Page 1 of 1
					
				pronty:n 3BG peruspassatti
				Posted: 18.3.2010 23:08
				by pronty
				Eli ostinpa marraskuussa "uuden" auton ja nyt uskalsin liittyä tännekin  
 
 
Autoksi tuli VW Passat Variant 1.9 TDI -01. (Farmari sen oli pakko olla  

 )
Auto on kuulemma tuotu Saksasta 2004.
Mitään tuuninkipeliä ei ole tarkoitus tehdä kun on peukalot keskellä kämmeniä ja auton olisi tarkoitus olla käytännöllinen.
Mitä nyt jotain pientä persoonallistamista että auton tunnistaa omakseen  
 
 
Auton oston jälkeen siihen on tehty ruostesuojaus ja se on muutoskatsastettu pakettiautoksi.
Kesärenkaatkin ostin ja vanteiksi valitsin 16" 
Zero Wheelsin mattamustat viisipuolaiset. 
Autoa on korotettu (  

 ) Weitecin korotuspaloilla 20mm edestä ja 25mm takaa. Nuo numerot siis Weitecin antamia. Saman korotuksenhan olisi saanut huonontien jousilla mutta olivat hieman liiat tyyriit.  

 Ei kovin näkyvä korotus mutta kun ei enempää saa  
 
 
Ja tässä kuva autosta:
 
Tulevaisuuden suunnitelmia saattaa olla takaikkunoiden tummennukset ja takaluukun reunapala. Joku tuuliohjain voisi myös olla ihan kiva jos sen vaan pystyisi laittamaan kiinni poraamatta reikiä. Takaluukkuun voisi myös hommata kromatut "PASSAT" ja "TDI" tekstit kun niitä ei siinä ole.
 
			
					
				
				Posted: 19.3.2010 12:44
				by Basu
				Tervetuloa foorumeille näin aluksi. Ainakin Vepron valmistama takatuuliohjain oli omassa Golfissa kiinni ilman reikien poraamista, että kai se tässäkin tulee silleen? Ootkohan toinen ihminen tällä foorumilla joka myöntää korottaneensa autoa. 

 Ei niitä kyllä montaa ole...
 
			
					
				
				Posted: 19.3.2010 13:32
				by pronty
				Kiitoksia vain  
 
 
Joo kyllä se tuo korottaminen taitaa olla harvinaisempaa  

  Kun asennutin ne korotuspalat rengasliikkeessä niin sieltä tultiin vielä varmistamaan että oonko varmasti 
korottamassa  
 Ja eilen kun kävin muutoskatsastamassa auton niin eivät olleet katsastusmiehet ikinä kuulleetkaan Weitecin osilla 
korottamisesta   
 
No, minä tykkäänkin olla erilainen  

 
			
					
				
				Posted: 19.3.2010 18:05
				by Leroy
				Joo, tervetuloa vaan..
Mukava kun tänne rekisteröityy käyttäjiä yhä enenevissä määrin näiltä lakeuksilta...Ihan fiksu vetohan tuo korotus on, varsinkin jos sen tuomaa maavaraa käytännön syistä tarvitsee. Mutta myös tyylin puolesta.
http://www.leis.se/01290002k.JPG 
 
 
			
					
				
				Posted: 26.3.2010 22:23
				by pronty
				No tulihan se sitten ostettua se Vepron räystäskouru  
 
 
Ei ole enää Passatin perä niin paljaan näköinen.

 
			
					
				
				Posted: 15.4.2010 16:22
				by pronty
				
			 
			
					
				
				Posted: 15.4.2010 16:42
				by Joni Sairanen
				Oho  
 
  
  En olis uskonu korotussarjallakaan saavan noin korkeeks 

 Oisit tarvinnu kesävalsseiks jotkut pienet american racingit ja jotkut nappula BF-Goodrichit 

 
			
					
				
				Posted: 15.4.2010 16:59
				by Sami Mäkinen
				
			 
			
					
				
				Posted: 15.4.2010 17:26
				by Osku.T
				kyllä varmasti tuulee noin korkeella lujasti 

 
			
					
				
				Posted: 16.4.2010 9:25
				by Vesa-Matti Luoma
				Aika veikeen näkönen. Ite olisin ehkä etsinyt hiukan enemmän "pallomaiset" renkaat.
			 
			
					
				
				Posted: 16.4.2010 12:12
				by AjH
				On, jotenkin liiankin pienet kumit kyllä, minkä kokoset noi oikein on profiililtaan? Pykälää muhkeammat sopisi tyyliin mainiosti.
			 
			
					
				
				Posted: 16.4.2010 12:25
				by BlackPassat
				Jos katsoin oikein missä asut kannattaa hankkia myös hälytin autoon jos ei ole 

 
			
					
				
				Posted: 16.4.2010 12:39
				by pronty
				AjH wrote:On, jotenkin liiankin pienet kumit kyllä, minkä kokoset noi oikein on profiililtaan? Pykälää muhkeammat sopisi tyyliin mainiosti.
Renkaat on kokoa 205/55R16. Olisin ostanut 15-tuumaiset vanteet mutta kyseistä vannetta ei ollut sen kokoisena Passatin pulttijaolla. Ajattelin että rengaskoon pitäminen vakiona pitäisi käyttökustannukset alhaisempina  

 
			
					
				
				Posted: 16.4.2010 20:26
				by Sami Jalonen
				Haet noille vanteille jotku 225/60r16 ni saat parempaa maasturilookkia 

 
			
					
				
				Posted: 26.4.2010 17:05
				by pronty
				Ei muuta päivitystä kuin että kävin mökillä hieman putsaamassa autoa ja sain otettua edustavamman kuvan  
 
 

 
			
					
				
				Posted: 26.4.2010 19:34
				by Pasi Häkli
				Voi kiesus on se vaan korkee  

 
			
					
				
				Posted: 26.4.2010 20:00
				by Leroy
				Maavaraa on kyllä melkoisesti, mitä omistaja on lähtenyt ilmeisesti hakemaankin. Tuli tämä auto mieleen kun näin tuolla ffp:n puolella myynti-ilmon A6 Allroadin orkkisvanteista. Kävis muuten tähän aika helvetin hyvin.. 

 
			
					
				
				Posted: 26.4.2010 22:28
				by pronty
				Noh noh, ei tuo nyt niin korkea ole  
 
 
Pystyypähän käymään huoletta mökillä ja lintutorneilla bongaamassa 

 Sitä ei ikinä tiedä missä sitä joutuu autoa kääntelemään.
 
			
					
				
				Posted: 27.4.2010 11:46
				by PeeJii80
				Toiset korottaa ja toiset madaltaa 

 
			
					
				
				Posted: 27.4.2010 14:27
				by Rave
				Maasturia on joskus kaivannut kun on puskapanoja harrastanut, tuolla ei ainakaan tarvitse pelätä että pohjamuovit jää metsäautotielle jynkkypaikalle spärdärien viereen  

 
			
					
				
				Posted: 29.5.2010 22:20
				by pronty
				Sinne jäivät pohjamuovit mökille  
 
 
Aivan tarkoituksella siis, kun tuli laitettua alle metallinen (Fixus-liikkeen) pohjapanssari.
 
 
Olihan siinä ähellystä  

 
			
					
				
				Posted: 30.5.2010 11:25
				by Patu
				Näyttää asialliselta tuo uus pohjapanssari. Pitääkö tuo panssari ottaa pois kokonaan jos öljyt vaihtaa vai onko tuossa tuo yksi isompi punainen tulppa sitä varten että sen poisottamalla öljyropun saa auki?
Mitä tuo koko pohjapanssaripaketti maksoi?
			 
			
					
				
				Posted: 30.5.2010 11:39
				by Basu
				Riippuu paljon paikallinen Fixusliike ottaa välistä, mutta 120e luokkaa on moottorin alle tuleva pohjapanssari.
E: Lisätty tarkennus.
			 
			
					
				
				Posted: 30.5.2010 12:11
				by pronty
				Patu wrote:Näyttää asialliselta tuo uus pohjapanssari. Pitääkö tuo panssari ottaa pois kokonaan jos öljyt vaihtaa vai onko tuossa tuo yksi isompi punainen tulppa sitä varten että sen poisottamalla öljyropun saa auki?
Mitä tuo koko pohjapanssaripaketti maksoi?
Minä kurkkasin asennuksen jälkeen hieman sen tulpan alle ja kyllä siellä näytti olevan se öljyproppu kohdalla. Se, onnistuuko sen kautta öljynvaihto, jää nähtäväksi.
Paketilla oli hintaa 198 Euroa (moottorin alle tuleva 128,70 ja vaihteiston alle tuleva 69,30)
+ jos on huomannut lukea foorumin vanhempia viestejä niin kannattaa ostaa lisäksi pari M6x30 pulttia kun panssarin mukana tulevat M8x30 pultit eivät mahdu auton pohjassa oleviin reikiin.
 
			
					
				
				Posted: 30.5.2010 13:21
				by DJDH
				On muuten ihan fiksu tuo fiksuksen panssari. Omallakin on kynnetty yhtä sun toista peltoa ja vakoakin on tullut  

  Vielä se tuolla aisojen välissä roikkuu yhtenä kappaleena.
 
			
					
				
				Posted: 3.7.2010 19:17
				by pronty
				Uuet lisävalot


 
			
					
				
				Posted: 5.7.2010 15:14
				by dr_ink
				pronty wrote:Pystyypähän käymään huoletta mökillä ja lintutorneilla bongaamassa 

 Sitä ei ikinä tiedä missä sitä joutuu autoa kääntelemään.
 
Tuohon vaivaan kannattaa harkita lisälääkityksenä pikkupätkää kardaania ja paria vetoakseleita.
 
			
					
				
				Posted: 31.8.2010 11:50
				by Arto Vikiö
				
Jees,
Itellä olisi tarkoitus kanssa pasuunaa nostaa.
Mistä hommasit korotuspalat? Entäpä pohjapanssarit?
Arto
 
			
					
				
				Posted: 31.8.2010 13:50
				by AjH
				Pohjapanssarista tuolla lukeekin että Fixus. 

 Saa myös AD:lta samaa pohjapanssaria, hinta sillä oli Tampereella 119 euroa, ilman tota vaihdelootan alle tulevaa jatkosta.
Korotuspaloja saa vaikkapa Slamitilta tai Modificarsilta. Weitec ainakin valmistaa.
 
			
					
				
				Posted: 31.8.2010 13:54
				by Basu
				Viarhe wrote:Itellä olisi tarkoitus kanssa pasuunaa nostaa.
Mistä hommasit korotuspalat? Entäpä pohjapanssarit?
Arto
Slamitilta  näyttää saavan korotuspaloja ja pohjapanssari löytyy paikalliselta 
Fixus -varaosaliikkeestä.
E: AjH kerkesi. 
 
			
					
				
				Posted: 31.8.2010 21:43
				by pronty
				Viarhe wrote:
Jees,
Itellä olisi tarkoitus kanssa pasuunaa nostaa.
Mistä hommasit korotuspalat? Entäpä pohjapanssarit?
Arto
Korotuspalat tilasin aikoinaan täältä kun ei Suomesta sillä hetkellä löytynyt: 
http://www.cartuningpoint.de/shop/index ... ngskit,350 
 Ja panssarin kävin hakemassa Ylivieskasta (kun en tienny että Fixuksen nettikaupasta tilatessa se pitää noutaa paikanpäältä  

 ) Olipahan ihan kiva kesäajelu  
 
Tässä muuten pieni vertailukuva toiseen Passattiin joka tuli bongattua yhtenä päivänä töistä lähtiessä  
 
 

 
			
					
				
				Posted: 31.8.2010 23:18
				by AjH
				Tossa kuvassahan toi näyttää jo ihan toimivalta korotuksineen. Toi vakioverrokki sen sijaan on kyllä jotenkin aika karu, selkeesti joko korotus ja isot munkit tai madallusta huutaa, vakiona just hölmösti auki noi renkaan ja kaaren välit.
			 
			
					
				
				Posted: 14.9.2010 21:54
				by pronty
				Patu wrote:Pitääkö tuo panssari ottaa pois kokonaan jos öljyt vaihtaa vai onko tuossa tuo yksi isompi punainen tulppa sitä varten että sen poisottamalla öljyropun saa auki?
No niin, viime viikonloppuna tuli vaihdettua öljyt ja kyllä ne sieltä reiästä alas tulevat. Ihan viimeiset tipat tosin valuvat panssarin päälle ja tulevat alas panssarin toisesta päästä  
 
 

 
			
					
				Re: pronty:n 3BG peruspassatti
				Posted: 14.6.2012 0:47
				by pronty
				Pitkästä aikaa jotain uutta.
Tänään tuli vaihdettua autoon uudet mustat Depon Angel Eyes -umpiot. En hirveästi välitä niistä enkelinsilmistä, mutta halusin mustat umpiot eikä sellaisia löytynyt ilman "silmiä". Muuten en olisi alkanut autoa tuunaamaan, mutta viime katsastuksessa ei mennyt lähivalot läpi. Ja kun uudet umpiot piti kerran ostaa niin miksei sitten mustat  
 
 
Tässä on vanha ja uusi umpio vierekkäin:
 
Ja tältä näyttää itse auto:

 
			
					
				Re: pronty:n 3BG peruspassatti
				Posted: 14.6.2012 8:32
				by Monkelo
				Ihan hyvännäköiset tuikut. 
Kyllähän noita umpioita löytyy mustina muitakin kuin nuo enkelit. Tosin hinta eri ja niissä on "jouluvalot" (ledinauhaa tms.)
			 
			
					
				Re: pronty:n 3BG peruspassatti
				Posted: 14.6.2012 20:37
				by Simpe
				On se kyllä melkosen korkee  

. Tolla ei luulis kauheesti pohjan raapivan katukivetyksiin?
 
			
					
				Re: pronty:n 3BG peruspassatti
				Posted: 14.6.2012 22:47
				by Juhizz
				Pakko puuttua pikkuisen ja kysyä että miksi ei lähivaloista mennyt läpi? Noiden sumeiden lasien takiako?
Olisit vain kiillottanut ne ja olisit säästynyt umpioden vaihdolta 

 
			
					
				Re: pronty:n 3BG peruspassatti
				Posted: 14.6.2012 23:10
				by pronty
				Juhizz wrote:Pakko puuttua pikkuisen ja kysyä että miksi ei lähivaloista mennyt läpi? Noiden sumeiden lasien takiako?
Olisit vain kiillottanut ne ja olisit säästynyt umpioden vaihdolta 

 
En tiedä johtuiko yksistään sumeista laseista mutta valovoima oli liian heikko. Kuulemma olivat kuin parkit. Ja kyllähän niillä onki ollu pimiässä aika huono ajaa.
 
			
					
				Re: pronty:n 3BG peruspassatti
				Posted: 17.6.2012 15:47
				by Rikke-93
				Tän auton takalasiin sopis tarra jossa lukee "auton madaltaminen on kääpiöiden hommaa"  

 Minä annan aina pisteet siitä että joku uskaltaa olla erilainen. Ja nyt kun tässä on viime aikoina kokeiltua yhdistelmää Passat 3C + madallus + mökkitie niin ymmärrän kyllä ratkaisusi 

 
			
					
				Re: pronty:n 3BG peruspassatti
				Posted: 17.6.2012 21:25
				by kotka
				Ette te ole ajatelleen vaikka lanata niitä mökkiteitänne, jos madalletulla autolla ajaminen on sinne niin vaikeaa?
Itsellänikin on "hiukan" madallettu, eikä vielä ole varsinaisia ongelmia eteeen tullut sen vuoksi. Tosin kynnöspellolle en autoa tyrkkäisi vaikka olisi korotettukin, sitä varten on traktori.
Kyllä se on ajosilmästä ja asenteesta ennemmin kiinni kuin siitä pääsemisestä.
			 
			
					
				Re: pronty:n 3BG peruspassatti
				Posted: 17.6.2012 21:49
				by hatemi
				Pakko kommentoida. Pääseehän sillä lowriderillä mökkitielle ja ehkä vielä ehjänä takaisinkin. Jos kiertää kaikki männynkäpyä isommat esteet ja ajaa alta kymppiä. Oma passat on tällä hetkellä aavistuksen  vakiota korkeampi ja sopii noille sivuteille vallan mainiosti. Kymmenen minuutin etumatka muutaman kilometrin matkalla verrattuna ihan liian matalaan 3C passattiin. 
Tosin taitaa tuo omakin kulkine jossain vaiheessa madaltua kesäkeliin. Talvella saa olla vähintään vakion korkuinen. Nelikko menee hukkaan jos ei saa kunnolla leikkiä liukkailla 

 
			
					
				Re: pronty:n 3BG peruspassatti
				Posted: 17.6.2012 23:35
				by Pia
				hatemi wrote:Kymmenen minuutin etumatka muutaman kilometrin matkalla verrattuna ihan liian matalaan 3C passattiin. 
Pitäiskö tää ottaa vittuiluna?  
 
Sori OT.
 
			
					
				Re: pronty:n 3BG peruspassatti
				Posted: 18.6.2012 20:54
				by Juhizz
				http://www.youtube.com/watch?v=uOAqbuUn ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;  kohdasta 1:53 

 
			 
			
					
				Re: pronty:n 3BG peruspassatti
				Posted: 18.6.2012 23:54
				by hatemi
				Ei tietenkään 
 
Pia wrote:hatemi wrote:Kymmenen minuutin etumatka muutaman kilometrin matkalla verrattuna ihan liian matalaan 3C passattiin. 
Pitäiskö tää ottaa vittuiluna?  
 
Sori OT.
 
 
			
					
				Re: pronty:n 3BG peruspassatti
				Posted: 19.6.2012 18:33
				by pronty
				Eipä riidellä siellä!  
 
 
Se täytyy sanoa että kukin taaplaa tyylillään, mulla sitä tuskin on ja sehän kyllä passaa mulle   
 
  
Nuo tiet joita kaikki joutuvat ajamaan, ovat yleensä 99,99 -prosenttisesti muiden omistuksessa, siellä on muitakin kulkijoita ja tiet ovat milloin missäkin kunnossa. Joten parasta olla valmistautunut erilaisiin ajo-olosuhteisiin 

Omat mökkitiensä saa kukin hoitaa itselleen mieluisalla tavalla. Minusta se on kuitenkin osa mökkeilyä ja rentoutumista että saa ajaa epätasaisilla teillä  
 
 
Minun eräänlainen unelma-autoni on korotettu farmari, joten tuo nykyinen ajopeli on aika lähellä sitä 

Ja farmarilla tarkoitan nimenomaan "kevytrakenteista" autoa, en mitään citymaasturia. Yritän pitää käyttökustannukset kohtuullisina  

Saa nähdä rikastuuko sitä ikinä niin paljon että voisi ostaa sen uuden Passat Alltrackin  

 Ja tehdäänköhän siihen korotussarjoja  

 
			
					
				Re: pronty:n 3BG peruspassatti
				Posted: 19.6.2012 23:50
				by Pasi Häkli
				Passat Alltrackin maavara on vain 16,5cm eli nykyisellä autollasi on varmaan enempi maavaraa  

Mutta toisaalta tuo uusi passatti on kyllä pirun hyvä/hieno auto  
