Page 1 of 2
Tukivarsisarja
Posted: 24.3.2010 12:13
by Trombone
Passat ysiysi farkku.
Leimalta hylättyä ylä/alatukivarren palloniveltä, raidepäätä, vetaria vaihtoon.
Slamitin vahvistettu sarja tuli tilailtua. Muistan jostakin lukeneeni VW:n suositus olisi vaihtaa vain sieltä mistä vikaa on.
Kuolettaako vahvistetut nivelet vanhat ehjät nopeammin?
Kannaattaako vaihtaa KOKO sarja samantien

Posted: 24.3.2010 13:41
by Joni Sairanen
Kannattaa. Sen jälkeen kun otat iskarin jousineen pois sieltä välistä, ei mikään tukivarsi ole enää "jännityksessä" ja on senverran ruhtinaallisesti tilaa että kaikki kerralla vaihtoon! Eipä tarvii toistamiseen samaa projektia tehdä!
Posted: 24.3.2010 13:48
by AjH
Tottahan VW suosittelee vaihtamaan vain vialliset osat kun työstä saa isot rahat ja toisaalta yksittäisen varren hinta on mieletön.
Kaikki kerralla uusiksi, työmäärä lisääntyy vähän mutta ei tartte heti olla uudelleen samalla asialla.
Posted: 24.3.2010 14:22
by jonneilari
abc autotalon kautta ainaskin audiin makso kaikki varret 250e...olis muuten halvat...kyseessä ihan autoliike ja ostettiin sieltä auto mut se myyjä sano et niitten kautta halvalla kaikki osat...paikkansa piti...audi a4 2.5 tdi vm99
Posted: 24.3.2010 19:26
by Trombone
Vetonivel ruåtsålåinen cedex, mikä lie? Halvimmasta päästä jep. Edellisellä aj.47tkm huoltokirjasen mukaan, joka on muuten luvattoman vähän! Reipas 50e lisää niin olis saanu laatumerkin.
Posted: 24.3.2010 23:48
by AjH
jonneilari wrote:abc autotalon kautta ainaskin audiin makso kaikki varret 250e...olis muuten halvat...kyseessä ihan autoliike ja ostettiin sieltä auto mut se myyjä sano et niitten kautta halvalla kaikki osat...paikkansa piti...audi a4 2.5 tdi vm99
Onhan noita halpoja tukivarsisarjoja ollu saatavilla jo pitkään. Kuinka pitkään vaan kestää ne halvat on sitten eri juttu. Ainakaan nettipuheiden perusteella ei välttämättä kovin pitkään.
Posted: 24.3.2010 23:50
by Tero Häkli
kaverilla just testissä yks saksansarja mikä makso 200€
Posted: 25.3.2010 7:00
by jonneilari
Joo toikin aivan totta....saa nähä miten käy leimalla uusien osien kanssa...niil ajettu 20tkm

on vain niin harmillisen kallis alatukivarsi pelkästään jos vaikka laakkoselta ostaa et vaihtoehdot tulee etsittyä kissojen ja koirien kanssa
Onko muuten tietoo kellään asiaan liittyen...saako passattii tai audiin uretaani puslat joka reikään..ja onko kalliita laittaa???
Posted: 25.3.2010 8:06
by Tero Häkli
slamitin sarjoista ainaki hyviä kokemuksia
Posted: 28.3.2010 12:14
by janskukj
ite oon käyttänyt motonetin halpoja tukivarsia ja ei koskaan mitään ongelmaa oo ollu ja kestäny ihan yhtä hyvin ku kalliimmatkin.. samaa tavaraa taitaa olla.
Posted: 28.3.2010 12:27
by Tero Häkli
ei ikävä kyllä oo... niitä on paljonki eri laatusia, pahimmat motonetin sarjoista kaveripiirissä menny alle puoleen vuoteen väljiks
Posted: 28.3.2010 12:46
by jonneilari
tohon mäkin yhdyn...jos motonetistä haluu kestävää tavaraa joutuu maksaa huomattavasti enemmän...ainaskin alustan osissa
Posted: 31.3.2010 17:04
by Trombone
Vaihdatettu on.
Ei sitten kaikkia vaan kuskille yläpallot, hantille alapallot sekä raidepäät.
Saas nähdä koska tarvitahan loput...

Posted: 3.4.2010 9:23
by Trombone
ABS valo jäi hetkeksi palaan, painamalla anturi kiinni ja avot. Nyt pienen pieni loksaus? ääni kuuluu hantin puolelta aina jarruttaessa. Jäiköhän siellä jokin löysälle...?...
Posted: 20.5.2010 14:53
by ryynänen
Onko kellään kokemusta tuosta ebaysta saatavasta tukivarsisarjasta? Mielipiteitä on moneen junaan ja itellä nyt puntarissa tuo ebayn n.150€ kuluineen maksava ja sit toi motonetin 300€ maksava, onko eroja/kokemuksia?
Posted: 20.5.2010 21:22
by Tero Häkli
osta vaikka slamitin sarja.... varmasti hyvä, motonetin on ainakin varmasti kuraa =)
Posted: 6.6.2010 22:13
by ryynänen
Tuli tuossa vaan mieleen, että kun tuo tukivarsiremontti tuonne etupäähän alkaa olemaan kohta ajankohtainen ja taaksekkin pitäs iskareiden suojakumit uusia, ni kertokaapas asiasta tietävät onko tuossa 3b variantissa tuolla takapäässä mitään sellasia tukivarsi/puslia joita tarttee uusia useahkosti. Tietäs vaan hommata jo etukäteen osat, ni ei tulis sit yllärinä.
Posted: 7.6.2010 0:44
by AjH
Etuvetosen takapäässä on tasan kaks puslaa jokka saa muistaakseni ainakin Slamitilta ja varmaan muualtakin tarvikkeena. Ne kiinnittää sen yhdystukiakselin koriin, yks mokkula per puoli. Vaihtamisesta itsestään en osaa sanoa mitn. Nehän tietysti väljentyy kilometrien myötä että varmaan ajosta tulee vähän tarkempaa ja tukevampaa kun joskus ne uusii.
Eikös niissä puslissa oo jotain ohjausominaisuuttakin, eli kääntää takarenkaita aavistuksen kaarteessa?
Posted: 7.6.2010 6:58
by ryynänen
AjH wrote:Etuvetosen takapäässä on tasan kaks puslaa jokka saa muistaakseni ainakin Slamitilta ja varmaan muualtakin tarvikkeena. Ne kiinnittää sen yhdystukiakselin koriin, yks mokkula per puoli. Vaihtamisesta itsestään en osaa sanoa mitn. Nehän tietysti väljentyy kilometrien myötä että varmaan ajosta tulee vähän tarkempaa ja tukevampaa kun joskus ne uusii.
Eikös niissä puslissa oo jotain ohjausominaisuuttakin, eli kääntää takarenkaita aavistuksen kaarteessa?
mites tuossa iskarin alapäässä, ku ne nyt joutuu käyttään irti vissiin jokatapauksessa.
Posted: 7.6.2010 7:42
by Pasi Häkli
^^ Niiden taka-akselin puslien vaihto on kyllä tosi helppo ja nopee homma. Ihan bolt-on homma, kulmat täytyy tietysti tarkistuttaa sen jälkeen. Ite vaihdoin omaani ne kun vanhat näytti jo melko kulahtaneilta. Oli muistaakseni melko arvokkaat, jotain 100€/kpl. Siinä tulee siis koko kikkare runkoineen päivineen, ettei pelkkä pusla.
Edit. Löytyhän se heti slamitin sivuilta. 180€/pari.
Suora linkki.
Posted: 7.6.2010 11:53
by AjH
^ Voiko taka-akselin kulmat muuttua kun ne akselin korikiinnikkeet vaihtaa? Ainakin korin puoli on tasan yhdellä kohtaa kiinni, kartiopulteilla lukittuna. JA jos se akseli taasen on hiukan liikkuva sivuttain niin kulmathan on niinkun on?
Iskarin puslat on kiinteet ja vaihtuu kun vaihdat iskarit, tuskin kannattaa tai edes saa paitsi erikseen teettämällä niitä puslia. Jos ne iskarin alapään puslat on vaihtokunnossa niin miten on iskarien itsensä kunto siinä kohtaa?
Iskarin alapäiden irrottaminen ei niitä puslia sinänsä tietenkään riko, kunhan muistaa kiristää alapultt vasta kun auto on laskettu renkaiden varaan.
Edit: viittaus korjattu Pasiin kohdistuvaks

Posted: 7.6.2010 12:08
by Pasi Häkli
AjH wrote:^^ Voiko taka-akselin kulmat muuttua kun ne akselin korikiinnikkeet vaihtaa? Ainakin korin puoli on tasan yhdellä kohtaa kiinni, kartiopulteilla lukittuna. JA jos se akseli taasen on hiukan liikkuva sivuttain niin kulmathan on niinkun on?
Oliks toi mulle vai ryynäselle...? Enivei, kyllä 3BG:ssä taka-akselia pystyy säätämään, kolmella pultilla se on runkoon pultattu se pusla, ja siellä ei oo kartiopultteja. Omassa ei ainakaan ollut, ja aina on saanut taka-akselia säädettyä kun oon kulmia kattonut. Sivuttaissuunnassa säätövaraa ei juurikaan paljon ole. Pituussuunnassa on säätövaraa jonkin verran.
Posted: 7.6.2010 12:29
by AjH
Oli joo. No mä en tosta sen enempää tiedä kun että tota omaa kun säädätin joskus aikanaan niin otettiin yhet pultit irti josko olis saanu kulmia oikastua vähän mutta kartiot oli mun mielestä pulteissa ettei ollu mitään siirto mahdollisuutta. Voi olla että muistan sen väärinkin, mutta ei sitten niitä kymmenyksiä alettu säätämään kun kulku on ihan ok kuitenkin.
Posted: 7.6.2010 12:42
by Pasi Häkli
Juu ei siinä mitään, pointtini oli se, että jos ne puslat uusii, niin parempi on kattoa kulmat.
Taka-akselihan se sitä autoa ohjaa, olishan se nyt ihan hanurista jos sille ei minkäänlaista säätöä olisi.
Aina vaan se säätökään ei meinaa riittää..
Posted: 11.11.2010 21:29
by Trombone
Jarrupalojen vaihdossa liukutappi katkes(ylläri), poraamalla vex ja tilalle skoda octavian? tappi.
Sentillä lyhensi niin sopi kuin nenä päähän.
Miten sisempi pala voi olla metallissa ja uloimmainen ei juuri uudelle palalle hävinnyt?
Ja sitten...
Prkl. Palojen vaihdon tiimoilta huomasin ulommaisen vetarin kumin olevan keskeltä nätisti halki.
Puoli vuotta ajettu, noin kymppitonnin.
Liikkeessä kaksi myyjää supisi aikansa hyllyjen takana. Alennuksella myi uuden löbrön kumin, hajonnut oli cedex. Vetosivat asennus virheeseen, väittivät itse niin ja myös valmistajan niin tekevän. Toki reklamaation lähettävät eteenpäin, jos haluan. AI HALUANKO! Ens viikolla suojakumi vaihtoon ja olen kiikuttamassa sen liikkeeseen takaisin.
Ja toinen prkl, jos vetari tässä vielä kohta paukkuu.

!!!!!!!!!!
Posted: 11.11.2010 22:10
by AjH
^ Etu- vai takapalat? Takana ainakin on ihan mahdollista että se nyrkkisatula vähän jumii, jolloin ainoastaan sisempi pala ottaa kiinni kun sitä painaa se mäntä. Edessähän on samanlainen mekaniikka, mutta etujarrujen käyttö pitää ne yleensä paremmin liikkeessä.
Edit: vetarin kumijutuista päätellen etupäässä touhuttu...
Posted: 11.11.2010 22:13
by Sami Jalonen
Jarruasiaan: pala jumissa liu`ussa, muistithan irrottaessa rassata ne osat mitkä osuu toisiinsa, ja vaika kuparitahnaa perään?
Posted: 22.11.2010 1:17
by Trombone
Uus kummi paikalla wanha takasin liikkeeseen: Ei kun reklamaatioon tarvitaan myös vetonivel. Koko paketti lähetetään takaisin kerralla. Ei pelkkää kumia. Tarvitsevat vetonivelen myös tutkiakseen siihen kohdistuneet mahdolliset vahingot.
Peekeles.
Ei millään muotoa tätä pystynyt selvästi artikuloimaan heti ensimmäisellä kerralla! No en oo irrottamassa toimivaa vetaria pois, ja ostamassa uutta sen takia että joskus ehkä parin kuukauden päästä saisin hyvitystä koko hommasta. Muutakin rahareikiä ja tekemistä on.
Ei vaan jaksa taistella tuulimyllyjä vastaan. Ei jaksa.
Tässä tuntee olonsa aika pieneks ja mitättömäks tallaajaks.

Posted: 6.2.2011 17:48
by Susukisti
Onkos porukalla kokemuksia tästä sarjasta?
http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1069451
Keula lotisee ja olis tarkotus ostaa koko satsi. Tuo ei ois kallis, mut tekeekö mitään?
Posted: 6.2.2011 22:51
by Tero Häkli
slamitin sarja on 70€ kalliimpi, en alkais niin pienen summan takia kokeilemaan et onko kunnollinen =) vaihtamisessa kumminkin hiukan jumppaa
Posted: 7.2.2011 12:32
by Marko
Vaihdoin omaan 124 Mersuun tuon merkkisen alapallon,koska piti olla alkuperäistä vastaava motonetista.
Väljähän se oli seuraavassa katsastuksessa muutaman tuhannen ajon jälkeen
Varmaan väljä jo asennettaessa
V...tu mitä kuraa

Posted: 11.2.2011 1:25
by ryynänen
Joo, mäkin voin nyt tähän heittää tietoa noista halpissarjoista, tuossa ylempänä keskustelussa, kyselinkin noita sarjoja ja ostin sitten kokeeksi tuolta ebayn kautta satsin. makso kuluineen 160€, niistä pikkukikkare (koiranluista) irtos ne puslat jo ennenku kerkes paikalleen laittaa, eli ne sai heittää jo roskiin suoraan, muu satsi on ollu nyt alla sellasen 6kk ja 20000km ja kolina kuuluu, terävässä nimismiehen kiharassa. Taitaa mennä slamitin osastolle meikäläinen seuraavaks..
Posted: 15.2.2011 10:37
by Susukisti
Juu taidampa minäkin kääntyä tuonne Slamitin puoleen... Just tuommosessa pienessä kiharassa lotisee tuo meijänkin pasuunan keula pahiten. Ainakin nuo takimmaiset alatukivarret näyttäis väljille. Aattelin vaihtaa vaan tarvittavat osat tuonne, kun on tullu laiteltua nuita jo irto-osina jonkin verran. Halvemmaks ois tullu tilata heti tuo koko sarja, mutta kun edellinen omistajakin kertoi vaihtaneensa niitä jo aikasemmin...
Re: Tukivarsisarja
Posted: 13.11.2012 14:58
by renze
Mitenkäs tuo slamitin sarja, kun lukee että
VW Passat 1997-2005 (SARJAN ETUMMAISET ALATUKIVARRET EIVÄT KÄY 2001-2005 -MALLEIHIN!)
eli joudunko ton sarjan lisäksi vielä ostaan alatukivarret erikseen kun sarjan tukivarret ei käy?
http://www.slamit.net/product/3886/tuki ... -a6-superb" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tukivarsisarja
Posted: 13.11.2012 18:07
by Juhizz
Re: Tukivarsisarja
Posted: 13.11.2012 18:22
by kendall
Aitoa tavaraa saksanmaalta,ja edullista......ja enenpi osia kun noissa slamitin tai motonetin tavaroissa ja hinta kohdallaa,saa halvalla hyvää.
http://www.mdcomprex.fi/store/product_i ... ts_id=1327" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tukivarsisarja
Posted: 13.11.2012 20:53
by Zeussii
Onko kokemusta kyseisestä sarjasta että kuinka kauan toimii vai onko ihan kuraa? Alkaa meinaan olemaan tukivarret aivan finaalissa :S
Re: Tukivarsisarja
Posted: 13.11.2012 22:15
by AjH
renze wrote:Mitenkäs tuo slamitin sarja, kun lukee että
VW Passat 1997-2005 (SARJAN ETUMMAISET ALATUKIVARRET EIVÄT KÄY 2001-2005 -MALLEIHIN!)
eli joudunko ton sarjan lisäksi vielä ostaan alatukivarret erikseen kun sarjan tukivarret ei käy?
http://www.slamit.net/product/3886/tuki ... -a6-superb" onclick="window.open(this.href);return false;
-02 Passatti on juuri tossa mielenkiintosella alueella että noi joko käy tai ei. Omaan -01 malliseen meni toi vanha malli.
Slamitilla oli asiaan ymmärrystä, vaihto onnistui ihan vaivatta oikean mallisiin.
Täytyykin MD Comprexilta ottaa sarja testiin, kun noi kuskinpuoleiset ylävarret (ainakin) pitäis taas kerran vaihtaa.
Re: Tukivarsisarja
Posted: 20.11.2012 19:01
by kendall
Zeussii wrote:
Onko kokemusta kyseisestä sarjasta että kuinka kauan toimii vai onko ihan kuraa? Alkaa meinaan olemaan tukivarret aivan finaalissa :S
On kokemusta mutta ei kovin kaukaa,jokunen tuhat kilometriä.....mutta kauppias anto ihan kohtuu takuun

(sanallisen)ei tolla hinnalla korkeelta kaadu ja vahvistettuja ovat kun vertailin niitä tarvikeliikeiden vastaaviin niin jykevämpää tavaraa tuntu olevan.ja puolet halvempia kun noi rimpulat,mutta kilsoja sen verta vähän takana että vaikee sanoa....vuodenpäästä tietää

Re: Tukivarsisarja
Posted: 20.11.2012 21:23
by AjH
Niin puslat vai pallot vahvempia vai molemmat? Itse varrethan ei taida olla kellään pettänyt, vaan noi "liikkuvat" osat.
Re: Tukivarsisarja
Posted: 21.11.2012 9:22
by Kingis_
Tuo Mdcomprexin sarja lienee samoja mitä saa ebaystä vähän yli 100€, tai ainakin kun itselle tilailin ATP auto-teilestä joitain tukivarsia ne oli just tuota Ateccia, ja moni muukin osa tuolta tilattuna on ollu Atec.
Re: Tukivarsisarja
Posted: 21.11.2012 9:56
by Samii-
Mulla on ollu nyt kokeilussa tollanen atec sarja ja toistaseksi 5tkm ei ongelmia ja katsastuksessa ei ollu tukivarsissa mitään.. mut alustan mataluuden takia ei menny läpi.
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2
Re: Tukivarsisarja
Posted: 21.11.2012 11:46
by kendall
No kokeile,ei 180€ niin iso raha ole jos pulttipyssy kädessä pysyy niin työ ei maksa ku jokusen kaljan

ja nelipyöräsäädön joutuu eny way tekemään osti ne osat vaikka mistä

itsellä ei moitittavaa sarjan suhteen

Re: Tukivarsisarja
Posted: 22.11.2012 19:52
by Zeussii
Jos joku ajatteli ostaa tukivarsisarjaa nyt niin huomenna kannattaa slamitiltä tilata, kun kaikki tuotteet -15% ja rahdit matkahuoltoonkin -50%
Jos en väärin kauheasti laskenut niin 3bg täydellinen etusetti 399e -> 339,11e
Ei kannata enään mitään 200e sarjaa tilata ebaysta
Tämä siis ihan vain tiedoksi!

Re: Tukivarsisarja
Posted: 22.11.2012 21:31
by Samii-
Zeussii wrote:Jos joku ajatteli ostaa tukivarsisarjaa nyt niin huomenna kannattaa slamitiltä tilata, kun kaikki tuotteet -15% ja rahdit matkahuoltoonkin -50%
Jos en väärin kauheasti laskenut niin 3bg täydellinen etusetti 399e -> 339,11e
Ei kannata enään mitään 200e sarjaa tilata ebaysta
Tämä siis ihan vain tiedoksi!

Samaa shittiä nekin on ku olen lukenu foorumeja, yhellä foorumilla väitettiin että slamitin sarja oisi jostain kiinasta.. Ainoot hyvät sarjat on bilsteinin tai lemförder.

fiksus myy lemförder sarjaa netti sivuillaan.
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2
Re: Tukivarsisarja
Posted: 22.11.2012 21:47
by Tero Paalanen
Samii- wrote:Ainoot hyvät sarjat on bilsteinin tai lemförder.

fiksus myy lemförder sarjaa netti sivuillaan.
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2
Tarkoittanet Febi-Bilsteiniä?
Re: Tukivarsisarja
Posted: 22.11.2012 22:43
by Samii-
Tero Paalanen wrote:Samii- wrote:Ainoot hyvät sarjat on bilsteinin tai lemförder.

fiksus myy lemförder sarjaa netti sivuillaan.
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2
Tarkoittanet Febi-Bilsteiniä?
Juu..
Re: Tukivarsisarja
Posted: 30.1.2013 16:40
by Redneck
No niin ois tukivarsi jumppaa tiios 3b passattiin.
Eli mistä oletta tilanneet vahvistetut tukivarsisarjat? Ku slamitil oli reilu 300€ sarja ja sit muualla oli vahvistetut 180€ -->
Eli onko noist halvemmista sarjoista mitään kokemusta, et tilaako suoraan slamitilta sen satsin?
Re: Tukivarsisarja
Posted: 30.1.2013 17:25
by Sami Jalonen
Koeajakaa joku kunnolla tommonen Dopin sarja, et onko noista mihinkään. Slamitin setistä meni eka tukivarsi puolen vuoden päästä, nyt tuntuu taas jotain pykimistä, en oo vielä perehtyny.
Re: Tukivarsisarja
Posted: 30.1.2013 17:42
by Redneck
Sami Jalonen wrote:Koeajakaa joku kunnolla tommonen Dopin sarja, et onko noista mihinkään. Slamitin setistä meni eka tukivarsi puolen vuoden päästä, nyt tuntuu taas jotain pykimistä, en oo vielä perehtyny.
Mistä noit Dopin sarjoja löytyy..?
Ite kattelin josko noit lähtis testaan:
http://www.revotec.fi/tukivarsisarja-va ... p-521.html" onclick="window.open(this.href);return false;