Missä vika?
Missä vika?
Terve!
Ostin juuri liikkeestä 2002 vw golf 1.6:n. Ajoa takana 227000. Hihna vihdettu 170000 kohdalla. Auto on vasta katsastettu liikkeen viereisellä asemalla myyjän toimesta ja ajoaikaa on yli vuosi jäljellä. Koeajolla moottorivalo alko palaa pian nopean kiihdyttelyn jälkeen. Siitä muutama kilometri ja yks pytty jäi pois. Puola oli mennyt rikki ja se vaihdettiin.
Auto toimi muutaman kymmenen kilometria, kunnes taas moottorivalo alkoi palamaan pian rivakan moottoritieliittymisen jälkeen. Näyttö myös ilmoitti että "emitter workshop". Auto toimi silti hyvin ja tavallisesti noin 100km kunnes sateisena ja kosteana päivänä pytty taas jäi lyhyen ajon jälkeen. Toinen puola oli mennyt rikki ja päätin vaihdattaa loputkin puolat ja sytyttimet.
Auto toimi taas muutaman kymmenen kilometria ja se alkoi ilmoitella että "Service now" ja noin 10km kaupunkiajoa ja taas moottorivalo sekä "Emitter workshop". En ole sen jälkeen ajellut.
Mikähän voisi olla? Voiko olla joku vika/häiriö mikä rikkoo puolia?
Ostin juuri liikkeestä 2002 vw golf 1.6:n. Ajoa takana 227000. Hihna vihdettu 170000 kohdalla. Auto on vasta katsastettu liikkeen viereisellä asemalla myyjän toimesta ja ajoaikaa on yli vuosi jäljellä. Koeajolla moottorivalo alko palaa pian nopean kiihdyttelyn jälkeen. Siitä muutama kilometri ja yks pytty jäi pois. Puola oli mennyt rikki ja se vaihdettiin.
Auto toimi muutaman kymmenen kilometria, kunnes taas moottorivalo alkoi palamaan pian rivakan moottoritieliittymisen jälkeen. Näyttö myös ilmoitti että "emitter workshop". Auto toimi silti hyvin ja tavallisesti noin 100km kunnes sateisena ja kosteana päivänä pytty taas jäi lyhyen ajon jälkeen. Toinen puola oli mennyt rikki ja päätin vaihdattaa loputkin puolat ja sytyttimet.
Auto toimi taas muutaman kymmenen kilometria ja se alkoi ilmoitella että "Service now" ja noin 10km kaupunkiajoa ja taas moottorivalo sekä "Emitter workshop". En ole sen jälkeen ajellut.
Mikähän voisi olla? Voiko olla joku vika/häiriö mikä rikkoo puolia?
Re: Missä vika?
Vikakoodit lukuun.
Kurkkaa kuitenkin ekaks että aivan kaikki valot toimivat sekä edessä että takana.
Kurkkaa kuitenkin ekaks että aivan kaikki valot toimivat sekä edessä että takana.
- Pasi Häkli
- Viestit: 5784
- Liittynyt: 13.7.2006 17:50
- Paikkakunta: Ulvila
Re: Missä vika?
Service now -teksti tulee kun auto pyytää ihan normaalia huoltoa. Mutta tuo emitter -teksti on aikalailla paljon oudompi. En ole vielä ikinä semmoseen törmännyt.. Puolia noista nyt menee muutenkin, siinä ei ole mitään ihmeellistä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: Missä vika?
Kiitoksia vastauksista! Se ei ollutkaan emitter, vaan Emission workshop
- Pasi Häkli
- Viestit: 5784
- Liittynyt: 13.7.2006 17:50
- Paikkakunta: Ulvila
Re: Missä vika?
Noniin, nyt kuulostaa tutummalta. Emission workshop teksti tulee aina kun tulee joku päästöihin vaikuttava vika. Kuten esim se puolavika. Tai sitten on paskanen kaasuläppä. Sen kanssa touhutessa täytyy tietää mitä tekee jos aikoo saada auton toimimaan. Jos auto käy nyt hyvin ja silti tulee herjaa mittaristoon niin vikakoodit lukuun ja sit ollaan viisaampia.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: Missä vika?
Elikkäs vikalukukoodit meni lukuun ja vika ilmoitti sijainnikseen EGR-venttiilin. Venttiili vaihdettiin.
Tästä muutama päivä ja lähdettiin pohjoisen reissulle. Matkan alkupuolella huomasin että ajotietokone alkoi himmenemään. Toimi kuitenkin normaalisti, kunnes noin 300km jälkeen akkuvalo syttyi palamaan. Pistin stereot ja puhaltimet pois. (ajovaloja ei uskaltanut, kun lumisade ja pimeää.) Koitettiin päästä reilun 50km päässä olevalle 24h huoltamolle, mutta yhtäkkiä akku tyssäsi kokonaan ja valot pois, ohjauksen tehostin pois ym ja ABS, AirBag ym muita valoja syttyi. Kohdalle sattui tuurilla P-paikka ja sain auton sinne. Sammui vähän ennen kuin pysähdyimme. Hetkeksi sen sai käyntiin mutta kohta taas sammui. Ei auttanut kun hinata pois.
Vaihettiin tutun kanssa siihen laturi ja hihna (hihna oli kyllä hyvin paikallaan ja hyvässä kunnossa). Laturi oli hajottamolta 2000vm 1.4 Boran vanha laturi hajottamolta. Saatiin akkua ladattua ja laturi lataamaan. Moottorivalo oli kuitenkin ilmaantunut ja Emission Workshop teksti.
Lähdettiin ajamaan kotiin päin takaisin, niin tietokone alkoi taas himmenemään. Ajoin huoltamolle, jossa testasivat akut ym. + vikakoodit. Akku oli kuulemma huono (starttiteho tai joku vastaava 49%). VAihdoimme uuden akun. Vikakoodit tuli kaasarin läpistä, mutta nollasimme vain koodit, kun saattoi kuulemma johtua akun huonosta jännitteestä.
Taas matkaan ja ajotietokone alkoi melkein heti himmentyä. Ajoimme kuitenkin kotiin ja päästiin se 300km kuitenkin perille. Ei ole kotona jännitemittaria, että näkisi akun ja laturin tilaa.
Saa nähdä mitä tuon kans tekis. Taidan viedä liikeeseen takas ja vaatia, että korjaavat ilmaiseksi hyvään kuntoon, kun alle 1000km ajettu ja 1227€ mennyt huoltoihin, korjauksiin ja hinauksiin. Vai mitähän sieltä vois vaatia?
Tästä muutama päivä ja lähdettiin pohjoisen reissulle. Matkan alkupuolella huomasin että ajotietokone alkoi himmenemään. Toimi kuitenkin normaalisti, kunnes noin 300km jälkeen akkuvalo syttyi palamaan. Pistin stereot ja puhaltimet pois. (ajovaloja ei uskaltanut, kun lumisade ja pimeää.) Koitettiin päästä reilun 50km päässä olevalle 24h huoltamolle, mutta yhtäkkiä akku tyssäsi kokonaan ja valot pois, ohjauksen tehostin pois ym ja ABS, AirBag ym muita valoja syttyi. Kohdalle sattui tuurilla P-paikka ja sain auton sinne. Sammui vähän ennen kuin pysähdyimme. Hetkeksi sen sai käyntiin mutta kohta taas sammui. Ei auttanut kun hinata pois.
Vaihettiin tutun kanssa siihen laturi ja hihna (hihna oli kyllä hyvin paikallaan ja hyvässä kunnossa). Laturi oli hajottamolta 2000vm 1.4 Boran vanha laturi hajottamolta. Saatiin akkua ladattua ja laturi lataamaan. Moottorivalo oli kuitenkin ilmaantunut ja Emission Workshop teksti.
Lähdettiin ajamaan kotiin päin takaisin, niin tietokone alkoi taas himmenemään. Ajoin huoltamolle, jossa testasivat akut ym. + vikakoodit. Akku oli kuulemma huono (starttiteho tai joku vastaava 49%). VAihdoimme uuden akun. Vikakoodit tuli kaasarin läpistä, mutta nollasimme vain koodit, kun saattoi kuulemma johtua akun huonosta jännitteestä.
Taas matkaan ja ajotietokone alkoi melkein heti himmentyä. Ajoimme kuitenkin kotiin ja päästiin se 300km kuitenkin perille. Ei ole kotona jännitemittaria, että näkisi akun ja laturin tilaa.
Saa nähdä mitä tuon kans tekis. Taidan viedä liikeeseen takas ja vaatia, että korjaavat ilmaiseksi hyvään kuntoon, kun alle 1000km ajettu ja 1227€ mennyt huoltoihin, korjauksiin ja hinauksiin. Vai mitähän sieltä vois vaatia?
- Pasi Häkli
- Viestit: 5784
- Liittynyt: 13.7.2006 17:50
- Paikkakunta: Ulvila
Re: Missä vika?
Kannattaa tarkistaa akun maadoituspiste joka on akun alla. Niitä murtuu irtipoikki. Ja samalla katso moottorin maadoituspiste joka on starttimoottorin ylemmän kiinnityspultin kohdalla.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: Missä vika?
Kiitoksia vinkistä! pitääpä tarkistaa.
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 17.1.2013 21:07
Re: Missä vika?
Ihan uteliaisuudesta kyselen mikä vikakoodi syttyi ja löytyikö varsinaista vikaa? Itsellä myös 2005 1.6 (bcb) ja sama teksti aina välillä. Tyhjäkäynti on välillä tökkivää ja nyt autosta putsattu kaasarinpuhdistussuihkeella kaasuläppä ja vaihdettu rikkoontunut jäähdytysnesteen lämpötila-anturi. Tilasinpa vielä kiinalaisen vagcom-kaapelinkin, että saisi kaasuläpän sopeutettua, mutta tuo mulkversson ei suostu tunnistautumaan tietokoneessa... Hermot alkaa mennä!
Re: Missä vika?
Älä ylläty, jos et saa tuolla kiinakaapelilla sitä sopeutettua. Millä ohjelmalla teet sen?paahtoleipaasilmassa kirjoitti:Tilasinpa vielä kiinalaisen vagcom-kaapelinkin, että saisi kaasuläpän sopeutettua