Page 1 of 1
Öljynpaineen varoitukset!
Posted: 21.4.2010 21:02
by g3340
Pasaatilla (-03 1.8T Variant) vedeltiin motarilla n. 130 kmh, kaikkiaan oli matkaa taitettu n. 100 km ja öljynpainetta alkoi herjaamaan. Kolme piippausta ja varoitus; pysäytä moottori. Hellitin vauhtia motarin sivuun ja kun vauhti hiipui loppui varoitus. Tsekkaisn öljyt, olivat ok. Matka jatkui ja noin 30 km päästä sama varoitus uudelleen mutta nyt ei jäänyt siihen yhteen kertaan, ulisi kuin heikkopäinen. Auto seis ja pelti auki, valohoitoa ja ihmettelyä hetki, ja jälleen matka jatkui (oli kiire laivalle). Ajettiin satamaan 25 km, ja laivaan ja auto ulos laivasta, ei mitään hälytystä enää? Auton jätin kuit Tallinnaan , ei uskaltanut lähtee Latviaan asti , joten bussilla.
Olisiko öljypumppu poikimassa vai imusihti tukossa tms.
Kokemuksia kellään moisesta, uskallanko ajaa kotiin n. 130 km??
Posted: 22.4.2010 9:42
by him1998
Mulla oli -06 Golfissa vastaavia oireita. Näytti mittaristossa että öljynpaine matala, STOP ja moottori sammui ajosta. Vedin tien sivuun, virrat pois hetkeksi ja uudestaan käyntiin. Vasta 2kkn päästä emäntä jäi autolla keskelle risteystä eikä enää käynnistynyt. Syylliseksi paljastui akun alla oleva johtonippu, missä EGR- venttiilille ja ilmamäärämittarille menevät maajohdot menossa poikki. En tiedä onko tässä tapauksessa sama syy, mutta Volkkari kuitenkin.
Posted: 22.4.2010 15:14
by Joni Sairanen
Tai vaihtosesti öljynpaineanturi? Sen tarkistaisin ensimmäisenä kun ei pitäisi arvokas osa olla..
Posted: 22.4.2010 17:13
by g3340
him1998 wrote:Mulla oli -06 Golfissa vastaavia oireita. Näytti mittaristossa että öljynpaine matala, STOP ja moottori sammui ajosta. Vedin tien sivuun, virrat pois hetkeksi ja uudestaan käyntiin. Vasta 2kkn päästä emäntä jäi autolla keskelle risteystä eikä enää käynnistynyt. Syylliseksi paljastui akun alla oleva johtonippu, missä EGR- venttiilille ja ilmamäärämittarille menevät maajohdot menossa poikki. En tiedä onko tässä tapauksessa sama syy, mutta Volkkari kuitenkin.
Tämä Pasaati kun ei sammunut itsestään....muuten hyvä...
Posted: 22.4.2010 17:14
by g3340
Joni Sairanen wrote:Tai vaihtosesti öljynpaineanturi? Sen tarkistaisin ensimmäisenä kun ei pitäisi arvokas osa olla..
Niitähän on kai 2 kpl? Missäs ne sijaitsee?
Posted: 22.4.2010 17:23
by Joni Sairanen
ainakin tuo merkkivaloa ohjaava paineanturi pitäisi olla öljynsuodattimen jalassa / vieressä. Näin ainakin riisselissä, todennäkösesti tuossa pensaturpossakin

Posted: 23.4.2010 9:54
by halli
Kyllä tuo tukkeentuneelta imusihdiltä kuulostaa. Jos ei koneeseen vauriota ole tullut niin tuosta selvinnee ilman suurempaa osien vaihtoa. Tosin työtä putsauksista ym. aiheutunee melko paljon. Googlaamalla 1.8t:n öljynpaineista löydät lisätietoa.
Posted: 23.4.2010 12:05
by AjH
Erikoista vaan jos vika ei palaudu heti uudelleen, kyllähän se tukkeentunut sihti kai tukossa olisi vaikka hetken auto lepäisikin?
Mitenkä toi ECU tota painetta yleensä vahtii, vahtiiko se sitä painetta kierrosten mukaan tai jonkun kierrosten/kuormituksen/muun mukaan määräytyvän vaatimustason mukaan, vai vaan että joku tietty painetaso täyttyy?
Mitenkäs noi öljynvaihdot, koska viimeksi tehty ja millä öljyillä ja mimmoinen vaihtohistoria noin muuten autolla?
Eihän toi sihti homma mahdoton ole ollenkaan, LL öljyt ja pikkusen vielä venytetyt välit siitäkin niin siinähän se.
Posted: 23.4.2010 13:42
by g3340
AjH wrote:Erikoista vaan jos vika ei palaudu heti uudelleen, kyllähän se tukkeentunut sihti kai tukossa olisi vaikka hetken auto lepäisikin?
Mitenkä toi ECU tota painetta yleensä vahtii, vahtiiko se sitä painetta kierrosten mukaan tai jonkun kierrosten/kuormituksen/muun mukaan määräytyvän vaatimustason mukaan, vai vaan että joku tietty painetaso täyttyy?
Mitenkäs noi öljynvaihdot, koska viimeksi tehty ja millä öljyillä ja mimmoinen vaihtohistoria noin muuten autolla?
Eihän toi sihti homma mahdoton ole ollenkaan, LL öljyt ja pikkusen vielä venytetyt välit siitäkin niin siinähän se.
Joo , sehän täs hauska juttu onkin, Long Life huolto tehtiin 3 vko sitten, ja tiet merkkiliikkeessä

että laittoivat sitten varm longlife maaslaa...ei pitkitetyin välein, mentiin silloin huoltoon auto käski!
Tätä ennen kaikki huollot ajallaan.
Posted: 14.5.2010 21:55
by g3340
No nii. Ongelma hallinnassa. Moottorin pesu ja parit uudet öljyt sekä uusi öljysihti ja nuooiksi vielä öljykello uusiksi.
Pitäis toimia. Hintaa tuli....

Posted: 28.9.2010 20:55
by Kime72
Jatketaas tähän. Eli alko 1.8T AEB kone valittelemaan öljynpaineista joku aika sitten. Valo sytty termarin vaihdon jälkeen ja valo syttyy n. 25 min. kaupunkiajon jälkeen yleensä ja piipittelee aikansa kunnes lopettaa. Mitään ylimääräisiä ääniä ei koneesta kuulu kylmänä eikä kuumana, toimii kaikin puolin hyvin. Öljyä on tikun ylärajaan asti, painettakin tuntus olevan kun öljykorkin aukasin(ei ehkä varmin tapa tarkastaa), myös venttiilikopan tiivisteen vaihdoin eikä koneessa tai kopassa näkynyt mönjää, ainoastaan karstaa pikkusen.
Öljytkin vaihdettu 10-15 tkm välein, viimeksi 3tkm sitten edellisen omistajan toimesta. (tosin sisällä jotkin ad-kurat). Et mistäpä tässä nyt vikaa ettis? Näissä on vissiin vaan yksi anturi(ö-suodattimen jalassa)? Jotenkin en jaksas uskoa mihinkään sihdin tukkeutumiseen tai öljypumpun hajoamiseen, oishan tuo varmaan viikossa levinnyt jo. Kumma homma kun ei ennen termarin vaihtoa piipitelly.
Posted: 28.9.2010 22:03
by Pasi Häkli
^ Mittauta nyt vaan ne öljynpaineet. Volkkarissa ei varmaan missään muussa vehkeessä ole niin paljon ollut imusihdin tukkeutumisia, kuin 1.8T moottoreissa. Eli siitä liikkeelle, jos öljynpaineista herjaa.
Ei se välttämättä viikossa leviä, jos paineet on alhaset. Jos paineita ei ole lainkaan niin sit tietysti hajoaa.
Posted: 29.9.2010 11:33
by Kime72
Täytyy käydä mittauttamassa ja pitää uusi anturi käydä myös. Ei edellinen passatti vilkutellu valoja.
Posted: 30.9.2010 23:23
by AjH
Sivuava kysymys, miten öljykorkin avaamalla toteaa että on öljynpainetta? Eikös sieltä kannesta kuitenkin ole vapaat paluukanavat öljypohjaan, niin ei kovin suurta painetta voi olla?
Posted: 1.10.2010 6:44
by Kime72
Kuten totesin että ei ole mikään varma tapa, lähinnä vaan pikatarkastus että siellä edes jotain tapahtuu. Eikös vag-comilla pysty paineita kattelemaan?
Posted: 8.10.2010 11:32
by g3340
Siellä on sama vika kuin itellä, sihti tukossa, kiitos Longlife -öljyjen. Vagcomilla ei painetta mitata, mutta se antaa esim. vikailmoituksen nokka-akselin ajoituksen virheestä, johtuu siitä kun öljynpaine on laskenut ja kiristäjä ei ole pysynyt vauhdissa mukana. Huuhteluun vaan...ja paineen mittaus ei kerro välttämättä mitään...
Posted: 11.10.2010 9:52
by Kime72
Keskiviikoksi varattu aika sihdin puhdistukseen yms. Pystyykö tippiä hinaamaan n-asennossa? Matkaa pajalle ei olis kun 2km. En viittis turhia ajelle sillä.
Re: Öljynpaineen varoitukset!
Posted: 14.3.2014 9:47
by vilsmar
Mulla on taas ongelmana se että nakuttaa suht paljon aina (1,8 20v -99) öljypumppu? Vai mikä? Ideoita?