Pieniä kysymyksiä?
Pieniä kysymyksiä?
Ei viitsi joka kysymyksestä tehdä omaa aihetta niin tein tämmösen missä voi muutkin kysyä pikku juttuja.
Mikäköhän on kuin välillä lämpömittari ei nouse vaikka lämmintä tulee joku anturi jumissa?
Eikö keskimmäisistäkin tuulettimen ritilöistäkin pitäisi tulla lämmintä ilmaa? Vain kylmää tulee vaikka lämmöt täysillä.
Autona siis T4
Mikäköhän on kuin välillä lämpömittari ei nouse vaikka lämmintä tulee joku anturi jumissa?
Eikö keskimmäisistäkin tuulettimen ritilöistäkin pitäisi tulla lämmintä ilmaa? Vain kylmää tulee vaikka lämmöt täysillä.
Autona siis T4
Re: Pieniä kysymyksiä?
Moottorin lämpötila-anturi vaihtoon (n. 20euroa) tai sitten termari joka jumittaa.miqu wrote:Mikäköhän on kuin välillä lämpömittari ei nouse vaikka lämmintä tulee joku anturi jumissa?
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
Re: Pieniä kysymyksiä?
2,5tdi 102 hp ei puhalla keskeltä lämmintä ilmaa vaan on raitisilmasuuttimet, ainakin ohjekirjan ja omien kokemusten mukaan.miqu wrote:Eikö keskimmäisistäkin tuulettimen ritilöistäkin pitäisi tulla lämmintä ilmaa? Vain kylmää tulee vaikka lämmöt täysillä.
Autona siis T4
Joo ! Keskisuuttimista tulee vain raitista ilmaa. Mullakin mittaristo sekoilee. Ainakin lämpömittarin ja polttoainemittarin toimintaan vaikuttaa se jänniteregulaattori mittaristossa . Vielä en asialle ole mitään tehnyt, kun olen oppinut noiden kanssa elämään, mutta aikomus tinata se regu uudestaan kiinteästi piirilevylle.
Mitenkä näitten suomi-bussien (Carsport, Rego yms.) matkustamon lämmitys on toteutettu? Kävin kattomassa yhtä T5:sta ja siinä näyttäisi olevan takaosalle oma lämpötilan säätönamiskuukkeli koelaudassa ja takaosan katossa oli puhallusräppänöitä. Eli ilmeisesti takaosalle on oma lämmönvaihtimensa. Kiertääkö tässä lämmönvaihtimessakin moottorin jäähdytysneste vai lämpiääkö tuo takaosa vain eberillä? Nimittäin koeajamassani yksilössä ei puoleen tunnin koeajolenkillä alannut tulemaan lämmintä takaosaan. Etuosaan kuitenkin tuli hyvin lämmintä. Eberi ei jostain syystä pysynyt päällä (myyjä väitti siellä olevan kesänaftaa), joten onko tällä merkitystä.
Mitenkäs takaosan ilmastointi? Jos takaosalla on lämmönvaihtimensa, pitäisi siellä kai olla oma ilmastointilaitteensakin, jos haluaa jäähdytystä. Onko noissa yleensä jäähdytystä taakse? Kuinka tarpeellinen se on? Mistä tiedän sen olemassa olon?
Mitenkäs takaosan ilmastointi? Jos takaosalla on lämmönvaihtimensa, pitäisi siellä kai olla oma ilmastointilaitteensakin, jos haluaa jäähdytystä. Onko noissa yleensä jäähdytystä taakse? Kuinka tarpeellinen se on? Mistä tiedän sen olemassa olon?
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Kuinka pitkät on pitkätPasi Häkli wrote:^ Vaatii pitkät käpälät jos aikoo 2-pilarilla nostaa oikeista paikoista.. Mun työpaikalla 2-pilareihin jouduttiin asentamaan pidemmät käpälät. Siis jos puhutaan pitkästä T5:sesta, pätkämallin saa lähes millä vaan ylös.

Pitkästä T5:sta on kyse. Kerroppa vielä, mitkä on oikeat nostopaikat.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Mittoja en osaa antaa, että kuinka pitkät ne meidän käpälät on. Teleskooppikäpälät ja koostuu kolmesta osasta. Normaalistihan se käpälä on kahdessa osassa.
Oikeista nostopaikoista kuva kertoisi enemmän kuin tuhat sanaa. Mahtaisko netistä mistään löytyä T5 alustakuvaa? Siitä olis helppo näyttää.
Oikeista nostopaikoista kuva kertoisi enemmän kuin tuhat sanaa. Mahtaisko netistä mistään löytyä T5 alustakuvaa? Siitä olis helppo näyttää.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Ihan säännöllisesti vilkkuu. Eteen tuli http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=741 ja
taakse http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=751
taakse http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=751
T4 on isoin työkaluni.
Joo, sul on ledivalot takana.., toi ecu luulee että polttimot on palaneet kun eivät kuluta tarpeeks virtaa.Tarttee jotain mikä kuluttaa virtaa, vastuksen, polttimon piiloon,, tms. Noita on varmaan jotain valmiita fiksuja systeemejäkin, joku varmaan valasee asiaa kun vaan lueskelee, ei oo eka t4 johon on valoja päivitelty tälle vuosituhannelle. 

Transporter 2,5tdi vm99
Otin volkkarin pitkästä aikaa käyttöön enkä muistanu ollenkaan että siinä kesälaadut tankissa niin tuli stop&go rankaistus aamusel työmatkal ku pakkast oli se kymppi.
Aattelin mennä ruokkiksel tankaan sen puolen tankkii mitä mahtuu ni talvilaatua sekaan.
Vai pitääkö hakee ensiks jotain jäänestoo kun taitaa olla aika kylmää toi tankattava polttoaine ettei vaan rupeis tankis oleva kesälaatu hyhmäämään....
Aattelin mennä ruokkiksel tankaan sen puolen tankkii mitä mahtuu ni talvilaatua sekaan.
Vai pitääkö hakee ensiks jotain jäänestoo kun taitaa olla aika kylmää toi tankattava polttoaine ettei vaan rupeis tankis oleva kesälaatu hyhmäämään....

GMC Suburban K2500 4x4 6.5TD -95
Subaru Legacy GX 2.2 AWD -90
Subaru Legacy GX 2.2 AWD -90
Ei siitä jäänestosta ole mitään hyötyä kesälaadun seassa kun ei se estä sitä parafiinien kiteytymistä. Ennemmin loraus bensaa sekaan niin ei hyydy niin helposti, tosin omalla vastuulla kun syöttöpumppu ei välttämättä tykkää bensasta. Haissiin jäi joskus kesälaadut tankkiin ja rupesi hyytymään niin laitoin noin 10% bensaa sekaan ja loraus 2-tahtiöljyä päälle ja ei enää hyytynyt.
Jeep, Citroen, VW
Käyttiksen rinnalla pitää olla kakkos auto ja vara-auto (ja mielellä vielä vara-auton vara-auton). Jos on vain kaksi autoa niin todennäköisesti ne molemmat ovat rikki samaan aikaan...
Käyttiksen rinnalla pitää olla kakkos auto ja vara-auto (ja mielellä vielä vara-auton vara-auton). Jos on vain kaksi autoa niin todennäköisesti ne molemmat ovat rikki samaan aikaan...
Aivan, no puol tankkii tankattu talvilaatua ja pääsi ainakin takasin konttorille.estate wrote:Ei siitä jäänestosta ole mitään hyötyä kesälaadun seassa kun ei se estä sitä parafiinien kiteytymistä. Ennemmin loraus bensaa sekaan niin ei hyydy niin helposti, tosin omalla vastuulla kun syöttöpumppu ei välttämättä tykkää bensasta. Haissiin jäi joskus kesälaadut tankkiin ja rupesi hyytymään niin laitoin noin 10% bensaa sekaan ja loraus 2-tahtiöljyä päälle ja ei enää hyytynyt.

GMC Suburban K2500 4x4 6.5TD -95
Subaru Legacy GX 2.2 AWD -90
Subaru Legacy GX 2.2 AWD -90
Lampunvaihtoon siis. Löytyy sen puhallinnopeus kiekon yläpuolelta, pikkusen mutkalle pitää mennä, että löytyy. Ite nykäsin kehikon ympäriltä irti ja sitä ennen olin ottanut jo tuhkakupin pohjineen irti. Vihreä muovinen kanta kun näkyy niin lähellä on..miqu wrote:Onko lämppärin ja katkasimien valaistuksen häviäminen kans tyyppi vika. Nyt vois pistää kuntoon kun alkaa kesä tulemaanMistäköhän vois löytyä vika?
Kyllä kait se ihan tyyppivika.. jokaisessa autossa jossain kohtaa

Voiko olla että samaan aikaan meni kaikki lamput. (Ikkunoitten katkasimilta ja lämppärin)Linkomies wrote:Lampunvaihtoon siis. Löytyy sen puhallinnopeus kiekon yläpuolelta, pikkusen mutkalle pitää mennä, että löytyy. Ite nykäsin kehikon ympäriltä irti ja sitä ennen olin ottanut jo tuhkakupin pohjineen irti. Vihreä muovinen kanta kun näkyy niin lähellä on..miqu wrote:Onko lämppärin ja katkasimien valaistuksen häviäminen kans tyyppi vika. Nyt vois pistää kuntoon kun alkaa kesä tulemaanMistäköhän vois löytyä vika?
Kyllä kait se ihan tyyppivika.. jokaisessa autossa jossain kohtaa
T4 on isoin työkaluni.
Onkos kukaan poistanut takaluukullisesta T4:stä pyyhkijää? Saako sitä pyyhinmoottoria otettua pois, ilman että reiästä tulee vesi sisälle tms. Ei jaksa vaneria irrottaa sitä varten, että tarkistaisi, kun ei ole vielä kuitenkaan saatavilla tuota yksilähtöistä pesupumppuakaan. Pyöriikö tuo kaksilähtöinen pumppu eri suuntaan tilanteen mukaan, kun näyttää menevän vain kaksi johtoa, eli jännitteen napaisuus vaihtuu?
Mitenkäs muuten tuo pesurin viiksi, etkassa näyttää olevan vain ajotietokoneen kanssa ja ilman, mutta onhan noita autoja myös ilman takalasinpyyhintä, kai niissä sentään on omanlaisensa viiksi?
Mitenkäs muuten tuo pesurin viiksi, etkassa näyttää olevan vain ajotietokoneen kanssa ja ilman, mutta onhan noita autoja myös ilman takalasinpyyhintä, kai niissä sentään on omanlaisensa viiksi?
VW Transporter T4 2.5 TDi 65 kW 2003 AJT + EWB (02B)
Mullamyös autossa sama vika. Kysyinkin asiasta tällä palstalla jossain yhteydessä mutta ei ole ratkaisua vielä löytynyt.miqu wrote:Onko lämppärin ja katkasimien valaistuksen häviäminen kans tyyppi vika. Nyt vois pistää kuntoon kun alkaa kesä tulemaanMistäköhän vois löytyä vika?
2.5TDI 75kw 2001 Syncro,Transporter
1.9TDI 66kw 1999 Golf,Automatic,3d
1.9TDI 66kw 1999 Golf,Automatic,3d
Minä poistin ja etolasta hain kumitulpan.Pesukarhu wrote:Onkos kukaan poistanut takaluukullisesta T4:stä pyyhkijää? Saako sitä pyyhinmoottoria otettua pois, ilman että reiästä tulee vesi sisälle tms. Ei jaksa vaneria irrottaa sitä varten, että tarkistaisi, kun ei ole vielä kuitenkaan saatavilla tuota yksilähtöistä pesupumppuakaan. Pyöriikö tuo kaksilähtöinen pumppu eri suuntaan tilanteen mukaan, kun näyttää menevän vain kaksi johtoa, eli jännitteen napaisuus vaihtuu?
Mitenkäs muuten tuo pesurin viiksi, etkassa näyttää olevan vain ajotietokoneen kanssa ja ilman, mutta onhan noita autoja myös ilman takalasinpyyhintä, kai niissä sentään on omanlaisensa viiksi?
T4 on isoin työkaluni.
Niin siihen jää peltiin reikä, kun heivaa kaikki pois? Onko tuo sitten pitänyt kosteudet ulkopuolella?miqu wrote:Minä poistin ja etolasta hain kumitulpan.Pesukarhu wrote:Onkos kukaan poistanut takaluukullisesta T4:stä pyyhkijää? Saako sitä pyyhinmoottoria otettua pois, ilman että reiästä tulee vesi sisälle tms. Ei jaksa vaneria irrottaa sitä varten, että tarkistaisi, kun ei ole vielä kuitenkaan saatavilla tuota yksilähtöistä pesupumppuakaan. Pyöriikö tuo kaksilähtöinen pumppu eri suuntaan tilanteen mukaan, kun näyttää menevän vain kaksi johtoa, eli jännitteen napaisuus vaihtuu?
Mitenkäs muuten tuo pesurin viiksi, etkassa näyttää olevan vain ajotietokoneen kanssa ja ilman, mutta onhan noita autoja myös ilman takalasinpyyhintä, kai niissä sentään on omanlaisensa viiksi?
VW Transporter T4 2.5 TDi 65 kW 2003 AJT + EWB (02B)
Suora reikähän siihen jää luukun sisään.joko sopivalla tulpalla umpeen.Omasta hitsasin pellillä umpeen kun luukku meni maaluuseen muutenkin.Pesukarhu wrote:Onkos kukaan poistanut takaluukullisesta T4:stä pyyhkijää? Saako sitä pyyhinmoottoria otettua pois, ilman että reiästä tulee vesi sisälle tms. Ei jaksa vaneria irrottaa sitä varten, että tarkistaisi, kun ei ole vielä kuitenkaan saatavilla tuota yksilähtöistä pesupumppuakaan. Pyöriikö tuo kaksilähtöinen pumppu eri suuntaan tilanteen mukaan, kun näyttää menevän vain kaksi johtoa, eli jännitteen napaisuus vaihtuu?
Mitenkäs muuten tuo pesurin viiksi, etkassa näyttää olevan vain ajotietokoneen kanssa ja ilman, mutta onhan noita autoja myös ilman takalasinpyyhintä, kai niissä sentään on omanlaisensa viiksi?
VW Passat Variant 1.6TDi -89 PA *ex*
VW Passat Variant 1.8i -89 *ex*
Vw Passat 1.8i -90
Vw T4 2.4D -92 bussi
VW Passat Variant 1.8i -89 *ex*
Vw Passat 1.8i -90
Vw T4 2.4D -92 bussi
Ei oo tullut katsottua.Pesukarhu wrote:Niin siihen jää peltiin reikä, kun heivaa kaikki pois? Onko tuo sitten pitänyt kosteudet ulkopuolella?miqu wrote:Minä poistin ja etolasta hain kumitulpan.Pesukarhu wrote:Onkos kukaan poistanut takaluukullisesta T4:stä pyyhkijää? Saako sitä pyyhinmoottoria otettua pois, ilman että reiästä tulee vesi sisälle tms. Ei jaksa vaneria irrottaa sitä varten, että tarkistaisi, kun ei ole vielä kuitenkaan saatavilla tuota yksilähtöistä pesupumppuakaan. Pyöriikö tuo kaksilähtöinen pumppu eri suuntaan tilanteen mukaan, kun näyttää menevän vain kaksi johtoa, eli jännitteen napaisuus vaihtuu?
Mitenkäs muuten tuo pesurin viiksi, etkassa näyttää olevan vain ajotietokoneen kanssa ja ilman, mutta onhan noita autoja myös ilman takalasinpyyhintä, kai niissä sentään on omanlaisensa viiksi?
T4 on isoin työkaluni.
Sama täällä, uuden polttimon vaihdollahan tuo korjaantui. Ehkä se lampun kosketin on myös hieman "vanhentunut" kun tuntui olevan jonkilaisia kosketushäiriöitä sen lampun kanssa.repa wrote:Mullamyös autossa sama vika. Kysyinkin asiasta tällä palstalla jossain yhteydessä mutta ei ole ratkaisua vielä löytynyt.miqu wrote:Onko lämppärin ja katkasimien valaistuksen häviäminen kans tyyppi vika. Nyt vois pistää kuntoon kun alkaa kesä tulemaanMistäköhän vois löytyä vika?
T-4 2,5 tdi -97/00
Siis tarkkaan ottaen minkä polttimon vaihdoit?Jürgen wrote:Sama täällä, uuden polttimon vaihdollahan tuo korjaantui. Ehkä se lampun kosketin on myös hieman "vanhentunut" kun tuntui olevan jonkilaisia kosketushäiriöitä sen lampun kanssa.repa wrote:Mullamyös autossa sama vika. Kysyinkin asiasta tällä palstalla jossain yhteydessä mutta ei ole ratkaisua vielä löytynyt.miqu wrote:Onko lämppärin ja katkasimien valaistuksen häviäminen kans tyyppi vika. Nyt vois pistää kuntoon kun alkaa kesä tulemaanMistäköhän vois löytyä vika?
Ja korjaantuiko sillä kaikki;ikkunoiden katkasijoiden valot ja lämppärin säädinpaneelin valot? taitaa vielä kuulua olla valokatkaisijassakin valo, en enää muista kun on jo syksystä asti ollu pimeenä.
2.5TDI 75kw 2001 Syncro,Transporter
1.9TDI 66kw 1999 Golf,Automatic,3d
1.9TDI 66kw 1999 Golf,Automatic,3d
Ööö...siis sen lämppäripaneelin valon vaihdoin kun se oli pimeänä, muut toimii edelleen mutta mullahan onkin tekniikanvaihtopommi missä voi olla vaikka mitä sähköhäiriöitä.repa wrote:Siis tarkkaan ottaen minkä polttimon vaihdoit?Jürgen wrote:Sama täällä, uuden polttimon vaihdollahan tuo korjaantui. Ehkä se lampun kosketin on myös hieman "vanhentunut" kun tuntui olevan jonkilaisia kosketushäiriöitä sen lampun kanssa.repa wrote: Mullamyös autossa sama vika. Kysyinkin asiasta tällä palstalla jossain yhteydessä mutta ei ole ratkaisua vielä löytynyt.
Ja korjaantuiko sillä kaikki;ikkunoiden katkasijoiden valot ja lämppärin säädinpaneelin valot? taitaa vielä kuulua olla valokatkaisijassakin valo, en enää muista kun on jo syksystä asti ollu pimeenä.
T-4 2,5 tdi -97/00
Mielenkiintoinen vika;Tänään valot syttyi ohikiitävän sekunnin ajaksimiqu wrote:Onko lämppärin ja katkasimien valaistuksen häviäminen kans tyyppi vika. Nyt vois pistää kuntoon kun alkaa kesä tulemaanMistäköhän vois löytyä vika?

2.5TDI 75kw 2001 Syncro,Transporter
1.9TDI 66kw 1999 Golf,Automatic,3d
1.9TDI 66kw 1999 Golf,Automatic,3d
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Kyllä. Kahtakin eri. Eilen tosin huomasin ettei tupakansytkäriin tuu virtaa, kun piti navigaattori laittaa lataukseen.Pasi Häkli wrote:^ Ootko kokeillut uutta valokatkaisijaa?
Mielestäni nämä ei ole tekemisissä keskenään, koska sytkäri on toiminut aiemmin vaikka kojelautavalaistus on hukassa.
Asiaa ruvetaan tutkiin viimestään kun kelit lämpiää.
2.5TDI 75kw 2001 Syncro,Transporter
1.9TDI 66kw 1999 Golf,Automatic,3d
1.9TDI 66kw 1999 Golf,Automatic,3d
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Kuinka T5 Transporterissa saa takavalojen sähköt esille? Mulla löytyy vain pieni yhden käden luukku, jostä näkee johdosarjojen liittimet. Pitääkö tuosta pikkuluukusta koittaa repiä niitä irti? Valon irrottamalla ei avaudu mitään suurempaa aukkoa. Pitäis vaihtaa vetokoukun pistko 13-napaseksi, niin pitäis päästä vähän sörkkimään.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Kaikissa niissä vetokoukun sähkösarjoissa mitä mä oon T5 asentanut, ne liittimet tulee vaan alkuperäsen liittimen väliin, eli kun kaivelet niitä johtosarjoja sieltä lyhdyn takaa ulos sieltä autosta niin pitäis tulla kytkennät mukana.
Siinä on siis ns plug and play -mallinen johtosarja.
Tietty en mee vannomaan, että jokainen vetokoukun sähkösarja on samanlainen.
Siinä on siis ns plug and play -mallinen johtosarja.
Tietty en mee vannomaan, että jokainen vetokoukun sähkösarja on samanlainen.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila