Page 1 of 1
Nykimistä 3C pasuunassa
Posted: 16.5.2010 19:30
by vookus
Tasasella kaasulla kakkos vaihteel kiihyttäessä meinaa joskus ruveta nykimään. Het kun painasee lisää kaasua ni nykiminen loppuu. Ja tätä en ole huomannu kun kakkos vaihteella tapahtuvaks. Aluks luulin että se haukkaa ilmoja kun sitä tapahtui melkein tyhjälla tankilla mut nyt sitä ilmenee jo täydellä tankilla. Nykimistä ei kuitenkaan ilmene aina. Vain silloin tällöin.
Ja autohan on -06 2.0tdi 140 heppasel myllyl. Moottorin malli ei tiedos. Mistä selville???
Posted: 16.5.2010 19:35
by kepukka
DSG?
Posted: 19.5.2010 20:32
by vookus
Normi 6-lovinen
Posted: 24.5.2010 20:47
by Oscu
Koneen malli luulis olevan BKP ja nykimisestä sen verran et suuttimien uudelleen ohjelmoinnilla saattaa hävitä sitä noihin on pitäny jonku verran tehdä. Ja niissähän on suutin ongelmia..Itse semmoisen kokenut

Posted: 24.5.2010 22:48
by Pasi Häkli
Nyt on ihan pakko kysyä, suuttimien uudelleen ohjelmointi?
Posted: 25.5.2010 7:51
by vookus
Ja se varmaan riittää kun menee pyytlemään marmoritiskiltä uutta ohjelmointia.

Posted: 25.5.2010 20:21
by Pasi Häkli
No ite olen siellä marmoritiskillä töissä, ja en ole kuullutkaan mistään suuttimien uudelleen ohjelmoinnista...
Suuttimissa ei ole minkäänlaista "älyä" itsessään ja niitä ei voi mitenkään ohjelmoida.
Posted: 26.5.2010 16:43
by Oscu
Suuttimissa ei ole minkäänlaista "älyä" itsessään ja niitä ei voi mitenkään ohjelmoida.
Kyllä ainakin mulla piti laittaa suuttimen arvot koneella kohdilleen en tiiä sit

Onneks ei enää tarvii leikkiä sen kikottimen kanssa

Posted: 27.5.2010 15:39
by Pasi Häkli
Suuttimien korjausarvoja pääsee seuraamaan kyllä moottorin käydessä, mutta niiden arvojen muuttaminen on täysin moottorin ohjainlaitteen heiniä..
Mulla oli just eilen samanlaisesta autosta valitetty nykimisiä niin siinä oli imusarjaläppien akseli poikki imusarjan päädystä ja vuosi ahtopaineita pihalle sieltä. Eikun se olikin 170hv DPF TDI, tossa 140 heppasessa ei taida edes olla imusarjaläppiä..