Page 1 of 1

Passatissa akku tyhjä / ovet lukossa!

Posted: 4.5.2010 19:16
by Ari-Matti Aho
Miten pääsee autoon sisään kun Passattiin jäi valot päälle ja akku tyhjeni? Avaimella ei aukea ovesta eikä takaluukusta.

Posted: 4.5.2010 20:40
by AjH
Tyhmä kysymys ehkä tähän kohtaa mutta miksi ei aukea edes ovien lukoista kääntämällä, nehän ei tiemmä ole sähköistä kiinnostuneita? :shock:

Posted: 4.5.2010 20:46
by Pia
Ilmeisesti jo kokeiltu avaimella.

Posted: 4.5.2010 21:04
by Petri M
rekisterikilven valo irti ja lampun johtoihin vähäsen sähköä...tai sitten jos on koukku niin sinne pistorasiaan...
sen verran et lukot aukee...jollain 1 amppeerin laturilla??
no toi oli teoriaa en todellakaan ole kokeillut toimiiko.

Entäs jos irrottaa pohjapanssarin, pääsiskö sieltä antamaan virtaa vaikka startin/laturin liittimien kautta.

Posted: 4.5.2010 21:04
by Ari-Matti Aho
juu eli avain ei käänny minnekään lukoissa. Öljyä sinne jo ruuttasin. Voiko olla vaan niin jumissa?

Posted: 4.5.2010 21:18
by Pia
Kyl ne aika juntturaan menee jos niitä ei välillä käytä. Nim. kokemusta on..

Posted: 4.5.2010 22:09
by Sami Jalonen
Kyllä ne lukot aukeaa ilman sähköä, paljon vaan aseöljyä ja varovaista vääntelyä.. Vattumainen tilanne tosin.

Posted: 4.5.2010 22:31
by Tero Paalanen
Itte koittaasin liruttaa sinne lukkoon kakstahtiöljyä.
Se on ainakin omalla kohdalla toiminut parhaiten jumiutuneisiin lukkoihin.

Posted: 5.5.2010 0:28
by AjH
Miten lie rekisterikilven valon kautta sähköä syöttää, sehän kuitenkin palaa releen kautta ja rele kun ei vedä niin tuskin menee virtaakaan mihinkään?

Vetokoukussakaan ei taida suoraan 12V nastaa olla, edes tässä uudemmassa 13-pin systeemissä.

Laturikin on varmaan sen verran korkealla ettei siihen käsiksi yllä alakautta. Ainakin mitä 1.8T koneessa on sijaintina, tuskin se missään autossa ihan alimmaisena on.

On kyllä vmäinen tilanne. Ei muuta kun lukon kimppuun vaan, suojaläppä sivuun ja reilusti ohutta öljyä sisään, antaa välillä valua ulos ja taas uudestaan. Parin satsin jälkeen avaimella nitkuttelua varovaisesti ja sit taas öljyä jos ei mitään eloa ala löytymään.

Posted: 5.5.2010 17:21
by Petri M
Niin mites se näissä "uudemmissa" autoissa on, onko esim. parkit minkään releen takana?
Vai onko niin että jos valokytkin on kerta päälleasentoon jäänyt ei siellä mitään releitä
välissä olisi?
Eikös näin kuitenkin ollut vanhoissa esim 2 ja 3 korin golffeissa?
Eli valojen(parkki) sähköt tuli suoraan valokatkaisijan kautta ei mistään releestä.
Vanhassa transiitissa tuli ajovalojenkin sähkö ilman releitä katkaisijan kautta,
joilloin ilman releitä asennetut lisävalot aiheutti savumuodostelmaa valokatkaisijalla...

Ja tosiaan joo jatkuvaa virtaa ei sinne koukun rasialle yleensä tule.
Tosin karavaanarit napaan 2 (takasumuvalo) usein kytkevät jatkuvan
virran et saavat vaunun akkua ladattua ajon aikana.

Mut tosiaan helpoin ratkaisu on varmaan öljyn voimalla yrittää saada avaimella se lukko oaukeamaan.
Pitääkin tarkistaa rouvan autosta lukot iltasella....

Posted: 5.5.2010 19:38
by Ari-Matti Aho
ovet pysyy lukossa...aseöljyä puoli pulloa laitettu. Voiko siinä joku turvalukitus olla kun on tehdashäly?

Posted: 5.5.2010 19:57
by hulttio
Saattaapi kuulostaa hölmöltä, mutta onko sulla oikea avain?

Posted: 5.5.2010 20:38
by Ari-Matti Aho
molemmilla olemassa olevilla avaimilla yritetty

Posted: 5.5.2010 21:20
by maastis
ei henk,kohtaista kokemusta mut eikö enään saa koukkumallisella pellin palasella ovia auki? tai rautasahan terällä... isä tapas sellasilla ovia aukoa kun äitee jätti avaimia virtalukkoon.. :lol:

Posted: 5.5.2010 21:47
by Joni Sairanen
maastis wrote:ei henk,kohtaista kokemusta mut eikö enään saa koukkumallisella pellin palasella ovia auki? tai rautasahan terällä... isä tapas sellasilla ovia aukoa kun äitee jätti avaimia virtalukkoon.. :lol:
ei saa ei..

Ja kyllä noissa taitaa kaikissa vetää oikein turvalukkoon ovet lukittaessa. itelleni jäi kerran avaimet etupenkille kun ovi painui kiinni tuulihakaan asti.. sain oven välistä pujotettua rautalangasta väännetyn koukun jolla ronkein suoraan oven kahvaa sisäpuolelta, mutta kahva nousi eikä ovi aukea :/

Posted: 5.5.2010 23:53
by AjH
Joo niin parkit varmaan on kyllä suoraan katkasijan takana kun ne pitää palaa ilman avaimiakin. Mutta parkin piuhan esiin kaivaminen on vähän vaikee homma, rekkarin valot ei taida parkkien kanssa olla samassa?

Ei siinä semmosta lukitusta voi olla etteikö avaimella sisään pääsisi, mitä ne lukot niissä ovissa muuten auttaisi?
Alkaa pikkuhiljaa kuulostaa siltä että tuulilasi on se helpoin ja edullisin tapa päästä sisään.

Posted: 6.5.2010 0:40
by Tero Häkli
eikös kuskin sivuikkuna oo halvin =) ja paljo helpompi rikkoa kun tuulilasi :)
kyl rekkarivalo on parkin kans yhdessä muistaakseni... sitä kautta voi koittaa antaa lisävirtaa :P joku vois kokeilla että onko, hämärä muistikuva vaan että olis ilman relettä parkkien kans, tod paljo mahollista kyl että muistan väärinkin =)

Posted: 6.5.2010 9:16
by JyriT
Mites jos auton avais kuitenkin konepellin kautta että pääsis akkuun käsiksi -> akun lataukseen.?
http://www.youtube.com/watch?v=bjzD-gbt_Qs

http://www.passatworld.com/forums/showp ... stcount=25

Posted: 6.5.2010 11:44
by AjH
Miten mulla on tosta ikkuna-asiasta semmonen mielikuva että noi sivu- ja muut lasit on paljo arvokkaampia kun tuulilasi? Johtuisko siitä että tuulilaseja on joka lasiliike turvoksissa kun niitä yleensä vaihdetaan. Aina vaan kun tämmösiä avainvahinkojaki sattuu niin sivulasi särki. Totta kyllä se että tuulilasin mäsäyttäminen saattaa olla hankalaa ja/tai sotkevaa.
(Ja tietysti se että jos tuulilasi on jo vanha ja rupinen niin ei sen vaihto mene edes hukkaan ;))

JyriT konsti on ehkä kuitenkin se parempi vaihtoehto, ei tullu mieleen lähteä tolla metodilla kun pohdin että miten konepellin sais ujuteltua auki.

Posted: 6.5.2010 12:02
by Tero Paalanen
^Esim. Venton takaoven lasi maksoo 55€ kun tuulilasi vaihdettuna maksaa n.200€
Taitaa suurimmaks osaks olla Veijo Essolta lähtenyttä "tietoa" toi et tuulilasi on auton halvin lasi.
Tokihan se tuulilasi voi joissakin autoissa olla se halvin lasi, mut kannattaa kyllä ennen lasin rikkomista selvittää mikä on se oikeasti halvin lasi rikottavaks.

Posted: 6.5.2010 14:47
by DJDH
Ettei kaskossa olis autopalveluturvaa? Ite oon monet kerrat turvautu siihen kun on vituttanu/lapsettanu. Pohjolalla sepä ei edes maksa mitään. Tai siis vuosimaksu on, mutta käyttö on omavastuuvapaata ja bonusmenetyksetöntä superkaskossa.

Posted: 6.5.2010 20:24
by Petri M
no pakkohan se oli kokeilla....

valokatkaisin päälle asentoon, ovet lukkoon ja akku irti.
Vetokoukun pistorasiaan tuollaisella moottoripyörän akun
lataukseen tarkoitetulla laturilla sähkö vasemman takavalon johtoon.
ehkä 20 sekunttia meni kun keskuslukko vastasi avaimen kutsuun ja ovet aukesi.
Avainta näpsyttelin ihan tuulilasin edessä. (missähän se vastaanotin on?)

Sitten rekkarinvalo käteen ja virtaa sinne, vaan eipä ovet sieltä auennutkaan.
Olisiko johto siellä niin ohutta että ei vaan riittävästi mene paukkua läpi.
Yli minuuttia en viitsiny tuohon jännitettä syöttää ettei johdot sula.
Ja ainakin tuossa -04 farkussa parkkien kanssa näköjään palaa myös kilven valot.

Mutta joka tapauksessa ...Jyrin tarjoamassa linkissä taitaa olla se järkevin tapa.
Hyvin se pelti aukesi pitkällä kupariputkenpätkällä.

Posted: 6.5.2010 21:34
by AjH
^ Mitenkäs toi kun valot on päällä kiertokytkimestä ja otan avaimen pois virtalukosta niin parkit jää palaan, mutta muut valot sammuu. Kuinkahan virtaa saa syötettyä sitä kautta jos siellä on virtalukolta ohjattava rele välissä :shock:

Miksiköhän muuten tarvitsit 20 sekuntia "latausaikaa" jos siellä ei akku ole edes kiinni? Kyllähän sen kaukosäädön pitäisi olla aika liki samoilla vauhdeilla toiminnassa kun sähkö tulee johtoon.

Autosähköt <3

Posted: 6.5.2010 22:13
by Tero Häkli
ei muistaakseni parkit mee releen kautta...

Posted: 6.5.2010 23:54
by pronty
Googlella löytyi tämmöinen linkki jossa on ikkunan alta pujotettava työkalu oven avaamiseen. Toimiskohan tuo jos tuollaisen pystyisi jostakin taivuttelemaan? :?

Posted: 7.5.2010 1:43
by AjH
Tero Häkli wrote:ei muistaakseni parkit mee releen kautta...
Niinii, viittasinki edelliseen postiin jossa vetokoukun pistokkeen kautta annettiin virtaa takavalon johtoon. Mutta jos takavalot menee releen kautta niin ei pitäis mennä virtaa yksiköille? Parkit oliki jo selvät, meneekö koukun pistokkeessa parkkien piuha myös? Laiska ei tähän aikaan jaksa enää googlata :P

Tero, koska sä saat jotain tietoo jostain, kärsimätön olen... :)

Posted: 7.5.2010 2:44
by Tero Häkli
etu ja takaparkki on yhdessä... puolet vaan erikseen ja menee koukulle myös

ei oo kuulunu mitään... :/ laitan uutta kyselyä jos ei kuulu mitään

Posted: 7.5.2010 6:17
by Petri M
Eikös kuitenkin pala peräkärryssä valot vaikka autossa olisi pelkät parkit päällä?
Ainakin omissa kulkineissa näin on käynyt.

Itsehän en mistään "latausajasta" puhunut vaan mainitsin vaan et sellaset 20 sekunttia meni et
ovet aukes. Miksi ei ottanut yhteyttä samalla sekunnilla kun sähköä sai...en tiedä?

Posted: 7.5.2010 8:46
by Ari-Matti Aho
No niin, vihdoin pääsin autoon. Homma oli kiinni siitä ettei avain mennytkään viimeisen haitan läpi ihan perille saakka. Melkein pullon sinne aseöljyä ruuttasin. Avaimessa on viiva johon asti se pitää upota lukkoon... 8) Takaluukun lukko on edelleen jumissa.

Posted: 7.5.2010 11:05
by AjH
Petri, ei tartte hermostua, lähinnä yleisellä tasolla tota mietin että miksei heti ollut pelit toiminnassa, vai onko siihen tehty joku viive ettei heti virtojen kytkeydyttyä toimisi. Tyhmältä sekin kyllä kuulostaa, tai turhalta vähintään.

Tero, joo pistä vaan uutta häirää jos eivät reagoi. Kuinka nopeesti ne sillon alkuun sieltä vastaili, siitähän voi päätellä jotain tai onko viesti menny ees perille tällä kertaa?

http://koti.mbnet.fi/matjarv/elektron/w ... pvkytk.htm

Nyt joutessaan sain aikaseksi googletella, ei näyttäisi parkit menevän pistokkeen läpi?

Noh, pääasia että varsinainen ongelma ratkesi ja nyt on ainakin Passatin lukko voideltu :lol:

Posted: 7.5.2010 11:29
by Tero Häkli
kyllähän oikee takavalo ja etuvalo on samassa... eli parkki

Posted: 7.5.2010 13:41
by AjH
Jaahjooh :oops: Ei se mitn, hyvin mää vedän kuitenkin kokonaisvaltasesti. :lol:

Posted: 8.5.2010 13:21
by Petri M
AjH wrote:
Nyt joutessaan sain aikaseksi googletella, ei näyttäisi parkit menevän pistokkeen läpi?
Näyttäisi sittenkin menevän...
Eipä monessakaan autossa ole takana eriksenn parkkeja ja takavaloja
vaan sama polttimo hoitaa molemmat hommat.
Ja koukun sähköthän vielä tänikäsissä yleensä otettiin takavaloista.
Udemmissahan välillä joutuu vetämään koukun sähköt koejlaudan
alta asti.