No niin setät viisaita päitä yhteen.Käytin auton huollossa ja olivat puhdistaneet karstan kurkusta ja muuten kaikki suod+öljyt ja tulpat sekä takalevyt,palat joo tähän asti ihan okei,nii ja nollanneet huollon.Mutta kun olin ajamassa hallista autoa ulos niin moottorin häiriö valo sytty ja olikohan EPS tai EPC valo myös, eikä auto ottanut kierroksia oleskaan.No eikun auto takas halliin ja topseli pyllyyn siis auton .No vika oli olevinaan kurkussa ja vaihtoon joo toimii nyt sillee,että kierrokset on tonnissa ja liikkeelle lähtiessä jos kierrokset tippuu alle 700 niin taas häiriö valot syttyy siis tyhjäkäynti on 1000 kierrosta, mutta kun auton sammuttaa niin se toinen valo syttyy vaan ja sitten kun ajaa n.20km ja taas sammuttaa niin sitten ei pala mikään häiriö valo.Ennen huoltoa kierrokset oli 800-900 minnuutissa ja auto toimi kuin junan vessa.Tällä hetkellä paja nostaa kätensa pystyyn ja sanoo että kierrokset varmaan täytyy olla 1000 tai voidaanhan me vaihtaa joku ohjaus yksikkö ja varmaan joka maksaa ainaskii miljoonan .Eipä tähän enää oo lisäämistä toivottavasti saitte selvää/ymmärsitte yskän JOO SE ON NISUKAFFET SILLE JOKA ANTAA RATKASEVAN VIHJEEN
Luultavasti ovat putsanneet kaasuläpän ja se on sittemmin alkanut herjaamaan. Luultavasti ovat sitten tehneet siihen perussäädön, joka myös viittaa siihen että tyhjäkäynti on n.1000 rpm. Se on normaalia. Kaasuläppä sopeuttaa itsensä perussäädön jälkeen, ts. alkaa hakemaan uusia säätöjä itseensä. Tällöin kulutus nousee väliaikaisesti hieman vanhaan verrattuna ja tyhjäkäynti saattaa olla korkeampi.
Noiden vikavalojen syttymiseen en osaa sanoa mitään. Ne pitäisi oikella vikakoodilukijalla lukea ja sitten niistä katsoa mitä häiriötä se ilmoittaa. Olepa yhteydessä noihin muihin Kuopion jermuihin, niin eiköhän joltakin löydy avuksia vag-comia.
Mahtoko jäädä ns. opituttujen arvojen poisto moottorin ohjainlaitteelta tekemättä. Jos niitä ei poisteta ja siihen päälle vaan heitetään kaasuläpän perussäätö niin harvoin se kyllä sillon hyvin toimii...
Meillä oli tänään töissä vähän vastaavanlainen tapaus, mihin oli jossain muualla jo vaihdettu kaasuläppä, egr-venttiili ja mukamas jako tarkastettu ja läjä muita asioita tehty. Noh, jako siellä sitten loppujen lopuksi oli pielessä. Olis vaan heti täytynyt se tarkastaa, mutta kun sitä välillä luottaa muidenkin tekemisiin, mutta ei kyllä sais... Autossa oli oireena korkee joutokäynti, ja joku häiriövalo sielläkin tais palaa. Vikamuisti anto viaksi imusarjapaine-anturivian.