Page 1 of 7

Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06

Posted: 4.10.2010 20:37
by Pia
Nyt viimein kehtaa naputella tästäki autosta jotain stooria.

Auton olen ostanut kesällä 2008, jolloin mittari näytti 167tkm. Vanha taksihan tuo on, mutta pidetty tosi siistinä.
Varustelutaso on trendline, eli ei kromia, takana ikiliikkuja lasit eli veivillä, climatronic, 10x airbag, monitoimiratti + tehdasasenteinen 5 kW webasto. Moottorina toimii 1.9TDI BKC, jatkeena 5 vaihteinen loota.

Alkuvuodesta 2009 passatti otti pienen pusun ajettuani toisen kylkeen liikenneympyrässä. Siinä sitten osia haaliessa tuli mieleen että miksei vähä silmää miellyttävämpiä vois ostaa? Huhtikuussa 2009 passatti saatiin viimein kasaan kaikkien osien saavuttua. Tämän vuoden helmikuussa joku akka sitte peruutti passatin nokkaan, jonka seurauksena maski halkesi. :evil:

Toukokuussa 2009 tuli aika hommata vanteet. 18" oli tavotteena, mutta piruuttani katoin nettivaraosasta 20" vanteita. Tomasonit pisti heti silmään sieltä vannelistalta ja sitte kolahti, isosti. "Nuo on saatava!" ja heti soitin. Muutaman päivän päästä oliki 9x20" et40 235/30 renkain eteisessä. Nämä oli taas niitä ideoita joissa ei seurauksia mietitty etukäteen, vaan "pakko saada heti"-ostos. :oops: Käytetyt kun olivat niin renkaatkin sen mukaset. Yks kankailla ja kolme muuta silestonet. Niillä sitte piti ajella koko kesä herran pelko perseessä, koska poliisi pysäyttää. Elokuussa sitte yks kaunis aamu se kankailla oleva rengas kirjaimellisesti tuli tiensä päähän. Sormen mentävä reikä, joka oli tullu kulumalla. Ei muuten isäntää naurattanu ku soitin puoli kuus aamulla että tuutko vaihtaan autoo että pääsen töihin. Se kun oli niistä jonkun kerran sanonu. :lol: Silloin varastoon talvea varten ostetut Nokian Rsi kitkat (205/55 r16) pyöräytettiin alle. Keväällä 2010 tilaukseen lähti Falken FK425 245/30 R20, syy leveempiin oli STRO-normistot. 9" vanteelle ei tuossa koossa saanu laittaa alle 245-leveetä. Eikä kyllä yhtään haitannu, paremman näköset nuo on.

Uusi kytkin paketti on ollut ostettuna varastossa jo kohta vuoden päivät. :oops: Ehkä se vielä heilahtaa paikalleen. :)
Tänä kesänä sitten öljyn vaihdon yhteydessä isäntä huomasi, että etupäästä on alatukivarren taaimmainen pusla revenny. Johan alko kuumeinen Powerflexien etsintä, kuultuani käyttiksellä mitä se yks pusla maksaisi. Orkkispusla 79€ vs. koko etupään uretaanipuslasarja 120€, eipä ollu ongelmaa päättää mitä ostetaan.

Samalla sitte alko kuumottaan se pitkään haluttu madallus passattiin. JOMiin päädyttiin täysin rahallisista syistä, ehkä sitten joskus se KW tulee.

Muutoksia tähän mennessä:
-R-line etulippa
-Valkoset vilkut
-Angel eyesit
-Merkitön maski
-Takaluukusta poistettu Passat-teksti, tilalla Vinkuwaunu<3
-Tomason TN4 9x20" vanteet

Seuraavana listalla:
-Webastolle uusi vesipumppu
-Webaston kello
-Softa Jukalta

Vakiokuntosena, lukuunottamatta pari viikkoa aikasemmin sattunutta pusua.
Image

Nokka purettiin, että saatiin vakuutustarkastajalle kuvat kaikista rikkoontuneista osista.
Image

Niputettuna keväällä 2009
Image

Vinkuwaunu
Image

Kun lumet olivat sulaneet
Image

Ja nyky kuosi
Image

Autohan on jo neljäs passatti putkeen, ja jatkossa pysytään passateissa. :wink:
Edelliset:
-3BG Variant -02
-B4 Variant -96
-B4 Variant -96

Posted: 4.10.2010 22:12
by Basu
JOMmit on hinta/laatusuhteeltaan hyvä valinta, kolmos Goloon niitä saa kolme sarjaa yksien KooWeitten hinnalla. ;)

Stance näyttää helkutin hyvältä noiden 20" alujen kanssa ja auto muutenkin. (peukku ylös)

Posted: 7.10.2010 22:43
by JJ
Hieno VinkuWaunu!

Nuo vanteet istuu kyllä tosi hienosti.

Posted: 7.10.2010 23:19
by Patu
Ilman madallusta vanteet näytti minusta liian suurilta mutta nyt kun madallus on paikoillaan niin vanteet näyttää just passelilta.

Posted: 7.10.2010 23:42
by Lassi Jyrkkänen
Komiasti madallus piristi luonnetta, pitääköhän kans vaihtaa passattiin :D

Posted: 8.10.2010 12:59
by Pia
Patu wrote:Ilman madallusta vanteet näytti minusta liian suurilta mutta nyt kun madallus on paikoillaan niin vanteet näyttää just passelilta.
Omastaki mielestä ne oli vähä hölmön näköset silloin, mut nyt jos olis 18" alla niin ne näyttäis auttamatta liian pieniltä.

Täytyy kyllä sanoo että oon enemmän ku tyytyväinen passattiin nyt, ulkonäöllisesti. Sen laiskuuteen menee välillä hermot. :D

Posted: 13.10.2010 9:19
by Pia
4-pyöräsuuntauksessa käytiin eilen. Paalasen veljesten itse etupäähän tekemät camber-säädöt jäi niille sijoilleen, astein -1°41 ja -1°43. Takana camberia on -3°19 ja -3°19. Nosturille ajettaessa takacamberit oli -4°07 ja- 3°41, että kyllä ne vähä pystympään nousi. Aurausta edessä +0,7 molemmin puoli, takana +0,6.

Ajettavuus parani ihan mahottomasti (oli kyllä jo aikasemminkin hyvä ajaa, meillä kun ei arvosteta sitä mukavuutta ollenkaan ;)). JOM-alustasta ei vielä ainakaan oo hirveesti löytyny moitittavaa. Perä on ehkä hieman liian löysä, mut muuten tuntuis olevan ihan hintansa väärti.

Posted: 13.10.2010 11:45
by MIKU
Patu wrote:Ilman madallusta vanteet näytti minusta liian suurilta mutta nyt kun madallus on paikoillaan niin vanteet näyttää just passelilta.
Olen samaa mieltä :D

Posted: 21.10.2010 17:06
by Pia
Image
Image
Image

Tommoset pikahutasut ku kerran auto oli puhdas. Peräkuvasta näkyy häpeäpilkkuki. :cry:

Alusta painunut todella paljon, puhutaan senteistä. Nyt varsinki perä roikkuu kun juuri tankkasin tankin täyteen, että aika löysä toi takapää.

Posted: 21.10.2010 21:05
by Leroy
On se nätti... 8)

Posted: 21.10.2010 22:22
by Basu
Sun tarttee laittaa Tero tiputtamaan keulasta vähän lisää, jos perä on laskenut ajan myötä, että pysyy auton asento tyylikkäänä. :P

Posted: 21.10.2010 22:30
by Pia
Voi ku sitä voiski laskee.... Mut tolla asetuksellaki raapii pyörät kaariin pienenkin heiton tullessa eteen.

Posted: 22.10.2010 8:22
by Pasi Häkli
On se vaan hieno. Vanteetkin näyttää paljon paremmilta nyt, kuin ennen madallusta.
Onneksi ostit korkeussäädettävän, niin sitä persettä ylipäätänsä on mahdollista nostaa.

Posted: 22.10.2010 9:11
by kotka
Pasi Häkli wrote:On se vaan hieno. Vanteetkin näyttää paljon paremmilta nyt, kuin ennen madallusta.
Onneksi ostit korkeussäädettävän, niin sitä persettä ylipäätänsä on mahdollista nostaa.
..Ei nostaa, vaan tekemään tilaa etupäähän madaltamista varten..

Posted: 22.10.2010 13:07
by Pasi Häkli
^ Eli toisin sanoen pilata koko auto? :lol: Jos jotain mankeleita yms tarkotit. Ite en tommosen auton kaaria alkais mankeloimaan tms. Vaan mun mielipide.

Ihan tarpeeksi matalahan tuo jo on.

Posted: 22.10.2010 14:31
by Pia
kotka wrote: ..Ei nostaa, vaan tekemään tilaa etupäähän madaltamista varten..
Tulihan se sieltä. Tätä oltiinkin jo vähän ooteltu...

Tekemätön paikka madaltaa edestä, ei auta muuku vaihtaa pienemmät pyörät. Ja sitä minä en tee. Vaikka kuinka mankelois kaaria niin ei se muuta sisälokarin ruuvin paikkoja...
Ja mitä tuohon peräpäähän tulee niin sieltä on kierteet loppu, ylöspäin ei enää pääse...

Sitä paitsi _minä_ tykkään autosta nyt juuri tuolla korkeudella joten ylimääräset "maasturi"-läpät voi jättää kertomatta.

Kuopiossa mahtaa olla niin saatanan hyvät tiet ettei tarvii pelätä heittoja, kun ajelee normivauhtia. Sielä ei myöskään vissiin oo yhtään mutkia, pelkkää suoraa tietä. :roll:

Posted: 22.10.2010 15:23
by A.Leskelä
Mikäs tuo kirkkovene takalasissa oikeen on ?

Sit nuo orkkis putkenpäät jotka näkyy kromisten sisältä...tekisin itse niille jotain :lol:


Mutta todella näyttävä kokonaisuus noin muuten *peukku*

Posted: 22.10.2010 16:17
by Pia
A.Leskelä wrote:Mikäs tuo kirkkovene takalasissa oikeen on ?

Sit nuo orkkis putkenpäät jotka näkyy kromisten sisältä...tekisin itse niille jotain :lol:
Haha, joo ne putken päät on aika järkyt. :D Pitäis keksiä niille jotain.

Se pimperon kuva mikä näkyy on heijastin joka roikkuu aurinkolipassa. Muistaakseni vuoden 2005 naistenpäivän kunniaks tehty heijastin. Aika moni on sitä ihmetelly.

Posted: 22.10.2010 17:49
by kotka
Pia wrote:
kotka wrote: ..Ei nostaa, vaan tekemään tilaa etupäähän madaltamista varten..
Tulihan se sieltä. Tätä oltiinkin jo vähän ooteltu...

Tekemätön paikka madaltaa edestä, ei auta muuku vaihtaa pienemmät pyörät. Ja sitä minä en tee. Vaikka kuinka mankelois kaaria niin ei se muuta sisälokarin ruuvin paikkoja...
Ja mitä tuohon peräpäähän tulee niin sieltä on kierteet loppu, ylöspäin ei enää pääse...

Sitä paitsi _minä_ tykkään autosta nyt juuri tuolla korkeudella joten ylimääräset "maasturi"-läpät voi jättää kertomatta.

Kuopiossa mahtaa olla niin saatanan hyvät tiet ettei tarvii pelätä heittoja, kun ajelee normivauhtia. Sielä ei myöskään vissiin oo yhtään mutkia, pelkkää suoraa tietä. :roll:
Ihan hieno tuo on, en sillä tarkoittanut..
En ollut mankeloinnin kannalla, ehkä hiukan toisenlaisten vanteiden kylläkin.
Eipä tuo nyt niin hirveän matalalta kuvissa näytä, että normiajelulla minnekkään ryykkisi. Kanttarikivien kohdilla kannattaa hiukan hiljentää.
Niitä sisälokarin ruuveja tuli itsekin hiukan itsekin naputeltua, eikä ihan noin isoja pyöriäkään alla ollut. Matalampi edellinen kottero kyllä oli, mutta eipä juuri ongelmia ollut. Tosin kerran hajosi pohjapanssari moottoritien rampilla, kun oli vähän korkeampi keskipolanne.

Posted: 22.10.2010 20:22
by Pia
kotka wrote:
Ihan hieno tuo on, en sillä tarkoittanut..
En ollut mankeloinnin kannalla, ehkä hiukan toisenlaisten vanteiden kylläkin.
Eipä tuo nyt niin hirveän matalalta kuvissa näytä, että normiajelulla minnekkään ryykkisi. Kanttarikivien kohdilla kannattaa hiukan hiljentää.
Niitä sisälokarin ruuveja tuli itsekin hiukan itsekin naputeltua, eikä ihan noin isoja pyöriäkään alla ollut. Matalampi edellinen kottero kyllä oli, mutta eipä juuri ongelmia ollut. Tosin kerran hajosi pohjapanssari moottoritien rampilla, kun oli vähän korkeampi keskipolanne.
Ei se ny mitenkään erityisen matala ookkaan. Mutta koska alusta on löysä (ei oo paluu- ja sisäänvaimennuksien säätöjä), saa aika varovasti ajella heitoista. Markalla saa markan osan.

Kyllä meillä niitä matalia autoja on ollu, kuten Teron Pikku G. Joten kokemusta on kyllä että hyvinkin matalalla autolla pääsee joka paikkaan, eli ajokokemuksesta se raapiminen ei oo kii.

Posted: 6.11.2010 16:54
by Pia
Mitta kaaresta vanteen keskelle eessä 32cm ja takana 32,5cm.

Posted: 12.1.2011 0:28
by kovonen
Tuli bongattua tämä ihan tuning.fi lehdestä tänään. Kuvakisassa ihan kärkikastiin päässyt :)

Posted: 12.1.2011 9:57
by Pia
kovonen wrote:Tuli bongattua tämä ihan tuning.fi lehdestä tänään. Kuvakisassa ihan kärkikastiin päässyt :)
Jooh, kaikki vaan kattoo kuvia aina vähä erilaisin silmin. : )

Joskos ens kerralla sitte vähä paremmin! :wink:

Posted: 16.1.2011 17:22
by Juhizz
kovonen wrote:Tuli bongattua tämä ihan tuning.fi lehdestä tänään. Kuvakisassa ihan kärkikastiin päässyt :)
Kuin myös :) Ja olihan omakin rassi päässyt mukaan.. :roll:

Posted: 27.3.2011 22:31
by Pia
Laina-Alpine vaihtu omaan Alpineen. CDA-9855R heilahti tilalle tuolta isoveli Paalasen tallista. Äänenlaatu parani merkittävästi. Vesku Loirit joutuu nyt polttaa levylle ja linnoittautua passattiin. Ei voi muuta sanoa... 8)

Tero osaa tarkemmin kertoa mitä tapahtu.

Posted: 27.3.2011 22:47
by Tero Paalanen
Eipä siinä hirveesti tapahtunu.
Perus Alpine ainoastaan vaihtui hieman monipuolisempaan Alpineen.
Äänenlaatu ei hirveästi parantunu pelkällä soittimen vaihdolla.
Viiveiden, jakojen sekä pienen equtuksen jäläkeen ääni onkin jo sitten aivan jotain muuta ku edellisellä Alpinella.

Posted: 30.3.2011 12:03
by Snakari
Oisko sulla laittaa kuvaa tosta mankasta, tai lähinnä kiinnostaa minkä näköinen asennus se on tohon vakio mankkaan nähden kun en oo 3C Pasuunassa muuta ratioo nähny kun tuon vakkarin?

Posted: 30.3.2011 12:31
by Pia
http://finepixu.kuvat.fi/kuvat/VinkuWaunu/_DSC8429.jpg

Tuossa olis kuva siitä soitin asennuksesta.

Posted: 31.3.2011 12:47
by Snakari
Mietiskelinkin pienessä päässäni miltä se näyttää kun jälki asennus mankka on solakampi mitä alkuperäinen,mut siihen saa näköjään tollasen sovite palan mis on lokerikko :D

Posted: 31.3.2011 12:55
by Pia
Joo ja sit mulla on kaapis talles viä sellanenkin kehikko mihin saa 2-DIN soittimen laitettua. Kumpiki tais maksaa jotain 15€/kpl.

Posted: 2.4.2011 18:08
by Pia
Kampiakselin stefa tilattu, josko sais sen kytkimen viimein vaihdettua. Johan se kohta vuoden on ollu tuola varastossa.
Käyttiksellä hinta oli jotain 150€ korvilla, saksasta tilattuna 57€ osa+ 15,90€ postikuluja = 72,90€.

Posted: 7.4.2011 16:57
by Pia
Jälleen kesäpyörät alla. Tuli taas huomattu miten paska tuo JOMi onkaan... Löysä paska. Jahka talous tästä paranee, aletaan miettiä jotain muuta alustaa. Ei enää mitään hinnat-alkaen mallia.

Posted: 23.5.2011 17:06
by Pia
Leimalla käyty ja läpihän tuo meni. :shock: Odotin, että nivel-jumppaan joudutaan, mutta eipäs sittenkään.

Ihanan kallista tuo katsastaminen, määräaikaiskatsastus, päästömittaus ja muutoskatsastus= 126€. Huh.

Viralliset mitat on nyt sitte edessä 335mm ja takana 325mm. Eilen nostettiin nokkaa ja tuli huomattua että reilusti sentillä oli painunu.

Posted: 6.7.2011 19:45
by Pia
Niin siinä sitte kävi että viritysmäkäräinen pääs puremaan ja osia kovasti etsitään passattiin. Kiitos Teron, Jukan ja Puuhiksen. :roll:

Posted: 6.7.2011 23:31
by Mikko.P
No mitäs minä nyt oon tehnyt??!!?? :lol:

Posted: 7.7.2011 5:28
by Pia
Sinä ja sun Fast White! (Joo tiedän, passatilla ei oo ikinä asiaa sellasille lukemille.) :lol:
Ja oikeestaan se on kans vähä Anssin syytä. Mitäs oli päissään ja minä "jouduin" ajaan golffilla.

Posted: 16.10.2011 19:49
by Pia
Nyt on passatti saanut kitkat allensa. Syynä näin aikaiseen vaihtoon oli kesäpyörien sisemmät reunat. Aika ilkeän näkösethän ne jo oli.
Nyt Tomasonit pistetään myyntiin ja uusien kesäpyörien juoniminen on aloitettu ja päätöskin jo tehty. Samassa koossa pysytään, mutta vannemallia ei vielä paljasteta mutta sanotaanko että hulluus tiivistyy tuon isännän seurassa...

Tämän sai aikaan takapyörien -3°19 camberit. Kuvaa klikkaamalla isompi kuva.
Image

Image

Renkaina siis Falken FK452.

Posted: 16.10.2011 20:50
by Pasi Häkli
Eli ilmeisesti OZ:n tuotokset on alle tulossa...?

Posted: 16.10.2011 21:04
by Basu
Toivottavasti jotain kevyempää... :) varmaan aika painavat noi Tomasonit.

Posted: 16.10.2011 21:04
by Pia
Näkyykse hulluus noin selvästi? :D

Tomasonin paino renkaan kanssa 28,5kg.

Posted: 29.10.2011 20:21
by Pia
Xenonit sai väistyä romukoppaan ja Philipsin Xtreme vision +100% tuli tilalle. Valokuvio parani huomattavasti ja teho lisääntyi kun vag-comilla ruksittiin xenonit päälle. Eli nyt auto luulee että paikalla on xenonit ja syöttää lisää virtaa valoille.

Muuuutta, jos jotain hyvää niin tottakai jotain paskaakin. Kuskin puolen umpion säätönuppi antautui ja umpion sisus tipahti näyttään suoraan puskurin eteen. Huomenna pitää yrittää vähä korjata sitä.
Koitampa aikani kuluks etsiä uusia umpioita.

Posted: 30.10.2011 21:06
by Pia
Säätönuppi saatiin korjattua, onneksi. Sopivan näköösiä umpioita ei oikein meinannu löytyä.

Mutta nyt hieman mielipidettä noista lampuista.

Alkuperäsillä umpioilla ja halogeneilla lyhyet oli hyvät mutta pitkät ihan surkeat.
Kiina-mallin umpioilla + xenoneilla lyhyet oli tajuttoman surkeat ja pitkät aika hyvät.
Nyt setupina on kiinaumpiot + halogeenit ja voi sanoa että tähän mennessä paras yhdistelmä. Ensimmäistä kertaa koko sinä aikana ku passatti on mulla ollu ni näin lyhyillä valoilla _märästä_ tiestä muutaki ku viivat. Ja neki näky ennen vasta siinä metrin päässä puskurista. Toisin sanoen valot on ku eri autosta. Enää ei jännitä ajaa pimeällä ja märällä tiellä. :)

Posted: 31.10.2011 21:55
by Kiviharju
Olis kannattanu ihan ensimmäisenä kokeilla alkuperäisiä umpioita ja xenoneita, itse olin ainakin oikein tyytyväinen.
Ainoa miinus tuli pitkien hitaasta syttymisestä kylmänä xenoneista johtuen.

Posted: 1.11.2011 4:27
by Pia
Paitsi että mun alkuperääset umpiot meni paskaks siinä kolarissa minkä ajoin pari vuotta sitte talvella...

Posted: 13.12.2011 14:23
by Pia
No nythän passatti teki ohraset. Laitoin sen käytiin ihan normaalisti ja hyvin lähti. Kävi hetken normaalia tyhjäkäyntiä. Ja sitte alko tapahtuun...

Tyhjäkäynti muuttu vaivalloiseks, aivan ku ei olis käyny koko koneella. Annoin pikkusen kaasua ni tukehtu ihan kokonaan. Yritin uudelleen käyntiin, mutta ei. Startti pyörähti kyllä ja kone heilahti kerran. Sitte paniikkipuhelu Terolle...

Tero epäili akkua tai vettä välijäähyssä. No minäpäs sitte kokeilen uudelleen käyntiin niin nyt se jo lupas. Ja lähtikin sitte rynkytyksen kera käyntiin. Kävi tyhjäkäyntiä ihan normaalisti ja pidin sen käynnissä puoli tuntia. Kun sain sen käyntiin, koitin hetken päästä antaa sille ihan pikkusen kaasua niin taas se meinas tukehtua. Kaasu pois ja se jäi tyhjäkäynnille.

Vikakoodit katoin pikasesti niin ainakaan moottorille se ei antanu mitään vikakoodia.

Nyt se jää tohon pihaan makaan ja mut haetaan töihin hetken päästä. Saapi Tero tutkia että mitäs helevettiä.

Posted: 13.12.2011 19:08
by Pasi Häkli
Tai sitte tankkipumppu rikki, ei saa naftaa tarpeeksi.. Naftaletku auki ja starttaamaan, kattoo tuleeko sieltä mitään. Pitäs riittää ihan virtojen päälle laitto, mutta starttaamalla varmuuden vuoksi.

Posted: 13.12.2011 19:41
by Tero Paalanen
Cooleri oli kuiva.
Nyt kun juttelin uudelleen Pian kanssa, niin selvis jotta startti on pyörittäny konetta oikeenki hyvin, eli naftapuolen ongelma on/oli kyseessä.
Hyvin tuo nyt tuntui toimivan.

Pieniä ajatuksia mulla on tuon suhteen.
Siirtopumppu vika on yksi vaihtoehto. Mutta mun epäilykset eivät ensimmääsenä osu siihen.

Aikoonaan kun tohon vaihrettiin Webaston vesipumppu, niin vaihdon jälkeen tehtiin webastolle output testi Vag-comilla.
Eli pyöräytettiin paloilmapuhallinta, vesipumppua sekä Weban naftapumppua.
No sen jälkeen auto käyntiin ja kas kummaa se sammui hetken päästä. No uusinta starttaus ja kone pyöri kuin kaffimylly joten tajusimme heti jotta kone ei saa naftaa. Sen jälkeen muutaman kerran virrat päälle ja pois, että siirtopumppu vähän pyörisi. Sen jälkeen auto tulille. Kävi kyllä tyhjää hyvin, mut jonkin aikaa kesti ennenkuin sai kierroksia nostettua koska kaasun painaminen aiheutti tukehtumista.
Eli olisko nyt jostain syystä tuo webaston pumppu pyörinyt hetken liian kauan auton sammuttamisen jälkeen ja siitä johtuis tämä aamupäivän ongelma.
Toki se on mysteeri et mistä (ja miksi) se weban pumppu imasee ilmaa naftalinjaan.
Sen verran äsken kurkkasin tankkivarusteelle, et siitä ei weballe lähde naftalinjaa, eli se weban linja on haarotettu auton tulolinjasta.

Niin ja siirtopumpun ääni oli ihan normaali.

Posted: 13.12.2011 20:50
by Pasi Häkli
Onko se webasto jälkiasenteinen? Mun mielestä se pitäs sieltä tankkivarusteelta asti olla se webaston naftalinja..
Voin tietty olla väärässäkin.

Siirtopumppu voi olla niinkin rikki että välillä pyörii ja välillä ei, tai sitten ei vaan tuota tarpeeksi painetta.
Tuo kone käy kyllä ilman siirtopumppuakin mutta toiminta on vähän niin ja näin, sekä käyntiinlähtö vaikeaa.

Koittakaas toistaa tuo sama tilanne. Että käyttää webaston komponenttidiagnoosista sitä webaston polttoainepumppua ja kattoo että tuleeko käynnistettäessä ongelmia?

Posted: 13.12.2011 21:51
by Tero Paalanen
Tehdas webasto tuossa on.
Sen verran täytyy korjata, et kyllä siellä tankkivarusteella oli kolme linjaa kun tein uusinta tarkastuksen.

Koitin äsköön käyttää weban naftapumppua, mut sillä ei ollut vaikutusta.
Eikä kyllä saisikaan olla kun se nyt tosiaan on omalla linjallaan.
En tosin käyttänyt sitä kuin ihan pienen hetken kun en halunnut tuota, muutenkin takkuilevaa laitetta uittaa naftaan.

Tuo siirtopumppu asia tuntuus olevan vähä henkimaailman juttu.
Monet sanovat jotta auto käy, vaikka se olis rikki. Mutta on myös paljon niitä, joilla matka on katkennut siirtopumppu vikaan. Kuulun itsekkin tuohon jälkimmäiseen porukkaan, joten aikamoisella varauksella suhtaudun siihen et tuo toimis edes jollakin tapaa rikkonaisellakin siirtopumpulla.

Posted: 14.12.2011 6:49
by Pasi Häkli
Esimerkiksi 3b passatista löytyy ajm-moottorilla varustettua versiota jossa tankissa ei alunperin siirtopumppua ole lainkaan.
Eli kyllä se vaan on mahdollista että auto voi toimia ilman sitä siirtopumppua. Työkaverilla oli semmonen auto mistä se puuttui. Se kyllä lisäs sen sinne jälkeenpäin kun autossa oli käynnistysongelmia. Ne ongelmat tosin ei koskaan hävinnyt vaikka mitä yritettiin. Myi eteenpäin..