Ujellus/vouvotus suuremmilla nopeuksilla.
Posted: 8.7.2010 13:27
Tässä on nyt ollut hieman pään raapimista ja rahaakin menny tohon pulmaan jo ihan mukavasti, eli vasen vetonivel raksutteli ja suojakukumi oli rikki ja kun autosta on kuulunut ujellus/vouvotus etupäästä häiritsevästi että laakeritkin alkaa olla huonossa hapessa, niin vaihdatinpa sit kaikki hilut eteen, molemmat ulommat vetonivelet kumeineen ja laakerit molemmin puolin....lopputulos....joo se ääni kuuluu vieläkin. Hieman otti pattiin aluksi, mutta ompahan nyt vaihettu ja vetarit ei ainakaan enää pidä omaa elämäänsä.
Pienissä vauhdeissa kuuluu siis huminaa/kahinaa ja muuttuu vouvotukseksi n. neljänkympin jälkeen ja muuttuu ajonopeuden mukaan, EI moottorin kierrosten mukaan. Ääni kuuluu myös hiekkatiellä (viimekesän lopulla eri renkailla) ja talvirenkaillakin, eli renkaat on laskettu pois laskuista. Moottoritiellä/yli 80km/h ääni on jo hyvin häiritsevä.
Katsastusinssin kanssa nostettiin molempia päitä ylös ja pyöriteltiin renkaita mutta jousissa ei tuntunut tärinää kun pyöritti, eikä muutenkaan kuulunut mitään erikoisempia ääniä/välystä tuntunut. Mitä nyt pientä normaalia? jarrujen laahausta.
Ehdotuksia!!
Seuraavaksi vois kattoo jarrut ja sitten takapäähän kiinni.
Ja auto siis allekirjoituksen Passat.
Pienissä vauhdeissa kuuluu siis huminaa/kahinaa ja muuttuu vouvotukseksi n. neljänkympin jälkeen ja muuttuu ajonopeuden mukaan, EI moottorin kierrosten mukaan. Ääni kuuluu myös hiekkatiellä (viimekesän lopulla eri renkailla) ja talvirenkaillakin, eli renkaat on laskettu pois laskuista. Moottoritiellä/yli 80km/h ääni on jo hyvin häiritsevä.
Katsastusinssin kanssa nostettiin molempia päitä ylös ja pyöriteltiin renkaita mutta jousissa ei tuntunut tärinää kun pyöritti, eikä muutenkaan kuulunut mitään erikoisempia ääniä/välystä tuntunut. Mitä nyt pientä normaalia? jarrujen laahausta.
Ehdotuksia!!
Seuraavaksi vois kattoo jarrut ja sitten takapäähän kiinni.
Ja auto siis allekirjoituksen Passat.