Page 1 of 1
Öljynkäryä konepellin alta ja kabiiniin myös.
Posted: 26.1.2010 18:31
by ArcDucK
Tässä tuli jokunen hetki sitten ostettua tuollainen vw passat 2.8 v6 4 motion.
nyt kuitenkin ilmennyt tälläinen juttu. Johtuneeko kylmistä säistä vaiko mistä, mutta auton mokoma vuotaa varsin vuolaasti öljyä. Apparinpuolelta heittää siitä kulman tienoilta öljyä siten että putoaa pakosarjalle. Luin että olisi tuo venttiilinkopan tiiviste ja vaihoin sen appain puolelle.
Tänään kun -18 pakkasessa ajelin töistä kotio niin tuli tuo öljyn käry uudestaan ja suht vahvasti sisään. Tiedä sitten asensinko sen tiivisteen huonosti ja vuotiko se siitä "kettumaisesta" kiilamaisesta aukosta joka on suunnittelijoiden ollut pakko jättää tuonne. Asensin uudestaan, en siis tiedä nyt tuliko se siitä vai onko siellä jokin muukin paikka josta se öljy pääsisi tippumaan.?
jos on niin mikähän paikka sieltä nyt sit voisi vuotaa..?
kuskinpuoli vuotaa myöskin, aika outoa kun nuo tuli nyt ihan puskista nuo vuodot.? onko se nyt noiden suht tukkoisten huohottimien vika.? se putki on siht vuorattu sellaisella valkosuklaalla. (en maistanut) pitäisikö tuo huohotin vaihtaa ihan suosiolla.?
aikaisemmin se vuoteli vain pikkuisen mutta nyt se jättää jo ihan sellaisen tennispallon kokoisen mustan läntin lumeen.
autolla on kilometrejä alla 134.000 ja on vuosimallia 01. eli 3bg. passat 2.8 v6 4-motion
mitähän paikkoja siellä takana nyt olisi josta se öljy tulisi, ja jos on niin missä siellä, + riittääkö tälläisen suht hyvin työkaluja käyttävän taidot niiden vaihtamiseen..
norsat vastaukset olisi tosi jees.!
antti s
Posted: 27.1.2010 10:21
by klonksvaagen
Joulun alla jäätyneen huohottimen ansiosta sylki omastani, öljyä alleen. Kannen vaihdelaatikon puoleisessa päässä oli sellainen pakkasklommin tapainen tulppa, jonka välistä öljyä pakosarjan päälle. Tosi k*ttumainen edes nähdä tuota vuotoa, muistaakseni auton alta kurkittiin (pikahuollossa) tuota vaivaa.
Posted: 28.1.2010 20:23
by Nixu
Mahdollisia vuotopaikkoja myös nokka-akselien asentotunnistimet ja ne nokkien välisten ketjujen kiristäjien tiivisteet.Ja sitten tietysti ne venakoppien tiivisteet.
Posted: 28.1.2010 22:00
by ArcDucK
No jopas on mahdollisia vuotopaikkoja useita.. suurimmat vuodot sain kuriin tuon huohottimen putken vaihtamisella ja venttiilikopan tiivisteen vaihtamalla, mutta jostain sieltä minne se imuputki menee zieltä alta jostain tulee vähän öljyä alas.. et olisiko juuri noiden ketjujen kiristäjät tai niiden tiivisteet.
on muuten ahtaaksi suunniteltu tuo moottori, ei sinne taakse kyllä normaali ihminen mahdu käsineen touhuamaan..
missä on muuten tuo passatin mureellinen lämpötila anturi, se on siinä samassa johtoviidakossa keskellä autoa ja juuri siellä moottorin takana, jonne siis ei minun kädet mahdu ainakaan kovin hyvin liikkumaan. Paljonko sieltä pitää purkaa ennen kuin se lämpötila anturi paljastuu.? anturi on jo ostettuna mutta kun ei ole mitään korjausopasta niin enhän minä tiedä missä se siellä on.. :S
Posted: 31.1.2010 16:17
by HarriV
Minulla rupes kovalla pakkasella vuotamaan tuolta kuskinpuolen etukulmasta ylhäältä. Ei oikein pysty tarkkaan katsomaan että tuleeko se venttiilikopantiivisteestä vai mistä. Kävin laakkoselta ostamassa uuden öljyntäyttökorkin kun siinä oli paikoillaan joku motonetistä ostettu tarvike. En tiedä tuossa omassa tapauksessa että olikohan huohotinputket jäässä kun rupes sieltä vuskaamaan noin yllättäen. Nyt se on rauhoittunut kun pakkanen lauhtui. Onkohan siellä yläkulmassa muutapaikkaa mikä vois vuotaa kun huonosti näkee tuon jakohihnansuojan takia? On vielä ollut vähän kiireitä että ei ole kerennyt oikein tuohon panostaa tällä viikolla.
Posted: 8.2.2010 20:00
by Markku Duus
Lämpötilaanturi on siinä koneen takapuolella, enemmän apukuskin puolella. Ilmaputken ainakin kun ruuvaa irti, alkaa tilaa olla sen verran että anturi on suht hyvin käsillä. En muista pitikö vielä jotain muutakin irroitella tilan saamiseksi.
Mahdollisia vuotopaikkoja venakopantiivisteen lisäksi kuskinpuolen etunurkasta on nokka-akselin stefa ja se ketjun kiristäjän tiiviste (mitä veikkaisin todennäköisimpänä).
Posted: 9.2.2010 8:47
by HarriV
Ei vuoda tuolta venttiilikopanvälistä. Onkohan nuo nokka-akselin stefa ja tuo ketjun kiristäjän tiiviste miten työläitä vaihtaa. Mietin vaan että minkähänlainen rahatukku pitää olla mukana kun korjaamolle vie.
Posted: 9.2.2010 14:22
by HarriV
Tänään käytin passattia tutulla korjaamolla ja yksi vuoto kohta selvisi. ohjaustehostimen säiliöltä lähtevä putki vuoti liittimestä moottorin kupeella. Nesteet olivat minimissään mutta eivät onneksi kokonaan tyhjentyneet. Pitää nyt toivoa että muuta vuotoa ei ole. Moottorin kylki oli kyllä niin likainen että siitä ei otta selvää ilman alapesua että mistä tarkalleen vuotaa.
Re: Öljynkäryä konepellin alta ja kabiiniin myös.
Posted: 3.1.2011 9:44
by -JPL-
ArcDucK wrote:Tässä tuli jokunen hetki sitten ostettua tuollainen vw passat 2.8 v6 4 motion.
nyt kuitenkin ilmennyt tälläinen juttu. Johtuneeko kylmistä säistä vaiko mistä, mutta auton mokoma vuotaa varsin vuolaasti öljyä. Apparinpuolelta heittää siitä kulman tienoilta öljyä siten että putoaa pakosarjalle. Luin että olisi tuo venttiilinkopan tiiviste ja vaihoin sen appain puolelle.
Tänään kun -18 pakkasessa ajelin töistä kotio niin tuli tuo öljyn käry uudestaan ja suht vahvasti sisään. Tiedä sitten asensinko sen tiivisteen huonosti ja vuotiko se siitä "kettumaisesta" kiilamaisesta aukosta joka on suunnittelijoiden ollut pakko jättää tuonne. Asensin uudestaan, en siis tiedä nyt tuliko se siitä vai onko siellä jokin muukin paikka josta se öljy pääsisi tippumaan.?
jos on niin mikähän paikka sieltä nyt sit voisi vuotaa..?
kuskinpuoli vuotaa myöskin, aika outoa kun nuo tuli nyt ihan puskista nuo vuodot.? onko se nyt noiden suht tukkoisten huohottimien vika.? se putki on siht vuorattu sellaisella valkosuklaalla. (en maistanut) pitäisikö tuo huohotin vaihtaa ihan suosiolla.?
aikaisemmin se vuoteli vain pikkuisen mutta nyt se jättää jo ihan sellaisen tennispallon kokoisen mustan läntin lumeen.
autolla on kilometrejä alla 134.000 ja on vuosimallia 01. eli 3bg. passat 2.8 v6 4-motion
mitähän paikkoja siellä takana nyt olisi josta se öljy tulisi, ja jos on niin missä siellä, + riittääkö tälläisen suht hyvin työkaluja käyttävän taidot niiden vaihtamiseen..
norsat vastaukset olisi tosi jees.!
antti s
Selvisikö vuotokohdat? Mulla -01 AMX V6 passat täsmälleen samoilla vuotokohdilla, pelkääjän puolelta takaa niin että valuu pakosarjalle ja kuskin puolelta etunurkasta niin että öljysuodattimen nurkilta on aivan öljyssä. Ja öljyä meneen tällä hetkellä ~1l/100km Ensimmäisen kerran puhalti öljyt ulos jouluaatonaattona -32 astetta ja matka-ajoa.
-JP-
Re: Öljynkäryä konepellin alta ja kabiiniin myös.
Posted: 3.1.2011 10:16
by samthunder
-JPL- wrote:ArcDucK wrote:Tässä tuli jokunen hetki sitten ostettua tuollainen vw passat 2.8 v6 4 motion.
nyt kuitenkin ilmennyt tälläinen juttu. Johtuneeko kylmistä säistä vaiko mistä, mutta auton mokoma vuotaa varsin vuolaasti öljyä. Apparinpuolelta heittää siitä kulman tienoilta öljyä siten että putoaa pakosarjalle. Luin että olisi tuo venttiilinkopan tiiviste ja vaihoin sen appain puolelle.
Tänään kun -18 pakkasessa ajelin töistä kotio niin tuli tuo öljyn käry uudestaan ja suht vahvasti sisään. Tiedä sitten asensinko sen tiivisteen huonosti ja vuotiko se siitä "kettumaisesta" kiilamaisesta aukosta joka on suunnittelijoiden ollut pakko jättää tuonne. Asensin uudestaan, en siis tiedä nyt tuliko se siitä vai onko siellä jokin muukin paikka josta se öljy pääsisi tippumaan.?
jos on niin mikähän paikka sieltä nyt sit voisi vuotaa..?
kuskinpuoli vuotaa myöskin, aika outoa kun nuo tuli nyt ihan puskista nuo vuodot.? onko se nyt noiden suht tukkoisten huohottimien vika.? se putki on siht vuorattu sellaisella valkosuklaalla. (en maistanut) pitäisikö tuo huohotin vaihtaa ihan suosiolla.?
aikaisemmin se vuoteli vain pikkuisen mutta nyt se jättää jo ihan sellaisen tennispallon kokoisen mustan läntin lumeen.
autolla on kilometrejä alla 134.000 ja on vuosimallia 01. eli 3bg. passat 2.8 v6 4-motion
mitähän paikkoja siellä takana nyt olisi josta se öljy tulisi, ja jos on niin missä siellä, + riittääkö tälläisen suht hyvin työkaluja käyttävän taidot niiden vaihtamiseen..
norsat vastaukset olisi tosi jees.!
antti s
Selvisikö vuotokohdat? Mulla -01 AMX V6 passat täsmälleen samoilla vuotokohdilla, pelkääjän puolelta takaa niin että valuu pakosarjalle ja kuskin puolelta etunurkasta niin että öljysuodattimen nurkilta on aivan öljyssä. Ja öljyä meneen tällä hetkellä ~1l/100km Ensimmäisen kerran puhalti öljyt ulos jouluaatonaattona -32 astetta ja matka-ajoa.
-JP-
Mulla täsmälleen samalla koneella auto ja samat vuoto kohdat. Oikea ventiilikopan tiiviste ja vasen nokka akselin stefa. Oliko nöihin tehty aikanaan jotain huohottimen kampanjaa??
Posted: 3.1.2011 19:39
by ArcDucK
Juu oikean puoleinen venttiilinkopan tiiviste vuosi.. siellä on ns. takana sellainen kettumainen kolo, josta öljy helposti puskee läpi. Loppujen lopuksi syy ei vain ollut vanha ja kuivunut tiiviste vaan kovassa pakkasessa tukkoutunut huottimen putki. Huohotin oli täynnä mönjää. Hiukan sieltä pihisi läpi ilmaa mutta todella huonosti.
Joten kun paine kasvaa niin kone tunkee tiivisteiden läpi, tuo öljykorkin puoleinen päätykin oli öljyä vuotanut kun paine oli kovimillaan. Nykyään ei vuoda enää. (tosin otin maskeihin volkkarin omat nahkaläpyskät) ei viima pääse enää viilentämään huohotinta liikaa joten ei mene tukkoon.
Itse tiiviste helppo vaihtaa. Mutta vuosi uudellakin kunnes vaihtoin huohottimen putken. (Se on kettu vaihtaa pakkasella)
Re: Öljynkäryä konepellin alta ja kabiiniin myös.
Posted: 16.7.2012 23:13
by TimppaM
Mullakin näyttäisi olevan nyt sama ongelma vm.2001 AMX-moottorisessa passatissa. Ostin auton toukokuussa ja nyt lämpimillä keleillä on alkanut viedä öljyä. Auton pohja on myös märkänä öljystä melkein takapyörille saakka.
Osaisitteko suositella pääkaupunkiseudulta jotain hyväksi todettua korjaamoa venttiilikopan tiivisteiden vaihtoon ja huohottimen uusimiseen?
Mistä kävitte hakemassa näitä huohottimen putkia ja mitä maksoi? Vaihdoitteko vain putken vai myös alipainepumpun yms. laitteita joita siihen letkuun on kytkettynä?
Näyttäisi siltä, että jos ajaa nätisti (alle 80km/h), öljyä ei kulu lainkaan. Moottoritieajossa ja etenkin lämpimällä säällä menee aikalailla (melkein litra helsinki-joensuu-välillä). Viittaisi mun mielestä just tukkeutuneeseen huohotusputkeen, kun kuuma ja kuormitettu moottori tuottaa enemmän painetta.
Avasin suojamuovit ja raotin kahta tulpan johtoa kuskin puolelta---> sytytystulppien kuilut täynnä öljyä. Matkustajan puoli näytti siistimmältä. Siellä oli vuotoa vain venttiilikopan alareunassa ja takanurkassa. Ketjun kiristäjien tiivisteistä en oikein saanut selvää. Ne on ilmeisesti sitten työläämmät vaihtaa (?)
Re: Öljynkäryä konepellin alta ja kabiiniin myös.
Posted: 17.7.2012 8:52
by Pasi Häkli
Jos on kuskinpuoleiset tulpankolot täynnä öljyä niin monesti syyllinen on vuotava moottorin öljykorkin tiiviste.
Re: Öljynkäryä konepellin alta ja kabiiniin myös.
Posted: 6.8.2012 13:19
by TimppaM
Vaihdettiin kaverin kanssa venttiilikopan tiivisteet molemmille puolille ja se huohotinletkukin, kun se katkesi koppia irrotellessa. Nyt näyttäisi pysyvän öljyt sisällä moottorissa
