Page 1 of 1
Golf IV 2003 pakoputki probleema
Posted: 30.8.2010 17:53
by JaakkoKolmonen
Nyt tarvis vinkkejä kun putki mennyt rikki haitarin kohdalta.
Tuli jo haettua motonetista tollanen uus haitari ja tarkotus oli hitsata se siihen vanhan risan tilalle.
Hommahan meni ihan jäihin kun sain auton pukille ja pääsin auton alle. Jätin purkamatta vanhan kun näytti oikeasti siltä että eihän sitä perkelettä sais enää kokonaisena taivuteltua takaisin... Ja pienoista ongelmaa näyttäis tuottavan se että haitarin kummassakaan päässä putki ei juurikaan suorana lähde vaan molemmat jatkuu mutkalla.. vaikeuttaa vähän tota uuden tilalle sovittamista

Eli onko jollain kokemusta tollasen 1.6 BCB moottorisen putken vaihdosta , onnistuuko takasin taivuttelu vai onko vietävä suosiolla jonnekin korjaamoon laitettavaks?
Sit vielä kun kurkkasin äsken tonne auton alle ja ihmettelin että onko todellakin niin että jos tarvii vaihtaa takimmainen pönttö niin siinä samalla sit pitäis ostaa koko putki puolesta välistä katti mukaan lukien? Näytti meinaan olevan samaa settiä katista taaksepäin...
Posted: 30.8.2010 19:08
by Pasi Häkli
Apurunkoa täytyy tiputtaa takaosastaan alas että tulee vähän lisää tilaa touhuta sen putken kanssa, muuten ei kyllä missään asennossa mene putki pois/paikoilleen.
Jos takapöntön joutuu vaihtamaan niin siihen tulee jatkomuhvi, eli putki vedetään poikki. Ei tarvi siis kuin pelkän takapöntön ja sen jatkomuhvin.
Posted: 30.8.2010 21:16
by JaakkoKolmonen
Kuulostaapa erittäin hyvältä

. Hienosti on siis vw:lla suunniteltu homma... jonkun perkeleen pakoputken takia on auto melkeinpä pakko viedä korjaamolle.. Ei helvetti. No minkäs teet sit...
Posted: 31.8.2010 1:09
by DJDH
Kyllä mun golfista on kahteen otteeseen se haitari vaihdettu ilman putken irrotusta. Lentävällä eka vanha pois ja sitten hitsaamalla uusi paikalleen. Pienet oli tosin kätöset kun vierestä kattelin.
Posted: 31.8.2010 10:32
by Vinski
DJDH wrote:Kyllä mun golfista on kahteen otteeseen se haitari vaihdettu ilman putken irrotusta. Lentävällä eka vanha pois ja sitten hitsaamalla uusi paikalleen. Pienet oli tosin kätöset kun vierestä kattelin.
Samanlaisia kokemuksia. Eikä montaa kymppiä työstä velottanut. Taitaa ikäsen Golfin pakoputken jousto-osan vaihto olla peruskauraa useimmille pakoputkikorjaamoille. Harjoittelukappaleita riittää.
Posted: 31.8.2010 13:27
by -Jarkko-
Vinski wrote:DJDH wrote:Kyllä mun golfista on kahteen otteeseen se haitari vaihdettu ilman putken irrotusta. Lentävällä eka vanha pois ja sitten hitsaamalla uusi paikalleen. Pienet oli tosin kätöset kun vierestä kattelin.
Samanlaisia kokemuksia. Eikä montaa kymppiä työstä velottanut. Taitaa ikäsen Golfin pakoputken jousto-osan vaihto olla peruskauraa useimmille pakoputkikorjaamoille. Harjoittelukappaleita riittää.
Jaa kolmosissa takutaan jäätyvien ovien kanssa ja nelosissa on pakoputkirumba.

Posted: 31.8.2010 13:46
by Pasi Häkli
^ Kyllä ne ovet jäätyy nelosistakin

Posted: 31.8.2010 14:11
by Kale
Ja kolmosen oviin on kehitetty nippusidepantentti.
Posted: 31.8.2010 18:14
by Pasi Häkli
Juu niin on, ja se jopa toimii. Vivustoista tulee sillä nippusiteellä "kiinteitä".
Posted: 31.8.2010 19:30
by maastis
ihan mielenkiinnosta pakko kysyä tosta nippari patentista.. estääkö se takkuamiset vai sulkee ovet lopullisesti? systeri rupee pian katteleen kolmosfarkkua ja mä saan aina ruuvata sen romuja niin olis hyvä tietää joku jippo noihin oviin...
Posted: 31.8.2010 19:41
by Pasi Häkli
Johonkin topicciin taisin pistää jopa kuvan siitä lukosta avattuna, mihin oli piirretty se nippusiteen paikka...
Talvipakkasilla lukon sisällä oleva rasva alkaa tahmaamaan vivustoa, tolla nipparilla estetään se tahmaaminen.
Tai tahmaa se silti, mutta se ei haittaa, ellei se ole umpijäässä se lukko

Posted: 31.8.2010 19:41
by -Jarkko-
Ai nelosissa jäätyy ja taittuu ovet, pakoputket ei kestä, pyyhkijät ruostuu jumiin ym ym, kehitystä?
Tuo ovien jäätyminen riippuu täysin autosta, velipojan ventossa ei ole kertaakaan ollut mitään ongelmia lukkojen tai ovien kanssa, auto ollut meillä pari vuotta.
Oman golffin kanssa takkusin ekana talvena joka päivä, nyt pariin talveen ei ole ollut niin pahoja ongelmia, kauko-ohjattu keskuslukitus on pakollinen ja ovi kannattaa jättää raolleen kun laseja menee krapaamaan.
Työkaverin poloon tehtiin kaikki mahdollinen huollossa mutta peräkontin kautta autoon pääsi, harvoin ovista, pisti vaihtoon parin talven jälkeen.
Lukot kannattaa pestä siitä vanhasta vaseliini ym paskasta ja voidella esim aseöljyllä.
Muijan ventoon tuo homma tehtiin kun kuskinovi alkas takkuamaan joka aamu viime talvena, tuon jälkeen ei ongelmia.
Posted: 31.8.2010 19:48
by Pasi Häkli
Ei kai tänä päivänä enää voida puhua kehityksestä. Vikoja tulee koko ajan enemmän mitä uudempia automalleja tulee, niin se vaan menee, automerkistä riippumatta. Jouduin mäkin w124 -89 mersuun laittamaan kauko-ohjatun keskuslukon koska lukot oli aina jäässä. Ei se ole ainoastaan volkkareiden ongelma.
Menee tosi raakasti offtopiciksi.
Posted: 1.9.2010 12:46
by -Jarkko-
Mites tuo moottorin tukikumi vaikuttaa pakoputken kestävyyteen? Kaverin neloskoppaan vaihdettiin tukikumi 2 kertaa jonka jälkeen hajos tuo putken joustopala, vaihdettiin koko etuputki ja korjaamolla tekivät jonkun lisäkannattimen putkelle.
(kyllähän +300tkm ajetun lukot voi jo jäätyä mutta noissa ei jäädy ovet kiinni/tarvi käsin pitää ovesta ajaessa)

Posted: 2.9.2010 21:22
by JaakkoKolmonen
Nonni, homma hoidettu
Pari senttiä liian pitkä haitari tuli laitettua hitsaten ja klemmarilla risan tilalle.
Aikaahan siinä meni reilu tunti... Eihän se vastaa kokonaan uusittua putkea, mut hitto meneehän se ainakin vuoden verran ihan tollasenaan.
Kulut yhteensä 37e
