Page 1 of 1

Etujarrupalat Golf 4 seen

Posted: 31.1.2010 19:57
by golfts
Olisi seuraavanlainen ongelma vaihdoin Golfiini etujarrupalat jotka hain Motonetistä "Ferodot" niissä kun ei ole kulumisesta
kertovaa tunnistinta. Eli mittaristoon jää palamaan jarrupalojen häiriö valo.

Onko mitään keinoa saada valoa sammumaan "huijattua diaknostiikkaa" mihin tämän valon syttyminen perustuu vai onko
ainoa keino sammuttaa valo ostaa uudet palat siniseltä tiskiltä:

Posted: 31.1.2010 21:08
by AjH
Oikosuljet sen anturin piuhat sieltä jarrujen pään liittimestä, esim tökkäät sähköjohdon pätkän liittimen napoihin.

Se "anturi" on metallilanka joka on valettu sinne palan sisään aikalailla siihen kohtaa missä pala on loppu, joku milli tai kaksi on silloin jäljellä kun lanka katkeaa palan kuluessa ja valo syttyy.

Posted: 1.2.2010 10:38
by Alkaline
ilmoittako se sitte sen maagisen emissions workshop taas. Itellä kanssa kohtapuoliin tulossa joka kulmaan jarruremppa ja kiinostaa hieman myös hinnat esim laakkonen/varaosaliikkeet.

Posted: 1.2.2010 12:25
by Kale
Hyvinkään Autokuviolla (nykyään Laakkonen) maksoi nelosgolffin levyt ja palat eteen ja taakse asennettuna aika lailla tasan 500€ (250€ pääty). Halvemmalla olis varmaan saanut muualla mutta kun auto oli jo valmiiksi pajalla kilometrihuollossa ja kun soittivat ja kysyivät, että tehdäänkö jarruremppa samalla niin annoin luvan kun tiesin, että remppa on kuitenkin piakkoin edessä. Jonkun ajan kuluttua vaihdosta etulevyt meni pikkasen kieroon tms ja täristivät motarin rampissa jarruttaessa mutta tärinä poistui taas kun palikat kuluivat. Sama ilmiö tapahtui edellisillä levyilläkin. Ainakin omassa käytössä orkkisosat tuntuivat kestäviltä. Mun ajoa palat ja levyt kestivät 5 vuotta ja noin 130tkm ennenkuin olivat finaalissa. Mikään varoitin ei tuolloinkaan vielä palanut mutta levyt oli aika loppu. En tiedä milloin osat oli vaihdettu ennenkuin ostin auton.

Posted: 1.2.2010 13:58
by Pia
Alkaline wrote:ilmoittako se sitte sen maagisen emissions workshop taas. Itellä kanssa kohtapuoliin tulossa joka kulmaan jarruremppa ja kiinostaa hieman myös hinnat esim laakkonen/varaosaliikkeet.
Eiku se lykkää semmosen keltasen ympyrän ja vinkuu jotain check breakpads.

Posted: 1.2.2010 15:48
by BlackPassat
Laita vaan motonetistä jo ostetut palat paikallee ja laitat ne piuhan johot yhteen.

3BG passattiin ku eteen vaihoin palat antureineen niin tais olla siinä 65e hujakoilla hinta.

Posted: 1.2.2010 16:10
by DJDH
Mutta motonetistä ei sitten oteta niitä halpislevyjä. Niillä jarruttaa kerran ja sitten ne olikin siinä :lol:

Posted: 1.2.2010 18:42
by AjH
Jollakulla on ollu iät ajat 5x100 jakoset 288mm Zimmermannit tuolla myydään-osastolla, onkohan ne siellä vieläkin?
Toki noi isot levyt ei ole ihan joka Golfissa mutta jos sattuu. Mullahan olis varastossa ylimääräset 288mm soppelit kannakkeet ja TT satulatkin ;)

Posted: 1.2.2010 20:04
by Alkaline
ilmeisesti alkuperäiseen topikkiin tulikin jo vastaus ja lainaan törkeästi nyt sitten eli ainakin varaosakauppias sanoi että jotkut motonetin jarrupalat ostaessaan ostaa myös vinkunan(ei herneitä). Onks noi golffin levyt ja palat sitte vaikee vaihtaa itte? ajattelin keväällä jumppailla paikalleen jos alkaa kuluminen olemaan loppuolellaan. ainakin muistan ettei VR6 malliin ollut mikään ihmeellinen homma vaidella...

Posted: 1.2.2010 22:58
by AjH
Ei ole suuren suuri operaatio. Etupään jarrut on aika simppeli urakka. Suurinpiirtein; satula irti ja palat ja levyt vaihtaen ja satula kiinni.

Motonet myy edelleen niitä ihan samoja osia mitä muutkin varaosaputkat, sieltä voi saada jopa OEM-osia tai ihan merkkilaatikossakin varaosia. Motonetissä tosin pitää osata vähän valikoida mitä kannattaa ostaa, niitä huonojakin osia siellä on varastoissa ja monesti jopa samalla hintaa kuin sitä parempaa osaa.

Hyvänä esimerkkinä bypassi, joka sopisi myös tohon 1.8T koneeseen. Sitä saa kahtena merkkinä, toinen Bosch ja toinen on joku muu mikä lie. Hinta on sama mutta osan laadussa on suuri ero. Ja Boschilaisen saa kyllä jos niitä on varastossa ja tajuaa pyytää. Ja toi aito Bosch maksaa 25 euroa, kun merkkitiskillä sama Bosch on jonku 70 euroa :)

Kyseessä ei ole siis VAG tarkoitettu osa, mutta se sopii. Oiskohan toi ollu johki Saabakseen tai semmoseen.

Posted: 2.2.2010 9:39
by Alkaline
tämäkin on hyvä tietää, suunnitellaan asiaa ja ehkä hieman kevväämmällä sitte