Page 1 of 1

Vetonivelen asennuksen aikana unohtunutta.. miten käy(ne)?

Posted: 7.11.2010 21:46
by Asmo
Iltoja.

Meni yksi viikonloppu jälleen yhtä vetoniveltä irrotellessa vm. 2004 Passat TDI:stä.
Kuskin puolen vaihtaminen paria viikonloppua aikaisemmin sujui sen verran paremmin, että kaikki osat löysivät paikalleen vetonivelpaketista.

Tänä iltana pää kuumana tehdessä, eikä loppua meinannut näkyä, kuitenkin lopulta vetonivel lupsahti paikoilleen uuden lukitusprikan yli. Ja sitten tuli huomattua, että paketista oli jäänyt vetoakselille laittamatta tietynlainen holkki ja tämän lähelle tuleva (kupera) prikka.

Enää ei vetonivel tänä iltana irti lähtenyt, vaikka miten pultilla yritti pakottaa pois (pultti ehti jo ottaa kärjestään pienoisesti höpöä [melko tiukka oli uuden vetonivelpaketin mukana tullut lukkoprikka]), joten kysymys kuuluu: mitä tarvetta kyseisillä osilla (katso lihavoitu teksti aiemmasta kappaleesta :) ) mahtaa olla ja uskaltaako autoa liikuttaakaan mikäli löisi vain vetonivelen paikalleen... ja no, jättäisi homman siihen?

Posted: 8.11.2010 8:06
by Tero Häkli
luultavasti ei vaikuta käytännössä mitään vaikka ne puuttuu ku ei se akseli sieltä karkuun pääse mut olis ne hilut hyvät siellä olla

Posted: 9.11.2010 15:08
by Asmo
Lasketaan tämä tehtävä ratkaistuksi.

Seuraavan päivän silmillä (väsyneillä?), vetonivelen keskireiästä pulttipyssyllä uutta pulttia tarjoamalla sai kuin saikin pakotettua vetonivelen vetoakselilta poies. Niinhän siinä kävi, että oli sen verran hyvä lukkoprikka jotta meni paloiksi irrotuksessa ja näin ollen nimenomaan edesauttoi työn etenemistä.
Holkki ja tämän kaveri 'prikka' saatiin uitettua vetoakselille hetkeä jos toista myöhemmin.
Nyt rullaa uudet nivelet alla, kumineen.


Siinäpähän olikin teksi poikineen asiasta, huhhuh.


Kiitoksia Terolle suuntaa-antavista.