EX-taksi käyttöautona
Posted: 6.3.2010 8:58
Ex-taksi käyttöautona järkeä vai ei.
Tästäkin aiheesta sitä "essonbaari" keskustelua aina käydään
eikä oikeata totuutta ole olemassakaan.
Tuurista ja yksilöstä riippuen voi käydä miten vaan,
muttta ajattelin heittää koosteen omasta kokemuksesta.
Autona siis Passat Famari 74kw tdi.
Rekisteröity 4/2004 ja palveli siis ensin taksina itä-suomessa.
Ostin auton 7.3.2008 jolloin sillä oli ajettu 268000km.
Auto oli siisti ja huolettu. Taksiksi jopa vähän ajettu,
ainakin täällä pk-seudulla taitaa yli 100tkm/vuosi olla normaalia taksille.
Nyt 2 vuotta myöhemmin kilometrejä mittarissa 336000, eli
78tkm on kahdessa vuodessa tullut.
Normi huoltojen lisäsi on tehty kytkinremontti,
jossa samalla kaksoismassan tilalle asennettiin kiinteä vauhtipyörä.
Pari tukivartta on vaihdettu etupäähän
ja jarrulevyt/palat joka nurkkaan.
Kulutus tankkauksista mitattuna 6,1 l/100km.
Kaikki huolto, korjaus,rengas, pesu, lasinpesuneste yms. käyttökulut yhteensä koko ajalta
2159 euroa.
Tuosta suurimman osan ottaa kytkinremontti, noin 800 euroa
ja renkaat joita on ostettu 372 eurolla.
Auton arvo on pudonnut varmaankin jotain 4000 euroa,
tosin ei helppo myytävä varmaankaan....
Mutta lopputuloksena sanoisin että todella tyytyväinen olen ollut.
Vaihtoehtona silloin oli uusi octavia dsl jonka arvossa olisin hävinnyt 2 vuodessa n.10000 euroa
+ huoltoihin menneet rahat.
No kaikkea ei voi rahassa mitata, mutta jos auto on vain pakollinen kulkuneuvo ei
noi ex taksitkaan aina ihan järjettömiä vaihtoehtoja ole.
Tästäkin aiheesta sitä "essonbaari" keskustelua aina käydään
eikä oikeata totuutta ole olemassakaan.
Tuurista ja yksilöstä riippuen voi käydä miten vaan,
muttta ajattelin heittää koosteen omasta kokemuksesta.
Autona siis Passat Famari 74kw tdi.
Rekisteröity 4/2004 ja palveli siis ensin taksina itä-suomessa.
Ostin auton 7.3.2008 jolloin sillä oli ajettu 268000km.
Auto oli siisti ja huolettu. Taksiksi jopa vähän ajettu,
ainakin täällä pk-seudulla taitaa yli 100tkm/vuosi olla normaalia taksille.
Nyt 2 vuotta myöhemmin kilometrejä mittarissa 336000, eli
78tkm on kahdessa vuodessa tullut.
Normi huoltojen lisäsi on tehty kytkinremontti,
jossa samalla kaksoismassan tilalle asennettiin kiinteä vauhtipyörä.
Pari tukivartta on vaihdettu etupäähän
ja jarrulevyt/palat joka nurkkaan.
Kulutus tankkauksista mitattuna 6,1 l/100km.
Kaikki huolto, korjaus,rengas, pesu, lasinpesuneste yms. käyttökulut yhteensä koko ajalta
2159 euroa.
Tuosta suurimman osan ottaa kytkinremontti, noin 800 euroa
ja renkaat joita on ostettu 372 eurolla.
Auton arvo on pudonnut varmaankin jotain 4000 euroa,
tosin ei helppo myytävä varmaankaan....
Mutta lopputuloksena sanoisin että todella tyytyväinen olen ollut.
Vaihtoehtona silloin oli uusi octavia dsl jonka arvossa olisin hävinnyt 2 vuodessa n.10000 euroa
+ huoltoihin menneet rahat.
No kaikkea ei voi rahassa mitata, mutta jos auto on vain pakollinen kulkuneuvo ei
noi ex taksitkaan aina ihan järjettömiä vaihtoehtoja ole.