Golf IV Variant keltaista limaa öljykorkissa
Posted: 25.9.2010 16:07
Katsoin äsken öljytikkua, onko lisäämisen tarvetta ja ajattelin lisätä vähän öljyä. Avasin korkin ja korkin sisäpinnalla oli aikamoinen limaklöntti.
Kesäkuussahan meni öljypohja, se hitsattiin ja laitettiin takaisin.
LongLife-öljyjä en hakenut, varaosaliikkeestä Castrolin 0/30 (huomasin myöhemmin että pöntössä lukee: sopii kaikkiin Volvoihin, mutta liekö sillä väliä?)
Öljyt on olleet vajaat kaksi kuukautta sisällä, tänään avasin eka kertaa korkin ja se oli täynnä sitä limaa.
Sen verran lueskelin, että jos esim. kansipahvi on mennyt, niin lämmöt nousee ja jäähdytysneste vajenee.
Mielestäni jäähdytysnesteen pinta on tismalleen samalla tasolla kuin ennenkin, puolessa välin paisuntasäiliötä, enkä ole huomannut lämpöjen nousevan. Lämpömittaria en tosin ole osannut tiiraillakaan, mutta ainakaan flekti ei ole huudellut...
Elokuussa EPC-valo jäi palamaan sillon tällöin, mielestäni aina kun käynnisti lämpöisenä. Koskaan ei tullut käytyä luetuttamassa koodia missään ja syyskuun aikana valo ei ole jäänytkään enää palamaan.
Onko ainut vaihtoehto nyt se, että kansipahvi/kannen tiiviste tms. on todellakin mennyt vai onko joku halvempikin vaihtoehto olemassa?
Joku Passatin omistaja kirjoitti että "ainahan longlife-öljyt tekee sen liman siihen korkkiin", mutta meillä ei ole koskaan vielä ollut korkissa mitään töhnää, paitsi nyt kun ei ole longlifejä...
Autolla on ajettu kutakuinkin 150 000.
Onko siitä EPC-valosta jäänyt joku tieto muistiin, vaikka valo on sammunut. Eli pystyykö vielä jäljittämään, miksi se paloi?
Kesäkuussahan meni öljypohja, se hitsattiin ja laitettiin takaisin.
LongLife-öljyjä en hakenut, varaosaliikkeestä Castrolin 0/30 (huomasin myöhemmin että pöntössä lukee: sopii kaikkiin Volvoihin, mutta liekö sillä väliä?)
Öljyt on olleet vajaat kaksi kuukautta sisällä, tänään avasin eka kertaa korkin ja se oli täynnä sitä limaa.
Sen verran lueskelin, että jos esim. kansipahvi on mennyt, niin lämmöt nousee ja jäähdytysneste vajenee.
Mielestäni jäähdytysnesteen pinta on tismalleen samalla tasolla kuin ennenkin, puolessa välin paisuntasäiliötä, enkä ole huomannut lämpöjen nousevan. Lämpömittaria en tosin ole osannut tiiraillakaan, mutta ainakaan flekti ei ole huudellut...
Elokuussa EPC-valo jäi palamaan sillon tällöin, mielestäni aina kun käynnisti lämpöisenä. Koskaan ei tullut käytyä luetuttamassa koodia missään ja syyskuun aikana valo ei ole jäänytkään enää palamaan.
Onko ainut vaihtoehto nyt se, että kansipahvi/kannen tiiviste tms. on todellakin mennyt vai onko joku halvempikin vaihtoehto olemassa?
Joku Passatin omistaja kirjoitti että "ainahan longlife-öljyt tekee sen liman siihen korkkiin", mutta meillä ei ole koskaan vielä ollut korkissa mitään töhnää, paitsi nyt kun ei ole longlifejä...
Autolla on ajettu kutakuinkin 150 000.
Onko siitä EPC-valosta jäänyt joku tieto muistiin, vaikka valo on sammunut. Eli pystyykö vielä jäljittämään, miksi se paloi?