Page 1 of 1
VW Passat variant Ruotsista
Posted: 14.12.2009 22:10
by kirurgi
Moi
Olisin kyselly kokemuksia tuontiautoista Ruotsista.
Suositteletteko?
Itse olen katsellu
www.blocket.se sivulta.
Muutama kaveri asuu työnsä takia siellä ja ovat luvanneet auttaa.
Lähinnä kokemuksia, onko sontaa paljon ja huijareita liikenteessä??
Miten käytännössä auton tuonti menee Ruotsista.
http://www.blocket.se/vi/24827680.htm
mitä mieltä olette tuosta??
Posted: 14.12.2009 23:57
by Ramirez
Unoha toi, automaattien kanssa on kestävyys ongelmia ja tiptronicien kans viel enemmän. 1,8T on mielestäni paras bensakone kuitenkin, että jos manuaalisena löydät saman? Puuttuukohan noista kilometreistä yksi nolla?
Itelläni ei ole mitään tuontikokemuksia, sen tiedän kuitenkin että Ruotsissa kylvetään suolaa ihan siinä missä suomessakin, ellei jopa enemmän. Monesti ovat Suomeakin enemmän ruosteessa.
edit:tosin Passatit ei ruostu:)
Posted: 15.12.2009 0:08
by AjH
Samat kommentit lootasta ja koneesta. Joskin kyllä 2.0 myös toimii mutta se turbo
Ruotsalaiset tykkää joo tosta mil ilmaisusta joka on kymmenesosa kilometreistä, ainakin suurinpiirtein.
Passat ja muutkin uudemmat VAGit on aika hyvin ruostesuojattuja, sinkkikorisia jne että kestääkin vähän olosuhteita. Mutta ei sitä valmiiksi mätää tietenkään kannata ostaa. Edullisin helmi ei varmasti Ruotsissakaan ole se paras. Ja Ruotsissa toki nykyään melkoisesti on Saksan-, Italian- jne tuonteja jotka on ihan yhtä huonoja tai hyviä kun Suomessa myytävät vastaavat. Eli voi olla ruuvattua mittaria ja ties mitä sälää, jonka selvittelyä Ruotsin kilvitys välissä vielä hankaloittaa.
Tuonti ulkomailta on aina sama tuontimaasta riippumatta, ja Ruotsista tommonen "tavallinen" Euroopan malli kuten Passat on niin helppoa kun homma voi olla, kunhan auto on suht vakiokuosissa. Omistuslaput ja edellisen omistajan laput, ehkä vaatimuksenmukaisuustodistus jos sitä näistä enää tarvii, tulli ja katsastus, verot maksuun ja kilvet paikoilleen. Turhankin yksinkertaistettu, eli kannattaa vähän lukea asiaa googlen avulla ensin.
Posted: 15.12.2009 7:56
by Kale
Ramirez wrote:Puuttuukohan noista kilometreistä yksi nolla?
Ruotsissahan nuo kilometrit ilmoitetaan ilman viimeistä nollaa eli tuolla on ajettu 107tkm.
>Miltal: 10 000 - 10 999
>Mätarställning: 10700mil
Oma passatti tuli just viime viikolla Ruotsista joten aika tuoreita kokemuksia löytyy. Jos sulla kerran on kavereita siellä niin ei kait siinä mitään kuin että katsot sopivan Passatin ja nakitat kaverit koeponnistamaan sitä. Jos auto on hyvä niin laitat kavereillesi rahaa ja kaverisi ostavat auton sun nimiin. Tän jälkeen auto silja serenaden (tai symphonyn) kyytiin kauppakirja ja rekisteriote hanskalokerossa sekä kilvet irroitettuna. Käyt poimimassa auton makasiiniterminaalista johon jätät auton käyttöönottoilmoituksen ja kuuntelet hetken tullimiehen löpinöitä. Annat tullimiehelle 15€ lapaseen ja liimaat saadut tarrakilvet autoon. Sitten ajelet valmiiksi täytettyjen autoverolappujen kanssa vilhonvuorenkadulle jossa täti ottaa niistä kopiot ja kertoo veropäätöksen tulevan joskus postissa. Tämän jälkeen käyt riistolta tuntuvassa rekisteröintikatsastuksessa (200€) ja jäät odottelemaan autoveropäätöstä jonka maksettuasi saat kilvet autoosi. Tämä vaihe on itsellä vielä kesken joten en tiedä saako kilvet suoraan käteen vai pitääkö ne erikseen tilata.
Mitään vaatimuksenmukaisuustodistusta en ainakaan itse tarvinut tosin auto oli 3C-mallia eli pikkasen tuoreempi. Oman auton katsoin blocket:ista jonka jälkeen RFC Imports hoiti loput eli auton tsekkaamisen, maksun ja auton kuljettamisen laivaan.
Posted: 15.12.2009 8:09
by Leroy
Jep. Muutama tuttu on Ruottista auton tuoneet ja positiiviset kokemukset on jääneet. Ruotsissahan tuo mittarilukemien näpelöinti on muuten laitonta puuhaa toisin kuin saksanmaalla.
Posted: 15.12.2009 11:39
by Kw@@kku
Terve.
Minulle tuli Passat reilu kaksi viikkoa sitten Ruotsista. Kyseessä vm-05 3BG 1.8T Variant.
Etsin Passatin itse ja sopiva löytyi bytbil.se sivustolta. Auton tuonti sujui loistavasti RFCimportsin avustuksella.
Nyt odotellaan veropäätöstä.
Harri
Posted: 15.12.2009 17:16
by kirurgi
Ramirez wrote:Unoha toi, automaattien kanssa on kestävyys ongelmia ja tiptronicien kans viel enemmän. 1,8T on mielestäni paras bensakone kuitenkin, että jos manuaalisena löydät saman? Puuttuukohan noista kilometreistä yksi nolla?
Itelläni ei ole mitään tuontikokemuksia, sen tiedän kuitenkin että Ruotsissa kylvetään suolaa ihan siinä missä suomessakin, ellei jopa enemmän. Monesti ovat Suomeakin enemmän ruosteessa.
edit:tosin Passatit ei ruostu:)
Niin automaateissa siis on ongelmia vai? tiptronicissa kanssa vai?
Siis onko kaikissa?
Posted: 15.12.2009 17:20
by Micco
Sanotaanko näin, että jos haluat varman päälle pelata, niin unohdat VAG konsernin automaatit, jos ne eivät ole ihan uusinta tuotantoa.
Kyllähän niillä ihmiset ajavat paljon ilman mitään. Mutta niitä ongelmavehkeitä on ollut siitäkin edestä.
Lisäyksenä vielä, että jos silti pitää vag automaatti saada, niin multitronic kannattaa edes jättää väliin.
Posted: 15.12.2009 18:20
by AjH
Kilpiä ei tarvitse erikseen tilata, konttoreilla ainakin yleensä on kilpiä valmiina varastossa. Tai näin ainakin olen ymmärtänyt.
Sitten jos tarvii esim japsituontiin kapeamman kilven niin voi olla tilauskamaa, tai jos haluaa ilman EU merkkiä.
Ruotsissa toki on mittarinruuvaus laitonta, mutta kuinka monta tuhatta autoa Ruotsiin on Saksasta laivattu? Ja kuinka moni niistä on näplätty, ei ehkä näissä uudemmissa niin paljoa toki. Ja kuinka helposti saat Ruotsalaiselta myyjältä selville että onko Ruotsiauto vai tuontia... Ihan niinkun Suomessakin.
Vaatimuksenmukaisuudesta mulla oli sama mielikuva että näitä uudempia EU-tyypitettyjä ei tarvitse enää erikseen lapulla todistaa vaatimusten mukaiseks.
Posted: 15.12.2009 23:40
by Rave
Ainakin 2002 Tdi Golfiin piti hommata vaatimustenmukaisuustodistus, vai mikälie sanahirviö oikealta nimeltään onkaan...
Mun mielestä tuota mittarin ruuvausta on turha pohtia mikäli auton kunto muuten vastaa km lukemaa. Iihan samallalailla ne niitä täälä suomessakin ruuvaa ja joudut vielä maksaa samasta romusta enemmän huonoilla varusteilla ja helvetillisellä mittarilukemalla vaikka 200tkm on jo ruuvattu pois.
Autoliikkeiden paskapuhetta koko homma.
E: Enkä tarkoittanut haukkua/kommentoida aikaisempia kommentteja. Kunhan yleisesti avauduin

Posted: 16.12.2009 12:52
by Ramirez
Oon Raven kanssa samaa mieltä noista kilometreista, niinkun niitä ruuvattui autoi ei olis Suomessa:D Lisäks autoliikkeet puhuu muutakin paskaa esim. tuontiautojen huonoudesta. Ei se autoa tee huonommaksi, jos se on 10v käytettynä tuotu Saksasta eikä uutena. Pikemminkin parempi koska ei oo ruostetta niin paljoa.. Niin ja sitten ne itkut että autobahnit hajottais autot, huhhuh.
BTW Sveitsissä näyttäs kaikki autot olevan ruosteettomia, jopa MK3 golffit, Japanilaiset, Escortit ja Ooppelitkin. Tosin hintataso on Saksaa (josta löytyyy ruosteisia) kalliimpi.
Posted: 16.12.2009 19:37
by AjH
Kuulostatte nyt siltä että mä haukuin tuontiautot järjestään paskoiksi. Ei.
Tarkoitin sitä että niitä tuontiautoja on myös Ruotsissa mistä tässä autoa ollaan katsomassa. Ja tarkoitin sitä, että se on sitten riskinä että ostaa Ruotsista fiksatun Saksan tuonnin jolla on rullattu maailma ympäri jokusen kertaa, sitten putsattu auto sisältä ja päältä ja hinta kohdilleen.
Onko Ruotsista ostettu Saksan tuonti parempi kuin Suomesta ostettu, tai parempi kuin hakea suoraan Saksasta oma?
Ei ne kaikki ole huonoja pommeja, Suomessa, Ruotsissa, Saksassa, jossain muualla, mutta pitää olla realiteetit mielessä ostoksilla. Pommi on pommi, ostaa sen mistä vaan.
Posted: 16.12.2009 22:55
by Leroy
Kaikista aidoimman "ruotsiauton" löytää varmasti Ruotsin Lapista, kun ostaa joltain paikalliselta poromieheltä 300tkm ajetun V70 Volvon, jossa nököttää ne kolme elämää suurempaa lisäkattilaa keulalla. Varmasti pitää kilsat paikkansa.
Juur niinkuin AjH:kin totesi:Pommi on pommi alkuperämaahan katsomatta. Enkä kyllä itsekään ylenkatso yhtään tuontiautoja päinvastoin.
Tuohon en silti usko, mitä tuolla ylempänä todettiin, että mittarikopeloituja autoja olisi yhtälailla Suomessa kuin Saksassa, missä autokorjaamotkin saavat mainostaa: "Vaihdamme öljyt -ruuvaamme mittarit" -pohjalta. Varmaan jos tarkastellaan vain yksityisten myyjien ja hintaluokan 0-1000€ suomalaisia (takavalo)takuu-autoja, niin niissä varmaan voi olla mitä vaan.
En oikein usko että esim. isoilla autoliikkeillä riittää innostusta toteuttaa kovin härskejä asiakirjaväärennöksiä/petoksia.
Ruotsi- tai saksaauto?
Posted: 17.12.2009 18:25
by Mekk
Jos haluat tiedä jos auto mikä olet löytynyt Blocketissa on alkuperäinen ruotsiauto voit
katto tällä:
https://www21.vv.se/fordonsfraga/?epslanguage=sv
Kirjoitaa vaan rekisterinumero sinne ilman viiva ja sitten tuo koodi.
Seuraava sivu mikä tulee esiin on auton teknisen tiedot. Sama mitä voit tilaa akesta suomiautolta mutta
Ruotsissa täysin MAKSUTON!!
Kun näet nämä, sitten tiedät että haettu auto on "Ruotsiauto"
I trafik första gången i Sverige: 2004-01-07 ( Ensimmäinen rekisteripäivä ruotsissa)
I trafik första gången i utlandet: (Ensimmäinen rekisteripäivä ulkomailla, jos tyhjä sitten kaikki OK)
Posted: 17.12.2009 21:00
by AjH
Näin Ruotsissa, mutta eipä onnistu täällä kotosuomessa tommonen ilmaiseksi
Kiitos Mekk, ensiarvoisen hienoa tietoa!

Posted: 24.12.2009 0:21
by SamiK
Ruotsista tuominen on kyllä helppoa mikäli englanti edes taittuu jotenkin.
Yllättävän moni Ruotsalainen puhuu englantia ja ovat järjestään Suomimyyjiä rehellisempiä.
Tosin rekisteröintikäytäntö saattaa joskus aiheuttaa pulmia ostotilanteessa ja kannattaa selvittää myyjän kanssa etukäteen.
Alussa joku puhui ruuvaamisesta niin kyllä se Saksassakin on kiellettyä.
Saksassa uudemmat autot 1-4vuotta vanhat Ruotsia halvempia, mutta vanhemmissa erot monesti Ruotsin eduksi.
Ja jos totta puhutaan niin osa näistä autontuojista, jotka tuovat autoja ulkomailta ja tuntevat käytännöt vetävät välistä jo kaupantekohetkellä. Varsinkin Saksasta hakevat saattavat maksaa autosta vähemmän mitä suomiostajan kauppakirja sanoo. Ja lisäksi hakupalkkion.
Toiset niistävät surutta ja toiset tekevät harrastuksena. Näitä tuojia on moneen junaan..
Ruotsista kannattaa katsoa
www.kvd.se ehkä Ruotsin turvallisin ja edullinen paikka ostaa käytetty auto.
Mikäli Saksa kiinnostaa tsekkaa
http://www.finnservice.de/ suosittelen!
Kokonaiskulut kaikkineen Finnservicen avulla itse Frankfurtista haettuna olleet itsellä noin 700-800e.
Ja pääsee samalla luukuttamaan baanalla ihan kohtuudella.
Jokunen on tuotu Ruotsista ja Saksasta.
Posted: 24.12.2009 0:31
by Leroy
SamiK wrote:Alussa joku puhui ruuvaamisesta niin kyllä se Saksassakin on kiellettyä.
Kyllä, on ollut laitonta muistaakseni v. 2005 eteenpäin. Jokunen "laillisesti" ruuvattukin lienee vielä tarjolla..
Posted: 30.12.2009 1:45
by andeRS
Itse hain kesällä tuon -03 TDI autom. varren Tukholmasta. Hondaliike möi, jonne se oli tullut ekalta omistajalta vaihdossa. Englantia puhutaan ylipäätään hiton hyvin, joten sillä pärjää hienosti. Itse auton osto paperihommineen on yhtä simppeliä kuin suomessa kuten tuossa jo edellä mainittiin.
Itsellä meni 32h reissussa Imatra-Tukholma-Imatra ja kuluja hakureissusta tuli viikon varoitusajalla varatuilla lennolla/lauttapaikalla n. 300e Eikä tarvinnu ottaa töistäkään vapaata. Lisäksi kun autossa oli täydellinen VAG huoltohistoria ruotsista, hyvät talvirenkaat, defan moottorilämmitin sisäpistokkeella niin olen enemmän kuin tyytyväinen hankintaan.
Ja mitä niihin automaatteihin tulee... samaa "paskaa" ne on muillakin merkeillä. Omaan käyttöautoon ei enää manuaalia tule.
Eiku rohkeasti reissuun vaan!
Posted: 30.12.2009 10:23
by Joni Sairanen
andeRS wrote:Ja mitä niihin automaatteihin tulee... samaa "paskaa" ne on muillakin merkeillä. Omaan käyttöautoon ei enää manuaalia tule.
Veit jalat suusta

senverran tulee työn puolesta ja vapaa-ajalla rattia pyöritettyä että sitä oppii arvostamaan automaattia... oikeella kädellä voi kaupunkiajossa vaikka kaivaa nenää!
