Page 1 of 1
Passat C3 käyntiongelma.
Posted: 2.4.2010 16:09
by erik.loka
Nonniin äsken ajellessani huomasin, että mitä vit... moottorin merkkivalo vilkkuu, äkkiä parkkiin niin tyhjäkäynnillä ja tyhjäkäynniltä kierroksia nostettaessa moottori kuullostaa boxerilta ja täristää autoa, sama ajon aikana kunnes kierrokset nousee yli 3000rpm niin käynti tasottuu. Kotiin ajaessa vilkkuminen muuttui niin, että valo jäi palamaan jatkuvasti... Mitään vikakoodia ei tullut näytölle.
Oma villi veikkaus olis, että tuo kävis kolmella joten lähden kurkkaamaan tulpat näin aluksi.
Autohan on Passat variant 2.0 FSI -06 ja 40tkm mittarissa.
Posted: 2.4.2010 18:46
by erik.loka
Jeps.
Vastaan omaan kysymykseeni...
Kolmos sylinterin puola pirulainen oli mennyt poikki noin puolestavälistä, että näin tälläkertaa...
Posted: 2.4.2010 20:57
by erik.loka
Nii sitähän vielä mietin et mitäköhän tuo murikka kustantaa ja mistä hele...vetistä sen sais näin pyhien aikaan?
Posted: 5.4.2010 8:26
by Pasi Häkli
Se maksaa ~40€.
Posted: 5.4.2010 10:16
by erik.loka
Ok. Soittelin lauantaina kaikki Lahden varaosaliikkeet läpi ja ylläripylläri, eioota myytiin jokasessa. Lauantaina oli kaikki merkkiliikkeet auki.... paitsi Laakkonen

nooo pitää oottaa tiistaihin.
Hyvä juttu jos ei mutikka tuon kalliimpi ole.
Mistäköhän tuon osan katkeaminen johtuu, oli nääs murtunut siitä missä puola muuttuu tulpanhatuksi.
Posted: 5.4.2010 18:56
by Pasi Häkli
En tiedä mistä se johtuu, mutta hyvin useesti se hajoo just noin että se menee kahtia, sit täytyy niitä jämiä sieltä noukkia.
Posted: 10.4.2010 16:03
by erik.loka
Nyt alkaa taas olemaan toi vit*tuskäyrä aika tapissa... tänään "kuoli" vuorostaan ykkös sylinterin puola(ei katkennut), tulppa oli musta ku neek**in per**e auringonpimennyksen aikaan afrikassa. No ei hätää vaihdetaan nyt kaikki loput uusiin niin loppuu tääkin kituminen, onneks tänään on kaupat auki niin ei muuta kun liikkeelle. Laakkoselle päästyäni vastaus on, että emmä oikeen tiijä missä niitä on ku ei oo noi varaosa myyjät pikalla ja pitäis käynnistää tietokone et vois ettiä ja voivoi ku tää on niin vaikeeta... EI PERKELE onko todellakin näin surkeaa palvelua tänä päivänä.
ps. edellisen puolan kun vaimo kävi hakemassa niin oli varaosa julli todennut et nää on kulutus osia??? Jos näin niin minkäköhän takia ei ole huolto ohjelmassa, että vaihda 30tkm välein, koska 42tkm mittarissa ja puolet jo tuhoutunut...
Että pistää vihaks...
Posted: 10.4.2010 20:21
by erik.loka
Tuli mieleen et minkäköhänlaisia lukemia saa vastusmittarilla, ei muuta kuin tuumasta toimeen...
Eka nasta (maa) vs. 2-4
syl.1 ~4Mohm
syl.2 ääretön
syl.3 ääretön (uusi puola)
syl.4 ~7Mohm
Tarkoittaako tämä nyt sitä, että 1 ja 4 on paskana eli laskee maihin.
Posted: 11.4.2010 8:14
by Pasi Häkli
Eipä oo paljon tullut vastuksia mittailtua noista puolista

Kyllä ne siinä määrin on kulutusosia kun niitä hajoilee jatkuvasti.
Mutta oo tyytyväinen niin kauan kuin vain puolat hajoo, sitten kun alkaa menemään suuttimia niin on työläämpää...
Niitäkin noista 2.0FSI moottoreista menee ihan kiitettävästi.
Posted: 12.4.2010 20:48
by erik.loka
Noniin käytin tuon Pasuunan laakkosen piuhassa... vikakoodi tuli sylinterien 1,3 ja 4 puolista (kolmosen vikakoodi oli "ilmeisesti" jäänyt roikkumaan pääsiäisestä asti)
Nyt ei ainakaan varoitusvalot palanu, mutta köyhdyinkin tuosta rojektista viime tiistaina 40€ ja tänään 198€.