Page 1 of 1

Passat 3B 1.6 ARM koneessa sytytys sekaisin?

Posted: 13.8.2010 13:54
by muppis
Olen pitkään tiennyt, että koneessa ei ole kaikki kohdallaan. Kierrosrajoitin nappaa 5k kohdalla, kiihtyvyys on onnetonta ja kulutus mitä sattuu.
Vaihdoin tuplat ja johdot, yksi johto olikin poikki. Ennen vaihtoa rajoitin otti jo 4k:n kohdilla. Sain kaverilta narun lainaan ja VAG-COM ilmoittelikin, että nokka-akselin anturi ei anna järkeviä arvoja. Tietenkin syy-seuraus ajatuksella etsimään anturia ja vaihto-ohjeita. Ohjeet löydettyäni (ja aikaisemmin jakohihnan vaihtaneena) tuli mieleen, että onko pakko..
Sitten google töihin ja törmäsin blogiin, jonka mukaan anturi ei välttämättä olekkaan rikki vaan hihna olisi hampaan pielessä tai sytytys muuten pielessä.

Nyt onkin sitten ongelma, ottaako keula auki (vai saako anturin helpomminkin vaihdettua?) vaiko säätää / säädättää sytytys?
Ei muuta, mutta kk aikaa saada leima.

Posted: 13.8.2010 16:21
by AjH
Pystyykös näissä sytytystä säätään? Mutta sen nokkien ajotuksen tarkistaisin ite ekana, jos siitä on epäilystä. Eikös se onnistu kuitenkin vielä kohtuu vaivalla eli sen muovikotelon saanee senverran ainakin sivuun että pystyy tutkailemaan tilannetta.
Sen mitä 1.8T AWT koneen jakopäätä rempattiin niin se ajotuksen kohdalleen saaminen vaati pari tovia viilaamista, ja pykälänkin heitto haittaa koneen toimintaa heti ja reilusti.

Posted: 16.9.2010 17:28
by muppis
Kuukausi oli ja meni. Jos olisin tiennyt ja olisin osannut soveltaa, niin olisin säästänyt satasen. Tämä satanen siis meni, kun käytin paskatin pajalle ja siirsivät sitä nokkahihnaa yläpäästä pykälän. Oppia ikä kaikki. On ihan erilainen ajettava, kun vastaa pedaaliin muutenkin kuin hyytymällä. Jos sitä ensiviikolla saisi leiman.