Page 1 of 1
Tdi ja talvi
Posted: 11.10.2010 10:26
by static
Nyt on ensimmäistä kertaa seuraavana talvena tdi alla ja mietityttää että mitä kaikkea pitäs huomioida talvikäyttöä varten.
-käytetäänkö viimasuojaa? maskissa vai puskurissa? saako jostain liikkeestä vai pitääkö askarrella ite?
-jos polttoaineen suodattimen vaihdosta ei ole tietoa pitääkö vaihtaa? onko iso homma vaihtaa?
Ja mitäs muuta sitten, autona -02 golf variant
Posted: 11.10.2010 14:09
by JukkaA
Pipo päähän ja hanskat käteen. Muutenkin kannattaa pukeutua aika lämpimästi.
Posted: 11.10.2010 15:40
by jsajanti
Kyllä tuo suodatin kannattaa vaihella ku on niin nopiaki. Viime jouluna ittellä lötkökolffi hyyty keskelle peltoa ja sitte vit....=) Kumilätkä oli ilman tukkona keulilla, mutta eipä siitä juuri hyötyä ollu joten se lensi roskiin. Ei muutaku karvanuttua niskaan ja penkinlämppäri täysille =)
Posted: 11.10.2010 16:41
by molskit
jsajanti wrote: Ei muutaku karvanuttua niskaan ja penkinlämppäri täysille =)
Tai sitten vaan laittaa webaston päälle...

Eli semmonen kannattaa hommata jos mahollista.
Posted: 11.10.2010 18:32
by static
Ei se nyt niin kylmä voi olla

niin ja eberi löytyy autosta, tosin sen käyttö hiukan mietityttää, kun ilmeisesti vaatii akulta jonkin verran.. ei mitään havintoa koska akku on vaihdettu..
Lisätään nyt yks kysymys vielä, vaikka ei asiaan suoraan liity. Vaihdoin ilmanputsarin ja vanhassa raadossa eli sellane valkoinen vanu siinä päällä ja uudessa ei. Pitäskö se vanukerros olla?
Posted: 11.10.2010 19:09
by Pia
Siis akkujahan saa kaupasta. Uusi akku maksaa 120€ molemmin puolin, se on yllättävän pieni hinta omasta mielenterveydestä. Kylmä nimittäin tuloo. Suosittelen rohkeasti käyttämään sitä eberiä. Kannattaa jopa heti mennä kokeileen lähteekö päälle jos kerran sitä ei oo hetkeen käytetty, ja laittaa kuntoon jos ei toimi.
Nim. Eber/Webasto diesel-autoilijan paras ystävä pakkasilla.
Posted: 11.10.2010 21:18
by jonneilari
ja sit tekee eberille lataus systeemin lohkolämmittimen kautta...ittellä löytyy moinen viritys audista...pieni akkulaturi ja kytkee sen sillee et saa lämppärin piuhalta suoraan virtaa...eipä muute ole ollu akku tyhjänä kertaakaan talvella...ja vielä hyvä puoli kun voi eberiä pitää sillä vaikka tunnin ennen töihinlähtöä
Posted: 11.10.2010 23:50
by SK-T4
Joskus kirjotellutkin, että nykyään kun on ollut toi Pptiman Red Top, niin ei ole tarvinnut akusta murehtia kertaakaan.
Joku muu paikka antautuu ennen kun akku. Ja toi akku maksaa nykyään kai n. 170e ja on myös sen arvonen.
Posted: 12.10.2010 8:10
by Kale
static wrote:Ei se nyt niin kylmä voi olla

niin ja eberi löytyy autosta, tosin sen käyttö hiukan mietityttää, kun ilmeisesti vaatii akulta jonkin verran.. ei mitään havintoa koska akku on vaihdettu..
Itellä tuli orkkisakulle ikää 9 vuotta ja vielä pelitti kun auton myin pois. Kyseessä oli golf variant tdi -01 ja eberi siihen oli asennettu melkein uutena. Kertaakaan en akkua ladannut erikseen joten kyllä se kestää jos eberin käyttö on mitoitettu järkevästi ajosuoritteisiin. Jos sitä akun sippaamista pelkää niin ostaa ctekin laturin ja latailee sillä akun täyteen kerran kuussa.
jonneilari wrote:ja sit tekee eberille lataus systeemin lohkolämmittimen kautta...ittellä löytyy moinen viritys audista...pieni akkulaturi ja kytkee sen sillee et saa lämppärin piuhalta suoraan virtaa...eipä muute ole ollu akku tyhjänä kertaakaan talvella...ja vielä hyvä puoli kun voi eberiä pitää sillä vaikka tunnin ennen töihinlähtöä
Mun mielestä tuommoiset virityksen syö osan polttoainelämmittimien eduista eli pitää vekslata sen lämppärin piuhan kanssa. Tosin säkään tuskin pidit piuhassa joka päivä.