Page 1 of 1

Golopallo rojekti

Posted: 8.9.2010 21:24
by Makke.M
Laitetaas tälläsestä ikuisuus rojektista jotain juttua tännekkin = )
Kuvissahan auto on likainen ja tietty kun on kesä ajalta otetut kuvat niin itikan raatoja keula täynnä :P

Autonhan olen laittanut tämän vuojen helmikuussa, ja ajatuksena oli aluksi että sellasta pientä "tuuninkia" jos vain laittelis, mutta ideoita kun tahtoo tulla niin autoa on aina laitettua silloin kun rahaa on ollut sen verran.

Nykyäänhän autossa on SSW 16" tuumaset huulivanteet, ledivilkut edessä normi xenoksit sekä teho ledit parkkeina. Elikkäs pitäis tuoreemat kuvat saada hommattua tässä.

Tulevaisuudessa ois tarkoitus laskea autoa sen -40mm joka nurkalta ja kahtoa jos ens kesäksi viellä laittelis eteen madaltavat jousilautaset, että olis se ainakin tontissa sen jälkeen = ) Ja tietty olisi tarkoitus maalata osia korin väriin ja jonkin näköistä uutta valo hilpettä ympäri autoa ja jos jonkin näköistä kromi osaa myös ;) Joten rohkeasti saa kertoa mielipitteensä ja ideoita jos vain on niitä =)


ImageImageImageImageImage

Posted: 8.9.2010 22:12
by Basu
-40mm pudottavat jouset ja madaltavat jousilautaset = tontissa..? Ei kummiskaan. Suoraan vaan coiloverit alle jos oikeasti haluat sen tonttiin. ;)

Mitä vuosimallia tää on?

Posted: 8.9.2010 22:21
by Makke.M
Mulla kävi tosiaan mielessä että oisin laittanut coiloverit alle, mutta ainakin toistaiseksi tyydyn noihin jousiin, siis toistaiseksi ;), voi olla että mieli taas muuttuu hetkessä aivan eriksi.. 1996 vuosimallia on toi auto. =)

Posted: 9.9.2010 17:25
by -Jarkko-
Hirvee vehje :twisted:
Sun pitää ostaa multa siihen takalippa ja helmat.
Tuohon malliin tehty subbariboksikin löytyis 12" elementille.

Posted: 9.9.2010 18:35
by Makke.M
Äläs nyt 8), kesken eräinen kapistus viellä ja pahasti xD... Ai löytys vai? =), ons sulla linkkiä mistä voisi kävästä tutkimassa ensiksi mitä sulla on tarjottavana =)

Posted: 9.9.2010 18:56
by Pia
-Jarkko- wrote:Hirvee vehje :twisted:
Onse hyvä että sä toivotat kaikki uudet ihmiset tervetulleiks foorumille haukkumalla kaikkien autot ihan ensimmäiseks.
Nyt sitte niitä käytöstapoja jos vain suinkin pystyy/osaa.

Posted: 9.9.2010 19:47
by jonneilari
No nyt meni kyllä miulta ihan ohi :shock:

Posted: 9.9.2010 20:25
by -Jarkko-
Täällä on hieman tiukkapipoista porukkaa, ei kannata jännittää.
Tietääkseni en ole kenenkään ajoneuvoja haukkunut ja samanlaisella hirveellä vehkeellä ajan itsekkin.

Kamat löytyy tuolta myyntipuolelta.

Posted: 9.9.2010 20:36
by Makke.M
jooh, ainahan se pieni hjuumorin kukka pittää olla kädessä =), ja eihän noista saa kommeetta autoa tekemälläkään xD, mutta aina saapi yrittää ja onpahan sitä jotain tekemistäkin sitten kun värkkäilee = )

Posted: 7.12.2010 22:04
by Makke.M
No niin lisätäämpä tännekkin muutama kuva =), kestänyt aikaa kun ollut vaikka minkä näköistä kiirettä ja tietoteknistä ongelmaa.

ImageImageImageImageImageImageImageImage

Että tälläinen talavi lookki =)

Posted: 8.12.2010 8:36
by kotka
Nyt en ihan ymmärrä noita valohommeleita, siksi pitää tyhmän kysyä.
Kuvissa ilmeisesti palaa vain pitkät, jotka kaikki ovat xenonia.
Kuvissa eivät pala normaalit lyhyet ajovalot eivätkä parkit? Tai sittenhän minä olen ulkona kuin se tuttu tampoonin naru.
Mitä tapahtuu, kun pimeässä vaihtaa pitkille ajovaloille?
Kun tyhmänä vain mietin noita xenoneiden syttymisviiveitä.

Ihan passeli peli muuten, ei siinä mitään.

Posted: 8.12.2010 18:07
by Sami Mäkinen
Kolmoskolfeissa normaalisti sammuu lyhkäset kun laittaa pitkät, mutta siihen on olemassa hyppylenkki millä saa toimimaan myös pitkien kanssa. ja mahtokos noissa (GL/GTi/VR6) mallisissa umpioissa olla tuossa pitkien heijastimella parkki

Posted: 8.12.2010 20:09
by DJDH
Lumituiskussa lähivalot muurautuvat umpeen kun pitkien xenon ei tuota lämpöä. Kun vaihtaa lyhyille, ei valoja olekaan. Ajaa lyhyillä ja vaihtaa pitkille, tulee reilu 10sek viive että valoa oikeasti tulee. Eli laita nyt ihmeessä se hyppylanka sinne releiden väliin.

Posted: 8.12.2010 21:00
by Sami Mäkinen
Image
tuohon tyyliin

Posted: 8.12.2010 22:25
by Makke.M
Sen verran pitää tässä välissä oikaista tossa kuvassa on oikeasti vain parkit päällä =) ...


Image

Tossa kuvassa on sitten kaikki valot päällä. Auton omat pitkät olen toistaiseksi ottanut pois käytöstä =). Ainut häirittevä tekijä tossakin on että sumuvaloissa on viellä normi lamput paikoillaan, jossain vaiheessa pitäisi hommata yksi xenon sarja lisää. viellä =) ...

Posted: 8.12.2010 22:53
by Sami Mäkinen
eipä noilla auton omilla kyllä mittää teekkää :D

Posted: 8.12.2010 23:14
by Makke.M
Yhden talven ajoin pelkästään auton omilla pitkillä ja totesin samaa xD. Piti sitten tälle talvelle värkätä vähän enemmän valoa keulaan =). Tosin testien mukaan ei Britaxin ämpärin pohjilla tee edes mitään :/ , pitäis varmaan alkaa kattelemaan uusia pitkiä myös tässä että kerkiäs tälle vuodelle viellä = )

Posted: 9.12.2010 11:13
by kotka
Parkki on tuolla pitkien heijastimissa (ainakin ex-III gti), mutta en tajunnut ensimmäisissä kuvissa olevan vain parkit päällä. Kuvat jotenkin vääristivät näyttämään, että olisi ihan kunnolliset valot päällä. Ilmeisesti jotkin teholedit tms. (enkä edes sano laittomaksi viritykseksi, sillä sekin varmaan on tiedossa)
Omassa olikin tuo hyppylanka paikoillaan, joten lyhyet paloivat pitkien kanssa samaan aikaan. Ei tullut pimeysefektiä sen vuoksi. Toisaalta lyhyiden xenonien vuoksi normihalogenpitkät vaikuttivat aika onnettomilta, siksi oli niissäkin lopulta xenonit)
Tuossa uudessa kuvassa ei pala omat pitkät ollenkaan, vaan päällä on lyhyet ja lisäpitkät, sekä sumuvalot. Sinulla varmaan on Britaxit 37,5 referenssein, tai joku muu syy on ollut ottaa ne käytöstä pois. Jos niihin laittaisi halogeenipolttimot, niin syttyisi heti jotain valoa pitkille. Eikä nuo Britaxit mitkään ihan onnettomat valot ole, lukemani testin mukaankaan. Vastahan eräs autolehti teki ison testin, jossa nuokin oli testissä. Tosin kaikki värilasiset ovat huonommat kuin alkuperäiset kirkkaat.
Jos noihin sumareihinkin meinasit laittaa xenonsetin, niin kytke ne niin että sammuvat pitkien kytkeytymisen yhteydessä. Muuten etuala jää ihan liian kirkkaaksi, joka heikentää pitkien hyötyä. Toki asia on varmaan tiedossakin.

Posted: 9.12.2010 16:46
by Makke.M
kotka wrote:Parkki on tuolla pitkien heijastimissa (ainakin ex-III gti), mutta en tajunnut ensimmäisissä kuvissa olevan vain parkit päällä. Kuvat jotenkin vääristivät näyttämään, että olisi ihan kunnolliset valot päällä. Ilmeisesti jotkin teholedit tms. (enkä edes sano laittomaksi viritykseksi, sillä sekin varmaan on tiedossa)
Omassa olikin tuo hyppylanka paikoillaan, joten lyhyet paloivat pitkien kanssa samaan aikaan. Ei tullut pimeysefektiä sen vuoksi. Toisaalta lyhyiden xenonien vuoksi normihalogenpitkät vaikuttivat aika onnettomilta, siksi oli niissäkin lopulta xenonit)
Tuossa uudessa kuvassa ei pala omat pitkät ollenkaan, vaan päällä on lyhyet ja lisäpitkät, sekä sumuvalot. Sinulla varmaan on Britaxit 37,5 referenssein, tai joku muu syy on ollut ottaa ne käytöstä pois. Jos niihin laittaisi halogeenipolttimot, niin syttyisi heti jotain valoa pitkille. Eikä nuo Britaxit mitkään ihan onnettomat valot ole, lukemani testin mukaankaan. Vastahan eräs autolehti teki ison testin, jossa nuokin oli testissä. Tosin kaikki värilasiset ovat huonommat kuin alkuperäiset kirkkaat.
Jos noihin sumareihinkin meinasit laittaa xenonsetin, niin kytke ne niin että sammuvat pitkien kytkeytymisen yhteydessä. Muuten etuala jää ihan liian kirkkaaksi, joka heikentää pitkien hyötyä. Toki asia on varmaan tiedossakin.
Juuh, kyllähän noi on ns. teholedejä, tollaset "köyhän miehen" päivävalo setti, mutta viellähän noi toistaiseksi on saanut olla keulalla. Mutta kyllä dectanelta noi oikeat päivävalo umpiot olisi kova sana, niin ei tarttis värkätä noitten parkkipolttimojen kanssa =) ... Tuli aikoinaan kokeiltua sitä että ajovaloina oli xenonit ja pitkissä sitten halogeenit, niin ei sitä tienyt sitten ollenkaan oliko sulla pitkät päällä vaiko eikö ollut. :D
Noi Britaxit on kirkaslasi umpiolla olevat lisäpitkät, kyllähän ne leveyttä näyttää ihan hyvin, mutta se kantavuus jää aika vajaaksi vaikka onkin xenonit niissä, mutta kyllä ne tähän mennessä on asiansa ajanut. Aina sitä saa haaveilla paremmista valoista, kun tulee noita syrjäteitä välissä ajettua missä sitä valoa oikeasti tarvii, eikä vain poliisien kiusaksi =).. Paras yhdistelmähän olisi että kun olisi pituutta ja leveyttä. Ja välissä käytänkin noita Hellan 1000 sumareita pitkien kanssa yhtä aikaa koska noi 1000 näyttää aika pirun leveälle, muttei kovin kauas.

Posted: 19.5.2011 0:26
by Makke.M
Kellään mitä havaintoa tai no kokemuksia sekä mielipiteitähän löytyy aina, mutta niin eli tarkotus ois väsäillä tässä kesän aikana tollanen vhenton keula, eli mitä osia siihen nyt kaiken kaikkiaan tarvii, ainakin:
-Konepelti
-Lokasuojat
-Ns. silmäpelti (mihin tulee valot kiini)
- valot ja maski
- helvetisti asennus juomaa?

Posted: 19.5.2011 6:59
by Antti Hartikainen
Lokasuojat ovat kyllä mielestäni samat.
Puskuri on Ventossa hieman erilainen, mutta ei kait niin paljoa ettei Golfin puskuria pystyisi käyttämään.

Eikä sitä asennusjuomaakaan varmaan niin paljoa tarvitse, kun osat ovat bolt-on. :D

Posted: 19.5.2011 9:07
by Basu
Jep, lokarit on samat. Myös alkuperäinen etupuskuri menee heittämällä kiinni, vaikka eivät tismalleen samanlaiset ulkonäöllisesti olekkaan.

Itsellä meni sitä asennusjuomaa, kun tuli ostettua tarvikkeena Venton etupuskuri, joka ei käynyt sinnepäinkään vaikka mk3 Golffiin/Ventoon piti olla --> heivasin roskiin. Sit jäi toi Golffin alkuperäinen puskuri itselle kiinni. ;)

Posted: 19.5.2011 16:36
by Makke.M
Thanks. Helpottaa hommia huomattavasti =) ... tietää nyt ainakin mitä osia tässä pitää alkaa kahtelemaan ja ostamaan :D

Posted: 19.5.2011 17:18
by Tero Paalanen
-Ns. silmäpelti (mihin tulee valot kiini)
Tarkoitat varmaan lukkopeltiä?
Jos tarkoitit, ni sitä ei tartte vaihtaa.
Ainoastaan lamput, maski ja konepelti on vaihdettavien listalla.

Posted: 19.5.2011 17:33
by Makke.M
Tero Paalanen wrote:
-Ns. silmäpelti (mihin tulee valot kiini)
Tarkoitat varmaan lukkopeltiä?
Jos tarkoitit, ni sitä ei tartte vaihtaa.
Ainoastaan lamput, maski ja konepelti on vaihdettavien listalla.
Khyl, millä nimellä se nyt onkaan?, kuitenkin siihen missä on jäähdyttäjä, valot ja yms kiinni. Vaikuttais sitten suht mukavalta viikonloppu rojektilta, jos ei tartte kerta purkaa puolta autoa :D ja sais ilmettä heleposti lisää sitten =) ..

Posted: 19.5.2011 18:16
by Tero Paalanen
^Ja konepellistä sen verran, et osta alkuperäinen pelti vaikka käytettynä.
Tarvikepeltejä saa uusia suht. edukkaasti mutta niiden paikalleen sovittamisessa saattaa mennä hetki jollei toinenki.

Posted: 19.5.2011 18:22
by Makke.M
Pitää tehä niin, toisaalta saisin työpaikan kautta tarvikepellin milteen ilmaseksi, mutta taidan tosiaan ostaa sen pellin käytettynä, jos siihen hitsailis sitten "bad boy" lipan viellä =)...

Posted: 19.5.2011 18:43
by Sami Mäkinen
jos välttämättä haluat vaihtaa lukkopellinkin OEM mielessä niin mulla on ylimääräsenä :D

Posted: 19.5.2011 19:02
by Makke.M
Sami Mäkinen wrote:jos välttämättä haluat vaihtaa lukkopellinkin OEM mielessä niin mulla on ylimääräsenä :D

:D, sehän aina riippuu hinnasta xD, koska kuitenkin saan töistäkin hommattua korin osia =D

Posted: 19.5.2011 19:02
by Tero Paalanen
^Samistahan on kehkeytymässä oikeen kunnon kauppamies.

Yrittää myyrä OEM-hengessä samaa osaa joka jo autosta löytyy. (lukkopelti on samalla osanumerolla Golffis ja Ventossa)
Tai no, eihän se mikään Vento-keula ole ellei kaikki keulan osat ole olleet joskus Ventossa paikallaan :lol:

Posted: 19.5.2011 19:05
by Makke.M
Tero Paalanen wrote:^Samistahan on kehkeytymässä oikeen kunnon kauppamies.

Yrittää myyrä OEM-hengessä samaa osaa joka jo autosta löytyy. (lukkopelti on samalla osanumerolla Golffis ja Ventossa)
Tai no, eihän se mikään Vento-keula ole ellei kaikki keulan osat ole olleet joskus Ventossa paikallaan :lol:
No niimpä xD ... Konepelti jos joltain sattuu nyt löytymään niin sen voisin sitten ihan oikeesti ostaa =)

Posted: 19.5.2011 21:03
by Sami Mäkinen
Mulla on valot, konepelti, maski ja puskuri myös... mut aattelin heittää tohon emännän G3 varreen kiinni.

Posted: 19.5.2011 21:11
by Makke.M
Mitä ainakin nettivaraosasta kattelin, niin löytyy ihan hyvin, mutta sitten on se että kukas tänne pohjoseen haluaa sellasen lähettää, taitaa tulla jonkin verran rahtia sen takia kun on "iso kokoinen" paketti =) Romikselle siis?

Posted: 19.5.2011 21:13
by Sami Mäkinen
noh meille tuli koko vento josta purin kaiken tarpeellisen, esim kakkikseen hyödynsin vaihdelaatikon.

Posted: 19.5.2011 21:24
by Makke.M
Se on hyvä noissa ysäri ventossa ja golffissa että käy noi tietyt osat tyylin "pulttaa kiinni". Perkele kun nuita vehkeitä turbona ole myyty, meinaa että ois tohon 2.0 vehkeeseen tommonen "solmu" ois ihan kiva =)

Posted: 19.5.2011 21:29
by Antti Hartikainen
Ei muuta kuin 1.8T:tä sovittelemaan. :wink:

Posted: 19.5.2011 21:44
by Makke.M
Antti Hartikainen wrote:Ei muuta kuin 1.8T:tä sovittelemaan. :wink:
Sie sen sanoitkin ;), mitenköhän tommoseen ees ennää lupia myönnetään? :D

Posted: 19.5.2011 22:44
by Sami Mäkinen
no siis 1.8T on 150hv... eli Mk3 sarjan tuotoksista käytät VR6 tekniikkaa vertaavuuteen... ei pitäs oleman ongelma...

Posted: 19.5.2011 22:52
by Makke.M
Sami Mäkinen wrote:no siis 1.8T on 150hv... eli Mk3 sarjan tuotoksista käytät VR6 tekniikkaa vertaavuuteen... ei pitäs oleman ongelma...
No sitten :D, no mutta konttorillahan se selviäs parhaiten kun kävis konttorilla kyselemässä, jarruthan pitäis päivittää varmaan VR6 jarruihin... mutta sähköt yms?, pitäis tietty ostaa koko auto missä on just toi 1.8T tekniikka perään tai kylkeen mällättynä...

Posted: 19.5.2011 22:57
by Sami Mäkinen
jep, jarrut ja muut alusta kilkkeet vastaamaan VR6 mallia... sit tarviit vertaavuus todistuksen volkkarilta...

Kysy konttorilta ja volkkarilta ennen kun teet yhtään mitään :lol:

Posted: 19.5.2011 23:12
by Makke.M
Sami Mäkinen wrote:jep, jarrut ja muut alusta kilkkeet vastaamaan VR6 mallia... sit tarviit vertaavuus todistuksen volkkarilta...

Kysy konttorilta ja volkkarilta ennen kun teet yhtään mitään :lol:


Taitaa olla toi tekniikanmuutos sen verran pitkässä kuusessa vielä, että ei tartte ainakaan vähään aikaa olla viellä miettimässä ;), mutta siis nyt on ajatus että vois ehkäpä tehäkkin tommosen, jos sattuu vahingossa tulemaan sopiva tekniikkka vastaan, niin mikä jottei... =) ei pidä ikinä sanoa ettei koskaan.

Posted: 24.5.2011 20:05
by Makke.M
Kohtapa se ei puuttuisko se venton konepelti... :D .. Oiskos tosiaan jollain tai kellään nyt ylimääräisenä semmosta, mittään ei haittaa jos siinä "bad boy" lippa jo valamiina, värillä ei ole väliä.. =)