Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Posted: 4.10.2010 20:37
Nyt viimein kehtaa naputella tästäki autosta jotain stooria.
Auton olen ostanut kesällä 2008, jolloin mittari näytti 167tkm. Vanha taksihan tuo on, mutta pidetty tosi siistinä.
Varustelutaso on trendline, eli ei kromia, takana ikiliikkuja lasit eli veivillä, climatronic, 10x airbag, monitoimiratti + tehdasasenteinen 5 kW webasto. Moottorina toimii 1.9TDI BKC, jatkeena 5 vaihteinen loota.
Alkuvuodesta 2009 passatti otti pienen pusun ajettuani toisen kylkeen liikenneympyrässä. Siinä sitten osia haaliessa tuli mieleen että miksei vähä silmää miellyttävämpiä vois ostaa? Huhtikuussa 2009 passatti saatiin viimein kasaan kaikkien osien saavuttua. Tämän vuoden helmikuussa joku akka sitte peruutti passatin nokkaan, jonka seurauksena maski halkesi.
Toukokuussa 2009 tuli aika hommata vanteet. 18" oli tavotteena, mutta piruuttani katoin nettivaraosasta 20" vanteita. Tomasonit pisti heti silmään sieltä vannelistalta ja sitte kolahti, isosti. "Nuo on saatava!" ja heti soitin. Muutaman päivän päästä oliki 9x20" et40 235/30 renkain eteisessä. Nämä oli taas niitä ideoita joissa ei seurauksia mietitty etukäteen, vaan "pakko saada heti"-ostos.
Käytetyt kun olivat niin renkaatkin sen mukaset. Yks kankailla ja kolme muuta silestonet. Niillä sitte piti ajella koko kesä herran pelko perseessä, koska poliisi pysäyttää. Elokuussa sitte yks kaunis aamu se kankailla oleva rengas kirjaimellisesti tuli tiensä päähän. Sormen mentävä reikä, joka oli tullu kulumalla. Ei muuten isäntää naurattanu ku soitin puoli kuus aamulla että tuutko vaihtaan autoo että pääsen töihin. Se kun oli niistä jonkun kerran sanonu.
Silloin varastoon talvea varten ostetut Nokian Rsi kitkat (205/55 r16) pyöräytettiin alle. Keväällä 2010 tilaukseen lähti Falken FK425 245/30 R20, syy leveempiin oli STRO-normistot. 9" vanteelle ei tuossa koossa saanu laittaa alle 245-leveetä. Eikä kyllä yhtään haitannu, paremman näköset nuo on.
Uusi kytkin paketti on ollut ostettuna varastossa jo kohta vuoden päivät.
Ehkä se vielä heilahtaa paikalleen. 
Tänä kesänä sitten öljyn vaihdon yhteydessä isäntä huomasi, että etupäästä on alatukivarren taaimmainen pusla revenny. Johan alko kuumeinen Powerflexien etsintä, kuultuani käyttiksellä mitä se yks pusla maksaisi. Orkkispusla 79€ vs. koko etupään uretaanipuslasarja 120€, eipä ollu ongelmaa päättää mitä ostetaan.
Samalla sitte alko kuumottaan se pitkään haluttu madallus passattiin. JOMiin päädyttiin täysin rahallisista syistä, ehkä sitten joskus se KW tulee.
Muutoksia tähän mennessä:
-R-line etulippa
-Valkoset vilkut
-Angel eyesit
-Merkitön maski
-Takaluukusta poistettu Passat-teksti, tilalla Vinkuwaunu<3
-Tomason TN4 9x20" vanteet
Seuraavana listalla:
-Webastolle uusi vesipumppu
-Webaston kello
-Softa Jukalta
Vakiokuntosena, lukuunottamatta pari viikkoa aikasemmin sattunutta pusua.

Nokka purettiin, että saatiin vakuutustarkastajalle kuvat kaikista rikkoontuneista osista.

Niputettuna keväällä 2009

Vinkuwaunu

Kun lumet olivat sulaneet

Ja nyky kuosi

Autohan on jo neljäs passatti putkeen, ja jatkossa pysytään passateissa.
Edelliset:
-3BG Variant -02
-B4 Variant -96
-B4 Variant -96
Auton olen ostanut kesällä 2008, jolloin mittari näytti 167tkm. Vanha taksihan tuo on, mutta pidetty tosi siistinä.
Varustelutaso on trendline, eli ei kromia, takana ikiliikkuja lasit eli veivillä, climatronic, 10x airbag, monitoimiratti + tehdasasenteinen 5 kW webasto. Moottorina toimii 1.9TDI BKC, jatkeena 5 vaihteinen loota.
Alkuvuodesta 2009 passatti otti pienen pusun ajettuani toisen kylkeen liikenneympyrässä. Siinä sitten osia haaliessa tuli mieleen että miksei vähä silmää miellyttävämpiä vois ostaa? Huhtikuussa 2009 passatti saatiin viimein kasaan kaikkien osien saavuttua. Tämän vuoden helmikuussa joku akka sitte peruutti passatin nokkaan, jonka seurauksena maski halkesi.

Toukokuussa 2009 tuli aika hommata vanteet. 18" oli tavotteena, mutta piruuttani katoin nettivaraosasta 20" vanteita. Tomasonit pisti heti silmään sieltä vannelistalta ja sitte kolahti, isosti. "Nuo on saatava!" ja heti soitin. Muutaman päivän päästä oliki 9x20" et40 235/30 renkain eteisessä. Nämä oli taas niitä ideoita joissa ei seurauksia mietitty etukäteen, vaan "pakko saada heti"-ostos.


Uusi kytkin paketti on ollut ostettuna varastossa jo kohta vuoden päivät.


Tänä kesänä sitten öljyn vaihdon yhteydessä isäntä huomasi, että etupäästä on alatukivarren taaimmainen pusla revenny. Johan alko kuumeinen Powerflexien etsintä, kuultuani käyttiksellä mitä se yks pusla maksaisi. Orkkispusla 79€ vs. koko etupään uretaanipuslasarja 120€, eipä ollu ongelmaa päättää mitä ostetaan.
Samalla sitte alko kuumottaan se pitkään haluttu madallus passattiin. JOMiin päädyttiin täysin rahallisista syistä, ehkä sitten joskus se KW tulee.
Muutoksia tähän mennessä:
-R-line etulippa
-Valkoset vilkut
-Angel eyesit
-Merkitön maski
-Takaluukusta poistettu Passat-teksti, tilalla Vinkuwaunu<3
-Tomason TN4 9x20" vanteet
Seuraavana listalla:
-Webastolle uusi vesipumppu
-Webaston kello
-Softa Jukalta
Vakiokuntosena, lukuunottamatta pari viikkoa aikasemmin sattunutta pusua.

Nokka purettiin, että saatiin vakuutustarkastajalle kuvat kaikista rikkoontuneista osista.

Niputettuna keväällä 2009

Vinkuwaunu

Kun lumet olivat sulaneet

Ja nyky kuosi

Autohan on jo neljäs passatti putkeen, ja jatkossa pysytään passateissa.

Edelliset:
-3BG Variant -02
-B4 Variant -96
-B4 Variant -96