Page 1 of 1
Kaasu hirttää.
Posted: 24.1.2010 19:59
by HarriV
Mikähän ihme tuli tuohon passattiin kun hittää kaasun kiinni. Auton kun sammuttaa niin lähtee normaalisti käyntiin ja kierrokset normaalit, mutta kun nostattaa kierroksia niin ne ei laskeudu.
Posted: 24.1.2010 21:19
by HarriV
Päivitystä edelliseen. Vikakoodit kävin lukemassa ja mitään ei löytynyt. Mitenkä se kaasuläpän asentotunnistin reistailee? Semmoinen kävi itsellä mielessä. Osaisko Tero tai Pasi ainakin auttaa miestä mäessä.
Posted: 25.1.2010 9:03
by Kw@@kku
Muutama vuosi sitten appiukon passatissa oli samanlainen oire. Auton kun sammutti ja käynnisti, niin pyöri normaalisti. Sitten jonkin ajan kuluttua alkoi käydä kovemmilla kierroksilla. Usein kävi myös tuo samainen kaasunhirttäminen, eli kierrokset ei ajon jälkeen palautunut normaaliksi.
Laakkosella eivät aluksi löytäneet heidän mukaan mitään vikaa, eikä vikakoodeja ollut. Lopulta vaihtoivat moottorin käyntinopeusanturin ja sillä korjaantui kyseinen vika.
Harri
edit: Kyseessä oli vm-98 1.6 3B Passat.
Posted: 25.1.2010 19:15
by Pasi Häkli
Oliko HarriV:n autossa vielä vaijerilla se kaasu vai sähkökaasu? Että jos se vaijerin kuori on kärsinyt ja sinne on vesi päässyt. Mutta luulis ettei siihen sit vaikuta auton sammuttaminenkaan. Jos se siis sen jälkeen toimii, kunnes kaasua näpäyttää.. Onko kaikki huohotinputket ehjiä ja alipaineletkut? Ettei olis imuvuoto..
Posted: 25.1.2010 19:53
by HarriV
Vaijerilla tulee koneelle asti. Tänään auto on toiminut taas normaalisti. Kuhan vaan ei johtunut tuosta äkillisestä sään lauhtumisesta, että jääti jonkun paikan. Huohotin putket ja letkut pitäisi olla kunnossa. Vaijeri on kyllä vähän rispaantunut yhdestä paikasta. Aika jännälle tuntu kun hirtti tuon kaasun 5000kierr. 3-vaihteella taajamassa

. Pitää vaan nyt toivoa että ei tee tuota uudelleen, kun aika hankala lähteä vikaa enää etsimään.
Posted: 25.1.2010 20:09
by Pasi Häkli
Ite veikkaisin sitä vaijeria kyllä. Mut toivottavasti vika pysyy poissa..
Posted: 25.1.2010 20:35
by HarriV
Ok. Pitää laittaa vaijeri vaihtoon.
Posted: 26.1.2010 12:12
by Pasi Häkli
Kokeile vielä sillain että sillon kun vika on päällä niin irrotat sen kaasuvaijerin sieltä kaasuläpän päästä kokonaan pois. Sit käytät sitä kaasuläppää käsin, jääkö vika silti päälle? Jos jää niin sit se ei ainakaan vaijerista ole kiinni.
Posted: 26.1.2010 13:24
by AjH
No eikös sen tossa kohtaa jo huomaa kun vaijeri irtoaa että palautuuko tyhjäkäynnille? Ts. läppä vapautuu vaijerin vedosta jos se vaijeri jumitti. Sit jos toi ei vaikuta niin käsin käyttää läppää, jos se sitten palautuu tyhjäkäynnille niin läpässä jotain jumia? Jos näilläkään ei oo apua nin sitten jotain muuta vikaa?
Vai onko siellä vaijerissa ja läpässä jotain anturointia ettei tommonen testaaminen onnistu?
Posted: 26.1.2010 16:52
by Pasi Häkli
Kyllä se onnistuu noinkin
