Page 1 of 1
3B Tdi Pasuunan venttiilikopan tiivisteprikat
Posted: 8.4.2010 12:21
by ryynänen
Onkohan noita venttiilinkopan tiivisteprikkoja saatavana muualta kun marmorilta? Tuntus valuvan öljyä melkein kaikista.
Posted: 8.4.2010 18:07
by Tero Häkli
kopan tiivistesarjan mukana tulee uudet kummit kopan alle ja päälle siihen pultin ympärille... muistaakseni pitää normiprikoillakin uusien kumien kans, ne kumit ainakin vaihtoon
Posted: 8.4.2010 18:28
by ryynänen
Tero Häkli wrote:kopan tiivistesarjan mukana tulee uudet kummit kopan alle ja päälle siihen pultin ympärille... muistaakseni pitää normiprikoillakin uusien kumien kans, ne kumit ainakin vaihtoon
kiitos tästä.
Posted: 9.4.2010 19:56
by janssoni
ottaa kiinnitys mutterit ja prikat irti, puhdistaa hyvin, pikkusen tiivisteliimaa ja takasi kasaan. Ei vuoda enää.
Posted: 10.4.2010 3:19
by Tero Häkli
"tein sen itse,säästin kympin, hyvä tuli"

joskus ne on oikeen rikki ettei sika auta, sen takia parempi vaihtaa suoraa ehjät, jos kummit kunnossa on niin pitää ilman tiivisteliimojakin
Posted: 28.12.2010 15:37
by ryynänen
Tuli vaihettua tuo tiiviste tuohon venakopan väliin, mutta ilokseni pellin alle kurkkasin 160kilsan ajelun jälkeen ja huomasin et motti oli öljyn peitossa.

Tuntu ettei sitä koppaa saa kovin tiukkaan siihen noilla normiprikoilla ni lisäsin siihen yhet isot prikat alle, saapi nähdä pitääkö nyt vai lisätäänkö prikkoja. Tätäkö tero.h tuolla "pitää normiprikoillakin ihan hyvin" tarkotti??
Posted: 26.5.2011 13:29
by ryynänen
joo, oiskohan kellään poppaskonsteja tuohon venttiilinkopan väliin, uus tiiviste on vaihettu, mutta öljyn tihkuminen vaan jatkuu. Tuloo sieltä välistä ympäriinsä ja niitten prikkojen välistä.
Posted: 27.5.2011 11:31
by Kettu-1
Itse painin tuossa saman ongelman kanssa.
Kokeilin parilla eri merkkisellä tiivisteellä ja uudella venttiilikannella, ei apua.
Kansikin tuli rempattua välissä mutta tihkuminen jatku. Lopulta tiivisteliiman kanssa tiiviste paikalleen ja pari paksua prikkaa kumin päälle jotta sai lisää kiristys voimaa. Nyt on pysynyt viikon kuivana.
Jotain mätäähän tossa on... kyllähän se pitäis pelkällä tiivisteellä pitää. Tuntuis vaan että tiiviste on liian ohkanen.
Huohotus ja alipaine letkujen kunto kannattaa myös tarkistaa.
Posted: 27.5.2011 11:57
by ryynänen
mätää joo, ku eihän se alkuperänen kiristys tiukkuuskaan oo noissa kopan muttereissa ku ihan tosi pieni. Pitää kait se käyttää vielä irti ja vetää jonku tiivistesörsselin kanssa siihen kiinni. Ja pakko tosiaan lisätä niihin kumien päälle isoja prikkoja jos meinaa et saa yhtään tiukempaan sitä.