Page 1 of 1
Golf IV 1.9 TDI tehot häviää
Posted: 15.1.2010 19:48
by markus80
1.9 tdi vm 00 golf ajaessa 4-5 vaihteella suurella alueella, ns. turbo tippuu käytöstä tehot tippuu?? mikä vikana? Miten korjaantuu??
Posted: 15.1.2010 19:52
by markus80
Ja jos se on vika siinä tangossa niin mikähän sen oikea mitta on??
Posted: 15.1.2010 20:53
by Sami Jalonen
Hippasen oudosti kysytty (suurella alueella) mutta heitetään vakiovastaus, N75.
Posted: 15.1.2010 21:14
by JukkaA
Mikä vika kysyjässä kun ei osaa parempaa otsikkoa tehdä?
Mitä tulee tohon itse asiaan niin mitkä on ahtopaineet? Mittaa ne niin jatketaan ihmettelyä.
Posted: 16.1.2010 13:55
by markus80
Suurta aluetta tarkoitin että kun 4 ja 5 vaihteella ajaa 100 km/h ylöspäin eli vääntöö rupee tulemaan niin turbo hyytyy...
Posted: 16.1.2010 20:45
by Sami Jalonen
Eli kaasu pohjassa suurilla vaihteilla menee vikatilaan, ja auton uudestaan käynnistämällä ongelma katoaa hetkeksi? Ahtojen karkailuun ja sen takia limppaamiseen vaikuttais.
Posted: 18.1.2010 19:11
by Pasi Häkli
Toinen ääni N75:selle.
Posted: 19.1.2010 18:08
by markus80
Sami Jalonen wrote:Eli kaasu pohjassa suurilla vaihteilla menee vikatilaan, ja auton uudestaan käynnistämällä ongelma katoaa hetkeksi? Ahtojen karkailuun ja sen takia limppaamiseen vaikuttais.
Juurikin noin tekee ja pakkasella koko ajan ..Ärsyttää..
Posted: 19.1.2010 20:49
by Sami Jalonen
Ja autolla ajettu noin 200tkm? Vaihda vaan se N75, marmorilta joku 115e tai Slamitilta toimitusajalla 95e.
Posted: 20.1.2010 17:25
by markus80
Sami Jalonen wrote:Ja autolla ajettu noin 200tkm? Vaihda vaan se N75, marmorilta joku 115e tai Slamitilta toimitusajalla 95e.
Kyllä 250 tkm ajettu..Onko sama vika passatissa?? jep tilasin sen n 75..
Posted: 20.1.2010 22:14
by Sami Jalonen
Se taitaa olla ihan kuluva osa niinku muutkin, kestää jonki 200tkm.. Omassa tais mennä 195tkm mittarissa.
Posted: 21.1.2010 6:46
by JukkaA
vaihdettu n75, ei auttanut. Tolleen lukee joka toisessa topikissa. Eli lienee yksi yleisimmin väärin perustein vaihdetuista osista.
Posted: 21.1.2010 12:19
by Pasi Häkli
^ Mutta on se halvempi ja nopeampi kokeilla kuin alkaa ensimmäisenä turboa nyppimään irti.
Posted: 21.1.2010 17:17
by JukkaA
No ei se halvempi ole kuin turbon puhdistus! Mutta nopeampi kyllä...
Merkkiliikkeessä teetettynä tietysti eri asia.
Posted: 21.1.2010 20:39
by Sami Jalonen
Eikös se helpoin tapa todeta karstottuminen oo vetästä 50km moottoritietä kolmosella, jos auttaa edes hetkeks ni siivet karstassa? Toki ei pomminvarma vikadiagnoosi, jos on kunnolla jumissa..
Posted: 29.1.2010 18:09
by markus80
Sami Jalonen wrote:Ja autolla ajettu noin 200tkm? Vaihda vaan se N75, marmorilta joku 115e tai Slamitilta toimitusajalla 95e.
http://www.dieselgeek.com/catalog/DCP_4214.JPG mullatoi eka kuva on entinen n75 ja uus on toi jälkimmäinen>
http://www.thettshop.co.uk/images/products/50001.jpg niin ovatko samoja ja jos niin miten tohon uuteen ne letkut tulee???