Page 1 of 1
Passat 3c "tuning" valot
Posted: 3.3.2010 19:55
by kimble
Tervehdys kaikille! tilasin tuolta Modificars:sta passattiin dectanen valot, joissa on audeista tuttu ledirivistö päiväyttöä varten. Valot asennettiin ja kaikki näytti hyvältä.. KUNNES... kone käyntiin ja ensin toinen pimeni ja lähes heti perään toinen. Toimii loistavasti kun kone ei ole käynnissä, mutta ilmeisesti jännitteet muuttuu liian paljon kun padan täräyttää käyntiin. On kokeiltu jo laittaa väliin tavallista parkkipolttimoa ja pientä vastusta, joka laski jännitettä, mutta ei päästänyt ilmeisesti tarpeeksi virtaa läpi. Onkohan kellään mitää neuvoa tälläseen "pikku"juttuun

Posted: 3.3.2010 20:09
by Pia
Siis ledit pimeni vai oikein ajovalotki?
Posted: 3.3.2010 20:29
by kimble
siis ledit pimenee kun koneen lyö käyntiin..

Posted: 3.3.2010 20:33
by Pia
No minä aattelin
Kai sitte samalla syttyy mittaristoon lampun kuva että on lamppu mukamas palanu?
Posted: 3.3.2010 20:38
by kimble
kun ei syty.. sehän siinä on vähä nyt outoa.. pelkät virrat päällä jännite oli 12 volttia, mutta kun koneen laitto käymään ja antoi kierroksia ( 2500-3500) ledit sammuu jännitettä parhaimmillaan 14,7.. ei mitään häiriövaloa tms.
Posted: 3.3.2010 20:56
by Pia
Hmmm... Voiskohan johtosarjoissa olla jotain sekasin? Mites tuotakaan alat selvittään ku pitäis purkaa koko umpio palasiks.. Ootko koittanu käynnistää niin että valokatkasija on käännettynä parkit-asentoon?
Ihan muuten vaan kysymyksenä; oliko sulla alunperin siinä ihan normihalogeenit ajovaloissa vai xenonit?
Posted: 3.3.2010 23:11
by Kale
Ei kait kukaan rupea vaihtamaan xenonien tilalle dectanen valoja?!?
Posted: 3.3.2010 23:12
by AjH
Siis LED-osuudet sammuu kun auton käynnistää ja syttyy taas kun auton sammuttaa? WTF?

Onko 3C joku systeemi että jos valo pimenee auton mielestä niin sähkön syöttö kyseiselle valolle katkaistaan?
Virtaahan se varmaan haistelee ja jos virtaa haluaa sinne lisää niin pitää pistää valon rinnalle se vastus, ei sarjaan. Olihan näin? Lisäksi vastuksen pitää olla aika pieni arvoltaan ja suurella tehonkestolla.
Posted: 4.3.2010 9:16
by Pia
Kale wrote:Ei kait kukaan rupea vaihtamaan xenonien tilalle dectanen valoja?!?
Näitäkin löyty...
Posted: 4.3.2010 9:49
by Pasi Häkli
AjH wrote:Onko 3C joku systeemi että jos valo pimenee auton mielestä niin sähkön syöttö kyseiselle valolle katkaistaan?
Jep, samaa systeemiä on golf 5 ja touran jne.
Posted: 4.3.2010 10:10
by DJDH
With CAN you can. Maailman paras keksintö.
Posted: 4.3.2010 11:09
by kimble
Vastauksia...
Pia: on kokeiltu käynnistää kaikilla mahdollisil tavoilla ja aina sama lopputulos. Alkuperäisissä oli normihalot.
AjH: LED-valot ei mene takaisin päälle kun auton sammuttaa. Toinen puoli pysyy hetken päällä kierroksia nostettaessa, mutta toinen sammuu heti. Pidemmän matkan jälkeen ei pala kumpikaan. Vastus laitettiin parkin virtajohtoon ainoastaan ennen umpiota ja ei auttanut yhtään.
Kale:
Eli olisko mitään uusia ehdotuksia mitä voisi kokeilla vai heitetäänkö vesilintua noilla pirun valoilla??? Esim. minkälainen vastus pitäis olla että laskee tarpeeksi jännitettä mut antaa tarpeeksi virtaa läpi?
Posted: 4.3.2010 11:17
by DJDH
Se parkkipoltin on 5w teholtaan, joten kokeileppa laittaa ihan ekana se siihen väliin. Tai sitten laitat 40 ohmin vastuksen sinne väliin. Kysymys on vaan jännästi muotoiltu

Ei sitä jännitettä tarvi laskea, vaan ainoastaan lisätä resistanssia. Eli ns. lisätä kulutusta.
Posted: 4.3.2010 12:04
by kimble
Joo eli on kokeiltu sekä kolmen, että viiden watin polttimoilla niin, että ne on kytketty johtoihin ennen varsinaisia valon liittimiä.. nyt sitten seuraavaksi kokeillaan regulaattorilla jospa ongelmat ratkeaisivat
Kiitoksia jo tässä vaiheessa kaikille ja eiköhän tässä kysymyksiä tule kunhan aletaan seuraavia heebeleitä hankkimaan
Jos jollakulla on heti tiedossa hyvä paikka mistä saa esim. merkittömiä maskeja yms yms.... kaikki tieto ja apu otetaan mieluusti vastaan.. KIITOS
Posted: 4.3.2010 12:10
by Basu
kimble wrote:Jos jollakulla on heti tiedossa hyvä paikka mistä saa esim. merkittömiä maskeja yms yms.... kaikki tieto ja apu otetaan mieluusti vastaan.. KIITOS
Esim.
Slamit 
Posted: 4.3.2010 12:17
by Pia
Posted: 4.3.2010 12:35
by Kale
Tuommoista tekstiä kaivettu netistä:
"during the first few days, i did come across the problem where the LEDs would switch on for a couple of seconds, then switch off again.. meaning the resistor block wasnt working properly... but after a few days of thinking, i rememeber that the resistor block had one input and one output, both had plastic like gator grips.. so all i done was to reverse the connections and *bing* the LEDS worked!!"
http://www.seatcupra.net/forums/showthr ... 610&page=3
R-line maski on kyllä parhaan näköinen laitos 3C:en.
http://www.slamit.net/popup_image.php?pID=4836
Posted: 4.3.2010 20:54
by AjH
Siis se vastus pitää laittaa valon rinnalle, jotta tehon kulutus kasvaa, sarjassa valon kanssa se vaan vähentää tehoa kun virta pienenee.
Puimurisääntö kaavoihin: P=U*I (M) U=R*I josta seuraa että I=U/R
Posted: 10.3.2010 10:44
by sami
DJDH wrote:With CAN you can. Maailman paras keksintö.
tätä mäkin vähän veikkaan.. sama ongelma nimittäin meikäläisellä.. on siis myös modificarsista hommatut DLR:t. on vaan erilliset, ei siis ajovaloumpiossa olevat. toinen sammuu ku lyö auton käyntiin.. ei ymmärrä. kytketty siis sillai että virta ryöstetty parkeilta ja releellä ohjaus ajovaloilta että dlr sammuu kun ajovalot laittaa päälle ja toisinpäin of course..
Posted: 11.3.2010 18:13
by _EFA_
yks toimiva mahdollinen keino olis vetää niille lediille uus virta omalla katkaisijalla saa senki toki laitettua ettei tuu turhia tokmanni katkaasijoota koetauluun..

Posted: 10.5.2010 12:08
by sami
hommasin modificarsista huomiovalomoduulin led valoille (
http://www.modificars.fi/product_details.php?p=51901 ). voisko joku kertoo mistä kaivan ton "ACC input ignition signal" eli siis herätevirran... kai. parkilta kun ottaa ni ei pelitä. kaikki muut johdot ois ny siellä missä kuuluukin..
Re: Passat 3c "tuning" valot
Posted: 4.12.2012 16:09
by zerai
mitenköhän asianomistajalla loppuviimeksi näiden kanssa kävi, alkoiko toimimaan ja jos alkoi niin miten?
itsellä samanlainen ongelma ja menee sormi suuhun tässä kohtaa.
jos joku asiantunteva ymmärtäis mitä tossa seatclub tekstissä oikein vaihdetaan päikseen, mitkä johdot?