Page 1 of 1
Passat 2.8 V6 lämpö ongelma
Posted: 17.1.2010 19:20
by mennentullen
Eli, V6 4motion ei tule lämmintä sisään. On vaihdettu vesipumppu ja termari vaan kun ei auta. Ei kierrä vesi kunnolla. Oisko täällä ketään kohtalotoveria joka osais auttaa?
Posted: 17.1.2010 19:53
by Basu
Mikähän auto on kyseessä?
vw
Posted: 17.1.2010 20:05
by mennentullen
No passattihan toi on vm.2000
v6
Posted: 17.1.2010 20:07
by mennentullen
Niin ja 2.8 bensa
Posted: 17.1.2010 20:23
by BlackPassat
Oisko Kenno tukossa?
v6
Posted: 17.1.2010 20:26
by mennentullen
No ainakin kun letkulla laskee vettä läpi niin hyvin pelaa. Olisko kaanenpahvi tai molemmat menny kun sinne tuntuu jatkuvasti ilmestyvän ilmaa eli siellä on ilmalukko ja sen takia ei kierrä??
Posted: 17.1.2010 21:19
by mks900
Onko automaatti ilmastointi?
Posted: 18.1.2010 7:41
by mennentullen
on automaatti-ilmastointi. Töpselin päässäkin on käynyt,ei vikakoodeja.
Posted: 18.1.2010 9:39
by HeikkiS
termari nurinpäin? -> ei pääse vesi kiertämään ja vetää ilmalukon sinne järjestelmään.
Posted: 18.1.2010 18:55
by mks900
Automaatti ilmastointi autoissa on jonkinlainen lämmönsäädin joka passatissa saa herkästi vettä ja vioittuu. (jokin alle 100€ osa mutta työläs vaihtaa)
Tosin monesti oireilee niin että välillä tulee lämmintä ja välillä ei.
Kannattaa sekin tarkastaa.
Posted: 18.1.2010 20:26
by mennentullen
Asensin just pienen kiertovesipumpun lämppärin sisäänmenoletkuun. Auttaa hieman.Tulee aavistuksen lämpösempää,mutta ilmaa tulee jatkuvasti!!!
Posted: 18.1.2010 20:32
by HeikkiS
edelleen olen sitä mieltä, että termari nurinpäin..
nimim. kokemusta on..

Posted: 18.1.2010 20:38
by mennentullen
Erittäin epätodennäköistä että olisi nurinpäin. Vika alkoi jo ennen termostaatin vaihtoa. Ja on muuten ammattilaisen asentama.
Posted: 18.1.2010 20:52
by AjH
mennentullen wrote:Erittäin epätodennäköistä että olisi nurinpäin. Vika alkoi jo ennen termostaatin vaihtoa. Ja on muuten ammattilaisen asentama.
Ehkä paras argumentti ikinä, ammattimieshän ei virheitä tee, tai ainakaan ei myönnä tekevänsä.
Mutta jos vikaa on jo ennen termarin vaihtoa ollut niin ei se sitten mahdollisesti siitä ole enää kiinni.
Kansipahvin hajoaminen veisi sitä vettä muualle tai toisi öljyä ja pakokaasua jäähdytysnestekiertoon. Nämä taas huomaa kyllä paisarissa heti, samoin nesteen hupenemisen huomaa. Katoaako sitä jäähdytysnestettä, jos kerran ilmaa kiertoon ilmestyy? Ja jos katoaa niin mihin?
Posted: 18.1.2010 20:58
by mennentullen
Sepä se! Ei katoa nestettä, tai jos katoaakin niin hyvin minimaalisesti. Vuotoa en ole huomannut.Ei mene öljyt ja vedet sekaisin.Öljyä tosin katoaa mutta taitaapi olla normaalia.
Posted: 19.1.2010 10:29
by Nixu
Onko järjestelmä ilmattu kunnolla?Edelliseen 2.8 passattiin nesteitä vaihdettaessa sai ilmata tosi kauan ennen kuin lähti kiertämään.Lämpimänä kun raotti todella varovasti paisarin korkkia,niin ilmaa tuli niin pirusti ja joutui tekemään monta kertaa,että sai kiertämään !!
Posted: 19.1.2010 16:45
by HeikkiS
mulla tuo kokemus tuosta termarista on tosiaan "ammatimiehen" asentaman termarin kääntö..
jos vika ennen vaihtoakin, niin paha sanoa mikä vois vaivata..
Posted: 1.2.2010 14:09
by mennentullen
Nyt se vika korjaantui. Vaihdoin autoa!!!
