Page 1 of 1

Missä AFN koneen huohotinputki?

Posted: 22.1.2010 16:37
by ryynänen
Missähän tuo huohotin putki sijaitsee ja voiko sen noin vaan nyppästä irti ja putsata? Pitääkö jotain tietää?

Posted: 22.1.2010 18:15
by Dubsonic
Tulee lohkoa pitkin ylös parin sentin vahvuinen muovinen putki siihen venttiilikopan päällä olevaan mokkulaan josta jatkaa matkaa turbon imuputkeen.

Posted: 22.1.2010 18:26
by ryynänen
Dubsonic wrote:Tulee lohkoa pitkin ylös parin sentin vahvuinen muovinen putki siihen venttiilikopan päällä olevaan mokkulaan josta jatkaa matkaa turbon imuputkeen.
jep löyty, ei ollu jäässä...

Posted: 28.1.2010 16:49
by Butcher
Lainataas topiccia niin ei tarvii uutta tehdä. Eli mistä löytyy ADR/APT/AEB mottorin huohotin putket/putki?
Toinen kysymys perään: Mistä saa selville tuon moottoritunnuksen, eli onko kyseessä ADR/APT/AEB moottori? :oops:

Posted: 28.1.2010 18:13
by Dubsonic
huoltovihkossa lukee ainakin

Posted: 28.1.2010 20:48
by AjH
Ja olikohan Passatissa se sama tarra myös kontissa varapyöräkotelon seinässä. Siinä on niitä PR koodeja ja moottori- ja vaihteistokoodit, runkonumero jne.

Moottorikoodi on myös moottorissa stanssattuna johonkin päin. 1.8T koneessa ainakin AWT se on venakopan etupäässä semmosessa kielekkeessä. Toi 1.8 20V on aikalailla sama peruskone kai niin voisi olla samalla kohtaa siinäkin, noin mutu heittona.

Posted: 28.1.2010 21:57
by Sami Jalonen
Tossa mun riisselivermeessä lukee myös jakohihnan suojakopassa tarrassa.

Posted: 28.1.2010 23:34
by Butcher
Kiitoksia vastauksista! Löytyihän se huohotinputki kun vähän silmiään käytti...eikä voisi olla vi##umaisemmassa paikassa, imusarjan alla. Melkoinen Macgyver pitää olla että pääsee käsiksi, mutta sainpahan akrobatiaa käyttämällä irti ja putsatuksi.

Posted: 9.6.2010 17:15
by teukka
Butcher wrote:Kiitoksia vastauksista! Löytyihän se huohotinputki kun vähän silmiään käytti...eikä voisi olla vi##umaisemmassa paikassa, imusarjan alla. Melkoinen Macgyver pitää olla että pääsee käsiksi, mutta sainpahan akrobatiaa käyttämällä irti ja putsatuksi.
Mites tähän pääsee käsiksi? Osat olisi ja autokin oli jo pajalla mutta eivät alapuolelta päässeet käsiksi ja jättivät tekemättä.
Onko yläpää kiinni sellaisella typerällä puristetulla "klemmarilla"?Paksumpi puoli taitaa olla ihan vaan sokalla?

Posted: 12.6.2010 20:11
by kumita
teukka wrote: Mites tähän pääsee käsiksi? Osat olisi ja autokin oli jo pajalla mutta eivät alapuolelta päässeet käsiksi ja jättivät tekemättä.
Onko yläpää kiinni sellaisella typerällä puristetulla "klemmarilla"?Paksumpi puoli taitaa olla ihan vaan sokalla?
Ite vaihoin AEB koneeseen putkenpätkän kun irrotin ensin kaasuläpän pois tieltä. Ahasta siellä on mutta kyllä sinne minunki kourat mahtu.

Paksu puoli oli moottorin puolessa kiinni sokalla ja muut putken päät oli mulla ruuvattavalla klemmareilla. Helpommin kävi touhu kun otti siinä olevan rikkinäisen osan t-haaran mukana pois ja kasas sen uudestaan ihmisten ilmoilla.

Posted: 16.6.2010 10:21
by teukka
Tulihan toi vaihdettua. 3+1 tuntia mulla meni kun letkut/putket olivat juurtuneet toisiinsa.
Loppu käryt siihen ja tyhjäkäynti tuntui parantuneen myös.
Paska homma mutta tulipahan tehtyä.