Page 1 of 1

VW Passat Variantia ostamassa

Posted: 7.3.2010 18:07
by Hilleri
Terve,

Tutuntuttu on kovasti kaupittelemassa minulle VW Passatia. (huom. vain tutuntuttu). Olen nähnyt auton ja ajanut sillä. Se on hyvässä kunnossa, ja toimii mielestäni moitteetta.
Autolla on ajettu karvan päälle 100 000 kilometriä, säännöllisesti kuulemma huollettu. Onkos tässä nyt sellainen auto jonka voisin "sopuhintaan" itselleni ostaa.

Mitäs asioita minun kannattaa autosta ennen ostopäätöstä tarkastaa? Joku on jossain maininnut, että jakopäänhihna on kallis juttu, mutta missäs vaiheessa tuo pitää vaihtaa? On varmaan muitakin hommia mitä pitäisi ottaa huomioon, auton pyyntihinta yksi näistä.

Klisesti kiitos jo kaikille etukäteen..kuitenkaan kukaan vastaa mitään.. :shock:

Posted: 7.3.2010 18:42
by jonneilari
jakopään remppa sulle tulee heti melkein eteen...en ole ihan varma onko tos 2.0 120tkm vaihtoväli vai 80tkm...alle 1000e siitä selvii jopa merkkiliikkeessä... :D

Posted: 7.3.2010 19:03
by Pia
Maahantuojalta tarkistettu ja se on 120tkm.

Posted: 7.3.2010 20:03
by Hilleri
Ahaa, 120 000km ja hihnan vaihto. Onko tuo sellanen asia joka 20 000km ennen täyttymistään pitää huomioida hinnassa? Mitä mieltä olette. Kyllähän minun kilometreillä 20 000km tulee kasaan vuodessa tai puolessatoista. Jos tuohon tonni pitää upottaa, niin tulee toki sylettämään. :?

Posted: 7.3.2010 20:11
by jonneilari
Ehdottomasti on....onhan se hihna tai ketju yleensäkkii tärkein osa et auto yleensä liikkuu eteenpäin...ei kai noissa muuten mitää sen kummempia vikoja ole ku missään muussakaa autossa...dsg vaihteisto..loistava esim tiptronicciin verrattuna...kyl nää volkkarit vaa autoja on moneen muuhun samanikäisee verrattuna on...hintoja kannattaa vertailla eri varustuksella ku...tahtoopi olla et noi navit ja muut hermeet nostaa sitä auton hintaa reilusti...navi kummiskii kaupassa vaa n,100e

Posted: 7.3.2010 20:20
by jonneilari
sit toi hinta ni...kannattaa tinkiä ja reilusti...http://www.nettiauto.com/volkswagen/pas ... 9149...jos jo tohon hintaa muualta saa

Posted: 7.3.2010 20:58
by Hilleri
Juu pitää vähän kysellä tuota hihna-hommaa, että tonni hinnasta pois sitte..

Tuo linkki minkä laitoit, onhan tuo kiva paketti myös.

Mutta mutta, pitäis siis hintaa saada 25000e alaspäin. Paljonkos olis oikeat hinnat?

Posted: 7.3.2010 22:11
by Pia
Onhan se DSG:llä kiva ajella mutta ei kestä joutavaa tyhjäkäyntiä. En nyt tarkota että kahden 10min tyhjäkäynti kerran jälkeen vaihteisto paskana. Mut pitkällä juoksulla jos auto käy useasti tyhjäkäynnillä pihassa (esim. taksit röhnöttää taksikoppien pihassa) alkaa kytkinlevyt kulua ikävästi.

Posted: 7.3.2010 22:16
by Jaku
ja ainakin sen verran ite oon oppinu kantapään kautta että törkeänpaljon halvempi saa olla kun liikkeessä oleva auto että ostaisin yksityiseltä....

Posted: 7.3.2010 22:31
by Hilleri
Pitääkin vielä nettiä lärätä läpi josko joku hyvävarusteinen passat olisikin parempi valinta. Onko kommentteja nettiauton valikoimaan?

Posted: 8.3.2010 6:26
by jonneilari
Joo...en miekää yksityiseltä autooni osta,missään nimessä(yhden pommin maksaneena)mut kannattaa vaa niitä hintoja katella kun kyllä autoliikkeissäkin sitä ilmaa myyntihinnassa on..nettiautosta nekii käytetyille hintavertailun tekee

Posted: 8.3.2010 9:01
by Kale
Itse en ole koskaan autoa liikkeestä ostanut vaan aina yksityiseltä. Ja aina olen autot yksityiselle myynyt. Mielestäni myymällä yksityiselle autosta saa enemmän ja seuraavan auton saa halvemmalla käteisellä yksityiseltä. Kovasti yritin kyllä liikkeitä viimeksi koluta läpi mutta hinnat tippuivat mielestäni liian vähän vaikka käteisellä olisin ostanut. Kysyin myös parista paikasta vaihtotarjousta mutta hyvitys vanhasta oli ihan naurettava.

Noita tehdasnavigaattoreita on erilaisia rns300 ja rns510. 510:ssä on värillinen kosketusnäyttö ja kovalevy.

Näyttää nettiautossa olevan parempi tarjonta highlineissa kuin syksyllä. Näyttäisi ainakin osa olevan tuontiautoja mutta ei kait se mitään haittaa. Pienillä liikkeillä taitaa tuo takuukin olla aikalailla samaa luokkaa kuin yksityisellä.

Itse halusin, että autossa on kunnon penkit joten vaihtoehdoiksi jäi sportline ja highline. Lopulliseksi valinnaksi koitui highline kun kohdalle sattui sopuhintainen yksilö. Päivääkään en ole katunut. Edellinen auto (golf) oli comfortline ja selkä ei tykännyt istua pitkiä matkoja autossa ja materiaali oli lian ja koiran karvojen osalta hankala.

Posted: 8.3.2010 15:06
by Hilleri
Kävin tsekkaamassa autoliikkeiden tarjontaa, ja löytyyhän sieltä niitä Passatteja.

Posted: 8.3.2010 21:27
by AjH
Pia wrote:Onhan se DSG:llä kiva ajella mutta ei kestä joutavaa tyhjäkäyntiä. En nyt tarkota että kahden 10min tyhjäkäynti kerran jälkeen vaihteisto paskana. Mut pitkällä juoksulla jos auto käy useasti tyhjäkäynnillä pihassa (esim. taksit röhnöttää taksikoppien pihassa) alkaa kytkinlevyt kulua ikävästi.
Kuluttaako DSG myös kytkimiä paikallaan seisoessa,? Se että vanhan liiton automaagit kuluttaa niin ymmärrän kun systeemit on vähän eri, kai?

Posted: 8.3.2010 21:40
by DJDH
Tämä ei kyllä tähän taas kuulu, mutta minä en ymmärrä miksi sen auton pitää rytkyttää tyhjäkäyntiä aikana jolloin webastot ja eberit on keksitty. Kesälläkin ne ikkunat saa varmasti hivenen auki. Meillä tuli firmassa loppu tyhjäkäynneille, autot ohjelmoitiin siten että sammuu itsekseen 5min tyhjäkäynnin jälkeen. Uusimpaan autoon tuli 4kk aikana 170 tuntia tyhjäkäyntiä, vastaavasti kokonaiskäyttötunnit oli reilu 700. Kulutus tyhjäkäynnillä 4l/h, eli 680L. Kakkosautoon on tullut reilun kahden vuoden aikana yli 1000 tuntia tyhjäkäyntiä, kokonaiskäyttötunnit rapiat 4000. Kulutus tyhjäkäynnillä 3l/h, eli 3000L. Kahta vanhinta en ole edes viitsinyt katsoa. Ja nuo ei siis ole mitään erikoisautoja, vaan ihan tavallisessa jako/runkoliikenne ajossa olevia "hyötyajoneuvoja". Ei ole ulosottoja, tms.

Posted: 8.3.2010 21:56
by Pia
AjH wrote:
Pia wrote:Onhan se DSG:llä kiva ajella mutta ei kestä joutavaa tyhjäkäyntiä. En nyt tarkota että kahden 10min tyhjäkäynti kerran jälkeen vaihteisto paskana. Mut pitkällä juoksulla jos auto käy useasti tyhjäkäynnillä pihassa (esim. taksit röhnöttää taksikoppien pihassa) alkaa kytkinlevyt kulua ikävästi.
Kuluttaako DSG myös kytkimiä paikallaan seisoessa,? Se että vanhan liiton automaagit kuluttaa niin ymmärrän kun systeemit on vähän eri, kai?
Nuon miehet mulle käyttikseltä paljastivat.
DJDH wrote:Tämä ei kyllä tähän taas kuulu, mutta minä en ymmärrä miksi sen auton pitää rytkyttää tyhjäkäyntiä aikana jolloin webastot ja eberit on keksitty. Kesälläkin ne ikkunat saa varmasti hivenen auki. Meillä tuli firmassa loppu tyhjäkäynneille, autot ohjelmoitiin siten että sammuu itsekseen 5min tyhjäkäynnin jälkeen. Uusimpaan autoon tuli 4kk aikana 170 tuntia tyhjäkäyntiä, vastaavasti kokonaiskäyttötunnit oli reilu 700. Kulutus tyhjäkäynnillä 4l/h, eli 680L. Kakkosautoon on tullut reilun kahden vuoden aikana yli 1000 tuntia tyhjäkäyntiä, kokonaiskäyttötunnit rapiat 4000. Kulutus tyhjäkäynnillä 3l/h, eli 3000L. Kahta vanhinta en ole edes viitsinyt katsoa. Ja nuo ei siis ole mitään erikoisautoja, vaan ihan tavallisessa jako/runkoliikenne ajossa olevia "hyötyajoneuvoja". Ei ole ulosottoja, tms.
Minäkään en ymmärrä sitä et auto rötköttää pihassa. Ite räjäytän käyntiin ja teen tarvittavat lumityöt ja lähen liikkeelle. Jälkikäyttö pitkän ajon jälkeen minuutin verran. That's it.

Posted: 9.3.2010 19:33
by Jaku
Kale wrote:Itse en ole koskaan autoa liikkeestä ostanut vaan aina yksityiseltä. Ja aina olen autot yksityiselle myynyt. Mielestäni myymällä yksityiselle autosta saa enemmän ja seuraavan auton saa halvemmalla käteisellä yksityiseltä. Kovasti yritin kyllä liikkeitä viimeksi koluta läpi mutta hinnat tippuivat mielestäni liian vähän vaikka käteisellä olisin ostanut. Kysyin myös parista paikasta vaihtotarjousta mutta hyvitys vanhasta oli ihan naurettava.
mäkin oon kaikki autot myynyt yksityisille... :D
kyllähä itekki täytyy myöntää että paljon oon katellu yksityiseltä..
on vaan jäänyt kammo tämän hetkisen pasuunan ansiosta...

Posted: 9.3.2010 20:18
by Hilleri
....................]

Posted: 9.3.2010 22:08
by jonneilari
Lämpö ja manuuaali ongelmaan...Paljon kuulee ja näkee myös täällä ettei noi kiisselit ihan helpolla lämpee talvella(suosittelen eberiä/wepastoa)pärjää ilmankin...Huoltokirja ongelmaan voi löytyy ratkaisu joltain purkaamolta..joskaan ei ole sielläkään ilmaisia...100e kuulostaa kalliilta..itse maksoin 50e

Posted: 9.3.2010 22:20
by Pia
Hilleri wrote:En viitsinyt uutta topiccia aloittaa, vaikkakin ei otsikkoon oikein liity. Mutta mulla on miljoona VW Passat aloittelija-kysymystä, jotka aion tähän seuraavaksi päräyttää. Älkää vastatko jos alkaa vi**ttamaan :)
Jos joku jaksaa vastata niin kiva, ehdottoman lyhyt vastaus riittää ettei rasita liikaa.

- Onko Suomen nykyiset talvet, sekä moottorin esilämmittimen puutteellisuus mahdoton yhtälö (ei lohko/säteily/letkulämmitintä tai webastoa/eberiä)? Vai pärjäänkö ilman näitä?Jos ei oo tehdasasenteista webaa ni suosittelen laittamaan. Vanhemmissa 3C (-06) on weba muttei kelloo ellei eka omistaja oo ruksinu lisävaruste listalta. Eli se lähtee käyntiin vaan silloin ku auto käynnistetään. Säteilylämmitintä on näissä 3C käytetty, ihan paska. Ei tee mitään. Juuri sen verran lämmittää että saa käyntiin. Ja nämä uuret diisselit on todella huonoja lämpiään ajossa jos on yli 10 astetta pakkasta, joten jo senkin takia se webasto/eberi olis hyvä.
- Mikähän Passatin monitoiminäyttö-malli autossa on, kun ominaisuuksina on värinäyttö, muttei kosketusnäyttöä, sisältäen kuitenkin DVD Navin? Onko malli mahdollisesti MFD2?
- DVD-"soitin" ei ilmeisesti ole tarkoitettu mihinkään muuhun kuin Navi-DVD:n käyttöön?
- Voiko hanskalokerossa olevaan CD-vaihtajaan kiinnittää jonkin muun laitteen soittamaan mp3:sia? (ehkäpä jopa videotiedostoja näyttöön...)
- Ajamissani Passateissa on ollut varusteena hieman vanhan näköinen puhelimen teline. Onko mitään käsitystä mihin puhelimeen tämä on tarkoitettu, ja onko teline vain teline vai sisältääkö bluetoothia tai johtoja handsfreehen?
- eikö Passat Variantin suomenkielistä opasta saa tosiaan mistään sähköisesti? Pitää tilata varaosana manuaali hintaan 100erkkiä...uhhuh...puuh...

Posted: 9.3.2010 23:04
by Hilleri
Ajamassani autossa myyjän mielestä ei ole webastoa.

Posted: 10.3.2010 0:22
by Tero Paalanen
^Se tehdas asenteinen webasto jäi Passateista pois viime vuoden puolella olisko ollu noin vko. 40.
Eli sen jäläkeen valmistetuissa ei ole tehdas asenteista webastoa, vaan ainoastaan ne ptc(?)-vastukset lämppärin kennolle tulevassa vesilinjassa.

Ja tämä koskee "suomiautoja", sitä en tiedä et onko esim. Saksaan myytäviin ikinä edes laitettu tehdas webastoa.

Posted: 10.3.2010 0:38
by Hilleri
webia ei ajamassani autossa liene kun myyjäkin sanoi ettei ole. Tuo olisi ollutkin hyvä uutinen ostopäätöstä ajatellen.

Posted: 10.3.2010 1:16
by Tero Paalanen
^Tai sitte jos siinä on webasto ni se on lukossa eikä siksi ole ilmoittanut olemassa olostaan.
Se webasto menee esim. lukkoon jos polttoaineen merkkivalo syttyy ja pysyy lukittuna niin kauan että se nollataan testerillä.

Posted: 10.3.2010 12:19
by Pasi Häkli
Suomiautoissa on kaikissa webasto paitsi näissä uusissa malleissa. Tuontiautoissa harvemmin on.
Ei se DSG kuluta kytkinlevyjä paikallaan rönköttäessä vaan niitä kytkinpakassa olevia booreja jotka tulee kytkinakseliin.
Sit ku ne boorit kuluu tarpeeks väljäks niin alkaa kuulua kolinaa joutokäynnillä. Uusi kytkinpakka auttaa tuohon ongelmaan. Tosin ei ole kovin halpa remontti. Oliko se nyt 2500€ vai mitä se oli... en muista :roll:

Posted: 10.3.2010 12:25
by Kale
Niin siis Saksan tuonneissa harvemmin on tehdaswebastoa mutta Ruotsin tuonneissa löytyy käsittääkseni paremmin.
Hilleri wrote:- eikö Passat Variantin suomenkielistä opasta saa tosiaan mistään sähköisesti? Pitää tilata varaosana manuaali hintaan 100erkkiä...uhhuh...puuh... Edit: Kiitos vinkistä, pitää kysellä korjaamoista jos sieltä löytyisi
Jos löydät jostain edukkaammin niin ilmoittele. Tartteis itsekkin manuaali hommata kun ei tuo Ruotsi taivu yhtään. Vaikka virkamiestutkinto on suoritettu.
Hilleri wrote:- Mikähän Passatin monitoiminäyttö-malli autossa on, kun ominaisuuksina on värinäyttö, muttei kosketusnäyttöä, sisältäen kuitenkin DVD Navin? Onko malli mahdollisesti MFD2?
Aika varmasti se on juurikin tuo MFD2.
Hilleri wrote:- DVD-"soitin" ei ilmeisesti ole tarkoitettu mihinkään muuhun kuin Navi-DVD:n käyttöön?
Kyllä ainakin tuohon uuteen naviin RNS-510 (MFD3) saa kuvaa tuotua ainakin tv-virittimeltä tai peruutuskameralta. Leffakäytöstä en tiedä. Tuolla jotain läpyskää OEM-naveista.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=435.25
Hilleri wrote:- Voiko hanskalokerossa olevaan CD-vaihtajaan kiinnittää jonkin muun laitteen soittamaan mp3:sia? (ehkäpä jopa videotiedostoja näyttöön...)
Kyllä noihin soittimiin saa kiinni aux- ja ipod-adaptereita jälkeenpäin.
Hilleri wrote:- Ajamissani Passateissa on ollut varusteena hieman vanhan näköinen puhelimen teline. Onko mitään käsitystä mihin puhelimeen tämä on tarkoitettu, ja onko teline vain teline vai sisältääkö bluetoothia tai johtoja handsfreehen?
Tuommoisia telineitä näyttäisi saksalaisissa olevan mutta niiden toiminnasta ei ole mitään havaintoa.
http://i.ebayimg.com/22/!!rDVihwB20~$%2 ... g~~_27.JPG
Hilleri wrote:- avaimessa on painike takaluukun kuvalla. Onko tämän idea avata takakontin lukitus, vai nostaa kontti sähköisesti ylös. Onko highlinen varustuksissa tällainen ominaisuus?
Kaikissa passateissa on tuo nappi mutta en tiedä voiko siitä sulkea ja kiinniittää luukun jos autossa on tuo lisävarusteena oleva sähköinen kontin avaus/lukitus. Jos tuo varuste löytyy niin takaluukun alareunasta pitäisi löytyä nappi millä luukun saa suljettua.

Posted: 10.3.2010 15:52
by Paaki
Tuohon puhelinadapteriin saa ainakin Bluetooth-parituslaitteen. Vaatii monitoimiratin, jotta olisi järkevä.

http://www.volkswagen-zubehoer.de/filea ... doc_gb.pdf

Kannattaa myöskin varmistaa ko. autoa ostaessa, että siihen olisi jo vaihdettu tankkipumppu, joka tulee 100% varmasti pettämään. Merkkiliikkeessä n. 400e remontti osineen.

Posted: 10.3.2010 16:07
by Hilleri
Manuaalia etsimässä.

Posted: 10.3.2010 16:10
by Hilleri
Paaki wrote:Tuohon puhelinadapteriin saa ainakin Bluetooth-parituslaitteen. Vaatii monitoimiratin, jotta olisi järkevä.

http://www.volkswagen-zubehoer.de/filea ... doc_gb.pdf

Kannattaa myöskin varmistaa ko. autoa ostaessa, että siihen olisi jo vaihdettu tankkipumppu, joka tulee 100% varmasti pettämään. Merkkiliikkeessä n. 400e remontti osineen.
Kiitti tiedosta. En vaan tullut tarkastettua, että onko teline vain muovinen teline puhelimen pitämiseksi paikallaan, vai onko siinä jotain pohjanastoja mihin esim. tuollaisen bluetooth-adapterin saa sitten kiinni.

Tankkipumppu, mikäs huoltoväli tuollaisella sitten on? Eli milloin yleensä kosahtelee ja kuuluuko johonkin x km huoltoon?

Posted: 10.3.2010 18:20
by Paaki
Tankkipumpulla ei ole huoltoväliä. On vain niin heikkoa sorttia varsinkin alkupään Passateissa, että hajoaa juurikin sillä epämääräisellä x määrällä kilometrejä. Omasta hajosi vähän reilu 80tkm. Tästä on edelleen takaisinkutsukampanja käynnissä ja yllättäen omani ei kuulunut siihen. Kysy nyk. omistajalta onko käytetty kampanjan takia liikkeessä. Jos ja, kun pumppu hajoaa, niin matkanteko loppuu siihen eikä auta mikään muu kuin hinausauto. Voi oireilla aikaisemmin pienenä nykimisenä tai sitten ei, myös pumpun ottaman virran perusteella voisi päätellä jotain sen kunnosta. Kaiken kaikkiaan ärsyttävä vika, joka korjaantuu lopullisesti osan vaihdolla.

Uudessa pumpussa ei ole esiintynyt näin heikkoa laatua, joten toista kertaa pumppua tuskin joutuu vaihtamaan auton elinkaaren aikana.

Posted: 11.3.2010 7:53
by Hilleri
Paaki wrote:Tankkipumpulla ei ole huoltoväliä. On vain niin heikkoa sorttia varsinkin alkupään Passateissa, että hajoaa juurikin sillä epämääräisellä x määrällä kilometrejä. Omasta hajosi vähän reilu 80tkm. Tästä on edelleen takaisinkutsukampanja käynnissä ja yllättäen omani ei kuulunut siihen. Kysy nyk. omistajalta onko käytetty kampanjan takia liikkeessä. Jos ja, kun pumppu hajoaa, niin matkanteko loppuu siihen eikä auta mikään muu kuin hinausauto. Voi oireilla aikaisemmin pienenä nykimisenä tai sitten ei, myös pumpun ottaman virran perusteella voisi päätellä jotain sen kunnosta. Kaiken kaikkiaan ärsyttävä vika, joka korjaantuu lopullisesti osan vaihdolla.

Uudessa pumpussa ei ole esiintynyt näin heikkoa laatua, joten toista kertaa pumppua tuskin joutuu vaihtamaan auton elinkaaren aikana.
Kiitos hyvästä infosta. Pitääkin tuo muistaa kun kauppaa tekee.

Posted: 11.3.2010 8:07
by Kale
Hilleri wrote: Kävin tänään Hyvinkään Auto Laakkosella, ja sieltä koko kansion hinnaksi tulisi 75€. Onhan se vähän halvempi kuin 100€. En kuitenkaan vielä tilannut, sillä tuo on mielestäni paperista aika tyyris summa. Samalla summalla saa sitten jo
pikakielikurssin haluamalleen kielelle.
Niin kävin minäkin eilen Hyvinkään Laakkosella mutteivät osanneet sanoa suoraan kansion hintaa. Lupasivat soitella takasinpäin. Ensin sanoivat kansion hinnaksi 75€ kun luulivat, että se tulee poloon mutta passatin kansiolle veikkasivat hinnaksi noin 95 euroa. Liekö pärstäkertoimella merkitystä. Kysyitkö varaosapuolelta vai huoltotiskiltä?

Posted: 11.3.2010 8:12
by Pasi Häkli
Paaki wrote:Jos ja, kun pumppu hajoaa, niin matkanteko loppuu siihen eikä auta mikään muu kuin hinausauto.
Ei välttämättä. Tandem-pumppu pystyy myös imemään vähän polttoainetta, liikenteessä liikkuu varmasti aika monta autoa missä tankkipumppu on rikki mutta tandempumpun avulla auto toimii vielä jotenkuten normaalisti.

Posted: 11.3.2010 11:09
by Hilleri
Kale wrote:Niin kävin minäkin eilen Hyvinkään Laakkosella mutteivät osanneet sanoa suoraan kansion hintaa. Lupasivat soitella takasinpäin. Ensin sanoivat kansion hinnaksi 75€ kun luulivat, että se tulee poloon mutta passatin kansiolle veikkasivat hinnaksi noin 95 euroa. Liekö pärstäkertoimella merkitystä. Kysyitkö varaosapuolelta vai huoltotiskiltä?
Huoltopuolen tiskiltä kysyin, ja mies katsoi siitä asiakkaan vasemmalta puolelta seinällä olevasta paperista, että ..."65€...eikun ootas...75€...". Kysyin, että mitä siihen sisältyy.. "nahkakansien sisällä käyttöopas, radion käyttöopas, sekä huoltokirja". Jos menis pärstäkertoimen mukaan, niin mulle ois myyty ei oota.

VW-autotalosta Helsingistä sanoivat hinnaksi koko "nahkapaketille" 100€.
Metroautosta antaisivat tarjoushintaan 106€ koko paketin.
Edit: Sain juuri sähköpostia Hyvinkään Laakkoselta, että hinta pelkälle käyttöoppaalle tuo 75€, ja koko setti on yhteensä 90€.
Monelta on tullut vinkkiä, että josko kannattaisi kysellä romuttamoilta ylimääräisistä manuaaleista. Minä koita etsiä englanninkielistä torrenttina..huh sanoinko tuon ääneen..

Posted: 11.3.2010 11:15
by jonneilari
On kyllä suolasen hintasia :cry: avk voisi olla yksivaihtoehto...

Posted: 12.3.2010 22:47
by Kale
Meni sitten Laakkosen kanssa jutut vähän ristiin kun kävin vain kyselemässä suomenkielisen manuaalin hintaa ja saatavuutta niin tänään tuli tekstari, että ohjekirja on tullut. Noo, nyt se on käsissä ja vähän luettukin. Monta asiaa on jos selvinnyt joten ei nuo rahat ihan hukkaan mennyt. Olisinhan mä tuon manuaalin joka tapauksessa hankkinut ennemmin tai myöhemmin. Tosin olisi kyllä riittänyt pelkästään se yksi vihko.

Posted: 13.3.2010 14:40
by Hilleri
Heh, nyt sitten opusta skannaamaan ja meille jakamaan ;)

Posted: 13.3.2010 14:57
by Hilleri
Tuossa vielä aikaisemmat kysymykseni ja kootut vastaukset FYI.

Posted: 13.3.2010 21:58
by Kale
Sumarit saa päälle vetämällä valokatkaisimesta. Katkaisimen asennolla on väliä.

Suomen kielisestä manuaalista kyllä ymmärsin, että puhelintelineeseen laitettavalla bluetooth adapterilla saa hansfree järjestelmän toimimaan todella monella puhelinmallilla.

Suomen kielisessä manuaalissa puhuttiin, että takakontti ponnahtaa auki jos kontin kuvaa painetaan 2s avaimesta. Ei toiminut ainakaan mulla. Vaatii ilmeisesti ruksatun lisävarusteen sähköisesti suljettava/avattava takarontti.

Parkkitutkan anturit huutaa kokoajan jos ne ovat lumen peitossa.

Coming home / leaving home asetukset ovat avainkohtaisia.

Posted: 13.3.2010 22:58
by Hilleri
Kale wrote:Sumarit saa päälle vetämällä valokatkaisimesta. Katkaisimen asennolla on väliä.

Suomen kielisestä manuaalista kyllä ymmärsin, että puhelintelineeseen laitettavalla bluetooth adapterilla saa hansfree järjestelmän toimimaan todella monella puhelinmallilla.

Suomen kielisessä manuaalissa puhuttiin, että takakontti ponnahtaa auki jos kontin kuvaa painetaan 2s avaimesta. Ei toiminut ainakaan mulla. Vaatii ilmeisesti ruksatun lisävarusteen sähköisesti suljettava/avattava takarontti.

Parkkitutkan anturit huutaa kokoajan jos ne ovat lumen peitossa.

Coming home / leaving home asetukset ovat avainkohtaisia.
Sumarit sain toimimaan tänään ihan itse testaten vahingossa. Ei aluks tullut mieleen vetää sitä kytkintä..sitenhän se toimiikin. Tunnelivalo-modeen ei enää mitään lisättävää, valokytkin aina oikeassa reunassa niin kaikki toimii kuten pitää.

Minä kun pidän pari sekuntia nappia pohjassa, saan takakontin auki jos muut ovet on kiinni. Lyhyt painallus ei tee mitään. Sähköisesti jotain tapahtuu, mutta ei s minuillakaan mikään ponnahda ylös.

Parkkitutka-juttu selvä, kiitos tiedosta.

Onko tosiaan niin, että tulo ja lähtövalot on avainkohtasia. Ei ole tullut mieleenkään. Onkohan sitten ajotietokoneen menun covenience-menu myös käyttäjäkohtainen. Saa valita jalkatilavalojen ajat, sekä muut valo-asiat jne.

Posted: 14.3.2010 8:47
by JSt
- DVD-"soitin" ei ilmeisesti ole tarkoitettu mihinkään muuhun kuin Navi-DVD:n käyttöön?
Edit: Ei voi käyttää mihinkään muuhun, edes audio CD:n pyörittämiseen.
Mulla kyllä soittaa CD levyä tuo kartta-DVD:n pesä. Jostain taisin joskus lukea, että on soittimen softaversiosta kiinni.
6. Parkkitutkat: Ei ole näistä aikaisempaa kokemusta, mutta ilmeisesti lumisade/kinokset/lika voi saada aikaan nk. false alarmeja? Peruutustutka huusi avoimella pihalla jatkuvasti vaikkei takana mitään ollut. Mitenhän tuo tutka käytännössä toimii, sillä etututkan yhdestä anturista halkeilee pinta. Kääntyykö nuo pinnat käytössä jotenkin (vai aistiiko suoraan siitä pinnalta etäisyyden/esteen) ja vaikuttaako pinnan halkeilevuus toimintaan. Mietin että pitäisikö siitä käydä kitisemässä autoliikkeessä?
Parkkitutkat todellakin elää omaa elämäänsä. mutta tällä ei tunnu olevan syy yhteyttä likaan/lumeen. Riittää pelkkä pakkanenkin. Lujaa talvilaatua VW :roll:
4. Ilmastointi: Mistä tuo automaatti-ilmastointi määrittelee mikä lämpötila "auto" näppäimellä laitetaan. Mielestäni joskus auto näppäin määritttelee molemmille puolille 17 astetta, ja välillä 22 astetta.
Tämän ainakin aiheuttaa, jos autoa käytetään eri avaimilla. Muistaa avainkohtaisesti asetetun lämpötilan.

Posted: 14.3.2010 11:25
by Kale
Hilleri wrote:Onko tosiaan niin, että tulo ja lähtövalot on avainkohtasia. Ei ole tullut mieleenkään. Onkohan sitten ajotietokoneen menun covenience-menu myös käyttäjäkohtainen. Saa valita jalkatilavalojen ajat, sekä muut valo-asiat jne.
Kyllä näiden kaikkien pitäisi olla avainkohtaisia. Voin vielä jossain rakosessa tarkistaa asian ohjekirjasta. Ihmettelin noita valoasioita itse jossain vaiheessa kun olin säätänyt ne kuntoon niin yks kaks olivat taas ihan sekaisin. Selittyisi järkevästi tuolla avainasialla kun käytän sekaisin molempia avaimia.