Page 1 of 1
Variantti III Golffi, valinnan vaikeus
Posted: 26.11.2004 16:17
by Saleksi
eli olen kattelemassa ton audi 80 tdi tilalle uuttaa pirssii. tai oikeastaan variantti golffia, muutami olis tarjolla.
-95 syncro tdi, karvalakkimalli tai no kattoluukku ja sähköpeilit

toinen olis -95 gt bensa 100hv sähköakkunoilla ja ilmastoinnilla ja ajotietokoneella.
ottaakko jompi kumpi vai odottaa jotain yksilöä jossa ois climatronic ja miel syncro.
tärkein on varuste on ilmastointi mutta kun toi syncroki rupes niin lämmittämään mieltä.
ehotuksia kehotuksia, ja saa kaupata pirssiä jos löytyy sopeva.
Posted: 26.11.2004 16:26
by iHuichée!
tossa tietenkin autojen muu kunto ja ajokilsat vaikuttaa jonnin verran, mutta melekin itse kallistuisin ton bensakoneisien GT:n puolelle.. Ilmastointi on kesällä kuitenkin niin mukava varuste..

hintaluokka molemmista vaikuttais tietenkin myös (jos vaikka saksasta saisi samaan hintaan VR6-syncron climalla..) Vaikea valinta, mutta vaihtoehdotainakin päällisin puolin ihan hyviä molemmat.
Posted: 26.11.2004 16:32
by Saleksi
juu kyllähän se pensakiinnostaa, kuullemma hyvässä kunnossa sisältä ja päältä, hinta pyynti on vaan raju, 8100€
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=175560
ja tolla syncrolla oli 5000€ tax-free. eli verot siihen niin se tekee jo 8000-9500€
Posted: 26.11.2004 16:39
by Saleksi
mutta kyllä miusta toi 8100€ on aika tyyris tosta pensa autosta. kommenteja
Posted: 26.11.2004 17:24
by iHuichée!
No onhan siinä vermeitä rahan eteen, itse maksettiin tosta miedän vaunusta yli 10ke, eikä siinä ole noin paljoa varusteita. tosin se on suomi-auto (joka ei kyloikeestaan mulle merkkaa juuri mitn).. onkohan tossa virhe tossa moottoritilavuudessa, että olisko tosiaan VAIN 1.6.. ei toi oo ollenkaan pahan oloinenmun mielestä, värikin on kohdallaan..
(värin erinomaisuus-heiton ymmärrät kun katsot tuota

)
I
I
V
Posted: 26.11.2004 17:32
by jmr
Oma peli tuli kans maksamaan >10. Eli ota se paras, älä ensimmäistä vastaantulevaa

Posted: 26.11.2004 17:33
by J.N
iHuichée! wrote:että olisko tosiaan VAIN 1.6..
Tuossahan on sama kone (mikälie tyypiltään), kuin IV:ssä. 1.6 läpihengittävällä kannella, nelipisteruiskulla, jne.
Minun valintani olisi ehkä TDi. Taloudellinen ja sipsillä saisi lisää löylyä. Ei nimittäin oikein sytytä 1.6:nen syncro... Mutta varusteitakin olisi kiva olla...
Posted: 26.11.2004 18:25
by Kale
MaxxJJ wrote:
Tuossahan on sama kone (mikälie tyypiltään), kuin IV:ssä. 1.6 läpihengittävällä kannella, nelipisteruiskulla, jne.
Minun valintani olisi ehkä TDi. Taloudellinen ja sipsillä saisi lisää löylyä. Ei nimittäin oikein sytytä 1.6:nen syncro... Mutta varusteitakin olisi kiva olla...
Tehoiltaan sama kone kuin nelosessa mutta moottorikoodiltaan taatusti eri. Kyllä ne kuitenkin vuosien varrella on 1.6:stakin vielä kehittänyt.
Ehdottomasti TDI jos vaan tulee kilometrejä, miksei tietty muutenkin. Ei tota 1.6:sta oikein voi suositella kun siinä vääntö on niin minimaalinen. Ennemmin sit vaikka 1.8/90hv jos peruskoneella tarvii päästä. Vakuutuksetkin taitaa olla 1.6:ssa olla vain marginaalisesti pienemmät jos edes on.
Nätti on kyllä lapin GT variant ja pirun komeet vanteet (mulla oli samanlaiset) mutta ihme traktori. Onko tossa joku huonon tien alusta tai jotain, kuormajouset takana?
Ittekkin aikoinaan nelikolla ajellut ja alkanut taas tulemaan vanhat ajat mieleen kun nykyinen kulkine vilkuttelee valoja yhtenään näin talvella. Kyllä semmoinen on mukava peli Suomen talvessa oli tekniikka sitten mikä tahansa.
Jos ei sulla kiire ole autoa vaihtaa niin Saksassa on valikoimaan joka lähtöön eli kyllä sieltä tilaamalla löytyy oikean värinen, oikeilla varusteilla ja oikealla koneella ja hintakaan ei noista pahemmin nouse.
Posted: 26.11.2004 18:43
by Saleksi
juu eipä ole vielä kiire, mutta tomonen TDI, climatronik, sähkölasit, vakionopeussäädin, ja se syncro mutta ei pakollinen niin ois jees.
http://personal.inet.fi/cool/saleksi/variant/
tossa on jotain kuvia siitä karvalakki syncrosta. paljohan on verot suunnilleen tdi syncroon?
Posted: 26.11.2004 18:54
by Kale
Olisko tästä jotain apua? Tossakin tosi vähän kilsoja mitkä nostaa veron määrää.
GOLF 1.9 TDI VARIANT SYNCRO diesel 199512 88tkm 10600.00 3879.60
Tuolta lisää päätöksiä.
http://www.ottoauto.de/cgi-bin/verotilasto.php
Posted: 27.11.2004 10:57
by samip
Kyllähän tuommonen Golf syncrolla, TDI-pannulla ja climatronikilla on ehdoton peli. Enpä juuri muita harkitsisi, etenkään ilman tuota jälkimmäistä. Muut tarvittavat kilkkeet on jo varmasti em. varusteilla höystetyssä autossa vakiona. Vakkarista ei tartte TDI:ssä huolehtia, koska sen asennus on erittäin helppo ja halpa (voi asentaa itse).
Luulisin, että edullisimmalla pääset kun tuotatat auton jollakin asiaan perehtyneeltä. Voisin suositella erästä VW-harrastajakaveriani, yhteystiedot saa tarvittaessa.
Eräs syncro
Posted: 27.11.2004 11:51
by Saleksi
Kyllä se miltei toi TDI on ehoton vaikka ajoja ei tuu tällä hetkellä kovin paljoa mutta tarpeeksi. Kerran dieseli aina dieseli =) ei ole ikävä nykiviä benzin hirmuja.
Kale mistä toi auto on?
Samip juu tuttu pirssi näin intterjetin välityksellä. onko kovat palkkiot tuolla siun kaverilla?
Posted: 27.11.2004 16:57
by Kale
Ai tää vai?
>GOLF 1.9 TDI VARIANT SYNCRO diesel 199512 88tkm 10600.00 3879.60
Löytyy tuolla ottoauton haulla.
Posted: 29.11.2004 12:18
by Saleksi
Juu kyllä taitaa valinta kääntyä tota bensa gt:tä kohtaa, kävin eilen katsomassa niin auto oli todellakin niinkui uusi.
Posted: 29.11.2004 12:21
by Saleksi
miten muuttui ovipahvit ja sisusta ja mitä muita muutoksia on tullu 7/95? ainakin takaluukun kahva? sivuvilkut?
Posted: 29.11.2004 14:02
by Kale
Sivuvilkut muuttui neliskanttisista pyöreäpäätyisiksi eli samanlaisiksi kuin nelosessa. Suomiautoissa tuli turvatyynyt ja ABS:t vakiovarusteiksi.
Posted: 29.11.2004 14:25
by iHuichée!
Suomiautoissa tuli turvatyynyt ja ABS:t vakiovarusteiksi
Midän suomiautossa ei ainkaan ole ABSia, vaikka se on joulukuussa 96 käyttöönotettu..
Posted: 29.11.2004 15:07
by Spetke
Meidän -97 Variantissakaan ei ole ABSeja. Tyynyjä on kyllä pari kappaletta.
Posted: 29.11.2004 15:11
by Ari-Matti Aho
Olisko merkitystä onko CL vai GL varustetaso?
Posted: 29.11.2004 15:36
by jmr
Mulla on CL (= [x] Climatronic Listalta) ja ABS:t+tyynyt :

Posted: 29.11.2004 17:14
by J.N
Kale wrote:Sivuvilkut muuttui neliskanttisista pyöreäpäätyisiksi eli samanlaisiksi kuin nelosessa. Suomiautoissa tuli turvatyynyt ja ABS:t vakiovarusteiksi.
Ei kyllä ainakaan vuonna -95 tulleet ABS:t vakiovarusteeksi. Tai ei ainakaan läheskään kaikkiin moottorivaihtoehtoihin.
Voi tosin kyllä mennä saman kaavan mukaan, kuin B4 Passateissa, että 115hv ja siitä tehokkaammissa vakiona...(?) Voinut myös kuulua johonkin varustepakettiin ja voinut saada lisävarusteena muidenkin moottorivaihtoehtojen yhteydessä.
Sisustan erot penkeissä/ovipahveissa menee lähinnä varustetasojen mukaan.
Posted: 30.11.2004 1:26
by Saleksi
eikös jossain ovipahveissa ole diskanteille paikat siin oven aukaisukahvan tienoilla?
Posted: 30.11.2004 7:03
by Spetke
Takaovissa
Posted: 30.11.2004 13:57
by Saleksi
mites muuten on -94/95 muuttunu alusta? näkyy olevan erit jouset ja iskarit? käykö keskenään?
Posted: 30.11.2004 14:23
by Kale
Etupään jousilautanen/jousi isompi 10/94 (valmistusaika, ei rekisteröinti) ja uudemmissa. Ei ole keskenään yhteensopivia, ylläri. Niin ja korjauksena turvatyyny tuli -96.
Posted: 7.12.2004 2:47
by Saleksi
Juu tuli viime keskiviikkona ostettuu toi hopeanuoli.
Tähän mennessä tullu laitettua.
-lohkolämmitin ja sisäpistoke
-hälytin alfatech bb200
-lisävalot Britax bluet
kuivia voin laittaa kun saan otettua.
Posted: 5.12.2005 14:27
by petrikar
Olisko sulla kytkentäkaaviota tuohon hälyyn? Ostin itse käytettynä eikä tiedä miten kytkeä

vast.
petrikar@jippii.fi
Posted: 5.12.2005 15:06
by Saleksi
juu paperilla olis merkkikohtaiset ohojeet. pitäs jostain vaan löytää ne.