkm. ja lisätty on jo 1.5l..

Sanokaas joku asiantuntija, kun ois tässä pian taas öljynvaihto käsillä, että uskaltasko tuota 10w - 40 Valvoline Maxlifea kokeilla tähän 1.8t koneeseen vaikkei siinä ole sitä vw-luokitusta, eikai ton luulis paikkoja hajottavan ? Ois vaan kiva jos pysys ees hieman paremmin sisällä :roll:

Re: 3bg passatin öljyn syönti

Posted: 2.6.2012 11:43
by Juhizz
Onhan tässä öljyn syömisessä ja lisäilyssä se hyvä puoli että koneessa pyörii enimmäkseen uusi öljy kokoajan :) Tasaisin väliajoin kun lisää uutta niin vaihtoväliäkin voi vähän pidentää :roll: