Page 1 of 1
metallinen resonanssi kierroksia antaessa?
Posted: 31.3.2010 21:16
by raato81
Auttakaa.... mistähän johtuu tollainen resonanssiääni? kuuluu ajaessa pienillä kierroksilla ja paikallaan kierroksia annettaessa? ....resonointi kuuluu vänkärin puolelta konepellin alta! itse en saa mitään asiasta selville!
Posted: 31.3.2010 22:23
by raato81
olisiko turbo hajoamassa/jumissa... tehot eivät ainakaan ole kadonneet?
Posted: 1.4.2010 6:29
by Vesa-Matti Luoma
Itellä ainakin resonoinnin aiheutti 1.9TDi AHU-koneessa katalysaattorin hajoaminen. Fiksauksena oli ottaa keramiikat ulos katalysaattorista ja jättää tyhjä katti paikoilleen.
Posted: 1.4.2010 10:49
by AjH
Kun ei tässä kuitenkaan meedioita olla niin helpottaisi paljonkin että onko kyseessä Passat, Golf, joku muu, turbo bensa vaiko diesel?
Omassa oli peltistä resonanssia ja siellä oli vaan turbon lämpösuojapellit keturallaan, ne kun taitteli paikoilleen niin hiljeni. Kaveri olisi kova sana kuunteluun, joko polkimen painajaksi ja itse pää konehuoneeseen tai toisinpäin.
Posted: 1.4.2010 14:46
by InHiding
Mulls oli samanlainen vika Fordissa. Katalysaattorin metallinen verkko (joku tukiverkko?) oli irti ja piti hitsata takaisin. Kuulosti, että olisi tullut konehuoneesta...
Posted: 1.4.2010 16:50
by raato81
autona on 2001 passat variant 1.9TDI powerdiesel
Posted: 13.8.2010 9:37
by Epikki
Itsellä piti kans ihmeellistä mekkalaa apparin puolelta konepellin alta varmaan puoli vuotta kun ei vikaa löytynyt. Arvailtiin vain että laturin laakerit paskana joka aiheuttaa sitten resonointia.. Viimein selvis kun laturin pyörijä rulla repesi irti laturista ja hihnat yms kolahti pohjamuovin päälle. Uusi laturi ja hävis kaikki ylimääräinen mekkala konehuoneesta.
Yllättävän kauan pelas vaikka laakerit olikin loppu...
Autona Golf IV Variant 1.9TDI 74kW