Page 1 of 1

Golf IV 2005 96 kW schwarz perleffect abteilung original

Posted: 25.11.2009 22:33
by jäsen
Onko kyseessä tuunaus vaiko projekti jos lisäilee autoon vain originaaleja osia? Arvelen että tämä projekti-osio on parempi?

Kävin hakemassa Münchenistä tuliaisen. Vaimo antoi speksit. Ei saa olla iso (pasaati) Tehoa pitää olla ja paljon vaihteita. Viikon intensiivisen googlauksen (lomalla, lomalla) jälkeen hakusuunta oli selvä ja etukäteen sähkötetyistä sekä soitelluista viidestä autosta neljäs koukutti. (Se ensimmäisenä katsottu oli myyty vain minuutteja aikaisemmin "eturivissä seisoneelle herrasmiehelle".) Ostin omani merkkiliikkeestä. Sain hyvin varustellun vähän ajetun auton täydellisellä huoltokirjalla. "Lisävaruste"luettelossa on yli 40 merkintää, mutta eivätpä nuo näyttäneet olevan kovin kummoisia...
Nyt on mustiainen pihassa ja odottaa vuodenvaihdetta. Josko vaikka jotain autoverouudistusta olisi tulossa?

Innostuin hommaamaan autoon näin aluksi originaalit lisukkeet eli komforttivilkun, vakionopeussäätimen, kumimatot sekä roiskarit eteen JA taakse. Sen enempää VAG-tekniikasta vielä tietämättä olen ymmärtänyt että jollakin ohjelmalla lisukkeet pitää ajaa sisään? Täytyy searchata.

Autossa on originaali navi (MCD) ja sen päivittäminen pohjoismaiseen versioon vaatinee rahapussin nyörien löyhdyttämistä? Järkeä? Näytti pulapunktin CD:t maksavan kolminumeroisen määrän euroja?

Teholutikka pitää asentaa (vaimolta salaa). Onko tiedossa laadukkaita suosituksia vai etsinkö itse?

"Hi-fi"-järjestelmä on "aneeminen", eli takaovien kaiuttimet puuttuvat. Onko autossa johtosarja valmiina vai täytyykö purkaa paljonkin jotta saa kaiuttimet asennettua tehtaan speksien mukaisesti?

Entäpä jos hommaa MF-Lenkradin? Onko kova vaiva asentaa sellainen? Järkeä?

Joku oli linkannut jenkkisivuston, missä myydään OEM-alumiinivanteita kohtuu edullisesti. Onko kukaan tilannut? Millaiset olivat toimitusajat sekä oliko vastaanotettu tavara kuranttia?

Taisi tulla kysymyksiä enemmän kuin selvitystä "projektista", mutta näillä mennään. Näin aloittelijana. Kertoilen jossain vaiheessa asennuksista enemmän. Ensin pitää saada auto Suomen kilpiin.

Kuvia? Kaikkihan tuollaisia on nähnyt.

Posted: 25.11.2009 23:44
by AjH
Kyllähän OEM osat ihan hyvin projektista käyvät. Aina näitä on mukava seurata kun palaset loksahtelevat paikalleen. Muutos se on OEM osakin. Ja projektit ovat siis autokohtaisia, toi tuning-osio on enempi tuningin ihmettelyyn ja tänne sitten näitä auton varsinaisia muutosjuttuja.

Tuskin autoverossa kovin isoja tapahtuu, lähinnä kai se muutos päästöpohjaiseen käyttömaksuun. Autovero itsessään vasta keväällä rukattiin ei-ELV muotoon ja se kai nyt taas hetken ainakin täyttää EU vaatimuksetkin.

Posted: 26.11.2009 1:36
by Ramirez
Mielenkiintoiselta laitteelta kuulostaa. Ei muuta kun kuvii ja projektikuvii kehii! Mitä herkkuja tästä jo alkujaan hyvinvarustellusta löytyy?

Lastutusta saa esim. tunnetusta paikkaan http://www.turbotec.fi tai sitten edullisempaankin hintaan löytyy erittäin asiantuntevaa palvelua http://www.optimec.fi

Oon kuullut että pahamaineiset kriminaalit ois waretellutkin noita karttoja netistä :lol: , sitä en osaa tarkemmin sanoa miten se just tohon malliin onnistuu.

Posted: 26.11.2009 2:54
by jäsen
Tuossapa tuo luettelo. Kuten jo kirjoitinkin, ihan peruskauraa, eli ovitaskuja ja muita helmiä.
0AE Front stabilizer
0BC Rear stabilizer
0BC Rear stabilizer (*2. En ymmärrä miksi)
0G4 Cable gearshift
0GZ Emissions concept EU 3
0YZ Without determination of weight category for rear axle
1AT Electronic stabilization program (ESP)
1G2 Steel spare wheel with original equipment tires
1H0 Without proportioning valve
1JH Rear shock absorption
1KT Disc brakes, rear (Geomet D)
1MP Steering wheel for airbag system
1NU Full wheel covers
1ZE Disc brakes, front (Geomet D)
2JB Standard bumpers
3S2 Black roof rails
3U2 Sliding trunk cover
3YQ Door pockets without insert mats
4K3 Radio remote controlled central locking operated from inside and safe securing
4R4 Power windows with comfort operation andcircuit breaker
4UE Airbag f. driver a. front seat passenger
4X3 Side airbag front with curtain airbag
5MA Decorative inserts
5RQ Outer right rear view mirror: convex
5SL Outer left rear view mirror: non-spherical
8AY Radio/navigation system
8GL Alternator 120A
8L3 Roof antenna
8RE Four loudspeakers (passive)
B0A Component parts set without country-specific design requirement
C6E Steel wheels 6J x 15 offset 38
D3E 4-cyl. turbo diesel engine 1.9 L/96 kW TDI with pump-jet injection system, EU 3base engine is T9J/TG0
E2V Atlantic
G09 Front shock absorption
G0K 6-speed manual transmission
H6S Tires 195/65 R 15 V
J0L Battery 340 A (70 Ah)
L53 Suspension range 53
N0N Woven fabric seat covering
Q4P Sports front seats
QG1 Service interval prolongation
T9J Components for base engine, unit 038.K
***
Climatronic, keskikyynärnoja ja heh heh mukitelineet näyttää listasta puuttuvan, vaikka sellaiset on. Tuo E2V oli tiedossa etukäteen.

Posted: 26.11.2009 8:21
by miihkali
OEM rules!! 8)

Posted: 26.11.2009 8:41
by Ari-Matti Aho
Joo projektikuvia esiin vaan. OEM-tuunaus on oikea suunta.

Posted: 26.11.2009 9:41
by Leroy
^ Jep. Just niinkuin nuokin sano. Ja kuvia vaan esille. :D

Posted: 26.11.2009 14:55
by Osku.T
Laita kuvia tuleen.Eiköhän se oikea suunta ole just OEM!

Posted: 26.11.2009 15:48
by Basu
Eikös se niin ole jotakuinkin, että se mikä muissa merkeissä on vakiovaruste niin näissä Volkswaageneissa se on sitten lisävaruste. ;)
Hieman outoa ettei takaovissa ole kajareita, kyllä allekirjoituksessa olevassa autossa ainakin on.

Posted: 26.11.2009 17:37
by Micco
Basu wrote: Hieman outoa ettei takaovissa ole kajareita, kyllä allekirjoituksessa olevassa autossa ainakin on.
Liittynee jotenkin tuohon navigaattoriin. Mullakin on Passatissa MCD, eikä takakaiuttimia. Mankan takaa liittimestä lähtee johdot, mutta perille asti oviin ne eivät mene. En tiedä löytyykö niiden johtojen päät kick paneleista edestä, vai onko b-pilareiden juuressa myös jotain liittimiä.

Kuvia tästä projektista olisi tosiaan mukava nähdä. :P

Posted: 26.11.2009 19:34
by jäsen
Micco wrote:
Basu wrote: Hieman outoa ettei takaovissa ole kajareita, kyllä allekirjoituksessa olevassa autossa ainakin on.
Liittynee jotenkin tuohon navigaattoriin. Mullakin on Passatissa MCD, eikä takakaiuttimia. Mankan takaa liittimestä lähtee johdot, mutta perille asti oviin ne eivät mene. En tiedä löytyykö niiden johtojen päät kick paneleista edestä, vai onko b-pilareiden juuressa myös jotain liittimiä.
http://www.motor-talk.de/forum/einbauan ... 93192.html

Tänään (9.12.) pääsin olemaan kotona paketin saapumisen aikaan. Pienen ihmisen korkuinen laatikko täynnä VAG-kamaa ja toimitus Saksasta kotiovelle vain 20 euroa. Uskomatonta, mikä hinta. Harmi, että vakionopeussäädin puuttui toimituksesta...

Posted: 6.1.2010 23:17
by jäsen
Pienten hankaluuksien jälkeen auto on jo toista päivää ajossa. Tankki oli täynnä kesälaatua, joten vaati temppuja. Googlasin "dieselopas 2007" ja siitä laskeskelin suodatettavuus- sekä samepisteitä. (Filen loppupuolella selkeä kaavio) Vaihdoin p-a-suotimen ja... Nyt on oman laskuopin mukaan sekoitussuhde 40-60- joten ehkäpä tällä. Varreja on jokainen nähnyt, mutta kaksi kuvaa tässä vaiheessa lienee paikallaan. Nyt, kun auto on siirrettävissä muutoinkin kuin salaa riittävän lämpöisen tallin ja kodin väliä, voin pikku hiljaa aloitella monta kertaa hipelöityjen osien asentamista.

Image
Image

Posted: 6.1.2010 23:57
by Joni Sairanen
it's all in details. OEM on suunta :)

Posted: 7.1.2010 12:35
by jäsen
OT.
Tulli on nykyään vikkelä. 4. päivä vein autoveroilmoituksen tulliin, 7. päivä kolahti postilaatikkoon päätös. (Välissä loppiainen)

Posted: 7.1.2010 13:04
by Kale
<OT> Kyllähän tullille raha kelpaa ja kenties nopeudesta johtuen eivät jaksa laskeskella lisävarusteiden arvoja (omalla kohdalla merkitty 0€).

Pistä tuonne veropäätöstiedot:
http://variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?t=875
</OT>

Re: Golf IV 2005 96 kW schwarz perleffect abteilung original

Posted: 27.12.2012 0:44
by jäsen
Kovaa ajoa, reilut 36 tkm per vuosi... Nyt on mittarissa 182tkm, ylimääräisinä huoltotoimenpiteinä laturin vapaarulla, etupyörien laakerit sekä erinäisten määrä lamppuja. Nokkahihna ja vesipumppu vaihdettu -huolto-ohjelman mukaan- kahdesti. Kaikki osat tilattu Saksasta pl. nuo lamput. Viime viikolla vaihdoin kaikki jarrulevyt ja -palat.

OEM rules. Autohaus Wipprecht.