Page 1 of 1
Golf IV TDI EGR
Posted: 17.2.2010 16:18
by golfts
Kysyisin onko isokin homma puhdistaa kyseinen venttiili ja kannattaisiko imusarja puhdistaa samalla.
Miten EGR tulppaus "kannattaako"
Posted: 17.2.2010 17:49
by Dubsonic
Posted: 17.2.2010 20:55
by Sami Jalonen
ERG-haulla ei välttämättä löytyny yhtä montaa

Posted: 19.2.2010 8:46
by golfts
tietääkö kukaan mitkä ovat ERG putken tiivisten mitat jotta voisi tehdä sokeat peltiset tiivisteet valmiiksi
"X-Y/ reikien etäisyys / halkaisijat".
Posted: 19.2.2010 10:32
by Dubsonic
Jos sulla on vaan peltisakset, peltiä, porakone ja siihen 8.5mm terä niin aika nopeesti ne tekee samalla kun otat irti ja vanhasta tiivisteestä on kiva piirtää malli. Ja poraa reijät ennen tiivisteen leikkaamista irti isommasta palasesta.
Posted: 26.2.2010 6:36
by golfts
Jos jotakuta kiinnostaa rakentaa laippa valmiiksi niin mitat ovat x=76mm ja y=46mm , reikien etäisyys 60mm ja halkaisija 8,5-9mm.
Kannattaa varmaan tehdä jostain 1,5mm matskusta. "Ei alumiini".
Posted: 26.2.2010 8:13
by dr_ink
Ja kannattaa puhdistaa imusarja ♦samalla.
Kuva oman autoni toisesta imusarjasta ennen puhdistusta.

Posted: 9.4.2010 17:00
by JJM162
Heps
Meillä kans EGR venttiili vinoili. Oli niin paskanen, että jäi kara ilmeisesti aina välillä auki. Puski sitten ahdot hukkaan ja kiihtyi laiskasti mustan savun saattelemana. Putsasin venttiilin ja jätin sen ohjausletkun irti, sekä laitoin ohjausletkun päähän M6 pultin.
juho
Posted: 9.4.2010 19:46
by potilas-saarinen
Anteeksi kun lainaan topiccia mutta voiko sen egr:n ottaa kokonaa pois ja heittää vaikka lokkia sillä ja sen jälkeen tulpata kaikki sen putket? ja miten ja mihin tämä venttiili vaikuttaa kun sitä ei enää ole?
oon ajanu jo 5v tdi golffilla missä on se egr ja vielä käytössä?
ps. oon vaan lukenu ja suunnitellu sitä tulppausta, mutta toteutus on taas...
Posted: 10.4.2010 11:29
by JJM162
Hei
Tuosta EGR:n poistamisesta. EGR päästää osatehoilla imuilman sekaan pakokaasua, joka syrjäyttää hapen määrää imuilmasta. Kun moottorille syötetyssä ilmassa ei ole turhaa happea syntyy vähemmän NOx päästäjä (typenoksideja). Eli kun on talla pohjassa ja tehot käytössä , niin silloin egr on kiinni. EGR:n poisto, jos venttiili on sinänsä kunnossa, että kara pitää kun se on kiinni jne. niin mitäs turhaan sitä koko mokkulaa pois ottaa? Jos sen haluaa pois toiminnasta, niin riittää kun ottaa ohjausletkun irti.