Page 1 of 1
Passat 3BG 4motion alustan parannus?
Posted: 8.8.2010 11:34
by ptavi
Moi olisi 4motion 2.8 V6 variantti 2002 missä todennäköisesti alkuperäiset jouset ja iskarit vielä kiinni.. autosta tuntee että iskarit on parhaat päivät eläneet (etenkin montuissa ja kovemmassa vauhdissa mutkissa) ja olen harkinnut alusta sarjan hankkimista tai sitten vakiojousien kanssa kunnon iskareita esim. Bilstein yms..? madallusta en oikeastaan tarvitse (vähän voi tietysti tippua) kun huonoilla teillä ja jäällä tulee joskus sohjossa ajettua.. säädettävä sarja olisi tietysti hieno mutta ei joka kevät ja syksy jaksaisi pyörän kulmia säädellä uusiksi, jos korkeutta muuttaa, joten kiinteä taitaa tulla vain kysymykseen.. onko kokemuksia eri iskareista vakio jousien kanssa? ja minkälaisia alustasarjoja suosittelette? GTS sarjoja oli jossain n. 500€ ne taidetaan asentaa vakio jousien kanssa, eikä laatu täysin vakuuta? mutta haluan että alusta on vakiota hieman jämäkämpi eikä heti tarvitse olla uusia vaihtamassa (eli hinta/laatu johdallaan) ja pyöränkulmia säätämässä.. hintaa voisi olla 500-1000€ tietysti päälle tulee vielä asennus ja kulmien säätö jne. Laittaa vinkkejä ja linkkijä jos sattuu kohdalle sopia sarjoja..
Kiittäen jo etukäteen!
MDComprex tarjontaa..
Posted: 8.8.2010 12:09
by ptavi
Supersportin alusta olisi
http://www.mdcomprex.fi/store/product_i ... cts_id=192 812€
AP alustasarja
http://www.mdcomprex.fi/store/product_i ... cts_id=864 784€
Kenelläkään kokemuksia? Nuo tosin madaltavat hieman ja ovat säädettäviä.
Tuningstudion tarjontaa!
Posted: 8.8.2010 12:30
by ptavi
Eibach Pro System -alustasarja
http://www.tuningstudio.fi/portal/tuott ... §ion=c 750€ mutta madalluksen määrästä ei tietoa ja muita en nelikkoon löytänyt..
Harlinen
Posted: 8.8.2010 12:55
by ptavi
GTS Coilover VW Passat 1997-2004
http://verkkokauppa.harline.com/product ... at&offset= hinta ei olisi paha ainakaan mutta ei ratkaisevaa eroa..
Posted: 8.8.2010 13:40
by AjH
Eibach täyttäisi kriteerit varmasti hyvin joka suhteessa. Ja jos alla on paljon ajetut vakiojouset niin voi olla että Eibachin lupaama 30mm madallus on samaa korkeutta kun noilla vanhoilla jousilla nyt
Edit: tarkennuksena se on 3BG

Ja hyvin olet noita edullisempia sarjoja löytäny, Slamitilta kyselisin ite, sieltä saa Eibach, KW, H&R jokka on taatusti laatua. Sitten yhtenä maininnan arvosena Bilstein, jota esim Modificars myy. Nämä siis näitä VCF myönteisiä kauppiaita.
Eibachin valikoima on helpoin plärätä
www.eibach.fi ja muutenkin valmistajien sivut yleensä kertoo parhaiten valikoiman, ei tosin aina.
Posted: 8.8.2010 15:35
by ptavi
AjH wrote:Eibach täyttäisi kriteerit varmasti hyvin joka suhteessa. Ja jos alla on paljon ajetut vakiojouset niin voi olla että Eibachin lupaama 30mm madallus on samaa korkeutta kun noilla vanhoilla jousilla nyt
Edit: tarkennuksena se on 3BG

Ja hyvin olet noita edullisempia sarjoja löytäny, Slamitilta kyselisin ite, sieltä saa Eibach, KW, H&R jokka on taatusti laatua. Sitten yhtenä maininnan arvosena Bilstein, jota esim Modificars myy. Nämä siis näitä VCF myönteisiä kauppiaita.
Eibachin valikoima on helpoin plärätä
www.eibach.fi ja muutenkin valmistajien sivut yleensä kertoo parhaiten valikoiman, ei tosin aina.
Ok kiitti tiedoista BG3 tarkoitin ajatuksissa kirjoittelin mitä sattui

pitää vielä slamitin ja tuo modicars tutkia tarkemmin.. bilstein olisi tietysti hyvä merkiltään ja laadultaan.. hinta nousee tietysti laadun mukaan
sanokaahan minkä sarjan itse laittaisitte jos olisi tuo 1000€ uhrattavana!
Posted: 8.8.2010 15:44
by MarkusR
KW variante 1 on ollut itsellä kahdessa passatissa ja tyytyväinen olen kyllä ollut.
Posted: 8.8.2010 16:38
by Pasi Häkli
Ite kans ajellut kw variante 1 kanssa 4 vuotta ja tosi tyytyväinen olen, säädötkin pelaa vielä täysin moitteetta, ei jumita.
Ajettavuudeltaan tosi hyvä, ei liian kova. Hinta taitaa tänä päivänä olla karvan yli 900€
Posted: 8.8.2010 21:08
by AjH
Bilsteinistä pakko mainita että perusiskarit eli B4 sarjalaiset on jopa suht edulliset, mutta siitä paremmat B6 malliset on jo Koni hinnoissa, tosin onhan ne hyvät iskaritkin sekä Konit että Bilsteinit.
Jos säädettävää lähtee ottamaan niin tohon KW V1 suositukseen löytyy netistä tukea riittävästi, se on kyllä testatusti hyvä. Kiinteässä sarjassa varmaan Eibach-Bilstein-Koni on ne parhaat, ainakin itselle on KW kiinteistä sarjoista jäänyt semmonen maku etteivät ole kovin hyviä.
Posted: 9.8.2010 9:43
by samthunder
Itseltä löytyy myös KW Variante 1.
Olen erittäin tyytyväinen alustaan!
Vai pelkät hyvät iskarit?
Posted: 9.8.2010 18:14
by ptavi
Tarjolla olisi paikallisesta liikkeestä konin sport iskarit sitä jotain uutta mallia 700e ja bilstein B6 iskarit samalla 700€ hinnalla, mitä olette mieltä kannattaako edes harkita vanhoilla jousilla?
Re: Vai pelkät hyvät iskarit?
Posted: 9.8.2010 19:17
by Pasi Häkli
ptavi wrote:mitä olette mieltä kannattaako edes harkita vanhoilla jousilla?
Ei...
Posted: 24.8.2010 22:50
by ptavi
Päädyin sitten modicarsin kanssa kauppoihin (kysyttyäni useammalta toimittajalta) hinnat kohdallaan.. bilstein oli päätös omasta kokeilun halusta.. saa nähdä miten B12 sarja madaltaa nykyiseen verrattuna.. meinasin kaikki jousilautaset ja suojakumit samalla uusia että saa yhtenä pötkönä laitettua kunhan on koonnut valmiiksi ennen asennusta..
modicars hintoja:
Bilstein B16: 1999e
B14: 1136e
B12: 757e
B6-iskarit: 564e
KW var1 rosteritolpilla 999e
tuningstudion hinta pelkille iskareille:
Bilstein B6 kaasuiskunvaimentimet 4kpl sarja 595 Euroa sis. alv ja rahti
Koni FSD kaasuiskunvaimentimet 4kpl sarja 775 Euroa sis. alv ja rahti (huom 700€ olisin saanut paikallisesta liikkeestä seuraavaksi päiväksi)
Posted: 24.8.2010 23:38
by AjH
Tarkistahan samalla että mitä kaikkea tarvikkeita tossa B12 sarjassa tulee mukana. Ainakin kun omaan B4 iskarit laitoin niin alajousilautaset eteen tuli mukana, yläpäähän edessä tulee ne "vakio"lautaset mitkä ei kulu, ja siihen päälle kumipuslat jotka taasen kannattaa uusia. Motonetissä taitaa kympin olla pala?
Takaiskarin rakenteesta en nelikon osalta uskallakkaan sanoa mitään.
Aika hintoja on Bilsteinin paremmilla sarjoilla, mutta toi B12 on jopa ihan kohtuuhinnassa. Tosin pitkä matka ei jää säädettävään versioon enää.