Mikä Tiptronicissa vikana? VIKA KORJATTU!!!

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
Mergus72

Mikä Tiptronicissa vikana? VIKA KORJATTU!!!

Post by Mergus72 »

Onkahan tiptronic tulossa tiensä päähän, koska vaihteiden kytkeytyminen on alkanut temppuilemaan. Kyseessä on Golf variant 1.9tdi vm. 2002. Vaihteen vaihtuessa esim. kakkoselta kolmoselle nykäseen niin että kipeää tekee. Vaihteet kuitenkin toimii kunhan kytkeytyy päälle. Välillä taas esiintyy vaihteen vaihtuessa kierrosten nouseminen liian korkealle ikäänkuin kytkin luistaisi.

Puolisen vuotta sitten oli sama ongelma, mutta kunnes vikakoodi (Magneettiventtili 10) poistettiin, niin toimi normaalisti puolisen vuotta, kunnes viikko sitten alko taas tökkimään. Onkahan syynä laatikkoöljyt, koska ei ole vaihdettu ja autolle ajettu 194000km. Onkohan enää turha vaihtaa öljyä jos lähtee paskat liikkeelle ja tulee täystuho. Onhan siitä kirjoteltu foorumeilla että ei enää kannattais vaihtaa näillä kilsoilla.

Huomenna on varattu aika vikakoodin lukemista varten. Odotan kauhulla mitähän sietäkin löytyy.

Onko muilla ollut samaa ongelmaa tippiaskeissa? Olisi kiva tietää.
------------------------------------------------------------------------------
VIKA KORJATTU! Vaihteistossa oli sökönä solenoidiventtili (vikakoodi10/N283 solenoidi), jonka vaihdettua loppu vaihteiden nykäisy ja luistaminen siihen. Vaihdoin myös öljyt, koska oli tummunutta. Öljypropun magneetissa ei kuitenkaan(Onneksi!) ollut metallihilsettä. Tällä kertaa pääsi suht halvalla korjauksella. Solenoidi 121€ ja öljyt 50€ ja työ ei maksanut mitään kun itse korjasin. Melko iisi korjaus n. 5,5 tunnin homma.
Last edited by Mergus72 on 15.3.2010 18:45, edited 1 time in total.
Janne_80

Post by Janne_80 »

Mulla tekee tuota samaa, mutta ykköseltä kakkoselle vaihettaessa käsi/tippi puolella ja vain kovilla (yli 20 asteen) pakkasilla. Kun hieman lämpää niin toimii normaalisti. Automaatti puolella D:llä toimii vaikka olis 30 pakkasta, tosin aika nihkeetä on ensimmäinen kilometri. Öljyt siellä varmaan alkaa olemaan tatinaa, mulla kilometrit 192tkm eikä ole tiedossa onko vaihettu laatikko öljyjä. itellä ollu 150tkm lähtien, enkä tuon saman takia ole uskaltanut vaih(at)taa.
Post Reply