Valojensäätö???

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
jonneilari

Valojensäätö???

Post by jonneilari »

Joo...ostettiin tos joku aika sitten perheeseen toiseksi autoksi 2.5 tdi audi..vm 99...Tossa herättyään tuli ahaa elämys valojen säädöistä...olen taistellut valojen säätöjen kanssa nyt ihan tarpeeksi(xenon)Audista puuttuu se sähköinen korkeudensäätö rulla kokonaan...olenko oikeessa et xenoneilla se pitäisi olla vai toimiiko audissa jollain eri tapaa se korkeudensäätö????Puuttuu käyttöohjekirja ni ei pysty siitäkää tarkistaa miten se on...katsastusaika lähellä ja hitto jos pitää polttimoita ruveta muuttaa....mun mielestä noi xenonit on jo suoraan tehtaalta...en ainaskaa ole niitä muuntajia löytäny konehuoneesta..
Pasi Häkli

Post by Pasi Häkli »

Xenonien yhteydessä on automaattinen korkeudensäätö eli sitä nappia ei kuulukkaan löytyä sisätiloista. Alkuperänen sen on oltava sit.
Mikäs niissä on sit ollut ongelmana jos oot taistellut niitten kanssa? Niitä etu tai takapään korkeusantureita on hajoillut jolloin valojen automaattisäätö ei toimi. Vikamuisteista selviää jos antureista herjailee. Korkeussäädön perussäätö kuuluu tehdä testerin kanssa.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
jonneilari

Post by jonneilari »

Nonni...kiitos tiedosta,olen yrittänyt saada niitä ruuvaamalla säädettyä etes jonkun verran kohdalleen...oli liikkeestä tullessa kyl valot aivan mettässä...ja väittivät et ne on säädetty kohalleen..ei kyllä ollu..elikkä sen vissiin kuuluisi sit tehä niin ku auton laittaa käyntiin valojen pitäs automaattisesti säätyä ylös ja alas?
dr_ink

Post by dr_ink »

jonneilari wrote:elikkä sen vissiin kuuluisi sit tehä niin ku auton laittaa käyntiin valojen pitäs automaattisesti säätyä ylös ja alas?
Kyllä.
Post Reply